Tweety na temat @windowsmaniapl
r   e   k   l   a   m   a
Strona 4 z 8 PierwszyPierwszy 12345678 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 77

Wątek: [ Play] Powrót z serwisu ...a rękojmia[L640]

  1. #31

    OFF-LINE
    Awatar bmicza

    Dołączył
    12.07.2013
    Lokalizacja
    Goleszów
    Posty
    205
    Telefon
    ATIV S --> LUMIA 640 LTE
    Operator
    Play
    Dziękuję
    78
    Podziękowano
    8(8)
    Reklama:
    Odpisali mi z Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów .
    Oto treść maila:
    Szanowny Panie,
    uprzejmie informuję, że Konsumenckie Centrum E-porad zajmuje się udzielaniem porad drogą mailową w prostych sprawach konsumenckich. Wysłanie do nas pisma „do wiadomości” nie wywołuje żadnego skutku. Jeżeli potrzebuje Pan porady prawnej, to proszę o przesłanie konkretnego zapytania wraz z przedstawieniem stanu faktycznego – w takim wypadku oczywiście otrzyma Pan odpowiedź.
    Jednocześnie informuję, że postępowania z zakresy naruszenia zbiorowych interesów konsumentów prowadzi Prezes UOKiK. Poniżej przesyłam link pod którym znajdzie Pan ogólne informacje na ten temat:
    https://www.uokik.gov.pl/zbiorowe_in...onsumentow.php
    Z poważaniem,
    Grzegorz Miś.
    Konsumenckie Centrum E-porad

  2. Pani SponsorPanna Google jest aktywna
    Avatar Panny Google


    Dołączył
    24-08-2012
    Skąd
    Internet
    Telefon
    Lumia 900
    Operator
    Play
    Postów
    2134
    Podziękowano
    871(239)
  • #32

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    4,965
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    645
    Podziękowano
    1,332(826)
    Wpisów na blogu
    36
    Cytat Zamieszczone przez bmicza Zobacz posta
    Konsumenckie Centrum E-porad zajmuje się udzielaniem porad drogą mailową w prostych sprawach konsumenckich
    Odmowa przyjęcia reklamacji z tytuły rękojmi jest przecież prostą sprawą konsumencką

    Cytat Zamieszczone przez bmicza Zobacz posta
    Jeżeli potrzebuje Pan porady prawnej, to proszę o przesłanie konkretnego zapytania wraz z przedstawieniem stanu faktycznego – w takim wypadku oczywiście otrzyma Pan odpowiedź.
    OK, to dopiszemy początek:
    Proszę o poradę prawną, w jaki sposób złożyć skutecznie reklamację zakupionego towaru z tytułu rękojmi, w przypadku, gdy Sprzedawca odmawia jej przyjęcia w takim trybie?
    Ponadto, proszę o poradę prawną, czy Sprzedawca może przy rozpatrywaniu reklamacji w reżimie rękojmi, decyzję o sposobie jej rozpatrzenia przerzucić na autoryzowany serwis gwaranta?

    Poniżej, przedstawiam stan faktyczny:
    1lipca 2016 roku chciałem złożyć u Sprzedawcy P4 Sp. z o.o., ul. Taśmowa 7, 02-677 Warszawa, w firmowym salonie Play w .........reklamację z tytułu rękojmi, w związku z wystąpieniem wady w zakupionym w dniu ......telefonem ...........
    Pracownica Sprzedawcy, gdy dowiedziała się o wybranym przeze mnie reżimie reklamacji, nie wiedziała co ma robić. Dopiero po telefonicznej konsultacji z serwisem wypisała zgłoszenie reklamacyjne z tytułu rękojmi. Następnie, poinformowała mnie, że telefon musi być odesłany do serwisu na Węgry oraz o tym, że mają 14 dni "roboczych" na poinformowanie mnie o decyzji. W trakcie przyjmowania zgłoszenia, pracownica Sprzedawcy dawała do zrozumienia, że niezbyt chętnie godzi się na rękojmię oraz skomentowała, że skoro wcześniej telefon wrócił z naprawy gwarancyjnej, to powinienem go oddać do serwisu ponownie.
    Takie zachowanie Sprzedawcy wskazuje, że praktyka przyjmowania zgłoszenia reklamacji z tytułu rękojmi poprzez odsyłanie do gwaranta oraz utrudnianie złożenia reklamacji w tym reżimie jest rutynową czynnością w stosunku do aktualnych i potencjalnych konsumentów tego Sprzedawcy, tym samym zniechęca i utrudnia, a nawet uniemożliwia skorzystanie z ustawowych praw konsumenta.


    Ze skargą do Prezesa UOKiK na razie się wstrzymamy, zobaczymy, co nam na ten mail odpowiedzą.

  • #33

    OFF-LINE
    Awatar bmicza

    Dołączył
    12.07.2013
    Lokalizacja
    Goleszów
    Posty
    205
    Telefon
    ATIV S --> LUMIA 640 LTE
    Operator
    Play
    Dziękuję
    78
    Podziękowano
    8(8)
    Wysłałem i czekamy na odpowiedź

  • Jeden użytkownik podziękował bmicza za ten post:

    ali_cja (08-07-2016)

  • #34

    OFF-LINE
    Awatar bmicza

    Dołączył
    12.07.2013
    Lokalizacja
    Goleszów
    Posty
    205
    Telefon
    ATIV S --> LUMIA 640 LTE
    Operator
    Play
    Dziękuję
    78
    Podziękowano
    8(8)
    play rękojmia.jpg

    Co najlepsze,dziś dostałem smsa od REGENERSIS,że telefon dotarł do nich na serwis.A do mnie nikt nie dzwonił z zapytaniem,czy mogą go naprawić.Wyraźnie zaznaczyłem,że chcę wymianę na nowy(tak też jest wpisane w tym formularzu)
    Ciekawe co dalej zrobią.

  • #35

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    4,965
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    645
    Podziękowano
    1,332(826)
    Wpisów na blogu
    36
    Wrzuć proszę tutaj treść tego SMS. Z Regenersis Janki? Może to tylko ekspertyza, a nie naprawa?

    Ten telefon wcześniej Ci upadł?

  • #36

    OFF-LINE
    Awatar bmicza

    Dołączył
    12.07.2013
    Lokalizacja
    Goleszów
    Posty
    205
    Telefon
    ATIV S --> LUMIA 640 LTE
    Operator
    Play
    Dziękuję
    78
    Podziękowano
    8(8)
    Treść smsa to:
    "Sprzęt o numerze IMEI: ..... został przyjęty do serwisu,o zakończeniu obsługi serwisowej poinformujemy smsem.Regenersis"
    Kiedyś tam upadł co widać po obudowie,ale działał normalnie

  • Jeden użytkownik podziękował bmicza za ten post:

    ali_cja (09-07-2016)

  • #37

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    4,965
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    645
    Podziękowano
    1,332(826)
    Wpisów na blogu
    36
    No to mamy jakiś ślad o tym, że telefon przekazano do autoryzowanego serwisu. To właściwie tak, jakbyś reklamował z tytułu gwarancji, a nie rękojmi. A jaka jest informacja o Twoim telefonie na stronie Regenersis ( rób zrzuty ekranu z kolejnych statusów).

  • #38

    OFF-LINE
    Awatar bmicza

    Dołączył
    12.07.2013
    Lokalizacja
    Goleszów
    Posty
    205
    Telefon
    ATIV S --> LUMIA 640 LTE
    Operator
    Play
    Dziękuję
    78
    Podziękowano
    8(8)
    Ok.zrobione.Póki co status to "obsługa serwisowa"

  • #39

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    4,965
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    645
    Podziękowano
    1,332(826)
    Wpisów na blogu
    36
    Musisz pamiętać o tym, że wada w Twoim telefonie wystąpiła po upływie roku od dnia jego odbioru. Wprawdzie wszystkie przepisy procedury reklamacyjnej z tytułu rękojmi obowiązują Sprzedawcę wobec Ciebie, ale nie ma domniemania prawnego istnienia wady w chwili zakupu tego telefonu. W sytuacji sporu ze Sprzedawcą, to Ty a nie on, musiałbyś udowodnić, że sprzedano Ci telefon z wadą. Jeżeli wada wystąpiłaby przed upływem roku, ciężar dowodu leżałby po stronie Sprzedawcy.
    W pierwszej reklamacji z tytułu rękojmi, Sprzedawca może zamiast np. wymiany, naprawić wadliwy sprzęt. Ale musi wykazać w uzasadnieniu swojej decyzji, dlaczego naprawił reklamowany telefon.

    Może to zrobić w dwóch, przewidzianych prawem, sytuacjach:

    - w przypadku niemożliwości zadośćuczynienia żądaniu reklamującego, gdy np. towar nie jest już produkowany i nie jest dostępny przez Sprzedawcę na rynku pierwotnym,
    bądź

    - tzw. niewspółmierności kosztów ( wymiana<->naprawa) i nie chodzi tu o zwykłe porównanie kosztów nowego telefonu i kosztów naprawy reklamowanego. Bo takie porównanie, bez mała, zawsze wskazywałoby oczywistość naprawy i korzyść tylko dla Sprzedawcy ( poprzez wybranie niższej "straty"). Sprzedawca powinien wykazać w uzasadnieniu decyzji o rozpatrzeniu reklamacji dlaczego powołał się np. na niewspółmierność kosztów i odmówił wymiany. Po pierwsze dlatego, żeby wyjaśnić reklamującemu, w zrozumiały sposób, motywy podjęcia takiej decyzji. Po drugie, żeby reklamujący wiedział, co zadecydowało o odmowie żądania i potencjalnie mógł skutecznie dochodzić odpowiedzialności Sprzedawcy z tytułu rękojmi w procesie cywilnym. Samo powołanie się na niewspółmierność kosztów, nie spełnia tych wymagań, a tak tylko, niestety, Sprzedawcy uzasadniają swoją decyzje.

    Na razie, pozostaje nam cierpliwe oczekiwanie na zakończenie reklamacji i utrwalanie dowodów procedury stosowanej przez Sprzedawcę.

  • #40

    OFF-LINE
    Awatar bmicza

    Dołączył
    12.07.2013
    Lokalizacja
    Goleszów
    Posty
    205
    Telefon
    ATIV S --> LUMIA 640 LTE
    Operator
    Play
    Dziękuję
    78
    Podziękowano
    8(8)
    No to póki co czekamy i kontroluje status na Regersis

  • Strona 4 z 8 PierwszyPierwszy 12345678 OstatniOstatni

    Informacje o wątku

    Użytkownicy przeglądający ten wątek

    Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten wątek. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

    Podobne wątki

    1. zmiana L820 na L640 czy warto?
      Przez Michał2008 w dziale Wybór smartfona
      Odpowiedzi: 26
      Ostatni post / autor: 21-11-2015, 06:21
    2. Brak dzwieku w L640
      Przez garf78 w dziale Wsparcie techniczne
      Odpowiedzi: 5
      Ostatni post / autor: 22-08-2015, 21:56
    3. Powrót telefonu z serwisu a problemy?
      Przez FHa w dziale Wsparcie techniczne
      Odpowiedzi: 4
      Ostatni post / autor: 15-07-2015, 16:20
    4. [L640] Nie mogę zainstalować Windows 10
      Przez TheSilencePL w dziale Pytania i odpowiedzi
      Odpowiedzi: 5
      Ostatni post / autor: 18-05-2015, 21:24
    5. wgrany wp 8.1 powrót do 8, tel do serwisu !
      Przez looki9 w dziale Dyskusja ogólna
      Odpowiedzi: 5
      Ostatni post / autor: 09-05-2014, 00:20

    Tagi dla tego wątku

    Uprawnienia umieszczania postów

    • Nie możesz zakładać nowych tematów
    • Nie możesz pisać wiadomości
    • Nie możesz dodawać załączników
    • Nie możesz edytować swoich postów
    •  
    Kontakt
    administracja[at]windowsmania.pl

    Kopiowanie zawartości strony bez zezwolenia zabronione
    Dołącz do nas