Tweety na temat @windowsmaniapl
r   e   k   l   a   m   a
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11

Wątek: [LG G6] Rękojmia po raz drugi

  1. #1

    OFF-LINE

    Dołączył
    08.01.2019
    Posty
    8
    Telefon
    np. HTC
    Dziękuję
    2
    Podziękowano
    1

    [LG G6] Rękojmia po raz drugi

    Reklama:
    Witam,

    Mam mały zgryz ze sklepem, w którym reklamuję swój telefon. Ale od początku. We wrześniu odesłałem LG G6 na rękojmię ( 9 miesięcy od zakupu), ze względu na białą plamę, która pojawiła się w dolnej części wyświetlacza. Chciałem odstąpienia od umowy, ale że to pierwsze odesłanie, otrzymałem odpowiedź, że urządzenie będzie naprawione (treść poniżej). Nie czekano na moją zgodę, naprawiono LG G6 i odesłano.Naprawa została dokonana w serwisie LG - jest pieczątka w książeczce gwarancyjnej. Wymieniono m.in cały wyświetlacz. Wada nie była wadą istotną (choć dla mnie taka była), więc uważałem, że wymiana na nowy egzemplarz faktycznie może zostać odrzucona, poza tym to pierwsze zgłoszenie.

    Odpowiedź sklepu:


    Teraz usterka powróciła, z tym że plama jest jeszcze większa. Co więcej przy dokładnych oględzinach zobaczyłem, że szklane plecy smartfona są zarysowane od wewnątrz. Zdarta jest farba przy nazwie urządzenia, co musiał zrobić serwisant. Nie ma możliwości zrobić tego z zewnątrz. Odesłałem więc ponownie, na drugą już rękojmię, chcąc wymiany na nowy egzemplarz, albo na inny - wyższy model za ewentualną moją dopłatą.

    Treść mojego pisma:



    Problem jednak w tym, że sklep ponownie wysłał smartfona do serwisu LG, także spodziewam się, że ponownie będą chcieli dokonać naprawy, zamiast wymieniać.

    I teraz pytanie, czy mogę się upierać przy wymianie na nowy sprzęt? Czy też mogą dokonać naprawy bez mojej zgody, tłumacząc się względami ekonomicznymi?

    Z góry dziękuję za odpowiedzi.
    Ostatnio edytowane przez rookpl ; 09-01-2019 o 19:08

  2. Pani SponsorPanna Google jest aktywna
    Avatar Panny Google


    Dołączył
    24-08-2012
    Skąd
    Internet
    Telefon
    Lumia 900
    Operator
    Play
    Postów
    2134
    Podziękowano
    871(239)
  • #2

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,585
    Telefon
    L 930, 950XL DS, iPXs
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    709
    Podziękowano
    1,769(1,032)
    Wpisów na blogu
    36
    Poniżej podałam podstawę prawną żądań reklamującego z tytułu rękojmi ( art.560 i 561 Kodeksu cywilnego. Nie wiem, jak postąpi sprzedawca i nie chcę tutaj sugerować żadnych jawnych podpowiedzi.

    **Ukryta zawartość: Naciśnij przycisk Dziękuję a następnie odśwież stronę**


    Poczekamy na decyzję sprzedawcy. Gdy będziesz ją znał, napisz.

    Źródło:
    „Art. 560 Kc.
    § 1. Jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, kupujący może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, chyba że sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla kupującego wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona lub naprawiana przez sprzedawcę albo sprzedawca nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady.
    § 2. Jeżeli kupującym jest konsument, może zamiast zaproponowanego przez sprzedawcę usunięcia wady żądać wymiany rzeczy na wolną od wad albo zamiast wymiany rzeczy żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie rzeczy do zgodności z umową w sposób wybrany przez kupującego jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez sprzedawcę. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość rzeczy wolnej od wad, rodzaj i znaczenie stwierdzonej wady, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie narażałby kupującego inny sposób zaspokojenia.
    § 3. Obniżona cena powinna pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość rzeczy z wadą pozostaje do wartości rzeczy bez wady.
    § 4. Kupujący nie może odstąpić od umowy, jeżeli wada jest nieistotna.

    Art. 561 Kc.
    § 1. Jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, kupujący może żądać wymiany rzeczy na wolną od wad albo usunięcia wady.
    § 2. Sprzedawca jest obowiązany wymienić rzecz wadliwą na wolną od wad lub usunąć wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla kupującego.
    § 3. Sprzedawca może odmówić zadośćuczynienia żądaniu kupującego, jeżeli doprowadzenie do zgodności z umową rzeczy wadliwej w sposób wybrany przez kupującego jest niemożliwe albo w porównaniu z drugim możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności z umową wymagałoby nadmiernych kosztów. Jeżeli kupującym jest przedsiębiorca, sprzedawca może odmówić wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady także wtedy, gdy koszty zadośćuczynienia temu obowiązkowi przewyższają cenę rzeczy sprzedanej.”

  • Jeden użytkownik podziękował ali_cja za ten post:

    rookpl (09-01-2019)

  • #3

    OFF-LINE

    Dołączył
    08.01.2019
    Posty
    8
    Telefon
    np. HTC
    Dziękuję
    2
    Podziękowano
    1
    Pani Alicjo, dziękuję za odpowiedź, coś jednak namieszałem w poprzednim poście. Właśnie spojrzałem na treść pierwszego zgłoszenia rękojmi i pamięć jednak jest zawodna, bo jednak chciałem wymiany urządzenia na nowe (a nie odstąpienia od umowy).

    Moje żądanie było takie samo jak teraz, przy drugim zgłoszeniu. Czy to zmienia sytuację?

    Może faktycznie odesłali na ekspertyzę, na to nie wpadłem.
    Ostatnio edytowane przez rookpl ; 09-01-2019 o 07:14

  • #4

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,585
    Telefon
    L 930, 950XL DS, iPXs
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    709
    Podziękowano
    1,769(1,032)
    Wpisów na blogu
    36
    Kiedy złożyłeś drugą reklamację?

    **Ukryta zawartość: Naciśnij przycisk Dziękuję a następnie odśwież stronę**

  • Jeden użytkownik podziękował ali_cja za ten post:

    rookpl (09-01-2019)

  • #5

    OFF-LINE

    Dołączył
    08.01.2019
    Posty
    8
    Telefon
    np. HTC
    Dziękuję
    2
    Podziękowano
    1
    Drugą reklamację zgłosiłem 27 grudnia, a sprzęt odesłałem 4 stycznia. Czyli druga reklamacja jest przed upływem roku od zakupu.
    Ostatnio edytowane przez rookpl ; 09-01-2019 o 19:06

  • #6

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,585
    Telefon
    L 930, 950XL DS, iPXs
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    709
    Podziękowano
    1,769(1,032)
    Wpisów na blogu
    36
    Kiedy otrzymali telefon?

  • #7

    OFF-LINE

    Dołączył
    08.01.2019
    Posty
    8
    Telefon
    np. HTC
    Dziękuję
    2
    Podziękowano
    1
    Właśnie tego dnia otrzymali telefon - 4 stycznia u nich był już. Nie sprecyzowałem wcześniej.

  • #8

    OFF-LINE

    Dołączył
    08.01.2019
    Posty
    8
    Telefon
    np. HTC
    Dziękuję
    2
    Podziękowano
    1
    dostałem właśnie odpowiedź. W skrócie odrzucają, bo nie widzą tego co ja widzę, ale odesłali do serwisu LG na ekspertyzę. Co do mojego zażalenia, że zdrapali farbę od wewnątrz, to stwierdzili, że to nie jest wada fizyczna. Czyli mogą dokonać uszczerbku wizualnego i nic nie mogę zrobić? Jest to widoczne i nawet gdybym chciał odsprzedać telefon, to obniża to jego wartość.



    Czyli póki co czekam dalej, co powie serwis LG.
    Ostatnio edytowane przez rookpl ; 10-01-2019 o 22:42

  • #9

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,585
    Telefon
    L 930, 950XL DS, iPXs
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    709
    Podziękowano
    1,769(1,032)
    Wpisów na blogu
    36
    Trochę picują. Napisali tak dlatego, żeby nie przekroczyć czternastu dni. To jest taka taktyka sprzedawców, wolą wydać decyzję odmowną i zmieścić się w terminie niż przekroczyć termin.
    Sama się zastanawiałam jak liczyć ten termin u Ciebie ( zgłoszenie żądania czy od daty otrzymanie wadliwego telefonu ).
    Masz rację, spokojnie czekamy na definitywne zakończenie reklamacji.

    Za zniszczenie rzeczy oddanej do naprawy ( na przechowanie ) odpowiada sprzedawca. Podstawowym obowiązkiem przechowawcy jest piecza nad rzeczą i to rozpatrujący reklamację powinien ponieść odpowiedzialność za uszkodzenie powierzonej mu rzeczy. Tu rzeczywiście nie można powoływać się na przepisy dotyczące rękojmi, ale o tym sprzedający powinien wiedzieć i zaproponować wymianę uszkodzonych plecków lub stosowną rekompensatę.

  • #10

    OFF-LINE

    Dołączył
    08.01.2019
    Posty
    8
    Telefon
    np. HTC
    Dziękuję
    2
    Podziękowano
    1
    Jestem dość zaskoczony, ale i zadowolony, bo jak napisano w odpowiedzi " ze względu na szczególne okoliczności sprawy" postanowiono mi zwrócić pieniądze. Ciekawe czym są te okoliczności, może to uszkodzenie podczas naprawy...

    Także wszystko zakończyło się lepiej niż chciałem. dziękuję za pomoc

  • Jeden użytkownik podziękował rookpl za ten post:

    ali_cja (15-01-2019)

    Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

    Informacje o wątku

    Użytkownicy przeglądający ten wątek

    Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten wątek. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

    Podobne wątki

    1. Niewidoczny drugi numer kontaktu
      Przez karpiq w dziale Pytania i odpowiedzi
      Odpowiedzi: 5
      Ostatni post / autor: 09-11-2016, 16:36
    2. Drugi Ikona na jednolitym Sim Sim Variant
      Przez sebbo900 w dziale Wsparcie techniczne
      Odpowiedzi: 5
      Ostatni post / autor: 30-08-2015, 13:04
    3. Kącik dziecinny - drugi pulpit niespodzianka!
      Przez Mietek5 w dziale Dyskusja ogólna
      Odpowiedzi: 24
      Ostatni post / autor: 16-07-2014, 09:03
    4. kopiowanie softu z jednego telefonu na drugi
      Przez slawekg w dziale Wsparcie techniczne
      Odpowiedzi: 7
      Ostatni post / autor: 08-08-2013, 20:56

    Uprawnienia umieszczania postów

    • Nie możesz zakładać nowych tematów
    • Nie możesz pisać wiadomości
    • Nie możesz dodawać załączników
    • Nie możesz edytować swoich postów
    •  
    Kontakt
    administracja[at]windowsmania.pl

    Kopiowanie zawartości strony bez zezwolenia zabronione
    Dołącz do nas