Tweety na temat @windowsmaniapl
r   e   k   l   a   m   a
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 21

Wątek: [Obudowa MOZO do L550] Reklamacja akcesorium u sprzedawcy

  1. #1

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,169
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    661
    Podziękowano
    1,391(860)
    Wpisów na blogu
    36

    [Obudowa MOZO do L550] Reklamacja akcesorium u sprzedawcy

    Reklama:
    ali_cja: W wyniku nocnej awarii serwera 'zniknął' nowy wątek, założony z przeniesionych postów z tematu [Lumia 550] Akcesoria Mozo a oryginalne
    Ponieważ zachowała się strona z nocnej pracy w moim laptopie, postaram się w miarę możliwości, przekopiować treść tamtych postów w taki sposób, żeby treść całości została zrozumiana. I ciągłość wątku zachowana


    #1. 11-07-2016, 13:54 @Konrad napisał
    Napisałem do sklepu gdzie zakupiłem obudowę. Wysłałem również zdjęcia zabrudzenia. Odpisali że można przysłać obudowę i będą próbować reklamować u producenta, ale raczej nic z tego nie będzie bo to ewidentne uszkodzenie fizyczne (mechaniczne), które nie podlega gwarancji.
    #2. 11-07-2016, 14:04 djtonka
    zapytaj czy mają listę niebezpiecznych substancji wchodzących w reakcję z materiałem i czemu ty takowej nie masz
    #3. 11-07-2016, 16:53 pKonrad

    Nie chce mi się "wojować" o kilkadziesiąt złotych. Jakby ten panel kosztował tyle co obudowy do L950/950XL to może i bym coś tam pisał. Zamówiłem córce nowy. Udało mi się wyrwać za 40 zł z wysyłką.
    #4. 11-07-2016, 17:36 djtonka
    obaliłbyś firmę znaną dzięki pudlom tylko

    #5. 12-07-2016, 10:11 pKonrad
    Jednak wczoraj napisałem w sprawie obudowy bezpośrednio do Mozo. Taką oto odpowiedź odtrzymałem:
    Kod:
    Hello, I'm sorry to see that you faced such an issue.
    We could ship you a replacement.
    However, as the cover was purchased not through our official webshop, I would need to charge the shipping cost which would be 11,90€.
    The payment method is paypal. Feel free to let me know about your decision and contact if any questions.

    #6. 12-07-2016,10:19 djtonka
    za tyle to ja kupię nową

    #7. 12-07-2016,10:24 pKonrad

    No dokładnie. Tak też im odpisałem

    A Mozo na to:
    Kod:
    I understand, unfortunately I can't decrease the shipping cost.
    However, if you would still like to buy something else through our webshop Products – Mozo Accessories
    I could provide you with a 20% discount and a cover for free.
    Nawet z 20% rabatem nie opłaca się niczego kupować w ich oficjalnym sklepie internetowym
    #8. 14-07-2016,08:43 pKonrad

    Postanowiłem przesłać moją korespondencję z Mozo odnośnie obudowy do sklepu gdzie ją zakupiłem. Sklep po przeczytaniu mojej korespondencji z Mozo zmienił zdanie i poprosił o przysłanie obudowy do nich. Wcześniej ich stanowisko było takie, że uszkodzenie powstało z mojej winy i nie podlega gwarancji. Zobaczymy jaki będzie tego finał
    #9. 14-07-2016,09:08 djtonka

    Alicjo ucz się
    #10. 14-07-2016,11:17 ali_cja

    Kubo, zawsze i wszędzie
    #11. 14-07-2016, 12:29 djtonka

    kolega i tak się skieruje do Ciebie zaraz, bo sklep wykręci się na pięcie
    #12. 14-07-2016, 15:34 ali_cja
    Kolega świetnie sobie sam radzi, ciekawi mnie tylko czy skorzysta z gwarancji, czy z rękojmi (?)
    #13. 14-07-2016, 18:07 pKonrad
    Zobaczymy jakie rozwiązanie zaproponuje sklep
    #14. 14-07-2016, 18:28 ali_cja
    Zamieszczone przez pkonrad
    Zobaczymy jakie rozwiązanie zaproponuje sklep
    ali_cja:
    I tu "leży" błąd, to nie Sprzedawca ma coś proponować, tylko kupujący/konsument ma prawo wyboru żądania, jeżeli sprzedano mu wadliwą rzecz. Sprzedawca "pójdzie" po linii najmniejszego oporu i zrobi to, co dla niego jest najbardziej korzystne.
    #15. 14-07-2016, 18:31 pKonrad
    Tak czy inaczej na tą chwilę pozostaje mi zaczekać. Wczoraj wysłałem obudowę do reklamacji. Napiszę na forum jaką decyzję podejmie sprzedawca.
    #16. 14-07-2016, 19:39 djtonka
    Ja trę teraz papierem 2000
    #17. Wczoraj, 09:24 pKonrad
    Witam. W zeszły poniedziałek minęło 2 tygodnie odkąd sklep przyjął do reklamacji obudowę Mozo do Lumii 550. W środę kontaktowałem się z nimi w tej sprawie i zostałem poinformowany, że mam uzbroić się w jeszcze trochę cierpliwości, ponieważ obudowa została odesłana do producenta. A czy przypadkiem nie jest tak, że sklep ma 14 dni na decyzje/naprawę. Jeśli ten czas zostanie przekroczony, to jest to równoznaczne z uznaniem reklamacji i powinni mi wysłać naprawioną bądź nową obudowę, albo oddać pieniądze?

    Wysłane za pomocą mTalk
    #18. Wczoraj, 10:38 djtonka
    pewnie na Węgry, tam mają twardszą wodę
    #19. Wczoraj, 11:16 ali_cja
    Zamieszczone przez pkonrad
    A czy przypadkiem nie jest tak, że sklep ma 14 dni na decyzje/naprawę. Jeśli ten czas zostanie przekroczony, to jest to równoznaczne z uznaniem reklamacji i powinni mi wysłać naprawioną bądź nową obudowę, albo oddać pieniądze?

    ali_cja: Zależy to od tego, z jakiego tytułu złożono reklamację w sklepie: z gwarancji czy rękojmi. I czy reklamującym był kupujący, czy konsument.

    Jeżeli nie określiłeś reżimu reklamacji, sprzedawca podejmuje decyzję wyboru według własnego uznania. I tu właśnie wyszedł błąd, o którym napisałam w # 47.
    Warunki odpowiedzialności sprzedawcy z tytułu rękojmi reguluje Kodeks cywilny ( i tu jest mowa o 14 dniach na ustosunkowanie się do żądania reklamującego konsumenta).
    Natomiast odpowiedzialność gwaranta jest umowna, a jej warunki są dołączone do produktu bądź dostępne publicznie w inny sposób ( np. na stronie producenta). Czy Ty znasz termin, w czasie którego gwarant zobowiązał się do nieodpłatnej naprawy wadliwego towaru / bądź jego wymiany/ od dnia jego dostarczenia?
    #20. Wczoraj, 11:59 pKonrad
    @ali_cja, nie określiłem reżimu reklamacji, natomiast w regulaminie sklepu internetowego w którym kupiłem obudowę jest taki zapis odnośnie reklamacji:
    #21. Wczoraj, 15:00 ali_cja
    OK rozumiem, sprzedawca nie jest pośrednikiem pomiędzy reklamującym a producentem. Przechodzimy zatem na grunt rękojmi

    W ramach reklamacji z tytułu rękojmi mogłeś żądać:
    - wymiany rzeczy na wolną od wad lub
    - usunięcie wady tkwiącej w rzeczy albo

    - mogłeś złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny bądź
    - złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy sprzedaży.

    A jakie żądanie Ty złożyłeś w reklamacji, czego się domagałeś?

    Jeżeli obudowę zakupiłeś jako konsument i określiłeś swoje żądanie w reklamacji, to zgodnie z treścią art. 561⁵ Kodeksu cywilnego jeżeli w terminie 14-u dni sprzedawca nie ustosunkuje się do tego Twojego żądania, masz prawo uważać, za wyjątkiem oświadczenia o odstąpieniu od umowy sprzedaży, że Twoje żądanie zostało uznane za uzasadnione. To bezskutecznym upływie tego terminu, przysługuje Ci prawo wezwania sprzedawcy do zachowania zgodnego z żądaniem określonym w reklamacji.

    Twój sprzedawca zobowiązał się do rozpatrzenia reklamacji w terminie 14 dni, czyli zobowiązał się więcej niż wymaga Kc ( kodeks mówi tylko o ustosunkowaniu się do żądania).
    Dalsze rozważanie ma sens, ale dopiero po uzyskaniu odpowiedzi na zadane wyżej pytanie.


    Źródło:

    Art. 561⁵ Kodeksu cywilnego : Jeżeli kupujący będący konsumentem zażądał wymiany rzeczy lub usunięcia wady albo złożył oświadczenie o obniżeniu ceny, określając kwotę, o którą cena ma być obniżona, a sprzedawca nie ustosunkował się do tego żądania w terminie czternastu dni, uważa się, że żądanie to uznał za uzasadnione.
    #22. Wczoraj, 15:22 pKonrad
    Napisałem sprzedawcy, że chce nową obudowę. Zakupiłem ją jako konsument, na paragon.
    #23. Wczoraj, 16:12 ali_cja
    No dobrze Wezwij sprzedawcę do wydania, w terminie 14 dni, nowej obudowy, pod rygorem odstąpienia od umowy sprzedaży w przypadku bezskutecznego upływu terminu. Gdy w wyznaczonym terminie nie dostaniesz obudowy, złożysz oświadczenie o odstąpieniu od umowy sprzedaży, a to rodzi takie skutki, że strony umowy zwracają sobie świadczenia wzajemne. Ty im obudowę już przesłałeś, a zatem oni powinni Ci zwrócić koszty jakie poniosłeś w związku z zawarciem tej umowy. Idziesz na to?
    Jeśli tak, to wątek dotyczący Twojej reklamacji przeniosę do działu Rękojmia/ niezgodność towaru z umową , ale zrobię to dopiero wieczorem, OK? TY, w tym czasie, wrzuć tu treść swojego pisma reklamacyjnego do sprzedawcy i projekt wezwania, którego wzór znajdziesz tutaj: Reklamacja konsumencka; wzory pism i .....słów kilka
    #24. Wczoraj, 17:09 pKonrad
    Przed chwilą wysłałem im maila o następującej treści:
    # 25 Wczoraj, 23:48 ali_cja
    Rozumiem, że nie chcesz się bawić w papierologię Ja mam inne nawyki: tylko papier, i tylko poczta. No, to czekamy na odpowiedź sprzedawcy.

  2. Jeden użytkownik podziękował ali_cja za ten post:

    pkonrad (08-08-2016)

  3. Pani SponsorPanna Google jest aktywna
    Avatar Panny Google


    Dołączył
    24-08-2012
    Skąd
    Internet
    Telefon
    Lumia 900
    Operator
    Play
    Postów
    2134
    Podziękowano
    871(239)
  • #2

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,169
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    661
    Podziękowano
    1,391(860)
    Wpisów na blogu
    36
    @pkonrad: wrzuć proszę jeszcze raz warunki gwarancji Twojego sklepu i treść wczorajszego maila do sprzedawcy. Niestety, tego nie udało mi się odzyskać.

  • #3

    OFF-LINE
    Awatar pkonrad

    Dołączył
    19.04.2015
    Lokalizacja
    małoPOLSKA
    Posty
    879
    Telefon
    Lumia 820
    FW
    10.0.10586.682
    Operator
    Plus
    Dziękuję
    281
    Podziękowano
    94(79)
    Warunki gwarancji:


    Treść mojego maila wysłanego do sprzedawcy:


    Odpowiedź sprzedawcy

  • Jeden użytkownik podziękował pkonrad za ten post:

    ali_cja (08-08-2016)

  • #4

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,169
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    661
    Podziękowano
    1,391(860)
    Wpisów na blogu
    36
    I jaka jest Twoja decyzja po uzyskaniu takiej odpowiedzi od sprzedawcy?

  • #5

    OFF-LINE
    Awatar pkonrad

    Dołączył
    19.04.2015
    Lokalizacja
    małoPOLSKA
    Posty
    879
    Telefon
    Lumia 820
    FW
    10.0.10586.682
    Operator
    Plus
    Dziękuję
    281
    Podziękowano
    94(79)
    Chyba poczekam jeszcze te kilka dni. 27.07.2016 kontaktowałem się ze sklepem przez e-mail i otrzymałem informacje, że odesłali obudowę do dystrybutora i czekają na ich stanowisko. Te kilka dni już mnie nie zbawią.

  • #6

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,169
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    661
    Podziękowano
    1,391(860)
    Wpisów na blogu
    36
    OK, to czekamy.

    PS Muszę chyba zostawić otwartą stronę i czekać do jutra, żeby jej kopia się zapisała na serwerze o 4 rano

  • Jeden użytkownik podziękował ali_cja za ten post:

    pkonrad (08-08-2016)

  • #7

    OFF-LINE
    Awatar pkonrad

    Dołączył
    19.04.2015
    Lokalizacja
    małoPOLSKA
    Posty
    879
    Telefon
    Lumia 820
    FW
    10.0.10586.682
    Operator
    Plus
    Dziękuję
    281
    Podziękowano
    94(79)
    Wracając jeszcze do mojej reklamacji, to na początku wysłałem im zdjęcia zabrudzonej obudowy. Sprzedawca stwierdził, że to wygląda jak typowe uszkodzenie mechaniczne i według nich nie podlega gwarancji. Dopiero jak przesłałem im moją korespondencję z producentem obudowy (firmą Mozo), gdzie producent problemu zgodził się wymianę obudowy, ale z racji że nie była kupiona bezpośrednio w ich sklepie internetowym, musiałbym pokryć koszty przesyłki, co zresztą było dla mnie niezbyt opłacalne, wtedy sprzedawca poprosił o przesłanie do nich zabrudzonej obudowy do reklamacji. Później kontaktowałem się z nimi właśnie 27 lipca z pytaniem jak wygląda sytuacja, odpisali mi:

    Po upływie 14 dni od odebrania przez sprzedawcę przesyłki z obudową, kontaktowałem się z nimi jeszcze raz z pytaniem co z moją reklamacją i że regulaminowe 14 dni już minęło. Sprzedawca odpisał mi tak:
    Ostatnio edytowane przez pkonrad ; 08-08-2016 o 19:08

  • #8

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,169
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    661
    Podziękowano
    1,391(860)
    Wpisów na blogu
    36
    Nie podoba mi się uchylanie się sprzedawcy od odpowiedzialności za wady w rzeczy sprzedanej. I nie ma tu zupełnie znaczenia wartość za którą towar nabyto. Sprzedawca nie zrobił Ci żadnej grzeczności pośrednicząc w kontakcie z dystrybutorem czy producentem obudowy. To na nim spoczywa obowiązek rozpatrzenia reklamacji z tytułu rękojmi.
    Cytat Zamieszczone przez pkonrad Zobacz posta
    Odesłałem ją do dystrybutora. na chwilę obecną nie mam odpowiedzi na którą mają przepisowo 14 dni od otrzymania przesyłki.
    14 dni, to jest dla niego termin na ustosunkowanie się do Twojego żądania, a terminy na które się powołuje i obowiązujące dystrybutora są dla rękojmi konsumenckiej zupełnie obojętne. Sprzedawca ma regres* do dystrybutora w przypadku zaspokojenia żądania konsumenta i to jest jego sprawa i jego rozliczenia z dystrybutorem.
    Wobec Ciebie ma obowiązek rozpatrzenia reklamacji z tytułu rękojmi w ramach odpowiedzialności za wadę w rzeczy sprzedanej.
    Sprzedawca jest obowiązany wymienić rzecz wadliwą na wolną od wad lub usunąć wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla kupującego ( art. 561 § 2 Kodeksu cywilnego**). Twój sprzedawca nie ustosunkował się do żądania wymiany w terminie 14 dni, masz wobec tego prawo do żądania wydania obudowy bez wad, pod rygorem odstąpienia od umowy sprzedaży. Kropka.

    *)
    Art. 576(1). § 1. Kodeksu cywilnego: Jeżeli rzecz nie miała właściwości, które powinna mieć zgodnie ze swoim przeznaczeniem lub zgodnie z publicznie składanymi zapewnieniami, o których mowa w art. 556(1) § 2, lub została wydana w stanie niezupełnym, sprzedawca, który poniósł koszty w wyniku wykonania uprawnień z tytułu rękojmi za wady fizyczne rzeczy przez konsumenta, może żądać naprawienia poniesionej szkody od tego z poprzednich sprzedawców, wskutek którego działania lub zaniechania rzecz stała się wadliwa.

    **)
    Art. 561 Kodeksu cywilnego:
    § 1. Jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, kupujący może żądać wymiany rzeczy na wolną od wad albo usunięcia wady.
    § 2. Sprzedawca jest obowiązany wymienić rzecz wadliwą na wolną od wad lub usunąć wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla kupującego.
    § 3. Sprzedawca może odmówić zadośćuczynienia żądaniu kupującego, jeżeli doprowadzenie do zgodności z umową rzeczy wadliwej w sposób wybrany przez kupującego jest niemożliwe albo w porównaniu z drugim możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności z umową wymagałoby nadmiernych kosztów. ...

  • Jeden użytkownik podziękował ali_cja za ten post:

    pkonrad (09-08-2016)

  • #9

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,169
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    661
    Podziękowano
    1,391(860)
    Wpisów na blogu
    36
    Czytałeś odpowiedź przedstawiciela MOZO na zapytanie internauty o niebieską obudowę? [La fin] Mozo freine la course dans la conception d’accessoires Lumia! | theWINdose

  • #10

    OFF-LINE
    Awatar pkonrad

    Dołączył
    19.04.2015
    Lokalizacja
    małoPOLSKA
    Posty
    879
    Telefon
    Lumia 820
    FW
    10.0.10586.682
    Operator
    Plus
    Dziękuję
    281
    Podziękowano
    94(79)
    Na "w p w o r l d . p l" była wczoraj albo dzisiaj wzmianka, że Mozo będzie produkował tylko drewniane obudowy, a z kolorowych wycofuje się.
    Ostatnio edytowane przez pkonrad ; 09-08-2016 o 14:58

  • Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

    Informacje o wątku

    Użytkownicy przeglądający ten wątek

    Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten wątek. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

    Podobne wątki

    1. Wielokrotna, nieskuteczna reklamacja laptopa u sprzedawcy z Allegro
      Przez abba w dziale Rękojmia/ niezgodność towaru z umową
      Odpowiedzi: 248
      Ostatni post / autor: 04-11-2017, 03:16
    2. Gadżety - aplikacje przypisane do akcesorium
      Przez r.blaszczak w dziale Pytania i odpowiedzi
      Odpowiedzi: 9
      Ostatni post / autor: 08-08-2017, 13:51
    3. WP8.1U2 a W10M czyli L1320 a L550
      Przez Mario14125 w dziale Pytania i odpowiedzi
      Odpowiedzi: 8
      Ostatni post / autor: 02-08-2016, 23:26
    4. Reklamacja u sprzedawcy: gwarancja producenta czy rękojmia
      Przez Hezar w dziale Rękojmia/ niezgodność towaru z umową
      Odpowiedzi: 79
      Ostatni post / autor: 20-08-2015, 09:17

    Tagi dla tego wątku

    Uprawnienia umieszczania postów

    • Nie możesz zakładać nowych tematów
    • Nie możesz pisać wiadomości
    • Nie możesz dodawać załączników
    • Nie możesz edytować swoich postów
    •  
    Kontakt
    administracja[at]windowsmania.pl

    Kopiowanie zawartości strony bez zezwolenia zabronione
    Dołącz do nas