Tweety na temat @windowsmaniapl
r   e   k   l   a   m   a
Strona 1 z 9 12345 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 85

Wątek: [LG G5] Rękojmia po naprawach gwarancyjnych

  1. #1

    OFF-LINE

    Dołączył
    28.02.2018
    Posty
    52
    Telefon
    LG G5
    Dziękuję
    10
    Podziękowano
    7(7)

    [LG G5] Rękojmia po naprawach gwarancyjnych

    Reklama:
    Dzień dobry,
    dnia 07.10.2016 zakupiłem w sklepie Komputronik we Wrocławiu telefon LG G5. Telefon objęty jest usługą LG Express, czyli usługa bezpłatnego kuriera do napraw gwarancyjnych.

    I odesłanie na gwarancję

    Pod koniec lutego 2017 roku zamówiłem kuriera za pośrednictwem strony LG, aby wysłać telefon na gwarancję ponieważ, kurz który zebrał się od wewnętrznej strony na szkle aparatu tylnego, uniemożliwiał wykonywanie zdjęć dobrej jakości. Drugą usterką było powstawanie dużego powidoku na ekranie.
    2 marca 2017 LG wykonało czyszczenie od wewnętrznej strony aparatu oraz odesłało zwrotną informację z wyjaśnieniem, że efekt powidoku powstaje, gdy obraz jest przez długi czas wyświetlany na matrycy LCD i nastąpi jego zmiana na inny, to na wyświetlaczu LCD przez kilka minut będzie utrzymywał się delikatny obraz z poprzedniego wyświetlania.


    II odesłanie na gwarancję

    Na początku listopada 2017 telefon rozładował się przy 11% i nie chciał się uruchomić, nie reagował na podłączaną ładowarkę, był martwy. Zamówiłem kuriera za pośrednictwem strony LG i dnia 15.11.2017 wymieniona została płyta główna (bez zmiany IMEIa) oraz elementy IC.


    Wczoraj stało się dokładnie to, co powyżej. Przy około 20% telefon się rozładował i na nic nie reaguje, jest martwy. Drugi raz padła płyta główna.

    Tym razem chciałbym skorzystać z rękojmi z możliwością odstąpienia od umowy lub wymiany telefonu na nowy.


    1. Czy to, że wcześniej z niewiedzy zgłaszałem usterki z tytułu gwarancji, a nie rękojmi obniża szanse na osiągnięcie powyższych celów?

    2. Na fakturze sprzedającym jest sklep Komputronik. Rozumiem, że to do nich muszę składać reklamację z tytułu rękojmi?

    3. Na fakturze nabywcą jest członek rodziny, ale osobą użytkującą telefon jestem ja. Czy w takim wypadku wszelkie roszczenia musi składać osoba z rodziny? (wcześniejsze usterki były składane w mojej osobie i odsyłane były na mój adres)


    Załączniki:
    1. I raport z naprawy gwarancyjnej
    2. II raport z naprawy gwarancyjnej
    3. karta gwarancyjna

    II raport naprawy gwarancyjnej.jpgI raport naprawy gwarancyjnej.jpgkarta gwarancyjna.JPG

  2. Pani SponsorPanna Google jest aktywna
    Avatar Panny Google


    Dołączył
    24-08-2012
    Skąd
    Internet
    Telefon
    Lumia 900
    Operator
    Play
    Postów
    2134
    Podziękowano
    871(239)
  • #2

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,585
    Telefon
    L 930, 950XL DS, iPXs
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    709
    Podziękowano
    1,769(1,032)
    Wpisów na blogu
    36
    Pierwszy załącznik to chyba II naprawa? Czyli wymiana płyty ( istotna wadą) została stwierdzona w 2 roku użytkowania. Co z powidokami, utrzymują się czy się powiększyły od pierwszego zgłoszenia?

    Cytat Zamieszczone przez riczi_ja Zobacz posta
    1. Czy to, że wcześniej z niewiedzy zgłaszałem usterki z tytułu gwarancji, a nie rękojmi obniża szanse na osiągnięcie powyższych celów?
    W tym przypadku nie powinno to przeszkadzać, chociaż gdybyś wcześniej skorzystał z rękojmi Twoja sytuacja mogłaby być korzystniejsza ( mocniejszą pozycją przy drugiej reklamacji z tytułu rękojmi).

    Cytat Zamieszczone przez riczi_ja Zobacz posta
    2. Na fakturze sprzedającym jest sklep Komputronik. Rozumiem, że to do nich muszę składać reklamację z tytułu rękojmi?
    Tak, adresatem głównym jest właściciel, a reklamację z tytułu rękojmi można składać w dowolnym punkcie w którym właściciel prowadzi sprzedaż.

    Cytat Zamieszczone przez riczi_ja Zobacz posta
    3. Na fakturze nabywcą jest członek rodziny, ale osobą użytkującą telefon jestem ja. Czy w takim wypadku wszelkie roszczenia musi składać osoba z rodziny? (wcześniejsze usterki były składane w mojej osobie i odsyłane były na mój adres)
    Tak, roszczenia z tytułu rękojmi przysługują tylko właścicielowi rzeczy. O ile w chwili składania reklamacji mogłoby to nie mieć większego znaczenia, to w przypadku ewentualnych problemów mogłoby stanowić to przeszkodę. Jaki masz dowód sprzedaży, imienną fakturę?

    Czy przedłużono Ci gwarancję w związku z wymianą płyty głównej?

  • #3

    OFF-LINE

    Dołączył
    28.02.2018
    Posty
    52
    Telefon
    LG G5
    Dziękuję
    10
    Podziękowano
    7(7)
    Cytat Zamieszczone przez ali_cja Zobacz posta
    Pierwszy załącznik to chyba II naprawa? Czyli wymiana płyty ( istotna wadą) została stwierdzona w 2 roku użytkowania. Co z powidokami, utrzymują się czy się powiększyły od pierwszego zgłoszenia?
    tak, mój błąd pierwszy załącznik dotyczy drugiej naprawy. Odnoszę wrażenie, że powidoki się powiększyły.


    Cytat Zamieszczone przez ali_cja Zobacz posta
    Tak, roszczenia z tytułu rękojmi przysługują tylko właścicielowi rzeczy. O ile w chwili składania reklamacji mogłoby to nie mieć większego znaczenia, to w przypadku ewentualnych problemów mogłoby stanowić to przeszkodę. Jaki masz dowód sprzedaży, imienną fakturę?
    Tak, mam imienną fakturę i paragon fiskalny

    Cytat Zamieszczone przez ali_cja Zobacz posta
    Czy przedłużono Ci gwarancję w związku z wymianą płyty głównej?
    Żadnego pisma nie otrzymałem w związku z przedłużeniem gwarancji, po naprawie otrzymałem tylko raport

  • #4

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,585
    Telefon
    L 930, 950XL DS, iPXs
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    709
    Podziękowano
    1,769(1,032)
    Wpisów na blogu
    36
    Czy telefon został zakupiony na "firmę"?
    Czy problemem dla Ciebie będzie to, że reklamacja będzie opierała się na właścicielu telefonu?

    Przygotuj projekt reklamacji, korzystając ze wzorów umieszczonych na stronie Reklamacja konsumencka; wzory pism i .....słów kilka i wrzuć go tutaj.

  • #5

    OFF-LINE

    Dołączył
    28.02.2018
    Posty
    52
    Telefon
    LG G5
    Dziękuję
    10
    Podziękowano
    7(7)
    Czy telefon został zakupiony na "firmę"?
    Nie, telefon kupiony na osobę prywatną

    Czy problemem dla Ciebie będzie to, że reklamacja będzie opierała się na właścicielu telefonu?
    Nie będzie problemu




    Twoje imię i nazwisko
    Miasto, data
    Twój adres zamieszkania.................................................. ..........................KOMPUTRONIK S.A.
    Adres do korespondencji.................................................. ..........................60-003 Poznań,
    Tel, email.................................................. ..............................................ul. Wołczyńska 37







    REKLAMACJA z tytułu rękojmi

    W dniu 28.12.2014 nabyłem w Komputronik S.A. – Salon Firmowy CH Magnolia Park, 54-204 Wrocław, ul. Legnicka 58 w ramach umowy sprzedaży nr FFS – 234706/2016/******* telefon LG G5 o nr IMEI 357********, za kwotę 2148 zł.

    W lutym 2017 stwierdziłem wady fizyczne zakupionego telefonu, polegające na tym, że do telefonu dostawał się kurz, który zalegał od wewnętrznej strony szkiełka aparatu oraz naświetlanie się statycznego obrazu na LCD. W dniu 02 marca 2017 r. telefon został wyczyszczony w Centrum Serwisowym LG Electronics Polska Sp. Z o.o., ul LG Electronics 7, 06-500 Mława, a powidok został uznany jako cecha normalna dla ekranów LCD.
    W Listopadzie 2017 telefon przy 11% baterii samoczynnie się wyłączył i nie dało się go ponownie uruchomić. Telefon nie reagował na próby uruchomienia(ekran pozostawał wyłączony). 14 listopada 2017 r. telefon ponownie trafił do Centrum Serwisowego LG, gdzie dokonano wymiany płyty głównej bez zmiany numeru IMEI.
    27 lutego 2018 telefon przy około 20% baterii samoczynnie się wyłączył. Nie ma możliwości jego ponownego uruchomienia(ekran pozostaje wyłączony). Nie zapala się dioda sygnalizująca ładowanie telefonu. Przed wystąpieniem usterki zauważono powiększenie się efektu powidoku od pierwszego zgłoszenia.

    Ponieważ pierwsza wada w przedmiotowym telefonie wystąpiła i została potwierdzona przez autoryzowany serwis producenta, w pięć miesięcy, a kolejna trzynaście miesięcy od daty zakupu uważam, że został mi sprzedany telefon z wadą fabryczną, tkwiącą w telefonie już w chwili zawierania umowy sprzedaży. Pomimo dwukrotnej naprawy w ramach gwarancji, dalsza niesprawność tego telefonu, uniemożliwia mi korzystanie zgodnie z jego przeznaczeniem i w celu, dla którego go kupiłem.
    W związku z powyższym, działając zgodnie z art. 561 Kodeksu cywilnego ( Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny / tekst jednolity Dz.U. 2017 poz. 459 ze zm. /), żądam wymiany na nowy telefon bez wad.

    O sposobie rozpatrzenia mojej reklamacji, proszę powiadomić mnie na piśmie na wskazany wyżej adres zamieszkania.

    Jeżeli zadośćuczynienie mojemu żądaniu wymiany będzie niemożliwe bądź wymagałoby nadmiernych kosztów, żądam zawiadomienia na piśmie o wystąpieniu tych przesłanek przed podjęciem decyzji o naprawie lub o odmowie uznania reklamacji ze względu na to żądanie.


    PODPIS


    Wykonano w 2 egzemplarzach; po jednym dla stron

    Załączniki:

    Kopia Karty Gwarancyjnej
    Kopia Raportu Naprawy z dn. 02.03.2017
    Kopia Raportu Naprawy z dn. 15.11.2017


    Czy jeżeli do telefonu dołączony był wymienny moduł, to należy go także wypisać w pierwszym akapicie?

    Odnalazłem jeszcze formularze naprawy, które wypełniałem przed wysłaniem do serwisu oraz pismo od LG odnośnie powidoku. Dokumenty dostępne w załączniku.

    Załączniki
    1. F-VAT + Paragon
    2. Formularz naprawy nr.1
    3. Formularz naprawy nr.2
    4. Pismo odnośnie powidoku

    FVAT.jpgFormularz naprawy nr. 1.jpgFormularz naprawy nr. 2.jpgPismo odnośnie powidoku.jpg

  • #6

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,585
    Telefon
    L 930, 950XL DS, iPXs
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    709
    Podziękowano
    1,769(1,032)
    Wpisów na blogu
    36
    Cytat Zamieszczone przez riczi_ja Zobacz posta
    KOMPUTRONIK S.A.
    Poznań
    ul. Wołczyńska 37
    Gdzie będziesz składał reklamację? W:


    Cytat Zamieszczone przez riczi_ja Zobacz posta
    Komputronik S.A. – Salon Firmowy CH Magnolia Park, 54-204 Wrocław, ul. Legnicka 58
    Jeżeli tak, to pod nazwą i siedzibą właściciela, trzeba dopisać:

    Miejsce złożenia reklamacji
    Komputronik S.A. – Salon Firmowy CH Magnolia Park,
    54-204 Wrocław
    ul. Legnicka 58

    Cytat Zamieszczone przez riczi_ja Zobacz posta
    REKLAMACJA z tytułu rękojmi
    Napisz "Reklamacja konsumencka z tytułu rekojmi".

    Cytat Zamieszczone przez riczi_ja Zobacz posta
    Jeżeli zadośćuczynienie mojemu żądaniu wymiany będzie niemożliwe bądź wymagałoby nadmiernych kosztów, żądam zawiadomienia na piśmie o wystąpieniu tych przesłanek przed podjęciem decyzji o naprawie lub o odmowie uznania reklamacji ze względu na to żądanie.
    Wytnij to zdanie z treści. Zobaczymy jak zachowa się sprzedawca, tylko czasami nie wyrażaj zgody na naprawę w trakcie składania reklamacji ( sprawdź dokładnie, co wpisali w swoim kwicie - przed podpisaniem u nich protokołu ).



    Formularze naprawy z postu wyżej dot. przyjęcia sprzętu?



    Cytat Zamieszczone przez riczi_ja Zobacz posta
    Załączniki
    1. F-VAT + Paragon
    2. Formularz naprawy nr.1
    3. Formularz naprawy nr.2
    4. Pismo odnośnie powidoku
    W załącznikach, na pierwszym miejscu musi być reklamowany telefon ( marka, nazwa, IMEI ).
    Wszystkie dołączone dokumenty oddaj w kopiach, czyli będzie to: X. Kopia FV nr ... z dnia... itd.

    Po uwzględnieniu poprawek powinno być wszystko OK.
    Na jednym z egzemplarzy zażądaj potwierdzenia otrzymania pisma reklamacyjnego ( data, podpis i pieczątka) oraz dopilnuj, żeby żądane wymiany w ramach rękojmi oraz wzmianka o dołączonym piśmie została wpisana do treści ich protokołu.

  • #7

    OFF-LINE

    Dołączył
    28.02.2018
    Posty
    52
    Telefon
    LG G5
    Dziękuję
    10
    Podziękowano
    7(7)
    Formularze naprawy z postu wyżej dot. przyjęcia sprzętu?
    Są to formularze, które dołącza się przy wysyłce telefonu do serwisu. Nie ma na nich żadnych pieczątek, podpisów czy też daty przyjęcia sprzętu.


    Jutro postaram się złożyć dokumenty z właścicielem telefonu w sklepie. O dalszych postępowaniach będę natychmiast informował. Na chwilę obecną bardzo dziękuję ali_cja za pomoc
    Ostatnio edytowane przez riczi_ja ; 28-02-2018 o 22:51

  • #8

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,585
    Telefon
    L 930, 950XL DS, iPXs
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    709
    Podziękowano
    1,769(1,032)
    Wpisów na blogu
    36
    Cytat Zamieszczone przez riczi_ja Zobacz posta
    Nie ma możliwości jego ponownego uruchomienia(ekran pozostaje wyłączony). Nie zapala się dioda sygnalizująca ładowanie telefonu. Przed wystąpieniem usterki zauważono powiększenie się efektu powidoku od pierwszego zgłoszenia.
    Zmień te 2 zdania na: Aktualnie nie ma możliwości..... i w drugim " Od czasu zgłoszenia pierwszej reklamacji z tytułu gwarancji również nastąpiło znaczne powiększenie się efektów "powidoków", co ma wpływ nie tylko estetyczny ale również utrudnia korzystanie z tego telefonu."
    Ostatnio edytowane przez ali_cja ; 01-03-2018 o 00:47 Powód: Zbędna emotka

  • #9

    OFF-LINE

    Dołączył
    28.02.2018
    Posty
    52
    Telefon
    LG G5
    Dziękuję
    10
    Podziękowano
    7(7)
    Wczoraj nie udało się ściągnąć właściciela telefonu do sklepu, ale dzisiaj już nie miał wyjścia. Pan z obsługi nie robił problemów, potwierdził datą, podpisem i pieczątką oba dokumenty. Teraz pozostaje czekać na odpowiedz

  • #10

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,585
    Telefon
    L 930, 950XL DS, iPXs
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    709
    Podziękowano
    1,769(1,032)
    Wpisów na blogu
    36
    OK, to od 3 marca odliczamy termin 14 dni ( kalendarzowych). Przed upływem tego terminu, gdyby nie było wieści od sprzedawcy, przypomnij się.

  • Strona 1 z 9 12345 ... OstatniOstatni

    Informacje o wątku

    Użytkownicy przeglądający ten wątek

    Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten wątek. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

    Podobne wątki

    1. Odstąpienie od umowy po naprawach gwarancyjnych
      Przez iqua w dziale Rękojmia/ niezgodność towaru z umową
      Odpowiedzi: 133
      Ostatni post / autor: 25-08-2017, 08:24
    2. [L930] Reklamacja z tytułu rękojmi po wcześniejszych naprawach gwarancyjnych
      Przez kaczorro89 w dziale Rękojmia/ niezgodność towaru z umową
      Odpowiedzi: 45
      Ostatni post / autor: 08-11-2016, 19:42
    3. Odpowiedzi: 1
      Ostatni post / autor: 01-04-2016, 23:21
    4. Czy po wielokrotnych naprawach serwisowych można jeszcze skorzystać z rękojmi?
      Przez raventador w dziale Rękojmia/ niezgodność towaru z umową
      Odpowiedzi: 21
      Ostatni post / autor: 14-09-2015, 12:51
    5. Odpowiedzi: 20
      Ostatni post / autor: 08-08-2014, 11:58

    Tagi dla tego wątku

    Uprawnienia umieszczania postów

    • Nie możesz zakładać nowych tematów
    • Nie możesz pisać wiadomości
    • Nie możesz dodawać załączników
    • Nie możesz edytować swoich postów
    •  
    Kontakt
    administracja[at]windowsmania.pl

    Kopiowanie zawartości strony bez zezwolenia zabronione
    Dołącz do nas