Tweety na temat @windowsmaniapl
r   e   k   l   a   m   a
Strona 1 z 5 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 46

Wątek: [L930] Reklamacja z tytułu rękojmi po wcześniejszych naprawach gwarancyjnych

  1. #1

    OFF-LINE

    Dołączył
    31.10.2015
    Posty
    43
    Telefon
    Lumia 930
    Dziękuję
    14
    Podziękowano
    4(4)

    [L930] Reklamacja z tytułu rękojmi po wcześniejszych naprawach gwarancyjnych

    Reklama:
    Cześć,
    Znalazłem kilka tematów odnośnie rękojmi: Czy po wielokrotnych naprawach serwisowych można jeszcze skorzystać z rękojmi? oraz Rękojmia a naprawa gwarancyjna z pominięciem Sprzedawcy.

    Moja sytuacja wygląda następująco:
    - telefon zakupiony 16.10.2015r w Euro RTV-AGD
    - pierwsza naprawa 07-08.01.2016r. - nie działająca lampa błyskowa (serwis przeinstalował oprogramowanie i zaczęło działać - mnie się nie udało mimo resetów i użyciu WDRT)
    - druga naprawa 15.01.2016r. - przestał działać mikrofon (nie z mojej winy, naprawili poprzez wymianę mikrofonu + czegoś tam jeszcze)
    - 15.10.2016r. zauważyłem, że znowu przestała mi działać lampa błyskowa (przypuszczam, że to samo co za pierwszym razem i przeinstalowanie oprogramowania naprawi problem - mnie znów nie udało się mimo resetów i użycia WDRT).

    Obie naprawy były zgłoszone bezpośrednio do autoryzowanego serwisu Nokia Care, z pominięciem Sprzedawcy (tak z reguły radzą bo jest szybciej). Serwis zostawił adnotacje na karcie gwarancyjnej. Ta jednak nie jest podstemplowana przez Sprzedawce.
    Czy w takim wypadku mogę zgłosić reklamację z tytułu rękojmi ale jako rozwiązanie zażądać zwrot pieniędzy za zakup telefonu?

    Czy mógłbym zastosować, któreś z wzorów pism Reklamacja konsumencka; wzory pism i .....słów kilka zmieniając tak aby wskazać na zwrot pieniędzy?

    Czy jednak jest to mało prawdopodobne i lepiej skupić się na wymianie na nowe urządzenie?

    Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc.

  2. Pani SponsorPanna Google jest aktywna
    Avatar Panny Google


    Dołączył
    24-08-2012
    Skąd
    Internet
    Telefon
    Lumia 900
    Operator
    Play
    Postów
    2134
    Podziękowano
    871(239)
  • #2

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    3,786
    Telefon
    Lumia 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    516
    Podziękowano
    974(649)
    Wpisów na blogu
    37
    Nie można, ot tak sobie, żądać zwrotu pieniędzy za zakupiony ponad rok temu towar. Takie żądanie nie przysługuje ani w przypadku gwarancji, ani w przypadku rękojmi. W ramach uprawnień z tytułu rękojmi, można jedynie złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy sprzedaży, bądź żądać naprawy, wymiany albo obniżenia ceny, jeżeli zakupiony produkt jest niezgodny z umową sprzedaży. Moim zdaniem, popełniłeś błąd reklamując wcześniej z tytułu gwarancji i to, przed upływem trzeciego miesiąca od zakupu. Był to prawie nowy telefon i w tym okresie istniało tzw. domniemanie istnienia wady już w chwili sprzedaży tego telefonu. Po upływie roku od otrzymania telefonu, to domniemanie już nie działa.
    Nie stoi jednak nic na przeszkodzie, żebyś teraz reklamował z tytułu rękojmi i w miarę skutecznym żądaniem, moim zdaniem, byłaby wymiana na telefon bez wad. Nie sądzę jednak, że sprzedawca zgodzi się na wymianę bez oporów, tym bardziej, że w obrocie praktycznie nie ma już tych telefonów.

    Cytat Zamieszczone przez kaczorro89 Zobacz posta
    Czy mógłbym zastosować, któreś z wzorów pism Reklamacja konsumencka; wzory pism i .....słów kilka zmieniając tak aby wskazać na zwrot pieniędzy?
    A zatem, to żądanie odpada.

    Cytat Zamieszczone przez kaczorro89 Zobacz posta
    Czy jednak jest to mało prawdopodobne i lepiej skupić się na wymianie na nowe urządzenie?
    Proponowałabym skupić się i jak najszybciej złożyć reklamację z tytułu rękojmi z żądaniem wymiany. Oczywiście, że możesz skorzystać ze wzoru II, z tym, że proponowałabym żebyś nie użył zwrotu " Jednocześnie oświadczam, ze nie wyrażam zgody na naprawę reklamowanego sprzętu.". Pozostawmy wybór rozpatrzenia tej reklamacji sprzedawcy.
    Oczywiście, zrobisz jak uważasz.
    W przypadku reklamacji z tytułu rękojmi, nie musisz dołączać Karty Gwarancyjnej.

  • Jeden użytkownik podziękował ali_cja za ten post:

    kaczorro89 (19-10-2016)

  • #3

    OFF-LINE

    Dołączył
    31.10.2015
    Posty
    43
    Telefon
    Lumia 930
    Dziękuję
    14
    Podziękowano
    4(4)
    Dziękuję bardzo za odpowiedź.
    Tak myślałem, że błędem było zgłaszanie poprzednich usterek z tytułu gwarancji a nie rękojmi. Niestety jak to mówią, mądry Polak po szkodzie.
    Mówiąc żebym zastosował wzór II miałaś na myśli wzór IIb z tego tematu:
    Reklamacja konsumencka; wzory pism i .....słów kilka ?
    Co do Karty Gwarancyjnej to zasugerowałem się właśnie tym pismem, żeby sprzedawca widział, że telefon był juz naprawiany.

    Skorzystałem z gotowych wzorów i coś takiego chciałbym przedstawić sprzedawcy:

    Miejscowość, data
    Moje dane
    Dane sklepu

    REKLAMACJA z tytułu rękojmi

    W dniu 16.10.2015r. nabyłem w Państwa sklepie: Nazwa sklepu wraz z adresem, w ramach umowy sprzedaży (nr paragonu: xxxxxx), telefon Nokia Lumia 930 White o nr IMEI: xxxxxxxxxxxxxxxx, za kwotę xxxx zł.
    W styczniu 2016r stwierdziłem wadę fizyczną zakupionego telefonu, polegającą na tym, że nagle, bez żadnej przyczyny przestała działać lampa błyskowa. W dniu 07 stycznia 2016r. oddałem telefon do Punktu Nokia Care celem naprawy w/w wady.
    Również w styczniu 2016r. w telefonie przestał działać mikrofon. 15 stycznia 2016r. telefon ponownie trafił do Punktu Nokia Care skąd został przekazany do autoryzowanego punktu serwisowego Regenersis (WARSAW) Sp. z o.o. celem naprawy.
    Obecnie od kilku dni ponownie wystąpiła wada niedziałającej lampy błyskowej.

    Ponieważ pierwsza oraz druga wada w przedmiotowym telefonie wystąpiła, i została potwierdzona przez autoryzowany serwis producenta, w niecałe trzy miesiące od daty zakupu, uważam, że został mi sprzedany telefon z wadą fabryczną, tkwiącą w telefonie już w chwili zawierania umowy sprzedaży. Pomimo dwukrotnej naprawy w ramach gwarancji, dalsze wadliwe działanie tego telefonu, uniemożliwiają mi korzystanie zgodnie z jego przeznaczeniem i w celu, dla którego go kupiłem.
    W związku z powyższym, działając zgodnie z art. 561 Kodeksu cywilnego ( Ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta /Dz. U. 2014 r., poz 827, wprowadzająca zmiany w ustawie z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. z 2014 r. poz. 121),
    żądam wymiany na nowy telefon bez wad.


    O sposobie rozpatrzenia mojej reklamacji, proszę powiadomić mnie na piśmie na wskazany wyżej adres zamieszkania.

    Z poważaniem,
    Imię i nazwisko

    Wykonano w dwóch egzemplarzach: po jednym dla stron.
    Załączniki:
    - kopia paragonu
    - kopia karty gwarancyjnej


    Czy takie pismo będzie ok? Może coś więcej o tych naprawach napisać?
    Będę wdzięczny za sugestie
    Ostatnio edytowane przez kaczorro89 ; 19-10-2016 o 08:23 Powód: Dodano wzor pisma

  • #4

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    3,786
    Telefon
    Lumia 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    516
    Podziękowano
    974(649)
    Wpisów na blogu
    37
    Reklamację z tytułu rękojmi kierujesz do sprzedawcy, a nie do sklepu. Kto jest Twoim sprzedawcą, sprawdź tutaj Umowa sprzedaży; kto jest „Sprzedawcą”?

    A zatem, pismo kierujesz do właściwego sprzedawcy, pod spodem wskazujesz "Miejsce zawarcia umowy sprzedaży" ( i tu podajesz nazwę oraz adres sklepu). Jeżeli reklamację będziesz składał w sklepie, to trzeba jeszcze dodać "Miejsce złożenia reklamacji" i wskazać sklep, do którego zaniesiesz pismo.

    Co do treści:

    Cytat Zamieszczone przez kaczorro89 Zobacz posta
    Ponieważ pierwsza oraz druga wada w przedmiotowym telefonie wystąpiła, i została potwierdzona przez autoryzowany serwis producenta, w niecałe trzy miesiące od daty zakupu, uważam, że został mi sprzedany telefon z wadą fabryczną, tkwiącą w telefonie już w chwili zawierania umowy sprzedaży. Pomimo dwukrotnej naprawy w ramach gwarancji, dalsze wadliwe działanie tego telefonu, uniemożliwiają mi korzystanie zgodnie z jego przeznaczeniem i w celu, dla którego go kupiłem.
    Pierwsza zasada, oczekujesz ażeby sprzedawca był wobec Ciebie rzetelny, to Ty musisz być w porządku wobec niego. Fakty, które zaistniały w przeszłości nie mają wpływu na odpowiedzialność sprzedawcy, jeżeli uprzednio nie był o nich poinformowany. Gdybyś zawiadomił sprzedawcę o wadzie, a następnie o jej potwierdzeniu przez serwis, byłaby szansa na powołanie się na tę wadę/wady. Skoro tego nie uczyniłeś, nie możesz wymagać od sprzedawcy, żeby wziął taki fakt pod uwagę i z tego tytułu ponosił odpowiedzialność. U sprzedawcy masz "czystą kartę" i jego odpowiedzialność za wady w zakupionym towarze powstaje z chwilą, gdy się o niej w skuteczny sposób dowiedział, czyli, w Twoim przypadku, gdy skutecznie złożysz teraz reklamację z tytułu rękojmi. Gdybyś składał reklamację z tytułu gwarancji za pośrednictwem sprzedawcy (sklepu), to można byłoby przyjąć, że fakt wystąpienia wady w Twoim telefonie jest mu znany. Teraz, o tym, że telefon wcześniej był naprawiany, możesz sprzedawcę poinformować, ale będzie to tylko informacja nie rodząca skutków prawnych.

    Cytat Zamieszczone przez kaczorro89 Zobacz posta
    W styczniu 2016r stwierdziłem wadę fizyczną zakupionego telefonu, polegającą na tym, że nagle, bez żadnej przyczyny przestała działać lampa błyskowa. W dniu 07 stycznia 2016r. oddałem telefon do Punktu Nokia Care celem naprawy w/w wady.
    Trudno przyznać, że stwierdziłeś wystąpienie wady fabrycznej przed pierwszą naprawą, skoro nie została ona potwierdzona przez autoryzowany serwis.
    Możesz jedynie napisać, że "w styczniu 2016 roku stwierdziłeś nieprawidłowe działanie lampy błyskowej w zakupionym telefonie. Autoryzowany serwis producenta, nie stwierdził wady fabrycznej, ale wgranie nowego oprogramowania na jakiś czas wyeliminowało tę wadę.
    Po odbiorze telefonu z naprawy gwarancyjnej stwierdziłem, że nie działa mikrofon telefonu. Przy ponownej naprawie w styczniu tego roku, w ramach gwarancji wymieniono wadliwie działający mikrofon. Obecnie od kilku dni ponownie wystąpiła wada niedziałającej lampy błyskowej.
    Pomimo dwukrotnej naprawy w ramach gwarancji, dalsze wadliwe działanie tego telefonu, uniemożliwiają mi korzystanie zgodnie z jego przeznaczeniem i w celu, dla którego go kupiłem."

    Cytat Zamieszczone przez kaczorro89 Zobacz posta
    Ponieważ pierwsza oraz druga wada w przedmiotowym telefonie wystąpiła, i została potwierdzona przez autoryzowany serwis producenta, w niecałe trzy miesiące od daty zakupu, uważam, że został mi sprzedany telefon z wadą fabryczną, tkwiącą w telefonie już w chwili zawierania umowy sprzedaży.
    Tego zdania nie możesz zamieścić, co już wyżej uzasadniłam.

    A zatem, jeszcze raz oczekuję prawidłowo opracowanego projektu. Dobrze?

  • #5

    OFF-LINE

    Dołączył
    31.10.2015
    Posty
    43
    Telefon
    Lumia 930
    Dziękuję
    14
    Podziękowano
    4(4)
    Dziękuję ślicznie za odpowiedź, niestety nie mogłem czekać bo akurat byłem w pobliżu punktu sprzedawcy i tam złożyłem reklamację z tytułu rękojmi dołączając to pierwsze pismo. Mam nadzieję, że dołączając to pismo, nie pogorszyłem swojej sytuacji

    Ogólnie odniosłem wrażenie, że pismo pismem a sklep i tak ma swoje procedury. Pan z obsługi klienta przyjął zgłoszenie z zaznaczeniem, że chciałbym wymiany towaru na nowy. Dodatkowo zaznaczył też pole, że telefon może zostać naprawiony w razie nieuwzględnienia wymiany na nowy. Powiedział również, że dołączą pismo do zgłoszenia i odeślą do serwisu (tak więc nawet nie mam pewności, że ktoś to pismo przeczyta ).

    Spodziewam się, że odmówią wymiany, a telefon naprawią w ramach gwarancji (bo prawdopodobnie wystarczy przeinstalowanie oprogramowania jak za pierwszym razem). Poinformuję o zakończeniu sprawy.

  • #6

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    3,786
    Telefon
    Lumia 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    516
    Podziękowano
    974(649)
    Wpisów na blogu
    37
    Pośpiech jest bardzo złym doradcą Szkoda, że nie napisałeś o tym, że dzisiaj będziesz składał reklamację.

    Cytat Zamieszczone przez kaczorro89 Zobacz posta
    Dodatkowo zaznaczył też pole, że telefon może zostać naprawiony w razie nieuwzględnienia wymiany na nowy.
    Z jednej strony, to dobrze, że wyraziłeś zgodę na naprawę. Skróci to czas oczekiwania na zakończenie reklamacji. Z drugiej strony, sprzedawca nie powinien tego proponować, wymuszając niejako na reklamującym zgodę, bez podania przyczyny konieczności takiej naprawy.

    Cytat Zamieszczone przez kaczorro89 Zobacz posta
    Spodziewam się, że odmówią wymiany, a telefon naprawią w ramach gwarancji
    Naprawy mogą dokonać jedynie w ramach rękojmi, a nie gwarancji. Skutki naprawy w ramach rękojmi są takie, że przy następnej reklamacji z tytułu rękojmi, jeżeli telefon był już naprawiany, Sprzedawca ma obowiązek spełnić żądanie konsumenta. Jeżeli oczywiście, żądanie jest zasadne.

    Cóż, pozostaje nam teraz oczekiwać zakończenia reklamacji.

  • #7

    OFF-LINE

    Dołączył
    31.10.2015
    Posty
    43
    Telefon
    Lumia 930
    Dziękuję
    14
    Podziękowano
    4(4)
    Cytat Zamieszczone przez ali_cja Zobacz posta
    Pośpiech jest bardzo złym doradcą Szkoda, że nie napisałeś o tym, że dzisiaj będziesz składał reklamację.
    Niestety nie pierwszy raz coś na szybko robiłem, ale mam nadzieję, że w tym wypadku dobrze się skończy

    Cytat Zamieszczone przez ali_cja Zobacz posta
    Z jednej strony, to dobrze, że wyraziłeś zgodę na naprawę. Skróci to czas oczekiwania na zakończenie reklamacji. Z drugiej strony, sprzedawca nie powinien tego proponować, wymuszając niejako na reklamującym zgodę, bez podania przyczyny konieczności takiej naprawy.
    Czyli rozumiem, że gdyby nie chcieli wymienić to i tak by się kontaktowali ze mną, czy naprawiać urządzenie w ramach rękojmi?


    Cytat Zamieszczone przez ali_cja Zobacz posta
    Naprawy mogą dokonać jedynie w ramach rękojmi, a nie gwarancji. Skutki naprawy w ramach rękojmi są takie, że przy następnej reklamacji z tytułu rękojmi, jeżeli telefon był już naprawiany, Sprzedawca ma obowiązek spełnić żądanie konsumenta. Jeżeli oczywiście, żądanie jest zasadne.
    Jeszcze dopytam o jedną rzecz. Czy gwarancja z tytułu rękojmi "przedłuża się" za każdym razem gdy telefon jest oddawany na reklamację? Przykład: Sprzedawca uznaje obecną reklamacje z tytułu rękojmi i naprawia telefon. Za rok znów przestaje działać lampa błyskowa (czyli miną już dwa lata od daty zakupu). Czy w takim wypadku gwarancja wygasa i nie będę mógł już złożyć reklamacji z tytułu rękojmi? Czy może jednak gwarancja zaczyna liczyć się od nowa w dniu oddania naprawionego telefonu?

  • #8

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    3,786
    Telefon
    Lumia 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    516
    Podziękowano
    974(649)
    Wpisów na blogu
    37
    Cytat Zamieszczone przez kaczorro89 Zobacz posta
    Czyli rozumiem, że gdyby nie chcieli wymienić to i tak by się kontaktowali ze mną, czy naprawiać urządzenie w ramach rękojmi?
    Tak powinni zrobić, ponadto, powinni uzasadnić swoją decyzję o tzw. zastępczym spełnieniu żądania reklamującego. Nie zawsze się tak dzieje i zazwyczaj sprzedawca podejmuje samodzielnie decyzję o naprawie, bo to jest dla niego opłacalne z ekonomicznego punktu widzenia. Klientom/konsumentom najczęściej nie przeszkadza taka samowola sprzedawcy.


    Cytat Zamieszczone przez kaczorro89 Zobacz posta
    Czy gwarancja z tytułu rękojmi "przedłuża się" za każdym razem gdy telefon jest oddawany na reklamację?
    Nie ma gwarancji z tytułu rękojmi! Są dwie procedury reklamacyjne: reklamacja z tytułu gwarancji, skierowana do producenta sprzętu i reklamacja z tytułu rękojmi, skierowana do sprzedawcy sprzętu. Dwie ścieżki, dwa rodzaje odpowiedzialności; umowna gwaranta i ustawowa sprzedawcy. A teraz zadaj właściwe pytanie

  • #9

    OFF-LINE

    Dołączył
    31.10.2015
    Posty
    43
    Telefon
    Lumia 930
    Dziękuję
    14
    Podziękowano
    4(4)
    Cytat Zamieszczone przez ali_cja Zobacz posta
    Tak powinni zrobić, ponadto, powinni uzasadnić swoją decyzję o tzw. zastępczym spełnieniu żądania reklamującego. Nie zawsze się tak dzieje i zazwyczaj sprzedawca podejmuje samodzielnie decyzję o naprawie, bo to jest dla niego opłacalne z ekonomicznego punktu widzenia. Klientom/konsumentom najczęściej nie przeszkadza taka samowola sprzedawcy.
    A jeżeli naprawią mi ten telefon, to przy odbiorze mogę zażądać uzasadnienia dlaczego naprawiali a nie wymieniali na nowy?


    Cytat Zamieszczone przez ali_cja Zobacz posta
    Nie ma gwarancji z tytułu rękojmi! Są dwie procedury reklamacyjne: reklamacja z tytułu gwarancji, skierowana do producenta sprzętu i reklamacja z tytułu rękojmi, skierowana do sprzedawcy sprzętu. Dwie ścieżki, dwa rodzaje odpowiedzialności; umowna gwaranta i ustawowa sprzedawcy. A teraz zadaj właściwe pytanie
    Wybacz, mieszam jeszcze pojęcia
    Może teraz będzie dobrze: Czy za rok (jeżeli znów popsułby mi się telefon) to mogę go oddać na reklamacje z tytułu rękojmi (miną już dwa lata od zakupu)? Czyli czy odpowiedzialność sprzedawcy z tytułu rękojmi ulega przedłużeniu z uwagi na poprzednie naprawy?

  • #10

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    3,786
    Telefon
    Lumia 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    516
    Podziękowano
    974(649)
    Wpisów na blogu
    37

    "Odnowiona" rękojmia po naprawie lub wymianie wadliwej rzeczy

    Cytat Zamieszczone przez kaczorro89 Zobacz posta
    A jeżeli naprawią mi ten telefon, to przy odbiorze mogę zażądać uzasadnienia dlaczego naprawiali a nie wymieniali na nowy?
    A jaki to będzie miało sens, skoro "z góry" wyraziłeś zgodę na naprawę? Sprzedawcy robią się coraz bardziej cwani.

    Cytat Zamieszczone przez kaczorro89 Zobacz posta
    Czy za rok (jeżeli znów popsułby mi się telefon) to mogę go oddać na reklamacje z tytułu rękojmi (miną już dwa lata od zakupu)? Czyli czy odpowiedzialność sprzedawcy z tytułu rękojmi ulega przedłużeniu z uwagi na poprzednie naprawy?
    **Ukryta zawartość: Naciśnij przycisk Dziękuję a następnie odśwież stronę**

  • 2 następujących użytkowników podziękowało ali_cja za ten post:

    kaczorro89 (20-10-2016),karmo (08-11-2016)

    Strona 1 z 5 12345 OstatniOstatni

    Informacje o wątku

    Użytkownicy przeglądający ten wątek

    Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten wątek. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

    Podobne wątki

    1. [Zakup na firmę] Reklamacja kupującego z tytułu rękojmi
      Przez Jarx w dziale Rękojmia/ niezgodność towaru z umową
      Odpowiedzi: 88
      Ostatni post / autor: 23-04-2016, 18:29
    2. [Zakup na firmę] Reklamacja kupującego z tytułu rękojmi (zakup przed zmianą K.c.)
      Przez p.q w dziale Rękojmia/ niezgodność towaru z umową
      Odpowiedzi: 7
      Ostatni post / autor: 25-02-2016, 18:44
    3. Reklamacja z tytułu rękojmi zamoczonego, wodoodpornego telefonu
      Przez radion2 w dziale Rękojmia/ niezgodność towaru z umową
      Odpowiedzi: 41
      Ostatni post / autor: 17-09-2015, 22:17
    4. Zakup na Allegro - reklamacja z tytułu rękojmi
      Przez mini21 w dziale Rękojmia/ niezgodność towaru z umową
      Odpowiedzi: 13
      Ostatni post / autor: 21-05-2015, 22:40
    5. Odrzucona reklamacja w ramach gwarancji. Czy można reklamować z tytułu rękojmi?
      Przez kaeres w dziale Rękojmia/ niezgodność towaru z umową
      Odpowiedzi: 70
      Ostatni post / autor: 26-04-2015, 18:25

    Tagi dla tego wątku

    Uprawnienia umieszczania postów

    • Nie możesz zakładać nowych tematów
    • Nie możesz pisać wiadomości
    • Nie możesz dodawać załączników
    • Nie możesz edytować swoich postów
    •  
    Kontakt
    administracja[at]windowsmania.pl

    Kopiowanie zawartości strony bez zezwolenia zabronione
    Dołącz do nas