Tweety na temat @windowsmaniapl
r   e   k   l   a   m   a
Strona 5 z 8 PierwszyPierwszy 12345678 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 50 z 77

Wątek: [ Play] Powrót z serwisu ...a rękojmia[L640]

  1. #41

    OFF-LINE
    Awatar bmicza

    Dołączył
    12.07.2013
    Lokalizacja
    Goleszów
    Posty
    205
    Telefon
    ATIV S --> LUMIA 640 LTE
    Operator
    Play
    Dziękuję
    78
    Podziękowano
    8(8)
    Reklama:
    Przewidywany termin zakończenia naprawy:12.07.2016r.
    Ciekawe czy będą w stanie się wyrobić,ale póki co to jest nadal w kraju Nie posłali go na Węgry

  2. Pani SponsorPanna Google jest aktywna
    Avatar Panny Google


    Dołączył
    24-08-2012
    Skąd
    Internet
    Telefon
    Lumia 900
    Operator
    Play
    Postów
    2134
    Podziękowano
    871(239)
  • #42

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    4,764
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    623
    Podziękowano
    1,249(786)
    Wpisów na blogu
    36
    Cytat Zamieszczone przez bmicza Zobacz posta
    Oddałem telefon do serwisu na rękojmie w piątek
    Ale mnie tym serwisem przestraszyłeś (#23)

    Cytat Zamieszczone przez bmicza Zobacz posta
    Przewidywany termin zakończenia naprawy:12.07.2016r.
    To jest informacja z Play, czy z Regenersis?

  • #43

    OFF-LINE
    Awatar bmicza

    Dołączył
    12.07.2013
    Lokalizacja
    Goleszów
    Posty
    205
    Telefon
    ATIV S --> LUMIA 640 LTE
    Operator
    Play
    Dziękuję
    78
    Podziękowano
    8(8)
    Witam.
    Nie było mnie dawno,a informacji od strony Play nadal nie ma.
    Na stronie Regenersis widnieje już data: 16.07.2016r. i informacja że telefon jest jużw kontroli jakości,tyle że u dołu pisze"Urządzenie przekazane do Europejskiego Centrum Serwisowego w celu dokonania naprawy".
    To już nie wiem o co w tym wszystkim kaman.
    A od konsumenckiego serwisu E-porad dostałem maila następującej treści:
    Szanowny Panie,
    odpowiadając na pytanie 2 wskazuję, że żadne przepisy prawa nie zabraniają sprzedawcy w trybie reklamacji z tytułu rękojmi odesłania rzeczy do serwisu w celu sprawdzenia czy wada fizyczna występuje. Takie zachowanie sprzedawcy w żaden sposób nie zmienia podstaw prawnych dochodzenia roszczeń przez kupującego i to nadal sprzedawca zobowiązany jest do zajęcia stanowiska względem Pana zgłoszenia.
    Jednocześnie z treści Pana wiadomości wynika, że Pana zgłoszenie zostało przyjęte jako reklamacja z tytułu rękojmi.
    W tym kontekście wskazuję, że zgodnie z przepisem art. 561[5] kodeksu cywilnego (Dz. U. 2016, poz. 380 z późn. zm.) jeżeli konsument zażądał wymiany rzeczy lub usunięcia wady albo złożył oświadczenie o obniżeniu ceny, określając kwotę, o którą cena ma być obniżona, a sprzedawca nie ustosunkował się do tego żądania w terminie czternastu dni, uważa się, że żądanie to uznał za uzasadnione. Domniemanie to nie ma zastosowania w przypadku oświadczenia o odstąpieniu od umowy złożonego przez konsumenta.



    Jednocześnie wskazuję, że tego rodzaju praktyki, tj. podawanie przez przedsiębiorcę nierzetelnych informacji odnośnie praw konsumenta może nosić w mojej ocenie cechy nieuczciwej praktyki rynkowej wprowadzającej w błąd określonej w ustawie z dnia 23 sierpnia 2007 r. o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym (Dz. U. z 2016 r., poz.3 z późn. zm.).

    Zgodnie z treścią art. 4 ust 2 zdanie 1 ustawy za nieuczciwą praktykę rynkową uznaje się w szczególności praktykę rynkową wprowadzającą w błąd oraz agresywną praktykę rynkową, a także stosowanie sprzecznego z prawem kodeksu dobrych praktyk.

    Z kolei stosownie do art. 5 ust. 1 ustawy praktykę rynkową uznaje się za działanie wprowadzające w błąd, jeżeli działanie to w jakikolwiek sposób powoduje lub może powodować podjęcie przez przeciętnego konsumenta decyzji dotyczącej umowy, której inaczej by nie podjął. Mowa tu m.in. o sytuacjach, w których rozpowszechnianie są nieprawdziwe informacje czy też rozpowszechnianie są prawdziwe informacje ale w sposób mogący wprowadzać w błąd (art. 5 ust. 2).

    Wprowadzające w błąd działanie może, stosownie do treści art. 5 ust. 3 ustawy, w szczególności dotyczyć:

    1) istnienia produktu, jego rodzaju lub dostępności;

    2) cech produktu, w szczególności jego pochodzenia geograficznego lub handlowego, ilości, jakości, sposobu wykonania, składników, daty produkcji, przydatności, możliwości i spodziewanych wyników zastosowania produktu, wyposażenia dodatkowego, testów i wyników badań lub kontroli przeprowadzanych na produkcie, zezwoleń, nagród lub wyróżnień uzyskanych przez produkt, ryzyka i korzyści związanych z produktem;

    3) obowiązków przedsiębiorcy związanych z produktem, w tym usług serwisowych i procedury reklamacyjnej, dostawy, niezbędnych usług i części;

    4) praw konsumenta, w szczególności prawa do naprawy lub wymiany produktu na nowy albo prawa do obniżenia ceny lub do odstąpienia od umowy;

    5) ceny, sposobu obliczania ceny lub istnienia szczególnej korzyści cenowej.

    Równocześnie zwracam także uwagę na treść art. 12 ustawy, zgodnie z którym:

    Art. 12.
    1. W razie dokonania nieuczciwej praktyki rynkowej konsument, którego interes został zagrożony lub naruszony, może żądać:
    1) zaniechania tej praktyki;
    2) usunięcia skutków tej praktyki;
    3) złożenia jednokrotnego lub wielokrotnego oświadczenia odpowiedniej treści i w odpowiedniej formie;
    4) naprawienia wyrządzonej szkody na zasadach ogólnych, w szczególności żądania unieważnienia umowy z obowiązkiem wzajemnego zwrotu świadczeń oraz zwrotu przez przedsiębiorcę kosztów związanych z nabyciem produktu;
    5) zasądzenia odpowiedniej sumy pieniężnej na określony cel społeczny związany ze wspieraniem kultury polskiej, ochroną dziedzictwa narodowego lub ochroną konsumentów.
    2. Z roszczeniami, o których mowa w ust. 1 pkt 1, 3 i 5, mogą również wystąpić:
    1) Rzecznik Praw Obywatelskich;
    2) Rzecznik Finansowy;
    3) krajowa lub regionalna organizacja, której celem statutowym jest ochrona interesów konsumentów;
    4) powiatowy (miejski) rzecznik konsumentów.

    Istotnym ułatwieniem dla konsumentów jest treść przepisu art. 13 ustawy, zgodnie z którym:
    Ciężar dowodu, że dana praktyka rynkowa nie stanowi nieuczciwej praktyki wprowadzającej w błąd spoczywa na przedsiębiorcy, któremu zarzuca się stosowanie nieuczciwej praktyki rynkowej.
    Należy jednak mieć na względzie, że to na konsumencie spoczywać będzie konieczność wykazania, że zastosowano wobec niego czyn, który może stanowić nieuczciwą praktykę rynkową. Stosownie do treści art. 6 kodeksu cywilnego (Dz.U.2016, poz. 380 z późn. zm.) ciężar udowodnienia faktu spoczywa na osobie, która z faktu tego wywodzi skutki prawne. Po udowodnieniu czynu, to na przedsiębiorcy spoczywać będzie ciężar dowodu, że nie jest on nieuczciwą praktyką rynkową.
    Uprzejmie prosimy o ocenę udzielonej porady i wypełnienie ankiety: http://goo.gl/forms/Tz7XQZ32eA

    Z poważaniem,
    Małgorzata Miś.


    Pytanie co teraz zrobić?
    Pójść do Play i zażądać wydania nowego telefonu z powodu rękojmi czy czekać na wieści od nich, aż łaskawie raczą się odezwać?
    Z góry dziękuje za odpowiedź

  • Jeden użytkownik podziękował bmicza za ten post:

    ali_cja (15-07-2016)

  • #44

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    4,764
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    623
    Podziękowano
    1,249(786)
    Wpisów na blogu
    36
    Kiedy dokładnie złożyłeś reklamację, 1 lipca? Jeżeli tak, to z upływem dnia dzisiejszego, jeżeli nie otrzymałeś żadnej informacji o ustosunkowaniu się do Twojego żądania od P4 (Play), bezskutecznie upłynął 14-o dniowy termin i od jutra możesz się domagać wydania telefonu bez wad zgodnie z żądaniem, przedstawionym na piśmie. Rozmawialiśmy wcześniej o przygotowaniu wezwania do wydania nowego telefonu, przygotowałeś je?
    Jak nie, to do roboty

  • #45

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    4,764
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    623
    Podziękowano
    1,249(786)
    Wpisów na blogu
    36
    Cytat Zamieszczone przez bmicza Zobacz posta
    A od konsumenckiego serwisu E-porad dostałem maila następującej treści:
    Szanowny Panie,
    odpowiadając na pytanie 2 wskazuję, że żadne przepisy prawa nie zabraniają sprzedawcy w trybie reklamacji z tytułu rękojmi odesłania rzeczy do serwisu w celu sprawdzenia czy wada fizyczna występuje. Takie zachowanie sprzedawcy w żaden sposób nie zmienia podstaw prawnych dochodzenia roszczeń przez kupującego i to nadal sprzedawca zobowiązany jest do zajęcia stanowiska względem Pana zgłoszenia.
    Pytanie drugie brzmiało:
    Ponadto, proszę o poradę prawną, czy Sprzedawca może przy rozpatrywaniu reklamacji w reżimie rękojmi, decyzję o sposobie jej rozpatrzenia przerzucić na autoryzowany serwis gwaranta?
    Nie pytałeś w nim o zasięgnięciu opinii serwisu czy też sprawdzenie przez serwis czy zgłaszana wada występuje, ale o proces decyzyjny tego serwisu w procedurze reklamacji z tytułu rękojmi. Trudno, być może nie wiedzą, jaka jest praktyka sprzedawców i serwisów. Na razie, damy sobie z tym spokój.

    Cytat Zamieszczone przez bmicza Zobacz posta
    Jednocześnie z treści Pana wiadomości wynika, że Pana zgłoszenie zostało przyjęte jako reklamacja z tytułu rękojmi.
    W tym kontekście wskazuję, że zgodnie z przepisem art. 561[5] kodeksu cywilnego (Dz. U. 2016, poz. 380 z późn. zm.) jeżeli konsument zażądał wymiany rzeczy lub usunięcia wady albo złożył oświadczenie o obniżeniu ceny, określając kwotę, o którą cena ma być obniżona, a sprzedawca nie ustosunkował się do tego żądania w terminie czternastu dni, uważa się, że żądanie to uznał za uzasadnione. Domniemanie to nie ma zastosowania w przypadku oświadczenia o odstąpieniu od umowy złożonego przez konsumenta.
    I to jest właśnie Twój przypadek, w którym sprzedawca nie ustosunkował się w ustawowym terminie do żądania konsumenta.

    Treść pozostałej części odpowiedzi możemy wykorzystać w Wezwaniu do wydania rzeczy i ewentualnie, w sprawie stosowania nieuczciwej praktyki rynkowej, skontaktować się z właściwym miejscowo Rzecznikiem Konsumentów.

  • #46

    OFF-LINE
    Awatar bmicza

    Dołączył
    12.07.2013
    Lokalizacja
    Goleszów
    Posty
    205
    Telefon
    ATIV S --> LUMIA 640 LTE
    Operator
    Play
    Dziękuję
    78
    Podziękowano
    8(8)
    Dziś rano przygotuje druk i ide do Play
    Zobaczymy co powiedzą,ale pewno będą chciały wcisnąć kit że mają 14 dni roboczych itp itd

  • #47

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    4,764
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    623
    Podziękowano
    1,249(786)
    Wpisów na blogu
    36
    Kit mogą sobie wciskać. Ty zostawiasz pismo i żądasz pokwitowania jego odbioru na swoim egzemplarzu, to wszystko.
    Daj im termin do wykonania - 14 dni.

  • #48

    OFF-LINE
    Awatar bmicza

    Dołączył
    12.07.2013
    Lokalizacja
    Goleszów
    Posty
    205
    Telefon
    ATIV S --> LUMIA 640 LTE
    Operator
    Play
    Dziękuję
    78
    Podziękowano
    8(8)
    Status naprawy zmieniono do 18.07.2016
    A niebawem ide do Playa z dokumentem wydania telefonu.Zobaczymy co powiedzą,ale znając życie panie nie będą wiedziały co zrobić i powiedzieć
    Dam znać co się dowiem

  • #49

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    4,764
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    623
    Podziękowano
    1,249(786)
    Wpisów na blogu
    36
    Gdyby panie nie chciały przyjąć pisma, to poproś, żeby odmowę jego przyjęcia napisały na Twojej kopii. Gdyby i tego nie chciały zrobić, to sam napisz odręczną adnotację na swoim piśmie: " W dniu...., w punkcie sprzedaży operatora sieci......, w ul...., pracownik .... ....... odmówił przyjęcia pisma, dotyczącego Wezwania...... z dnia...." i Ty się podpisz.

    W takiej sytuacji, musiałbyś wysłać pismo przesyłką poleconą, za zwrotnym poświadczeniem odbioru, na adres siedziby P4 ( na Taśmową).

  • #50

    OFF-LINE
    Awatar bmicza

    Dołączył
    12.07.2013
    Lokalizacja
    Goleszów
    Posty
    205
    Telefon
    ATIV S --> LUMIA 640 LTE
    Operator
    Play
    Dziękuję
    78
    Podziękowano
    8(8)
    No właśnie panie nie chciały przyjąć mi pisma,twierdząc,że nie mają uprawnień do tego typu rzeczy,a pismo powinienem wysłać sam do P4.
    Więc namówiłem panią aby mi tylko podbiła pieczątkę na mojej kopii,a drugą kopie podpisaną przeze mnie zostawiłem w salonie, powiedziałem też miłęj ale niewiele wiedzącej pani,że P4 na pewno to pismo dostanie i będą się z nimi kontaktować.
    Ale najbardziej mnie rozbawiła mówiąc,że MICROSOFT ma 26 lub 28 dni na rozpatrzenie mojej reklamacji
    Po czym jak powiedziałem,że mają14 dni kalendarzowych,to ona nadal twierdziła, że microsoft ma ich ponad 20
    Ale na kopii którą wyślę do P4 zrobię odręczną adnotację o tym,że nie przyjeli pisma,bo pewno je wyrzucą, nawet na nie nie patrząc.
    A miła pani stwierdziła, że nawet nie mają telefonów aby mi dać od razu, to jej powiedziałem, żeby poczytała to pismo i że daje im na wydanie telefonu 14 dni.
    Pozostaje tylko czekać co dalej.
    Podobno mają dzwonić do serwisu w poniedziałek, aby dowiedzieć się co z telefonem i kiedy będzie nowy lub naprawiony jak powiedziała.

  • Strona 5 z 8 PierwszyPierwszy 12345678 OstatniOstatni

    Informacje o wątku

    Użytkownicy przeglądający ten wątek

    Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten wątek. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

    Podobne wątki

    1. zmiana L820 na L640 czy warto?
      Przez Michał2008 w dziale Wybór smartfona
      Odpowiedzi: 26
      Ostatni post / autor: 21-11-2015, 06:21
    2. Brak dzwieku w L640
      Przez garf78 w dziale Wsparcie techniczne
      Odpowiedzi: 5
      Ostatni post / autor: 22-08-2015, 21:56
    3. Powrót telefonu z serwisu a problemy?
      Przez FHa w dziale Wsparcie techniczne
      Odpowiedzi: 4
      Ostatni post / autor: 15-07-2015, 16:20
    4. [L640] Nie mogę zainstalować Windows 10
      Przez TheSilencePL w dziale Pytania i odpowiedzi
      Odpowiedzi: 5
      Ostatni post / autor: 18-05-2015, 21:24
    5. wgrany wp 8.1 powrót do 8, tel do serwisu !
      Przez looki9 w dziale Dyskusja ogólna
      Odpowiedzi: 5
      Ostatni post / autor: 09-05-2014, 00:20

    Tagi dla tego wątku

    Uprawnienia umieszczania postów

    • Nie możesz zakładać nowych tematów
    • Nie możesz pisać wiadomości
    • Nie możesz dodawać załączników
    • Nie możesz edytować swoich postów
    •  
    Kontakt
    administracja[at]windowsmania.pl

    Kopiowanie zawartości strony bez zezwolenia zabronione
    Dołącz do nas