Tweety na temat @windowsmaniapl
r   e   k   l   a   m   a
Strona 4 z 26 PierwszyPierwszy 1234567814 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 252

Wątek: Odstąpienie od umowy sprzedaży po bezskutecznej reklamacji

  1. #31

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    4,863
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    633
    Podziękowano
    1,272(807)
    Wpisów na blogu
    36
    Reklama:
    Cytat Zamieszczone przez figlik Zobacz posta
    09.04.16. czyli 14 dniowy termin upłynął dnia 23.04.16 to jest sobota czyli dzień normalnej pracy dla salonu.
    Mam uwagę do obliczonego przez Ciebie ostatniego dnia upływu terminu: istotne tylko jest to, czy jest to dzień ustawowo wolny od pracy, a nie czy Sprzedawca w tym dniu pracował.

    Sobota jest dniem równorzędnym z dniem ustawowo wolnym od pracy w rozumieniu art. 57 § 4 k.p.a. Takie stanowisko wyraził Naczelny Sąd Administracyjny w uchwale z dnia 15 czerwca 2011 r. (I OPS 1/11)I OPS 1/11 - Uchwała NSA z 2011-06-15
    Z uzasadnienia: "....Z dniem 1 maja 2001 r. na podstawie art. 1 pkt 2 ustawy z dnia 1 marca 2001 r. o zmianie ustawy Kodeks pracy (Dz. U. Nr 28, poz. 301) nadano nowe brzmienie art. 129 k.p. W myśl jego § 1 "Czas pracy nie może przekraczać 8 godzin na dobę i przeciętnie 40 godzin w pięciodniowym tygodniu pracy w przyjętym okresie rozliczeniowym...". Wprowadzony został w ten sposób pięciodniowy tydzień pracy w Polsce..."
    oraz w dalszym ciągu z tegoż uzasadnienia:"...Zauważyć przy tym można, iż Trybunał Konstytucyjny w wyroku z dnia 27 października 2010 r., K 10/08, OTK-A 20010, nr 8, poz. 81, przyjął: "jeżeli określony sposób rozumienia przepisu ustawy utrwalił się już w sposób oczywisty, a zwłaszcza, jeśli znalazł jednoznaczny i autorytatywny wyraz w orzecznictwie Sądu Najwyższego bądź Naczelnego Sądu Administracyjnego, to należy uznać, że przepis ten - w praktyce swego stosowania - nabrał takiej właśnie treści, jaką odnalazły w nim najwyższe instancje sądowe naszego kraju..."

    A zatem, wyznaczony przez Ciebie termin upłynął z końcem dnia w poniedziałek ( 25 kwietnia, najbliższy następny dzień powszedni).

    Kodeks cywilny:

    Jeżeli początkiem terminu oznaczonego w dniach jest pewne zdarzenie, nie uwzględnia się przy obliczaniu terminu dnia, w którym to zdarzenie nastąpiło (art.111 §2 Kc).
    Jeżeli koniec terminu do wykonania czynności przypada na dzień ustawowo wolny od pracy, termin upływa dnia następnego (art.115 Kc).

  2. Jeden użytkownik podziękował ali_cja za ten post:

    figlik (11-06-2016)

  3. Pani SponsorPanna Google jest aktywna
    Avatar Panny Google


    Dołączył
    24-08-2012
    Skąd
    Internet
    Telefon
    Lumia 900
    Operator
    Play
    Postów
    2134
    Podziękowano
    871(239)
  • #32

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    4,863
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    633
    Podziękowano
    1,272(807)
    Wpisów na blogu
    36
    Dostałeś projekt pisma na email, masz jakieś uwagi? Niestety, nie udało mi się go w nocy sformatować i wrzucić w tym wątku.

  • Jeden użytkownik podziękował ali_cja za ten post:

    figlik (11-06-2016)

  • #33

    OFF-LINE

    Dołączył
    06.04.2016
    Posty
    181
    Telefon
    samsung core
    Dziękuję
    151
    Podziękowano
    15(15)
    dzwoniłem do banku, nic nie muszę im wysyłać, bo wg. nich na razie mam spłacać normalnie raty bo do odstąpienia umowy jeszcze w żaden sposób nie doszło. Jeśli napisze odstąpienie to powiedzieli żeby informacyjnie wyslac im na e-mail a oni będą czekali jak ustosunkuje się do tego sprzedawca. a odstąpienie dopiero wejdę i będę przeglądał dziekuję bardzo

    --- Post Połączono 19:26 --- Poprzedni Post napisano 18:38 ---

    najpierw postaram się uzgodnić termin odbioru narożnika może bezpośrednio poproszę panią sprzedawczynie aby skontaktowała się z serwisem i postarała się uzgodnić w dogodnych dla mnie dniach i godzinach. Następnie po odbiorze drukuje, uzupełniam o wszystkie brakujące dane i jadę z tym osobiście do sprzedawcy. zobaczymy czy dalej nic z tym nie będą chcieli zrobić...

    Czy przed wejściem na drogę sądową nie powinienem udać się do rzecznika praw konsumenta? ze wszystkimi papierami.
    Jeśli dalej będą bierni czy na ew. drodze sądowej mogę mieć problemy z wygraniem tej sprawy? czy z taką dokumentacją nie powinno być większych problemów?
    Ostatnio edytowane przez figlik ; 06-05-2016 o 18:35

  • #34

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    4,863
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    633
    Podziękowano
    1,272(807)
    Wpisów na blogu
    36
    Cytat Zamieszczone przez figlik Zobacz posta
    najpierw postaram się uzgodnić termin odbioru narożnika może bezpośrednio poproszę panią sprzedawczynie aby skontaktowała się z serwisem i postarała się uzgodnić w dogodnych dla mnie dniach i godzinach.
    I słusznie. Jeżeli odbiorą narożnik ( oby było to jak najszybciej), trzeba będzie zmienić zakończenie pisma.

    Cytat Zamieszczone przez figlik Zobacz posta
    Jeśli napisze odstąpienie to powiedzieli żeby informacyjnie wyslac im na e-mail a oni będą czekali jak ustosunkuje się do tego sprzedawca
    I o to mi chodziło, żeby bank był poinformowany.

    Cytat Zamieszczone przez figlik Zobacz posta
    a odstąpienie dopiero wejdę i będę przeglądał
    Ważne, że dotarło.

    Cytat Zamieszczone przez figlik Zobacz posta
    Czy przed wejściem na drogę sądową nie powinienem udać się do rzecznika praw konsumenta? ze wszystkimi papierami.
    Tak, dlatego w emailu zadałam Ci pytanie, czy zamierzasz korzystać z pomocy Rzecznika Konsumentów. Przed tym jednak, musimy zakończyć procedurę reklamacyjną. Po jej zakończeniu, przygotujesz sobie teczkę z kopiami wszystkich dokumentów, ułożonych chronologicznie.

    Cytat Zamieszczone przez figlik Zobacz posta
    Jeśli dalej będą bierni czy na ew. drodze sądowej mogę mieć problemy z wygraniem tej sprawy?
    Zadałam Ci pytanie, jakie są Twoje dalsze plany, żeby poznać Twoją determinację.
    Rozstrzygnięcia sądu są niestety wielką niewiadomą. Tak na dwoje babka wróżyła, Sprzedawca coś tam próbował robić, choć nieudolnie. Ponadto, za wcześnie jeszcze o tym mówić, najpierw odstąpienie, później jeszcze wezwanie przedsądowe, a być może i postępowanie ugodowe.

    Cytat Zamieszczone przez figlik Zobacz posta
    czy z taką dokumentacją nie powinno być większych problemów?
    Dlaczego mnie o to pytasz? Ja przecież nie będę orzekała w Twojej sprawie:-) Staram się jednak jak mogę przygotować Ciebie tak, żeby sprawa ewentualnie dojrzała do wystąpienia przeciwko Sprzedawcy.

  • Jeden użytkownik podziękował ali_cja za ten post:

    figlik (11-06-2016)

  • #35

    OFF-LINE

    Dołączył
    06.04.2016
    Posty
    181
    Telefon
    samsung core
    Dziękuję
    151
    Podziękowano
    15(15)
    dziękuje za odpowiedzi, ogólnie jestem dobrej myśli mam nadzieje że ten cały wysiłek wkładany w cały ten proces przyniesie rezultat.

    ogólnie chcę głównie pokazać temu sprzedawcy że swoich klientów tak się nie traktuje, ogólnie żeby tyle problemów było z zareklamowaniem wadliwego towaru pokazuje że łatwo wydać pieniążki a potem sprzedawca się po prostu na nas wypina i ma nas głęboko w dup.e że tak za przeproszeniem napisze.

    Do tego dodając ich podejście - brak zainteresowania, brak profesjonalizmu, itp. itd. machnąłbym na to ręką jeśli w ciągu 21 dni załatwili sprawę tak jak to jest w umowie nawet jeśliby przyjechali zabrać do naprawy....ale postanowiłem, że będę walczył o swoje aby im pokazać, że sprzedający ma określone obowiązki wobec kupującego i nie mogą każdego traktować jak im się podoba i łamać prawo konsumenta na całej lini....oby takich sprzedawców było jak najmniej.

    Wiem też że większość ludzi cała ta papierologia oraz siedzenie i zastanawianie się co mogą zrobić oraz jak to zrobić, jak napisać pismo, do czego się odnieść, co zrobić jak złożone pismo nie przynosi rezultatu, jak sobie poradzić z biernością sprzedawcy.....i wiele innych spraw z tym związanych, jeżdzenie za tymi sprawami po sklepach, rzecznikach praw konsumenckich i ogólnie cała strata czasu wolnego który na to się poświęca zamiast korzystać w pełni z tego co kupiliśmy i cieszyć się użytkowaniem danej rzeczy. Większość z nas całe te procedury odstraszają z czego właśnie tacy sprzedawcy jak np. ten który mi sprzedał narożnik tj. RESTO DESIGN PRODUCTION - korzystają i wykorzystują to ponad miarę.
    Ale raz na 100 kupujących trafi się zawsze taki jeden który postanowi coś z tym zrobić....tylko czy mu się to uda, zobaczymy.....ale jak nikt nie będzie tego robił to na pewno takich sprzedawców będzie przybywać....jeszcze nie wiem na ile starczy mi determinacji, ale mogę obiecać jedno każdy mój następny krok będę tutaj opisywał by każdy mógł sprawdzić jak taka sprawa się zakończyła, ile trzeba mieć cierpliwości i co robić krok po kroku oraz ile to zajmuje naszego cennego czasu.

    Z góry muszę podziękować ali_cja za już bardzo duży wkład jaki wniosła w pomocy przy tym temacie (do tej pory aż 4 strony i na pewno o wiele więcej jej wolnego czasu który już w mojej sprawie poświęciła ), mam nadzieję że jeszcze mi pomoże w dalszym etapie do kiedy będzie w stanie

    A ja mam nadzieję, że to wszystko jeśli ktoś się znajdzie w podobnej sytuacji choć po części mu pomoże i wskaże możliwe rozwiązanie.
    Ostatnio edytowane przez figlik ; 06-05-2016 o 21:16

  • Jeden użytkownik podziękował figlik za ten post:

    ali_cja (06-05-2016)

  • #36

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    4,863
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    633
    Podziękowano
    1,272(807)
    Wpisów na blogu
    36
    Mile mnie zaskoczyłeś tym wpisem. Przypomniała mi się rozmowa z prof. G. Kołodko w "Faktach po faktach", nadawanych 1 maja. Grzegorz Kołodko powiedział w Święto Pracy, że współczesny wyzysk, to nie wyzysk w pracy, ale wtedy gdy z niej wychodzimy i stajemy się konsumentami. Wyzyskiwani jesteśmy w warzywniaku, markecie, przez banki i producentów. Każdy, kto tylko może, chce na nas zarobić, stosując marżę nie adekwatną do wartości oferowanego produktu, usługi albo wciskając bubel. Zadziwił mnie wówczas tą wypowiedzią niesamowicie.

    Cytat Zamieszczone przez figlik Zobacz posta
    Ale raz na 100 kupujących trafi się zawsze taki jeden który postanowi coś z tym zrobić....tylko czy mu się to uda, zobaczymy.....ale jak nikt nie będzie tego robił to na pewno takich sprzedawców będzie przybywać....
    I właśnie takim osobom chce mi się pomagać Nawet, gdy nam się nie całkiem uda, to wiedza którą zdobyłeś przyda Ci się na przyszłość i to zanim sięgniesz po portfel.

  • Jeden użytkownik podziękował ali_cja za ten post:

    figlik (11-06-2016)

  • #37

    OFF-LINE

    Dołączył
    06.04.2016
    Posty
    181
    Telefon
    samsung core
    Dziękuję
    151
    Podziękowano
    15(15)
    18.05.2016 o godzinie 17:00 mają przyjechać po narożnik....ich pierwszy możliwy termin i to po mojej burzliwej opinii na temat tej rękojmi ponieważ początkowo proponowali mi albo godzine 21:00 albo 7:00 rano tego dnia i to w dodatku i tak miał być super termin z ich strony, aż szkoda gadać...ale ważne, że jakiś termin jest już uwzględniony...tak jak myślałem to wszystko się strasznie ciągnie w czasie...

  • #38

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    4,863
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    633
    Podziękowano
    1,272(807)
    Wpisów na blogu
    36
    **Ukryta zawartość: Naciśnij przycisk Dziękuję a następnie odśwież stronę**


    Przydatne przepisy z Kodeksu cywilnego:

    Art. 561² Kc.
    § 1. Kupujący, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany na koszt sprzedawcy dostarczyć rzecz wadliwą do miejsca oznaczonego w umowie sprzedaży, a gdy takiego miejsca nie określono w umowie – do miejsca, w którym rzecz została wydana kupującemu.
    § 2. Jeżeli ze względu na rodzaj rzeczy lub sposób jej zamontowania dostarczenie rzeczy przez kupującego byłoby nadmiernie utrudnione, kupujący obowiązany jest udostępnić rzecz sprzedawcy w miejscu, w którym rzecz się znajduje.
    Art. 566 Kc.
    § 1. Jeżeli z powodu wady fizycznej rzeczy sprzedanej kupujący złożył oświadczenie o odstąpieniu od umowy albo obniżeniu ceny, może on żądać naprawienia szkody, którą poniósł przez to, że zawarł umowę, nie wiedząc o istnieniu wady, choćby szkoda była następstwem okoliczności, za które sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności, a w szczególności może żądać zwrotu kosztów zawarcia umowy, kosztów odebrania, przewozu, przechowania i ubezpieczenia rzeczy oraz zwrotu dokonanych nakładów w takim zakresie, w jakim nie odniósł korzyści z tych nakładów.
    Nie uchybia to przepisom o obowiązku naprawienia szkody na zasadach ogólnych.

    Art. 567 Kc.
    § 1. Jeżeli sprzedawca dopuszcza się zwłoki z odebraniem rzeczy, kupujący może odesłać rzecz na koszt i niebezpieczeństwo sprzedawcy.


  • Jeden użytkownik podziękował ali_cja za ten post:

    figlik (14-05-2016)

  • #39

    OFF-LINE

    Dołączył
    06.04.2016
    Posty
    181
    Telefon
    samsung core
    Dziękuję
    151
    Podziękowano
    15(15)
    Kilka dni nie zaglądałem ponieważ byłem z dzieckiem w szpitalu na testach związanych z ew. alergią...

    ja spokojnie poczekam aż odbiorą już się z nimi umówiłem a że opisywałem problem z jakimkolwiek kontaktem w tej firmie wole mieć to załatwione od ręki i się później nie denerwować na zapas. tego samego dnia którego oni odbiorą narożnik jadę do sklepu i składam odstąpienie... jeszcze może dałabyś mi znać co zmienić dokładnie w tym piśmie i czy coś więcej dopisać w związku z tym, że ten narożnik został odebrany??

    PS:
    a i właśnie jedno ważne pytanie czy to że oni zabiorą ten narożnik to nie jest tak jakby wyrażenie zgody przez moją osobę do naprawienia tego narożnika? czy ew. muszę wiedzieć czego nie podpisywać w razie odbioru żeby sobie nie zaszkodzić w dalszym działaniu?

  • #40

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    4,863
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    633
    Podziękowano
    1,272(807)
    Wpisów na blogu
    36
    Cytat Zamieszczone przez figlik Zobacz posta
    jeszcze może dałabyś mi znać co zmienić dokładnie w tym piśmie i czy coś więcej dopisać w związku z tym, że ten narożnik został odebrany??
    OK, jak tylko znajdę chwilę i odnajdę to pismo.


    Cytat Zamieszczone przez figlik Zobacz posta
    a i właśnie jedno ważne pytanie czy to że oni zabiorą ten narożnik to nie jest tak jakby wyrażenie zgody przez moją osobę do naprawienia tego narożnika? czy ew. muszę wiedzieć czego nie podpisywać w razie odbioru żeby sobie nie zaszkodzić w dalszym działaniu?
    Nie sądzę, że oni będą chcieli żebyś im coś kwitował. To Ty musisz sobie przygotować kartkę papieru, żeby Tobie pokwitowali zabranie narożnika.

  • Jeden użytkownik podziękował ali_cja za ten post:

    figlik (17-05-2016)

    Strona 4 z 26 PierwszyPierwszy 1234567814 ... OstatniOstatni

    Informacje o wątku

    Użytkownicy przeglądający ten wątek

    Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten wątek. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

    Podobne wątki

    1. Odstąpienie od umowy z operatorem zawartej na odległość
      Przez Topczes162 w dziale Rękojmia/ niezgodność towaru z umową
      Odpowiedzi: 51
      Ostatni post / autor: 19-10-2015, 18:19
    2. Lumia 640 (ew 735) z przedłużenia umowy, na sprzedaż
      Przez Xavras_s w dziale Dyskusja ogólna
      Odpowiedzi: 3
      Ostatni post / autor: 25-07-2015, 07:59
    3. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa.
      Przez ali_cja w dziale Rękojmia/ niezgodność towaru z umową
      Odpowiedzi: 0
      Ostatni post / autor: 25-05-2015, 01:23
    4. L925 WP8.1 do reklamacji
      Przez kaeres w dziale Dyskusja ogólna
      Odpowiedzi: 10
      Ostatni post / autor: 25-04-2014, 19:48
    5. wymiana dotyku lub zastąpienie klawisza
      Przez artburger w dziale Dyskusja ogólna
      Odpowiedzi: 21
      Ostatni post / autor: 25-04-2014, 12:33

    Tagi dla tego wątku

    Uprawnienia umieszczania postów

    • Nie możesz zakładać nowych tematów
    • Nie możesz pisać wiadomości
    • Nie możesz dodawać załączników
    • Nie możesz edytować swoich postów
    •  
    Kontakt
    administracja[at]windowsmania.pl

    Kopiowanie zawartości strony bez zezwolenia zabronione
    Dołącz do nas