Tweety na temat @windowsmaniapl
r   e   k   l   a   m   a
Strona 17 z 26 PierwszyPierwszy ... 7131415161718192021 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 161 do 170 z 251

Wątek: Odstąpienie od umowy sprzedaży po bezskutecznej reklamacji

  1. #161

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    3,805
    Telefon
    Lumia 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    520
    Podziękowano
    980(652)
    Wpisów na blogu
    37
    Reklama:
    Cytat Zamieszczone przez figlik Zobacz posta
    Teraz tak naprawdę sadze ze zostałem wprowadzony w błąd przez producenta gdyż jak kiedyś dzwonił do mnie w sprawie reklamacji z tytułu rekojmi. Powiedział ze dzwoni w sprawie reklamacji i ze ja uznaje, ale patrząc po papierach to moim zdaniem nie uznał rękojmi tylko reklamację z protokołu resto czyli faktycznie rękojmi a nie została uznana. Ponieważ sprzedawca się do niej nie ustosunkował, a producent ustosunkować się tylko i wyłącznie do reklamacji zgłoszonej przez resto design niezgodne z moim pismem gdyż ja wystąpiłem do sprzedawcy nie z tytułu gwarancji ale z tytułu rękojmi. Tylko nie wiem jak to mam dokładnie przedstawić pani Rzecznik. ..i czy w ogóle w tej chwili ma to jakieś znaczenie. Poczekam na twoją odpowiedz i postaram się zdobyć na to dowód.
    Co miałeś na myśli, pisząc " reklamację z protokołu resto"? Faktem jest, że istnieją jakieś porozumienia pomiędzy gwarantem ( autoryzowanym serwisem producenta) a sprzedawcą. Sprzedawca, odpowiedzialny z tytułu rękojmi, może w jej ramach naprawić wadliwą rzecz. Sprzedawca zapewne sam nie dokonuje naprawy, chociaż tego nie można wykluczyć, i zleca naprawę albo ekspertyzę autoryzowanemu serwisowi gwaranta.
    Jeżeli np. istnieje porozumienie, że bez względu na procedurę złożonej reklamacji i żądanie konsumenta w reklamacji z tytułu rękojmi, sprzedawca w wyniku takiego porozumienia może rozpatrzyć reklamację tylko na podstawie decyzji gwaranta, stanowiłoby to istotne naruszenie praw konsumenta. Oczywiście, jest to tylko moje zdane.

    Niestety, my takiej umowy nie mamy możliwości poznać. Co nie oznacza, że nie może jej treści poznać sąd. Może warto, zwrócić na to uwagę Rzecznikowi i poznać jego zdanie?

  2. Jeden użytkownik podziękował ali_cja za ten post:

    figlik (21-06-2016)

  3. Pani SponsorPanna Google jest aktywna
    Avatar Panny Google


    Dołączył
    24-08-2012
    Skąd
    Internet
    Telefon
    Lumia 900
    Operator
    Play
    Postów
    2134
    Podziękowano
    871(239)
  • #162

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    3,805
    Telefon
    Lumia 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    520
    Podziękowano
    980(652)
    Wpisów na blogu
    37
    Cytat Zamieszczone przez figlik Zobacz posta
    Wydaje mi się że tylko tak jest napisane w umowie aby nikt się ich nie czepiał, w dodatku sądzę iż jestem pierwszym ich klientem który powołał się na reklamację z tytułu rękojmi stąd by wynikała ich cała niewiedza dotycząca mojej sprawy i spychologia sprawy na gwaranta.
    I to jest chyba to Dlatego zarzuciłam sprzedawcy, że uchyla się od odpowiedzialności z tytułu rękojmi i zrzuca całą odpowiedzialność przy wykryciu wady na gwaranta.

  • Jeden użytkownik podziękował ali_cja za ten post:

    figlik (21-06-2016)

  • #163

    OFF-LINE

    Dołączył
    06.04.2016
    Posty
    138
    Telefon
    samsung core
    Dziękuję
    132
    Podziękowano
    11(11)
    Wpisów na blogu
    1
    w dodatku kierownik firmy benix twierdził w rozmowie, że nigdy nie dotarła do nich ta reklamacja na poduszki, mało kontaktowy człowiek strasznie mnie zdenerwował ty e-mailem ponieważ w rozmowie telefonicznej stwierdził, że się odniesie do tego na zasadach jakiej reklamacji wykonał oględziny narożnika i uznał reklamacje czyli: reklamacji przesłanej w protokole z RESTO którego wydruk także posiadam i chyba go będzie trzeba dopisać do pisma dla pani Rzecznik wraz z opisem tej sytuacji co??

    krótko mówiąc to było tak: Dostarczyłem reklamację z tytułu rękojmi do sprzedawcy w 2-ch egzeplarzach po jednym dla strony, sprzedawca pokwitował odbiór, po czym sporządził na podstawie mojej rękojmi pismo reklamacyjne na podstawie gwarancji producenta, w którym postanowił obciążyć producenta (nie wiem czy z nieznajomości procedur czy z nakazu szefa firmy). W czasie wyznaczonym w rękojmi tj. 14 dni, 8 dnia trwania terminu na odniesienie się sprzedawcy, zadzwonił ale producent BENIX który ustosunkował się nie do mojej rękojmi lecz do pisma które sporządził i wysłał do nich RESTO DESIGN PRODUCTION czyli reklamacji na podstawie gwarancji.
    Dzwoniąc do mnie nie wiedział, że może wprowadzić mnie w błąd gdyż nie wiedział iż domagam się odpowiedzialności od sprzedawcy z tytułu rękojmi
    i uznając moją reklamację nie poinformował mnie, że chodzi o reklamację z tytułu gwarancji a sam nie mogłem się tego domyślić gdyż nie wiedziałem o istnieniu zgłoszenia z tytułu gwarancji, ponieważ takiego nie składałem. W dodatku producent nie przedstawił się jako producent tylko jako serwis, który uznaje reklamację i chce umówić pracowników na sprawdzenie kanapy i sporządzenie protokołu. Wynikiem owego błędu sprzedawcy jest fakt, że na moją rękojmie tak naprawdę nie dostałem odpowiedzi w przeciągu 14 dni, o których jest mowa w piśmie "reklamacja z tytułu rękojmi" z czym wiążą się następstwa z tym związane. Jako, że sprzedawca nie ustosunkował się co do mojej rękojmi w terminie 14 dni.


    i teraz właśnie ciągłę próby naprawy narożnika przez producenta po braku odpowiedzi sprzedawcy jak je traktować?

  • #164

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    3,805
    Telefon
    Lumia 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    520
    Podziękowano
    980(652)
    Wpisów na blogu
    37
    Cytat Zamieszczone przez figlik Zobacz posta
    reklamacji przesłanej w protokole z RESTO którego wydruk także posiadam i chyba go będzie trzeba dopisać do pisma dla pani Rzecznik wraz z opisem tej sytuacji co??
    Ze co, że masz protokoł z Resto do producenta? Dlaczego o tym nie wiedziałam? Wrzuć scan tutaj.

  • Jeden użytkownik podziękował ali_cja za ten post:

    figlik (21-06-2016)

  • #165

    OFF-LINE

    Dołączył
    06.04.2016
    Posty
    138
    Telefon
    samsung core
    Dziękuję
    132
    Podziękowano
    11(11)
    Wpisów na blogu
    1
    pan z Benix powiedział że rozpatrują reklamację z tytułu gwarancji na podstawie złożonej reklamacji przez sklep RESTO i to jest ta reklamacja
    Reklamacja narożnika ( całość).jpg

    to nie było tworzone dla mnie tylko dla producenta przez sklep RESTO a ja poprosiłem o wydruk tego zlecenia jak byłem przed złożeniem odstąpienia od umowy sprzedaży już to kiedyś wstawiałem widać na nim, że został stworzony dzień później niż moja rękojmia u sprzedawcy.

    wybacz ale nie wiem gdzie na kompie mam te pełne zdjęcie bez pozamazywanych części....ale to powinno powiedzieć samo za siebie.

  • #166

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    3,805
    Telefon
    Lumia 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    520
    Podziękowano
    980(652)
    Wpisów na blogu
    37
    W życiu bym nie wpadła na to, że jest to "reklamacja sprzedawcy" do gwaranta. Dlatego nie ma podpisu reklamującego, chociaż jest miejsce na podpis nabywcy (cokolwiek to oznacza). Tu rodzi się kolejne pytanie, czy sprzedawca, przyjmując sprzęt w ramach reklamacji sporządza jakąkolwiek dokumentację na potwierdzenie przyjęcia rzeczy, w tym opisanie żądania reklamującego.
    Sprzedawcy przysługuje regres do poprzedniego sprzedawcy ( np. dystrybutora) i odszkodowanie obejmuje zwrot wydatków niezbędnych w celu realizacji uprawnień konsumenta, w szczególności związanych z wymianą lub usunięciem wady rzeczy sprzedanej, jej demontażem, transportem i ponownym zamontowaniem, a ponadto kwotę, o którą została obniżona cena rzeczy, oraz utracone korzyści.
    Sprzedawca, który poniósł koszty w wyniku wykonania uprawnień z tytułu rękojmi za wady fizyczne rzeczy przez konsumenta, może żądać naprawienia poniesionej szkody od tego z poprzednich sprzedawców, wskutek którego działania lub zaniechania rzecz stała się wadliwa. A bieg terminu przedawnienia tego roszczenia sprzedawcy rozpoczyna się z dniem poniesienia kosztów przez sprzedawcę w wyniku wykonania uprawnień z tytułu rękojmi przez konsumenta, nie później jednak niż w dniu, w którym sprzedawca powinien wykonać swoje obowiązki wobec konsumenta.
    Z treści przepisów dotyczących roszczenia sprzedawcy w związku z wadliwością rzeczy sprzedanej wynika, że sprzedawca może dopiero ich dochodzić po zaspokojeniu roszczeń konsumenta z tytułu rękojmi.
    W Twoim przypadku, sprzedawca dogadał się z gwarantem, jeszcze przed zaspokojeniem roszczeń konsumenta. Ma to o tyle znaczenie, że o uznaniu bądź odmowie uznania reklamacji z tytułu rękojmi oraz o rodzaju zaspokojenia żądania konsumenta decyduje gwarant, a nie sprzedawca.
    Z podobnym problemem mieliśmy do czynienia w temacie Lumia 735 na gwarancji - jak sie zabezpieczyc przed nieuczciwoscia serwisu?
    W #187 użytkownik MichalR poinformował mnie, że warszawski Rzecznik Konsumentów wystapi ze zgłoszeniem do UOKiK'u przeciwko Orange o stosowaniem właśnie takich praktyk z rękojmią, czyli zrzucaniem na gwaranta procesu podejmowania decyzji w sprawie reklamacji z tytułu rękojmi.


    Cytat Zamieszczone przez figlik Zobacz posta
    wybacz ale nie wiem gdzie na kompie mam te pełne zdjęcie bez pozamazywanych części....ale to powinno powiedzieć samo za siebie.
    No jak ma powiedzieć samo za siebie, skoro nie są widoczne dane adresata i nadawcy ( autora opracowującego dokument)? ja do tego pisma, i tego o poduszkach, dobudowałam teorię, że sprzedawca po jakimś czasie sporządza zgłoszenie i samowolnie wypełnia poszczególne pozycje, łącznie z żądaniem reklamującego i wyborem reżimu (procedury reklamacji).

  • Jeden użytkownik podziękował ali_cja za ten post:

    figlik (21-06-2016)

  • #167

    OFF-LINE

    Dołączył
    06.04.2016
    Posty
    138
    Telefon
    samsung core
    Dziękuję
    132
    Podziękowano
    11(11)
    Wpisów na blogu
    1
    mam taki sam protokół na poduszki....masz tutaj całe Załącznik 12397 20160502_191349.jpg

    --- Post Połączono 20:21 --- Poprzedni Post napisano 20:20 ---


    jak widzisz sama w tych protokołach jest napisane że nie wydano karty gwarancyjnej...
    Załączone obrazki Załączone obrazki
    Ostatnio edytowane przez figlik ; 21-06-2016 o 20:22

  • #168

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    3,805
    Telefon
    Lumia 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    520
    Podziękowano
    980(652)
    Wpisów na blogu
    37
    Zwróciłam na to uwagę, że nie wydano Karty Gwarancyjnej, tylko nie wiedziałam kogo dotyczy to wydanie bądź nie: Ciebie czy Sprzedawcy?

    Muszę mieć czas na ułożenie sobie, jak to teraz przedstawić Rzecznikowi.

  • Jeden użytkownik podziękował ali_cja za ten post:

    figlik (21-06-2016)

  • #169

    OFF-LINE

    Dołączył
    06.04.2016
    Posty
    138
    Telefon
    samsung core
    Dziękuję
    132
    Podziękowano
    11(11)
    Wpisów na blogu
    1
    No co do tych pism to podszedłem do sprzedawczyni i poprosiłem o dowód złożenia gwarancji do serwisu(czyli producenta) i wydrukowała mi właśnie te dwa protokoły, więc wydaje mi się że inaczej być nie może. Problemem może być za to wykmienienie o co w tym chodzi... ale jak widać dopiero teraz to wszystko układa się w całość

    - A zaczęło się od tego, że na prośbę pani Rzecznik postarałem się o potwierdzenie odpowiedzi na moją rękojmie i to wszystko samo wyszło inaczej prawdopodobnie do tej pory pismo by było już wysłane a ja bym już nad niczym się nie zastanawiał tylko grzecznie czekał.


    I tak jak pisałem wcześniej chcę podkreślić tego e-maila od Benixa, że nie jest dla mnie żadną stroną i reklamacji z tytułu rękojmi każą mi się domagać od sprzedawcy. W rozmowie telefonicznej tak jak pisałem wypierali się, że odpowiedzieli na moją Rękojmie....

    Nie wiem czy to jeszcze coś zmieni ale przy podpisywaniu mi pokwitowania odbioru rzeczy dostałem potwierdzenie oględzin o które prosiłem wcześniej kierownika Benixa, nie wstawiałem tego wcześniej bo uznałem, że to nic nie wniesie do sprawy ale już tylko tego nie ma na Forum to wstawię tak dla zasady aby było wszystko:
    protokół oględzin.jpg

    w sumie może służyć jako dowód tego że producent zajął się sprawą na podstawie protokołu od RESTO i chciał rozwiązać sprawę z tytułu gwarancji, jeśli by się czegokolwiek mieli wypierać. Ale sam nie wiem czy w ogóle zajdzie taka potrzeba. już ty oceń czy to się może przydać czy nie...
    Ostatnio edytowane przez figlik ; 21-06-2016 o 21:10

  • #170

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    3,805
    Telefon
    Lumia 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    520
    Podziękowano
    980(652)
    Wpisów na blogu
    37
    Cytat Zamieszczone przez figlik Zobacz posta
    No co do tych pism to podszedłem do sprzedawczyni i poprosiłem o dowód złożenia gwarancji do serwisu(czyli producenta) i wydrukowała mi właśnie te dwa protokoły
    Skąd wiedziałeś, że istnieją dowody złożenia pism dot. gwarancji do serwisu przez RESTO i to w przypadku dwóch reklamacji (ustna reklamacja dot. braku poduszek i pisemna reklamacja z rękojmi)?
    Czy dobrze rozumiem, że te dwa dokumenty zostały w Twojej obecności wydrukowane i podpisane przez pracownika Sprzedawcy dopiero w dniu, gdy tego zażądałeś /poprosiłeś grzecznie?

  • Strona 17 z 26 PierwszyPierwszy ... 7131415161718192021 ... OstatniOstatni

    Informacje o wątku

    Użytkownicy przeglądający ten wątek

    Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten wątek. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

    Podobne wątki

    1. Odstąpienie od umowy z operatorem zawartej na odległość
      Przez Topczes162 w dziale Rękojmia/ niezgodność towaru z umową
      Odpowiedzi: 51
      Ostatni post / autor: 19-10-2015, 19:19
    2. Lumia 640 (ew 735) z przedłużenia umowy, na sprzedaż
      Przez Xavras_s w dziale Dyskusja ogólna
      Odpowiedzi: 3
      Ostatni post / autor: 25-07-2015, 08:59
    3. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa.
      Przez ali_cja w dziale Rękojmia/ niezgodność towaru z umową
      Odpowiedzi: 0
      Ostatni post / autor: 25-05-2015, 02:23
    4. L925 WP8.1 do reklamacji
      Przez kaeres w dziale Dyskusja ogólna
      Odpowiedzi: 10
      Ostatni post / autor: 25-04-2014, 20:48
    5. wymiana dotyku lub zastąpienie klawisza
      Przez artburger w dziale Dyskusja ogólna
      Odpowiedzi: 21
      Ostatni post / autor: 25-04-2014, 13:33

    Tagi dla tego wątku

    Uprawnienia umieszczania postów

    • Nie możesz zakładać nowych tematów
    • Nie możesz pisać wiadomości
    • Nie możesz dodawać załączników
    • Nie możesz edytować swoich postów
    •  
    Kontakt
    administracja[at]windowsmania.pl

    Kopiowanie zawartości strony bez zezwolenia zabronione
    Dołącz do nas