Tweety na temat @windowsmaniapl
r   e   k   l   a   m   a
Strona 22 z 26 PierwszyPierwszy ... 12181920212223242526 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 211 do 220 z 252

Wątek: Odstąpienie od umowy sprzedaży po bezskutecznej reklamacji

  1. #211

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,096
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    657
    Podziękowano
    1,376(851)
    Wpisów na blogu
    36
    Reklama:
    Zacytuję to, co napisałam w # 71 temacie :Wielokrotna, nieskuteczna reklamacja laptopa u sprzedawcy z Allegro

    *Mediacja konsumencka a postępowanie przed Stałym Polubownym Sadem Konsumenckim:

    Zakończenie sporu uzgodnione przez strony w drodze mediacji nie podlega egzekucji administracyjnej ani sądowej oraz nie służy od niego odwołanie.

    Rozwiązanie sporu przez ugodę czy wyrok przez Stały Polubowny Sąd Konsumencki mają moc wyroku sądu powszechnego. Od wyroku SPSK można wnieść skargę do sądu powszechnego.
    O Stałym Polubownym Sądzie Konsumenckim ( SPSK) poczytasz tutaj: Sta

    Myślę, że to może być niezłym rozwiązaniem dla Ciebie złożenie wniosku o rozpatrzenie sprawy przed SPSK ( od wniosku nie jest pobierana żadna opłata). Mankamentem jednak jest to, że przedsiębiorca, czyli Twój Sprzedawca, musi wyrazić zgodę na rozpatrzenie sprawy przez sąd polubowny. W przypadku, gdy przedsiębiorca nie udzieli odpowiedzi w odpowiednim terminie na odpis wniosku konsumenta bądź nie wyraża zgody na rozpatrzenie sprawy przez sąd polubowny, to zawsze pozostaje możliwość wystąpienia z powództwem do sądu powszechnego.
    Próba podjęcia polubownego zakończenia sporu przez konsumenta powinna mieć i ma pozytywne znaczenie w ewentualnym przyszłym procesie cywilnym. Oczywistym jest to, że wydłuża się wówczas czas do rozstrzygnięcia sporu, ale może warto zaryzykować / i poprzez to wykazać np. niechęć do ugody Twojego Sprzedawcy /.
    Powinieneś jednak wcześniej porozmawiać o tym ze swoją Rzeczniczką.

  2. Jeden użytkownik podziękował ali_cja za ten post:

    figlik (14-09-2016)

  3. Pani SponsorPanna Google jest aktywna
    Avatar Panny Google


    Dołączył
    24-08-2012
    Skąd
    Internet
    Telefon
    Lumia 900
    Operator
    Play
    Postów
    2134
    Podziękowano
    871(239)
  • #212

    OFF-LINE

    Dołączył
    06.04.2016
    Posty
    183
    Telefon
    samsung core
    Dziękuję
    151
    Podziękowano
    15(15)
    Oj długo to trwało ale dostałem pismo od pani Rzecznik....tyle, że nie ma w niej treści listu którą pani Rzecznik napisała do Resto....wrzucam to co mam sama zobacz oczywiście Resto podtrzymuje swoje stanowisko.pismo od rzecznik zamazane dane osobowe.jpgpismo od rzecznik zamazane dane osobowe 2.jpg

    --- Post Połączono 23:05 --- Poprzedni Post napisano 22:47 ---

    teraz jeszcze bodajże pozostało mi przedsądowe wezwanie do zapłaty i sąd tak? czy jakoś inaczej z nimi spróbować z tym sądem polubownym, bo jeśli takowy miałby być to te przedsądowe wezwanie do zapłaty chyba odpada tak?....właściwie to zastanawiam się dokładnie o co chodziło w tym piśmie pani Rzecznik o treści tych artykułów 6 kc oraz 232 kpc. czy to jakiś rodzaj przestrogi czy tylko informacja? :P

  • #213

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,096
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    657
    Podziękowano
    1,376(851)
    Wpisów na blogu
    36
    Art.6 Kodeksu cywilnego mówi o tym, kto ma udowodnić swoje roszczenie. W przeciwnym razie, tzn. gdy tego nie udowodni, to przegra sprawę. Ty kupiłeś narożnik, a właściwie go otrzymałeś w grudniu 2015 roku, reklamację z tytułu rękojmi złożyłeś przed upływem roku od dnia otrzymania zakupionego towaru. Z tytułu domniemania prawnego, określonego w art. 556 ² Kc*, to na sprzedawcy będzie ciążył ciężar udowodnienia przed sądem, że sprzedał Ci narożnik bez wad/wady oraz że nie istniała w momencie sprzedaży przyczyn, a która spowodowała lub mogła spowodować wadę/wady. O tym Twoja rzeczniczka przecież wie i nie powinna Ciebie tym straszyć. Ty będziesz musiał tylko wykazać, że prawidłowo złożyłeś reklamację z tytułu rękojmi, wezwałeś do wydania nowego narożnika i prawidłowo złożyłeś oświadczenie o odstąpieniu od umowy sprzedaży. Wady, tak de facto, nie będziesz musiał nawet wykazywać, bo sam sprzedawca to przyznał, oferując naprawę, a później wytworzenie nowego narożnika.

    Ja jednak rozważyłabym, tak na chłodno, ostatnią propozycję sprzedawcy. Licho wie, na kogo trafisz w sądzie. W przypadku przegranej, grozi Ci, że zostaniesz ze starym narożnikiem. Nie prorokuję, ale też nie ręczę, że werdykt będzie dla Ciebie pomyślny. Doradzałam Ci - z mojego punktu widzenia i jak ja bym orzekła w Twojej sprawie, znając okoliczności tej sprawy i dowody. A sąd polubowny? Nie bardzo wierzę w to, że sprzedawca okaże tu dobrą wolę i się zgodzi na polubowne zakończenie sporu. Ja pewnie bym walczyła, ale Ciebie boję się namawiać.
    Przedsądowe wezwanie do dobrowolnego spełnienia nie jest obowiązkowe, ale, moim zdaniem, świadczy o dobrej woli wierzyciela do porozumienia( a ty nim jesteś).

    *)
    Źródło: Kodeks cywilny
    Art. 556 ² Kc. Jeżeli kupującym jest konsument, a wada fizyczna została stwierdzona przed upływem roku od dnia wydania rzeczy sprzedanej, domniemywa się, że wada lub jej przyczyna istniała w chwili przejścia niebezpieczeństwa na kupującego.

  • #214

    OFF-LINE

    Dołączył
    06.04.2016
    Posty
    183
    Telefon
    samsung core
    Dziękuję
    151
    Podziękowano
    15(15)
    troche mnie zmartwiło to co napisałaś tz. "W przypadku przegranej, grozi Ci, że zostaniesz ze starym narożnikiem."

    To w ogóle jest możliwe? skoro wada była i się do tego przyznali? czyli co bym dostał stary uszkodzony narożnik z powrotem?

  • #215

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,096
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    657
    Podziękowano
    1,376(851)
    Wpisów na blogu
    36
    Nie napisałam, że z wadliwym, tylko starym. Pewnie naprawią, ale czy skuteczne i co wymienią? Tego nie możesz przewidzieć. A co teraz proponują, już wiesz. Mogą, ale nie muszą, podtrzymywać swoją propozycję po ewentualnym procesie.

    **Ukryta zawartość: Naciśnij przycisk Dziękuję a następnie odśwież stronę**

  • Jeden użytkownik podziękował ali_cja za ten post:

    figlik (19-09-2016)

  • #216

    OFF-LINE

    Dołączył
    06.04.2016
    Posty
    183
    Telefon
    samsung core
    Dziękuję
    151
    Podziękowano
    15(15)
    po twoim wpisie pojechałem do sklepu i zobaczyłem mój stary narożnik na wystawie w outlet.....(nie opisany, że był użwyany.)
    dla pewności go rozpołowiłem(bo składa się z 2-ch części) i okazało się że to właśnie mój stary narożnik wystawiony za 3100zł.

    1.Czy mogą wystawić ten narożnik na sprzedaż przed rozwiązaniem ze mną toku odstąpienia od umowy i zwrotu kosztów?
    2.Czy sprzedając mogą opisać go jako outlet i sprzedać? widziałem że miał jakieś otarcia od transportu dlatego niższa cena ale to przecież jest używany narożnik po naprawie....


    Potem udałem się do pani która mi sprzedawała ten narożnik poinformowałem o sytuacji i poprosiłem aby zapytała szefa czy aby nie mogę wymienić narożnika na inny mebel tylko ich produkcji a nie firmy Benix i ew.dopłacić jak będzie droższy....zadzwoniła do szefa i uznała że nie ma problemu.

  • #217

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,096
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    657
    Podziękowano
    1,376(851)
    Wpisów na blogu
    36
    Zrobiłeś zdjęcie tego narożnika, z ceną i elementem świadczącym o tym, że to Twój dawny narożnik? To tak asekuracyjnie:-)
    Coś mi chodzi po głowie, a nie mam czasu szukać, że to była sprzedaż z warunkiem i, że do czasu całkowitej zapłaty, przedmiot sprzedaży stanowi ich własność.
    Moim zdaniem, powinni się wstrzymać ze sprzedażą, ale powiedz mi jakie mają wyjście mając do czynienia z takim jak Ty klientem? Tyle miesięcy go dla Ciebie trzymali i pewnie nabrali przekonania, że i tak go nie odbierzesz Narożnik trafił do 'outletu' jako używany, a nie nowy. Chcą chociaż trochę kasy odzyskać, jeżeli złowią naiwnego klienta.


    Cytat Zamieszczone przez figlik Zobacz posta
    Potem udałem się do pani która mi sprzedawała ten narożnik poinformowałem o sytuacji i poprosiłem aby zapytała szefa czy aby nie mogę wymienić narożnika na inny mebel tylko ich produkcji a nie firmy Benix i ew.dopłacić jak będzie droższy....zadzwoniła do szefa i uznała że nie ma problemu.
    I jaka jest Twoja decyzja? Łudzę się, że coś wybierzecie W sumie, to chyba najlepsze rozwiązanie.

  • Jeden użytkownik podziękował ali_cja za ten post:

    figlik (19-09-2016)

  • #218

    OFF-LINE

    Dołączył
    06.04.2016
    Posty
    183
    Telefon
    samsung core
    Dziękuję
    151
    Podziękowano
    15(15)
    oczywiście że mam zdjęcie potwierdzające że to mój narożnik, jak się go rozpołowi (2 zatrzaski łączą long i kanapę) są widoczne numery produkcyjne. Mam zdjęcie z kiedyś i z dzisiaj wychodzi na to że to ten sam narożnik.

    a to link na ich stronie i ten narożnik....powymieniali gąbki i resztę uszkodzonych części ale porysowali w transporcie bo są otarcia. Dziś go oglądałem dokładnie..
    link: Narożnik BELWEDER - Resto Design

    a myślałem o którymś z tych:
    Zestaw PURGATIO 3R+2x fotel Relaks skóra nat+eco - Resto Design
    Zestaw WERONA 3R+2x fotel Relaks skóra+eko SALE % - Resto Design
    oczywiście trochę zostanie do dopłaty ale żona stwierdziła że albo to albo nic i walczymy w sądzie....a że to wiąże się z długotrwałym procesem a brak mebli w salonie przez tak długi czas zaczął nam wszystkim bardzo uprzykrzać życie chyba najlepszym wyjściem będzie właśnie to....

    drażni mnie tylko to że mój stary narożnik był już wcześniej wystawiony, przed zakończeniem tego sporu. Bo czemu oni mają mieć korzyści majątkowe z jednego narożnika ode mnie i jeszcze raz od kogoś innego? 2x mogą wziąć kasę za ten sam narożnik jednocześnie nie chcąc oddać pieniedzy mi.....po prostu abstrakcja moim zdaniem...

    --- Post Połączono 23:27 --- Poprzedni Post napisano 22:58 ---

    aaaa.....właśnie i zanim powiedziałem pani na Wyprzedażowym salonie, że to mój narożnik zadałem kilka pytań....tz powiedziałem że jestem zainteresowany kupnem i czy ten narożnik jest z ekspozycji, czy był używany i pani wprost powiedziała, że nie wie.....ale raczej z ekspozycji, to ja na to: Raczej?? czy na pewno? a pani: Nie wiem na pewno ale raczej większość tych narożników stała na ekspozycji....i wtedy ja na to: Nie....to jest mój stary narożnik który zwróciłem i zażądałem zwrotu pieniędzy, a że pieniążków nie dostałem i nikt nie ma zamiaru mi ich oddać a spór jest nie rozstrzygnięty to tak naprawdę sklep nie powinien go tu wystawiać i sprzedawać jako po ekspozycyjny narożnik.... hehehe to tak jako ciekawostka dopisałem

  • #219

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,096
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    657
    Podziękowano
    1,376(851)
    Wpisów na blogu
    36
    Wiesz co, jak mam być szczera, to najbardziej podoba mi się Twój narożnik I to za pół ceny tamtych kompletów.


    Cytat Zamieszczone przez figlik Zobacz posta
    drażni mnie tylko to że mój stary narożnik był już wcześniej wystawiony, przed zakończeniem tego sporu. Bo czemu oni mają mieć korzyści majątkowe z jednego narożnika ode mnie i jeszcze raz od kogoś innego? 2x mogą wziąć kasę za ten sam narożnik jednocześnie nie chcąc oddać pieniedzy mi.....po prostu abstrakcja moim zdaniem...
    Jeżeli mają wykonać dla Ciebie nowy za dopłatą, albo wymienią na droższy /też tylko z dopłatą/, to nie będą mieli korzyści z dwukrotnej sprzedaży.
    Faktem jest, że wystawili go do sprzedaży już w lipcu, chociaż w sierpniu napisali do rzeczniczki, że gotowi są naprawić narożnik zgodnie z Twoim życzeniem i za dopłatą.
    Ważne jednak jest to, że masz alternatywę;
    - wymiana na nowy bez wad / co już chyba odpada, ze względu na surowce użyte w tym modelu/,
    - naprawa z uwzględnieniem życzeń i dopłatą,
    - inny zestaw w takiej samej cenie lub za dopłatą,
    albo proces z niewiadomą.
    Wybór należy do Was.

  • Jeden użytkownik podziękował ali_cja za ten post:

    figlik (25-09-2016)

  • #220

    OFF-LINE

    Dołączył
    06.04.2016
    Posty
    183
    Telefon
    samsung core
    Dziękuję
    151
    Podziękowano
    15(15)
    podjęliśmy decyzję......poszedł bym do sądu, ale chcę zaoszczędzić ten czas który bym stracił na sprawy sądowe, jeżdżenie po adwokatach, załatwianie tych wszystkich spraw które się z tym wiążą: sama myśl o tym już zaczęła mnie przytłaczać...a dopłacimy przy odbiorze 1810 zł i będę miał zestaw wypoczynkowy.....a jak już coś się będzie z nim działo to nie zwalą na inną firmę, ponieważ to ich produkcji....mam nadzieję że obejdzie się bez reklamacji...heheh. A jeśli jednak nie to na pewno napisze o tym tutaj na forum.

    Wniosek z całego tego zamięszania......zwrot pieniędzy przy odstąpieniu od umowy bez pójścia do sądu jest praktycznie niemożliwe...(oczywiście jeśli chodzi o RESTO design production.)
    Dziękuję oczywiście tobie Alicja za całą pomoc od samego początku. Wiele z tego wszystkiego wyniosłem i to dzięki tobie.

    Tym razem ten zestaw kupuję ze stanów magazynowych a nie na zamówienie bezpośrednio dla mnie... . Tyle że ze puki co są w produkcji i termin oczekiwania na zestaw jest do 15.10.2016 r. w sumie nie wiem jak to później będzie traktowane....czy jako stworzony indywidualnie dla mnie, czy kupiony z półki....muszę się o to jeszcze dopytać sprzedawcy...chodzi oczywiście o ew. reklamację w przyszłości

  • Jeden użytkownik podziękował figlik za ten post:

    ali_cja (25-09-2016)

    Strona 22 z 26 PierwszyPierwszy ... 12181920212223242526 OstatniOstatni

    Informacje o wątku

    Użytkownicy przeglądający ten wątek

    Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten wątek. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

    Podobne wątki

    1. Odstąpienie od umowy z operatorem zawartej na odległość
      Przez Topczes162 w dziale Rękojmia/ niezgodność towaru z umową
      Odpowiedzi: 51
      Ostatni post / autor: 19-10-2015, 18:19
    2. Lumia 640 (ew 735) z przedłużenia umowy, na sprzedaż
      Przez Xavras_s w dziale Dyskusja ogólna
      Odpowiedzi: 3
      Ostatni post / autor: 25-07-2015, 07:59
    3. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa.
      Przez ali_cja w dziale Rękojmia/ niezgodność towaru z umową
      Odpowiedzi: 0
      Ostatni post / autor: 25-05-2015, 01:23
    4. L925 WP8.1 do reklamacji
      Przez kaeres w dziale Dyskusja ogólna
      Odpowiedzi: 10
      Ostatni post / autor: 25-04-2014, 19:48
    5. wymiana dotyku lub zastąpienie klawisza
      Przez artburger w dziale Dyskusja ogólna
      Odpowiedzi: 21
      Ostatni post / autor: 25-04-2014, 12:33

    Tagi dla tego wątku

    Uprawnienia umieszczania postów

    • Nie możesz zakładać nowych tematów
    • Nie możesz pisać wiadomości
    • Nie możesz dodawać załączników
    • Nie możesz edytować swoich postów
    •  
    Kontakt
    administracja[at]windowsmania.pl

    Kopiowanie zawartości strony bez zezwolenia zabronione
    Dołącz do nas