Tweety na temat @windowsmaniapl
r   e   k   l   a   m   a
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 13

Wątek: Zwrot pieniędzy od sprzedawcy - czy można je odzyskać

  1. #1

    OFF-LINE
    Awatar zax880

    Dołączył
    04.12.2012
    Posty
    328
    Telefon
    920, 735, 950 DS, XT1580
    Operator
    Play
    Dziękuję
    90
    Podziękowano
    57(51)

    Zwrot pieniędzy od sprzedawcy - czy można je odzyskać

    Reklama:
    Zgodnie z sugestią użytkowniczki ali_cja postanowiłem podzielić się pewną sprawą, z nadzieją na jakieś porady jak to rozwiązać.
    Otóż kupiłem w okolicach wakacji pierścionek zaręczynowy dla swojej narzeczonej (w jednej ze znanych sieci), ale jak się okazało po około 2 miesiącach zaczął się zniekształcać, więc oddaliśmy go na gwarancję. Został "naprawiony" poprzez wyprostowane itd. Po kolejnych 2-3 miesiącach usterka powróciła i zaczął się znowu mocno zniekształcać, tak więc po raz drugi oddaliśmy na gwarancję, ale z zaznaczeniem, że tym razem żądamy zwrotu pieniędzy (na co sprzedawca powiedział, że zwrot możliwy jest tylko po 3 nieudanej naprawie) lub ostatecznie wymiany na nowy. Wczoraj dostałem informację, że mogą mi go wymienić na nowy, nic więcej (informacja pochodzi z salonu za pośrednictwem którego składałem reklamacje - zakup był w ich sklepie internetowym). Ale doszedłem do wniosku, że jeśli mam wymienić na to samo lub podobnej jakości (nie do końca jestem jednak zadowolony z ich produktów) to wolę uzyskać zwrot pieniędzy i kupić u jakiegoś dobrego jubilera.
    Kwestia tylko tego, czy można wymusić na sprzedawcy zwrot pieniędzy, pomimo jakiś ich wewnętrznych regulaminów, czy trzeba się stosować do ich zasad i koniec kropka.
    Google mówi bardzo różnie, dlatego postanowiłem napisać.
    Od salonu dowiedziałem się również, że odesłali pierścionek z powrotem ponieważ nie mogą zwracać towarów zakupionych poprzez sklep internetowy. Dzisiaj, tj. 17.02.2017 będę dzwonił na infolinię odnośnie tej reklamacji i uzupełnię temat o dalsze informacje. W poniedziałek tj. 20.02.2017 minie trzy tygodnie od złożenia reklamacji bez żadnej informacji (prócz tej z salonu, że była decyzja o wymianie i odesłali go z powrotem do siedziby). Sklep internetowy który powinien prowadzić sprawę milczy.
    Bardzo byłbym wdzięczny za jakieś nakierowane (nr ustawy czy coś takiego) dzięki czemu mógłbym wymusić na sprzedawcy zwrot pieniędzy, pomimo, że jego regulamin mówi inaczej.

    Wszelkie wskazówki i porady mile widziane.
    Ostatnio edytowane przez zax880 ; 17-02-2017 o 08:31

  2. Pani SponsorPanna Google jest aktywna
    Avatar Panny Google


    Dołączył
    24-08-2012
    Skąd
    Internet
    Telefon
    Lumia 900
    Operator
    Play
    Postów
    2134
    Podziękowano
    871(239)
  • #2

    ON-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,637
    Telefon
    L 930, 950XL DS, iPXs
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    715
    Podziękowano
    1,798(1,040)
    Wpisów na blogu
    36
    Po zakupie nie interesuje specjalnie sprzedawcy zadowolenie klienta. Gdy tylko tego chce, zrobi wszystko, żeby tylko klient go definitywnie nie porzucił.
    Zgoła odmiennie wygląda sytuacja, gdy sprzedany towar ma wady. Tu już nie ma miejsca na wolę sprzedawcy, a wkraczają obowiązki wynikające z obowiązującego prawa. I to bez względu na to, w jakiej formie organizacyjnej sprzedawca działa. Jeżeli sprzedawca prowadzi "firmę", a kupującym jest konsument, to tych obowiązków jest jeszcze więcej.
    W przypadku wystąpienia wady w zakupionym produkcie przysługiwało Ci prawo do reklamacji. Mogłeś dochodzić reklamacji w dwóch reżimach: w ramach umownej gwarancji producenta produktu bądź korzystając z ustawowego prawa do rękojmi.
    Z Twojego opisy wynika, że reklamowałeś z tytułu gwarancji, która to z reguły słabiej chroni kupującego. A w zasadzie, w jej ramach nie jest ważne czy reklamującym jest konsument, czy tylko kupujący. Tu producent ( gwarant ) decyduje, w jaki sposób i jak długo będzie odpowiedzialny za sprzedany produkt. Tu warunki gwarancji, jednostronnie narzucone przez producenta, określają do czego on się zobowiązuje. Oczywiście, warunki te nie mogą być sprzeczne ani omijać obowiązującego prawa.
    Reklamujący w chwili składania reklamacji ma wybór reżimu dochodzenia swoich praw i jeżeli zdecyduje się na wybór drogi, to musi się jej trzymać do zakończenia postepowania w tej procedurze. Dopiero po ostatecznym zakończeniu jednej procedury, przy następnej reklamacji może dokonać wyboru reżimu.

    Z powyższego wynika, że musimy doprowadzić do zakończenia postępowania w reżimie gwarancji.
    Na początek, potrzebuję więcej informacji o jej przebiegu:
    - w jaki sposób składałeś reklamację: bezpośrednio ustnie, telefonicznie czy na piśmie
    - czy miałeś możliwość wyboru reżimu reklamacji, czy też została ona narzucona przez sprzedawcę,
    - czy masz dowód na piśmie potwierdzenia przyjęcia reklamacji
    - czy masz dowód korespondencji ze sprzedawcą
    - czy znasz Regulamin sprzedawcy, w tym procedurę rozpatrywania reklamacji
    - jeżeli masz regulamin, to chciałabym go poznać.

  • Jeden użytkownik podziękował ali_cja za ten post:

    zax880 (17-02-2017)

  • #3

    OFF-LINE
    Awatar zax880

    Dołączył
    04.12.2012
    Posty
    328
    Telefon
    920, 735, 950 DS, XT1580
    Operator
    Play
    Dziękuję
    90
    Podziękowano
    57(51)
    Reklamację składałem za pośrednictwem salonu stacjonarnego, pomimo zakupu online. Była to reklamacja ustna, po czym dostałem podsumowanie na papierze. Gdy po raz pierwszy reklamowałem produkt sprzedawca w salonie (jakoby pośrednik) nie dał wyboru drogi postępowania. Opisałem mu całą sytuację po czym wypełnił formularz o żądaniu naprawy i tyle. Za drugim razem poprosiłem aby wpisał, że chce zwrotu pieniędzy lub ostatecznie wymiany. Jako główne żądanie i tak wpisał NAPRAWA (myślę, że to mają narzucone z góry w systemie). W każdym razie dowód przyjęcia jest, korespondencji żadnej nie było.

    Regulamin sprzedawcy jest dostępny tutaj. Nijak pokrywa się z tym co mówią w salonie lokalnym.
    http://yes.pl/regulamin



    Send via XT1580

  • #4

    ON-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,637
    Telefon
    L 930, 950XL DS, iPXs
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    715
    Podziękowano
    1,798(1,040)
    Wpisów na blogu
    36
    Czy Ty zawarłeś umowę po uprzedniej rezerwacji, której definicja jest opisana w pkt.5:
    "...
    5. UMOWA – umowa zawarta przy jednoczesnej obecności dwóch Stron; zawarta podczas osobistego odbioru w Sklepie, wskutek Rezerwacji dokonanej przez Kupującego;
    6. REZERWACJA – każde zamówienie z odbiorem osobistym złożone przez Kupującego poprzez dostępne Kanały Komunikacji, w celu zarezerwowania określonego produktu na dany dzień odbioru. Umowa w tym przypadku zawierana jest w momencie odbioru osobistego w Sklepie stacjonarnym;
    ..."

  • Jeden użytkownik podziękował ali_cja za ten post:

    zax880 (17-02-2017)

  • #5

    OFF-LINE
    Awatar zax880

    Dołączył
    04.12.2012
    Posty
    328
    Telefon
    920, 735, 950 DS, XT1580
    Operator
    Play
    Dziękuję
    90
    Podziękowano
    57(51)
    Nie nie, towar zakupiłem całkowicie online z dostawą do domu.
    W zasadzie to tak naprawdę jest już chyba (mam nadzieję) po sprawie. Otóż w dniu dzisiejszym w między czasie kontaktowałem się ze sklepem poprzez infolinię. Po kilku telefonach, wyjaśnieniu wszystkiego, kilku zdecydowanych słowach, okazało się, że problem z odzyskaniem pieniędzy leżał chyba po stronie pośrednika, czyli salonu firmowego i jego braku kompetencji i/lub stosowaniu innych regulaminów. Otóż na infolinii po kilku telefonach i zbadaniu sprawy, miła Pani konsultantka oznajmiła mi, że przecież wszystko rozumie i nie ma najmniejszego problemu w zwróceniu towaru i odzyskaniu pieniędzy. Mało tego, powiedziała, że przy dobrych wiatrach może nawet dzisiaj zrobią przelew. I teraz to już nic z tego nie rozumiem, w regulaminie nie doczytałem się nic o prawie do zwrotu po 3 naprawach i innych głupotach, które słyszałem w salonie. Zastanawiam się czy stosują inne regulaminy w salonach i sklepie online, z bardzo jak się okazało odmiennym podejściem, czy celowo robią z ludzi debili.
    Tak czy siak mam nadzieję, że to jest koniec tej "przygody" ze sklepem i faktycznie odeślą pieniądze. Co więcej, pytałem czy muszę jakoś dodatkowo składać jakieś papiery, prośby itd, okazało się, że nie, wszystko przez telefon "na gębę".
    W każdym razie dziękuję za wszelką pomoc i chęci.

    A przy okazji zapytam odnośnie pojęć Klient i Konsument, bo nie wiem czy dobrze rozumiem, tak na chłopski rozum. Klient to każdy, niezależnie czy firma czy osoba prywatna, która może kupić od danego sklepu towar (i w przypadku firmy np odsprzedać dalej)?
    A Konsument to osoba prywatna, ktoś kto kupuje towar na własny użytek (bądź dla kogoś) i nie może tym handlować dalej (na takich zasadach jak firma oczywiście)? Konsument ma większe możliwości w dochodzeniu swoich praw i gwarancji itd? Zgadza się czy nie do końca?

    Send via XT1580

  • #6

    ON-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,637
    Telefon
    L 930, 950XL DS, iPXs
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    715
    Podziękowano
    1,798(1,040)
    Wpisów na blogu
    36
    Cytat Zamieszczone przez zax880 Zobacz posta
    lub stosowaniu innych regulaminów
    W następnym poście chciałam Ciebie zapytać o Regulamin sklepu stacjonarnego. Wygląda na to, że mają różne Regulaminy.

    Cytat Zamieszczone przez zax880 Zobacz posta
    Pani konsultantka oznajmiła mi, że przecież wszystko rozumie i nie ma najmniejszego problemu w zwróceniu towaru i odzyskaniu pieniędzy
    Cieszy mnie to

    Cytat Zamieszczone przez zax880 Zobacz posta
    A przy okazji zapytam odnośnie pojęć Klient i Konsument
    Tu chyba masz najlepiej wyjaśnione definicje tych pojęć Zakup w komisie/na Allegro z punktu widzenia ochrony praw kupującego/konsumenta
    Dobrze myślisz, z tym, że ma to znaczenie w przypadku rękojmi. W przypadku gwarancji różnie bywa, np. producent skraca okres gwarancji w przypadku zakupu "na firmę", chociaż i to nie bywa regułą.

    Ponadto, tylko konsument może zwrócić się o bezpłatną pomoc, w przypadku konfliktu ze sprzedawcą, do organów ochrony konsumentów.

    PS. Gdy sprawa się zakończy i dostaniesz zwrot pieniędzy, proszę napisz o tym. OK?

  • Jeden użytkownik podziękował ali_cja za ten post:

    zax880 (17-02-2017)

  • #7

    OFF-LINE
    Awatar zax880

    Dołączył
    04.12.2012
    Posty
    328
    Telefon
    920, 735, 950 DS, XT1580
    Operator
    Play
    Dziękuję
    90
    Podziękowano
    57(51)
    Ok, dziękuję bardzo za link, będę miał lekturę na wieczór

    Jasne, jeśli sprawa się zakończy dam znać. Swoją drogą też mam nauczkę, żeby reklamować tam gdzie kupowałem, niezależnie czy to jedna i ta sama sieć, bo widać salony firmowe mogą mieć różne podejście do sprawy.

    Send via XT1580

  • #8

    ON-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,637
    Telefon
    L 930, 950XL DS, iPXs
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    715
    Podziękowano
    1,798(1,040)
    Wpisów na blogu
    36
    Cytat Zamieszczone przez zax880 Zobacz posta
    Swoją drogą też mam nauczkę, żeby reklamować tam gdzie kupowałem, niezależnie czy to jedna i ta sama sieć, bo widać salony firmowe mogą mieć różne podejście do sprawy.
    Reklamację z tytułu rękojmi składasz do Sprzedawcy ( w zależności od formy organizacyjnej, może mieć on różną nazwę) i to on jest odpowiedzialny w przypadku wady zakupionego produktu.
    Kierownik salonu, stacjonarnego punkt sprzedaży, czy odpowiedzialny za sprzedaż na odległość - jest tylko pracownikiem Sprzedawcy. O tym, kto jest Sprzedawcą dowiesz się zawsze z dowodu zakupu ( faktura, paragon). Zobacz: Umowa sprzedaży; kto jest „Sprzedawcą”?
    W kwestii rękojmi konsumenckiej obowiązuje jedno prawo, bez względu na to kogo Sprzedawca upoważnił do działania w swoim imieniu. Podobnie jest w przypadku gwarancji, chyba że gwarant odmiennie określił warunki gwarancyjne do różnych form sprzedaży i nie są one sprzeczne z obowiązującym prawem.

    Teraz ja mam do Ciebie prośbę: chciałabym, żebyś po zakończeniu tej sprawy ustalił, czy w sprzedaży "stacjonarnej" obowiązuje inny Regulamin niż przy sprzedaży na odległość i jeżeli to tylko będzie możliwe, to chciałabym go przejrzeć.

  • Jeden użytkownik podziękował ali_cja za ten post:

    zax880 (17-02-2017)

  • #9

    OFF-LINE
    Awatar zax880

    Dołączył
    04.12.2012
    Posty
    328
    Telefon
    920, 735, 950 DS, XT1580
    Operator
    Play
    Dziękuję
    90
    Podziękowano
    57(51)
    Zawsze wydawało mi się, że jeśli ktoś prowadzi salon pod daną marką to zawsze w każdym takim salonie czy to sklepie internetowym obowiązuje jeden regulamin danej marki. Jeśli dam radę to spróbuję się tego dowiedzieć, aczkolwiek nie ukrywam, że obsługa raczej nie jest skora do pomocy.

    Send via XT1580

  • #10

    ON-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,637
    Telefon
    L 930, 950XL DS, iPXs
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    715
    Podziękowano
    1,798(1,040)
    Wpisów na blogu
    36
    Regulamin sprzedaży internetowej może się różnić od regulaminu w sklepie stacjonarnym, chociażby z powodu innych rygorów obowiązujących przy sprzedaży konsumenckiej na odległość. Jednak w Regulaminie, do którego podałeś link, dopatrzyłam się reguł niedozwolonych ( wobec konsumentów) i chciałabym to wyjaśnić.
    Zainteresował mnie np. ten zapis "Konsument, nie może odstąpić od Umowy jeżeli wada jest nieistotna". A art.560 § 4.Kodeksu cywilnego mówi o tym, że to kupujący, a nie konsument, nie może odstąpić od umowy, jeżeli wada jest nieistotna.

    Albo ten: "... 10. KONSUMENT – osoba fizyczna nabywająca produkty za pośrednictwem Sklepu internetowego YES w celu niezwiązanym bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.." Wobec takiego zapisu, kim jest osoba fizyczna nabywająca produkty w celu niezwiązanym z działalnością gospodarczą lub zawodową, jeżeli umowa zawierana jest w sklepie stacjonarnym ( patrz pkt. 5 i 6 definicji)?

  • Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

    Informacje o wątku

    Użytkownicy przeglądający ten wątek

    Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten wątek. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

    Podobne wątki

    1. Zwrot telefonu Lumia 535 DS
      Przez Gondziu332 w dziale Dyskusja ogólna
      Odpowiedzi: 4
      Ostatni post / autor: 08-07-2015, 19:27
    2. Telefon pobiera pieniądze
      Przez wojtaz w dziale Wsparcie techniczne
      Odpowiedzi: 6
      Ostatni post / autor: 28-05-2015, 18:02
    3. Lumia 535 a zwrot 100 PLN na konto
      Przez maximus600 w dziale Dyskusja ogólna
      Odpowiedzi: 16
      Ostatni post / autor: 26-05-2015, 20:49
    4. Zwrot pieniędzy za kupioną gre.
      Przez skubi07 w dziale Gry
      Odpowiedzi: 8
      Ostatni post / autor: 24-03-2014, 09:23
    5. [Lumia 620] Pieniądze znikają z konta
      Przez dawid0405 w dziale Wsparcie techniczne
      Odpowiedzi: 1
      Ostatni post / autor: 02-06-2013, 15:40

    Tagi dla tego wątku

    Uprawnienia umieszczania postów

    • Nie możesz zakładać nowych tematów
    • Nie możesz pisać wiadomości
    • Nie możesz dodawać załączników
    • Nie możesz edytować swoich postów
    •  
    Kontakt
    administracja[at]windowsmania.pl

    Kopiowanie zawartości strony bez zezwolenia zabronione
    Dołącz do nas