Tweety na temat @windowsmaniapl
r   e   k   l   a   m   a
Strona 16 z 26 PierwszyPierwszy ... 6121314151617181920 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 151 do 160 z 251

Wątek: Odstąpienie od umowy sprzedaży po bezskutecznej reklamacji

  1. #151

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    4,555
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    595
    Podziękowano
    1,194(747)
    Wpisów na blogu
    36
    Reklama:
    Wiedziałam, że czekasz na dokończenie i że zaraz jak wrzucę na forum, to wyślesz maila Ja muszę mieć czas na przemyślenie tego, co napisałam, a najlepiej z tym się przespać. Nie lubię i nie powinnam działać w pośpiechu, łatwo wówczas o błąd. Poszło to poszło, trudno.

    Cytat Zamieszczone przez figlik Zobacz posta
    mam nadzieję że Pani Rzecznik nie będzie bardzo wybrzydzała jeśli chodzi o papierkologię w danej chwili gdyż jak już dojadę będzie wszystko miała na tip top....ważne aby zapoznała się z tematem i umówiła się ze mną na spotkanie prawda
    Na początku myślałam, że to jest treść Twojego dopisku do pani Rzecznik. Ja też myślę, że nie będzie "wybrzydzała".

  2. Jeden użytkownik podziękował ali_cja za ten post:

    figlik (20-06-2016)

  3. Pani SponsorPanna Google jest aktywna
    Avatar Panny Google


    Dołączył
    24-08-2012
    Skąd
    Internet
    Telefon
    Lumia 900
    Operator
    Play
    Postów
    2134
    Podziękowano
    871(239)
  • #152

    OFF-LINE

    Dołączył
    06.04.2016
    Posty
    139
    Telefon
    samsung core
    Dziękuję
    133
    Podziękowano
    11(11)
    Wybrzydza.... stwierdziła że zdjęcia są nie czytelne. A ja i tak musze złożyć wniosek o interwencję u Rzecznika, w dodatku nie ma pani Rzecznik w środę wiec w tym tyg raczej tego nie załatwię. Jeszcze dziś jadę tam po pracy porozmawiać. Przedstawię pani Rzecznik jak wygląda ta sprawa i zobaczę co mi na ten temat dziś powie

    Tak było po rozmowie telefonicznej rano



    Następnie pojechałem do pani rzecznik oczywiście bez wszystkich dokumentów więc będę musiał dosłać pocztą polską jutro...

    1.) Na interwencję pani rzecznik czeka się 6 tyg. - po przedstawieniu mojej sprawy finalnie stwierdziła, że jak w rozsądnym terminie dostarczę wszystkie kopie pism może obiecać, że podejmie interwencje do 7 lipca
    2.) Pani rzecznik doskonale zna tą firmę tj. RESTO DESIGN PRODUCTION - nie jestem pierwszym który przyszedł ze sporną sprawą do pani rzecznik w sprawie odstąpienia od umowy z tą firmą i jednocześnie tą filią sklepu..."ale" pierwszym który powołuje się w swoich pismach na rękojmie a nie gwarancje.
    3.) Pani rzecznik uznała, że jeśli interwencja nic nie da sprawę można rozwiązać albo przez sąd cywilny, albo sąd polubowny (za ten płaci się 100 zł i strony polubownie próbują rozwiązać spór - czy coś w tym rodzaju)

    przy przegranej sprawie sądowej płaci się 5% wartości rzeczy ale nie mniej niż 50 zł + ew. za zastępstwo czyli ich prawnika 500 zł.

    za to nie wiem czego mogę się spodziewać przy wygranej sprawie, jakieś odsetki karne dla nich czy coś??

    4.) Jeszcze pani rzecznik powiedziała, że po jej interwencji firma RESTO DESIGN PRODUCTION może odejść od swojej aktualnej propozycji rozwiązania sporu.
    i moje pytanko co wtedy np: przy przegranej sprawie ?? dostanę stary narożnik czy jak? bo nie wiem na co mam się naszykować w najgorszym dla mnie scenariuszu....
    Ostatnio edytowane przez figlik ; 20-06-2016 o 16:48

  • #153

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    4,555
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    595
    Podziękowano
    1,194(747)
    Wpisów na blogu
    36
    Oj, trochę chyba spanikowałeś?

    Cytat Zamieszczone przez figlik Zobacz posta
    Wybrzydza.... stwierdziła że zdjęcia są nie czytelne
    Jeżeli Rzecznik dostała nieczytelne zdjęcia dokumentów, to się nie dziwię. Dostarczysz kopie i będzie OK.



    Cytat Zamieszczone przez figlik Zobacz posta
    Następnie pojechałem do pani rzecznik oczywiście bez wszystkich dokumentów więc będę musiał dosłać pocztą polską jutro...
    Możesz dosłać pocztą, ale lepiej byłoby gdybyś je dostarczył osobiście np. do biura Rzecznik.


    Cytat Zamieszczone przez figlik Zobacz posta
    Na interwencję pani rzecznik czeka się 6 tyg. - po przedstawieniu mojej sprawy finalnie stwierdziła, że jak w rozsądnym terminie dostarczę wszystkie kopie pism może obiecać, że podejmie interwencje do 7 lipca
    No, i już mamy jakiś pozytyw
    Czy Ty, przy zawieraniu umowy sprzedaży, płaciłeś całą kwotę, czy tylko zaliczkę? To znaczy, wziąłeś kredyt na całość zamówienia? Tak przynajmniej wynika z umowy sprzedaży, że nie pozostało Ci nic do spłacenia. Natomiast w Warunkach umowy, którą podpisałeś, jest zapis, że klient wpłaca tylko zaliczkę na poczet zamawianego towaru.
    Nie zdążyłam tego wczesnej skonsultować, a taki zarzut wobec Sprzedawcy podniosłam w emailu do Rzecznika. Opisz mi proszę dokładnie, dlaczego zapłaciłeś (wziąłeś kredyt) na całą kwotę, jeżeli oczywiście tak było, skoro nie widziałeś przedmiotu zakupu, a miałeś tylko wyobrażenie o takim przedmiocie, mającym powstać w przyszłości. Ciekawe, jakie zdanie ma na ten temat pani Rzecznik?


    Cytat Zamieszczone przez figlik Zobacz posta
    Pani rzecznik doskonale zna tą firmę tj. RESTO DESIGN PRODUCTION - nie jestem pierwszym który przyszedł ze sporną sprawą do pani rzecznik w sprawie odstąpienia od umowy z tą firmą i jednocześnie tą filią sklepu..."ale" pierwszym który powołuje się w swoich pismach na rękojmie a nie gwarancje
    Nie ma się co dziwić. Po pierwsze, firma skuteczne próbuje załatwiać sprawę poprzez gwarancję i nie informuje o rękojmi, bo nie ma w tym interesu. Po drugie, konsumenci nie znają tej ścieżki dochodzenia swoich praw w przypadku zakupu wadliwego towaru, a tym bardziej, że mogą dochodzić odpowiedzialności od Sprzedawcy, np. po kilkumiesięcznym użytkowaniu zakupionego sprzętu.
    Pierwszy też raz spróbowałam zwrócić uwagę, na stosowanie niedozwolonej klauzuli umownej, ciekawe, czy Rzecznik zainteresuje się tym wątkiem.

    Cytat Zamieszczone przez figlik Zobacz posta
    Pani rzecznik uznała, że jeśli interwencja nic nie da sprawę można rozwiązać albo przez sąd cywilny, albo sąd polubowny (za ten płaci się 100 zł i strony polubownie próbują rozwiązać spór - czy coś w tym rodzaju)
    Nie wiem, co pani Rzecznik miała na myśli: zawarcie ugody w postępowaniu uproszczonym przed sądem powszechnym czy alternatywne metody rozstrzygania sporów tzw. ADR ( mediację lub rozstrzygnięcie do sądu polubownego)?

    Cytat Zamieszczone przez figlik Zobacz posta
    przy przegranej sprawie sądowej płaci się 5% wartości rzeczy ale nie mniej niż 50 zł + ew. za zastępstwo czyli ich prawnika 500 zł.za to nie wiem czego mogę się spodziewać przy wygranej sprawie, jakieś odsetki karne dla nich czy coś??

    W sprawach konsumenckich sprawy w procesie cywilnym rozpatrywane są w trybie uproszczonym. Opłata stała, w Twoim przypadku ( do 5000zł) wynosi 100 zł. Jeżeli do pozwu zostanie dodany wniosek o rozpatrzenie sprawy w postępowaniu nakazowym, to wówczas pobiera się tylko 25% tej opłaty.
    Opłatę należy uiścić we wskazanym przez sąd terminie – 7 dni od dnia otrzymania wezwania.

    W sytuacji wygranej wszelkie koszty, które poniosłeś będą zwrócone przez pozwanego (art. 98 Kodeksu postępowania cywilnego). W pozwie najlepiej już od razu zawrzeć wniosek o zwrot kosztów według norm przepisanych.
    Gdy przegrasz, będziesz musiał pokryć koszty pozwanego, w tym np. koszty zastępstwa procesowego.
    W sytuacji zawarcia ugody sądowej, koszty procesu znoszą się wzajemnie, o ile strony inaczej nie postanowiły.

    Odsetki: to nie są odsetki karne, tylko odsetki za zwłokę ( za czas opóźnienia w spłacie), przeczytaj post #222 oraz #223 w temacie: Jak najlepiej reklamować telefon będący na gwarancji


    Cytat Zamieszczone przez figlik Zobacz posta
    Jeszcze pani rzecznik powiedziała, że po jej interwencji firma RESTO DESIGN PRODUCTION może odejść od swojej aktualnej propozycji rozwiązania sporu.
    i moje pytanko co wtedy np: przy przegranej sprawie ?? dostanę stary narożnik czy jak? bo nie wiem na co mam się naszykować w najgorszym dla mnie scenariuszu
    Przecież to nie jest aktualna propozycja rozwiązania sporu, a obowiązek z tytułu odpowiedzialności za wady sprzedanego produktu. A w czym oni Tobie tak poszli na rękę, innym kolorem obicia?

    W najgorszym scenariuszu tak, ale ja nawet nie próbuję tego sobie wyobrazić.

  • Jeden użytkownik podziękował ali_cja za ten post:

    figlik (21-06-2016)

  • #154

    OFF-LINE

    Dołączył
    06.04.2016
    Posty
    139
    Telefon
    samsung core
    Dziękuję
    133
    Podziękowano
    11(11)
    1.)Rzecznik zwróciła uwagę na to że mimo ich odpowiedzi telefonicznej o pełnej akceptacji rękojmi, powinni później przekazać mi tą informację na piśmie dla mnie do wglądu.

    - i teraz mam pytanie: Jeśli na te zgłoszenie (Rękojmie) wytyczoną do sprzedawcy, nie odpowiedział by sprzedawca tylko producent to zmieniłoby coś w obecnej sytuacji?

    2.)
    Jeżeli Rzecznik dostała nieczytelne zdjęcia dokumentów, to się nie dziwię. Dostarczysz kopie i będzie OK.
    Dokładnie tak mam dosłać pocztą polską, tak się umówiłem z panią Rzecznik.

    3.)
    No, i już mamy jakiś pozytyw
    Czy Ty, przy zawieraniu umowy sprzedaży, płaciłeś całą kwotę, czy tylko zaliczkę? To znaczy, wziąłeś kredyt na całość zamówienia? Tak przynajmniej wynika z umowy sprzedaży, że nie pozostało Ci nic do spłacenia. Natomiast w Warunkach umowy, którą podpisałeś, jest zapis, że klient wpłaca tylko zaliczkę na poczet zamawianego towaru.
    Nie zdążyłam tego wczesnej skonsultować, a taki zarzut wobec Sprzedawcy podniosłam w emailu do Rzecznika. Opisz mi proszę dokładnie, dlaczego zapłaciłeś (wziąłeś kredyt) na całą kwotę, jeżeli oczywiście tak było, skoro nie widziałeś przedmiotu zakupu, a miałeś tylko wyobrażenie o takim przedmiocie, mającym powstać w przyszłości. Ciekawe, jakie zdanie ma na ten temat pani Rzecznik?
    Wziąłem kredyt na pełną kwotę narożnika, nie było mowy o zaliczce, też się zdziwiłem ale, że pierwszy raz kupowałem coś na zamówienie myślałem, że to normalne.... Widziałem to zapisane w zarzutach do sprzedawcy

    3.)
    Nie wiem, co pani Rzecznik miała na myśli: zawarcie ugody w postępowaniu uproszczonym przed sądem powszechnym czy alternatywne metody rozstrzygania sporów tzw. ADR ( mediację lub rozstrzygnięcie do sądu polubownego)?
    Pani Rzecznik stwierdziła, że mediacje mam już za sobą (próba ugody) i w sądzie nie będzie już o tym mowy. Chodziło o sąd polubowny płaci się 100zł. bez żadnych innych kosztów, strony się spotykają i sąd rozstrzyga polubowne rozwiązanie sprawy a wyrok podobno jest na mocy normalnego sądu ( jest jeden szkopuł mianowicie muszą się na to zgodzić obydwie strony)

    4.)
    Przecież to nie jest aktualna propozycja rozwiązania sporu, a obowiązek z tytułu odpowiedzialności za wady sprzedanego produktu. A w czym oni Tobie tak poszli na rękę, innym kolorem obicia?

    W najgorszym scenariuszu tak, ale ja nawet nie próbuję tego sobie wyobrazić.
    Ja też nie chcę sobie tego wyobrażać, ale muszę brać pod uwagę wszystkie scenariusze żeby potem mi kopara nie opadła na taki finał ale wg. mnie do samego końca utrudniali każdy proces po rękojmi, a nawet ten zainicjowany przez nich w kierunku ugody...martwię się trochę, że będzie za mało dowodów przeciwko nim poza tymi pismami, ale zobaczymy.

    - pani Rzecznik prowadziła 3 sprawy w przeciwko RESTO i wszystkie z tym samym salonem w Łomiankach - wynik = 1 wygrana 2 przegrane, z tym że wszystkie były z tytułu gwarancji.
    - pani Rzeczni z 5 razy pytała się mnie czy to moja 2 reklamacja...mówiłem, że tak 1. Reklamacja zgłoszenia braku poduszek a 2 Reklamacja z tytułu rękojmi.... bo dopiero po 2 reklamacji można składać odstąpienie od umowy sprzedaży.
    - Opowiadała, że będzie ciężko się z nimi dogadać po dotychczasowych przejściach i czy jestem przygotowany do pójścia do sądu oraz że jej stanowisko ew. trochę pomoże w sprawie ale nic nie obiecuje.
    - rozumiem, że teraz do interwencji Rzecznika nic nie robić? nie odbierać telefonu ze sklepu ani RESTO jakby mnie nękali z pytaniami czy składam nowe zamówienie czy nie?? Pytam się z powodu ich ostatniego e-maila w którym napisali, że przekażą sprawę do swojej kancelarii adwokackiej która przejmie sprawę. Pani Rzecznik powiedziała, że to raczej miało służyć jako rola straszaka gdyż miało mnie zapewnić, że nie mam dalszych szans w negocjacji i muszę przyjąć ich propozycję. Ale jakby coś się działo mam do pani Rzecznik dzwonić


    aaaaa...... i jeszcze jedno Odstąpienie od umowy sprzedaży jest jednostronne i wg. pani Rzecznik oni mogą się nie zgadzać z tym odstąpieniem, lecz można się oprzeć na tym że nie mam korzyści z narożnika ponieważ wystąpiła w nim istotna wada (na plus dla mnie, że w to tak opisywałem w piśmie, i na minus dla nich, że w żadnym piśmie nie odnieśli się do wagi tej wady)
    - W ogóle to ważne przy odstąpieniu od umowy jest to, że wada jest istotna, oni żeby cokolwiek zdziałać musieliby udowodnić że narożnik nie był wadliwy- czego jak pani Rzecznik powiedziała nie mają szans udowodnić skoro była mowa z ich strony o wymianie na nowy i opisane zostało, że wcześniej był naprawiany a oni nie odnieśli się w jakim stopniu.

    trochę chaotycznie piszę ale co chwile po trochu mi się przypomina...rozmawiałem całą godzinę z panią Rzecznik hehe
    Ostatnio edytowane przez figlik ; 20-06-2016 o 20:16

  • #155

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    4,555
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    595
    Podziękowano
    1,194(747)
    Wpisów na blogu
    36
    Rzecz w tym, że rzeczywiście masz uznanie żądania tylko w rozmowie telefonicznej. Ponadto, nawet nie wiesz kto to dzwonił. 7 marca złożyłeś reklamację z tytułu rękojmi, 21 marca z końcem dnia upłynął termin ustosunkowania się do Twojego żądania. Jeżeli przyjąć, że telefoniczne zapewnienie o uznaniu nie jest ustosunkowaniem się do reklamacji, to Sprzedawca przekroczył ten 14 dniowy termin. Skoro przekroczył, to zachodzi domniemanie prawne, że twoje żądanie zostało uznane. Takie domniemanie prawne może tylko obalić w procesie Sprzedawca, udowodniając, że w terminie 14 dni od złożenia reklamacji ustosunkował się do Twojego żądania w ten sposób, że naprawi reklamowany narożnik, jednoczenie odmówić jego wymiany. Jakoś trudno mi sobie wyobrazić, żeby byli w stanie udowodnić, że zostałeś poinformowany o naprawie.

    Już w #2 zwróciłam Ci na to uwagę:
    Cytat Zamieszczone przez ali_cja Zobacz posta
    W ósmym dniu od złożenia reklamacji ustosunkowali się do niej, czyli wywiązali się w terminie, pod ryzykiem zadziałania domniemania uznania zgodnie z żądaniem. Ty, w reklamacji żądałeś " wymiany na fabrycznie nowy narożnik kompletny bez wad." Gdyby do Ciebie nie zadzwonili, sprawa byłaby klarowniejsza. Jacyś panowie opisywali wady dzień po upływie terminu. A sam fakt opisywania wad i sporządzenie protokołu z oględzin nie jest ustosunkowaniem się do żądania reklamującego. Z drugiej strony, może też wypłynąć okoliczność, że to z Twojej przyczyny nie mogli tego wcześniej dokonać. Jeżeli to udowodnią, to możesz być w kropce.







    21.03.2016 roku upłynęło czternaście dni od dnia zgłoszenia mojego żądania. W terminie tym, Sprzedawca telefonicznie ustosunkował się do mojego żądania i stwierdził, że rękojmia została uznana, czyli zgodnie z reklamacją uwzględnioną w rękojmi do wymiany reklamowanego narożnika na narożnik kompletny fabrycznie nowy bez wad.



    Muszę to przemyśleć, obawiam się że to nie jest tak oczywiste.


    Cytat Zamieszczone przez figlik Zobacz posta
    i teraz mam pytanie: Jeśli na te zgłoszenie (Rękojmie) wytyczoną do sprzedawcy, nie odpowiedział by sprzedawca tylko producent to zmieniłoby coś w obecnej sytuacji?
    Oczywiście, gwarant nie jest upoważniony do ustosunkowania się do Twojego żądania. Obowiązek ustosunkowania się do żądania reklamującego spoczywa wyłącznie na Sprzedawcy. Oznaczałoby to, że zachodzi domniemanie prawne określone w art. 561⁵ Kodeksu cywilnego:
    "Jeżeli kupujący będący konsumentem zażądał wymiany rzeczy lub usunięcia wady albo złożył oświadczenie o obniżeniu ceny, określając kwotę, o którą cena ma być obniżona, a sprzedawca nie ustosunkował się do tego żądania w terminie czternastu dni, uważa się, że żądanie to uznał za uzasadnione."


    To, że to gwarant do Ciebie zadzwonił zamiast Sprzedawcy, mogłoby jedynie podlegać ocenie sądu.

    Cytat Zamieszczone przez figlik Zobacz posta
    Pani Rzecznik stwierdziła, że mediacje mam już za sobą (próba ugody) i w sądzie nie będzie już o tym mowy. Chodziło o sąd polubowny płaci się 100zł. bez żadnych innych kosztów, strony się spotykają i sąd rozstrzyga polubowne rozwiązanie sprawy a wyrok podobno jest na mocy normalnego sądu ( jest jeden szkopuł mianowicie muszą się na to zgodzić obydwie strony)
    Tak, w postępowaniu przed Polubownym Sądem Konsumenckim, zarówno sprzedawca będący przedsiębiorcą, jak i konsument muszą wyrazić zgodę, podpisując specjalną umowę, czyli tzw. zapis na sąd polubowny. Bez jednoczesnej zgody dwóch stron do rozprawy nie dojdzie. Nic mi nie wiadomo o stałej opłacie 100 zł, ale to może ja czegoś nie wiem.
    Wiadomym mi jest, że w sądzie polubownym od strony, która składa pozew, nie pobiera się tzw. wpisu. Jednakże sąd, na wniosek strony, może powołać np. biegłego. Ta strona, która np. żąda sporządzenia opinii rzeczoznawcy, wpłaca zaliczkę na pokrycie jej kosztów. Ostatecznie wszelkie koszty ponosi strona, która przegrywa spór. Z uwagi na sytuację materialną konsumenta, sąd może go zwolnić od kosztów postepowania.

    Cytat Zamieszczone przez figlik Zobacz posta
    pani Rzeczni z 5 razy pytała się mnie czy to moja 2 reklamacja...mówiłem, że tak 1. Reklamacja zgłoszenia braku poduszek a 2 Reklamacja z tytułu rękojmi.... bo dopiero po 2 reklamacji można składać odstąpienie od umowy sprzedaży
    Tu niestety, nie mogę się zgodzić. Odstąpienie od umowy sprzedaży można złożyć przy pierwszej reklamacji, z tym, że sprzedawca może się uchylić od skutków takiego oświadczenia poprzez wymianę na nowy produkt wolny od wad lub reklamowany towar naprawić. Spotkałam się z opiniami na portalach konsumenckich, że dopiero po drugiej reklamacji można odstąpić od umowy sprzedaży. Nie wiem, skąd się bierze taka opinia.
    Zobacz jakie może być pierwsze żądanie konsumenta, przedstawione na schemacie UOKiK: http://www.prawakonsumenta.uokik.gov...reklamacja.pdf
    Przeczytaj również posty 71-79 w temacie Reklamacja u sprzedawcy: gwarancja producenta czy rękojmia


    Cytat Zamieszczone przez figlik Zobacz posta
    rozumiem, że teraz do interwencji Rzecznika nic nie robić? nie odbierać telefonu ze sklepu ani RESTO jakby mnie nękali z pytaniami czy składam nowe zamówienie czy nie??
    Dlaczego nie odbierać ? Odbierać, dokumentować i przekazywać informacje do Rzecznika. I oczywiście tutaj.

    Cytat Zamieszczone przez figlik Zobacz posta
    Odstąpienie od umowy sprzedaży jest jednostronne i wg. pani Rzecznik oni mogą się nie zgadzać z tym odstąpieniem, lecz można się oprzeć na tym że nie mam korzyści z narożnika ponieważ wystąpiła w nim istotna wada (na plus dla mnie, że w to tak opisywałem w piśmie, i na minus dla nich, że w żadnym piśmie nie odnieśli się do wagi tej wady)
    Oczywiście, że to jest czynność jednostronna. To przecież Ty komunikujesz Sprzedawcy, że odstępujesz od umowy sprzedaży. On nie musi na nic wyrażać zgody, może się jedynie uchylić od skutków Twojego oświadczenia poprzez tzw. wykonanie zastępcze, albo np. poprzez wykazanie bezzasadności złożenia takiego oświadczenia.

  • Jeden użytkownik podziękował ali_cja za ten post:

    figlik (21-06-2016)

  • #156

    OFF-LINE

    Dołączył
    06.04.2016
    Posty
    139
    Telefon
    samsung core
    Dziękuję
    133
    Podziękowano
    11(11)
    Teraz tak naprawdę sadze ze zostałem wprowadzony w błąd przez producenta gdyż jak kiedyś dzwonił do mnie w sprawie reklamacji z tytułu rekojmi. Powiedział ze dzwoni w sprawie reklamacji i ze ja uznaje, ale patrząc po papierach to moim zdaniem nie uznał rękojmi tylko reklamację z protokołu resto czyli faktycznie rękojmi a nie została uznana. Ponieważ sprzedawca się do niej nie ustosunkował, a producent ustosunkować się tylko i wyłącznie do reklamacji zgłoszonej przez resto design niezgodne z moim pismem gdyż ja wystąpiłem do sprzedawcy nie z tytułu gwarancji ale z tytułu rękojmi. Tylko nie wiem jak to mam dokładnie przedstawić pani Rzecznik. ..i czy w ogóle w tej chwili ma to jakieś znaczenie. Poczekam na twoją odpowiedz i postaram się zdobyć na to dowód.

    --- Post Połączono 09:20 --- Poprzedni Post napisano 09:07 ---

    Na moja reklamację z tytułu rękojmi odpowiedział Bartłomiej Stempień z firmy Benix.....puki co napisałem SMS, wysłałem e-maila i dzwonie ale nikt nie odpisuje i nie odbiera

    treść e-maila:
    Witam.

    Z tej strony:
    Moje dane

    Proszę o potwierdzenie uznania telefonicznego mojej reklamacji z tytułu rękojmi z dnia 07.03.2016 przez pana w terminie 14 dni od daty jej zgłoszenia, oraz potwierdzenie wysłania przez pana serwisu przeprowadzającego oględziny w dniu 22.03.2016
    W sprawie zgłoszenia reklamacyjnego narożnika BELWEDER/BAVERO wg. protokołu reklamacyjnego RESTO DESIGN PRODUCTION: Zgłoszenie reklamacyjne 19/AŁ/REK do umowy sprzedaży 14/11/AŁ/15

    proszę o pilną odpowiedź e-mail bądź sms na numer (mój numer) (numer telefonu z którego wysłałem zapytanie w tej samej sprawie na numer telefonu (numer kierownika serwisu))


    pozdrawiam.
    Ostatnio edytowane przez figlik ; 21-06-2016 o 15:16

  • #157

    OFF-LINE

    Dołączył
    06.04.2016
    Posty
    139
    Telefon
    samsung core
    Dziękuję
    133
    Podziękowano
    11(11)
    Do dzwoniłem się. ... pan stwierdził że nie odpowiedział na moja reklamację z tytułu rękojmi tylko z tytułu gwarancji bo taki protokół dostał od resto design i nie wiedział ze to było rozstrzygane z tytułu rękojmi, a jak się już dowiedział to wszystkie protokoły wysłał z powrotem do resto a do mojej rękojmi wynika z tego ze nikt nie dał żadnej odpowiedzi....ma mi odpisać na mojego e-maila z opisaniem tego

    Dodam że aby odebrał telefon musiałem zadzwonić z innego tel. Niż mój ponieważ z mojego nie odbierał wiec nie wiem jak to będzie z odpisałem na tego e-maila.

    Jak myślisz wysyłać dziś te pismo do rzecznik w obecnej formie czy coś w nim w związku z tym zmienimy?

    --- Post Połączono 11:58 --- Poprzedni Post napisano 11:22 ---

    Zadzwoniłem do pani Rzecznik i kazała mi to dopisać do wniosku z reszta punktów ponieważ to jest bardzo istotna informacja. To dziś tego wszystkiego nie wysyłam, wyślę jutro jak to dopiszemy

  • #158

    OFF-LINE

    Dołączył
    06.04.2016
    Posty
    139
    Telefon
    samsung core
    Dziękuję
    133
    Podziękowano
    11(11)
    oto ich odpowiedź...

    Witam

    Wszystkie informacje dotyczące tej reklamacji udzieli dział reklamacji Resto
    Design, który posiada pełną dokumentację.
    Firma Benix nie jest stroną dla Pana w tej sprawie.

    Pozdrawiam
    Bartłomiej Stempień




    _______Bartłomiej Stempień
    Kierownik Działu Reklamacji i Serwisu
    +48 537 400 037
    [email protected]

    Fabryka Mebli "Benix" Kaczorowscy Sp. J.
    63-604 Baranów l Mroczeń 29A
    tel.: +48 62 78 29 116
    fax.: +48 62 78 29 124
    Benix. Fabryka Mebli


    i czy nie są zobowiązani mi tego wyjaśnić albo bynajmniej opisać podstawę na podstawie której robili i oględziny i zabrali do naprawy narożnik, skoro ja w swoim piśmie złożyłem reklamację z tytułu rękojmi to czemu w ogóle oni na to zareagowali i prowadzili taką procedurę, aż do odbioru narożnika ode mnie - w celu naprawy...!!

    myślę że to będzie też trzeba wziąć pod uwagę, stąd te wszystkie nieporozumienia związane z tą wymianą na nowy gdyż on mówiąc że uznaje reklamację uznał wymianę gąbek na nowe oraz stelarza, nigdy nie widział tego pisma gdyż oni rękojmi nie rozpatrzają, tylko sprzedawca czyli w tym wypadku RESTO - to jego słowa.
    O ile dobrze się orientuję to sprzedawca powinien teraz udowodnić mi, że odpowiedział w przeciągu 14 dni. i wytłumaczyć tą całą sytuacje, może napiszemy do nich jeszcze jedno pismo czy już damy sobie spokój i pozwolimy działać pani Rzecznik?
    Ostatnio edytowane przez figlik ; 21-06-2016 o 15:14

  • #159

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    4,555
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    595
    Podziękowano
    1,194(747)
    Wpisów na blogu
    36
    No to, pomimo całego chaosu, sytuacja się trochę klaruje. Potwierdza to moją tezę, że Sprzedawca zupełnie ignoruje odpowiedzialność z tytułu rękojmi i za wady rzeczy sprzedanej odpowiedzialnością obarcza gwaranta. I to, bez względu na to, w jakim reżimie konsument składał reklamację. Tak się teraz zastanawiam i dochodzę do przekonania, że Resto wygrał dwie sprawy chyba dlatego, że próbowano pozywać Sprzedawcę z tytułu odpowiedzialności gwaranta. Jeżeli tak rzeczywiście było, to wcale mnie nie dziwi, że powództwa zostały oddalone, bo tak rozumiem te niby dwie przegrane sprawy o których mówiła Ci Rzecznik.
    Cytat Zamieszczone przez figlik Zobacz posta
    2.) Pani rzecznik doskonale zna tą firmę tj. RESTO DESIGN PRODUCTION - nie jestem pierwszym który przyszedł ze sporną sprawą do pani rzecznik w sprawie odstąpienia od umowy z tą firmą i jednocześnie tą filią sklepu..."ale" pierwszym który powołuje się w swoich pismach na rękojmie a nie gwarancje.
    Firma RESTO, nie może ponosić odpowiedzialności z tytułu gwarancji, bo ona de facto była tylko pośrednikiem pomiędzy konsumentem a odpowiedzialnym z tytułu gwarancji.

    W #6 zadałam Ci pytanie:
    Cytat Zamieszczone przez ali_cja Zobacz posta
    Składałeś tę reklamację z tytułu gwarancji?


    Edit: Potrzebuję warunków gwarancji, może są w Karcie Gwarancyjnej?
    W # 9 przedstawiłeś regulamin sklepu, ale to nie był regulamin sklepu stacjonarnego tylko sprzedaży internetowej. Nie odpowiedziałeś wówczas, że nie dostałeś Karty Gwarancyjnej. A ja o to nie cisnęłam.

    Teraz proszę odpowiedz, czy dostałeś przy zawieraniu umowy Kartę Gwarancyjną?

    W Warunkach umowy sprzedaży ( druga strona umowy) w pkt. 6 jest zapis " Szczegóły warunków gwarancyjnych producenta, zawarte są w Karcie Gwarancyjnej dołączonej do zakupionego towaru." Podpisałeś te Warunki, a co z Kartą Gwarancyjną?

  • Jeden użytkownik podziękował ali_cja za ten post:

    figlik (21-06-2016)

  • #160

    OFF-LINE

    Dołączył
    06.04.2016
    Posty
    139
    Telefon
    samsung core
    Dziękuję
    133
    Podziękowano
    11(11)
    Cytat Zamieszczone przez ali_cja Zobacz posta
    W # 9 przedstawiłeś regulamin sklepu, ale to nie był regulamin sklepu stacjonarnego tylko sprzedaży internetowej. Nie odpowiedziałeś wówczas, że nie dostałeś Karty Gwarancyjnej. A ja o to nie cisnęłam.

    Teraz proszę odpowiedz, czy dostałeś przy zawieraniu umowy Kartę Gwarancyjną?

    W Warunkach umowy sprzedaży ( druga strona umowy) w pkt. 6 jest zapis " Szczegóły warunków gwarancyjnych producenta, zawarte są w Karcie Gwarancyjnej dołączonej do zakupionego towaru." Podpisałeś te Warunki, a co z Kartą Gwarancyjną?
    nie dostałem żadnej karty gwarancyjnej ani z towarem ani od sprzedawcy, jedyne co mam to te warunki umowy z drugiej strony zawartej umowy sprzedaży. Wydaje mi się że tylko tak jest napisane w umowie aby nikt się ich nie czepiał, w dodatku sądzę iż jestem pierwszym ich klientem który powołał się na reklamację z tytułu rękojmi stąd by wynikała ich cała niewiedza dotycząca mojej sprawy i spychologia sprawy na gwaranta.

  • Strona 16 z 26 PierwszyPierwszy ... 6121314151617181920 ... OstatniOstatni

    Informacje o wątku

    Użytkownicy przeglądający ten wątek

    Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten wątek. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

    Podobne wątki

    1. Odstąpienie od umowy z operatorem zawartej na odległość
      Przez Topczes162 w dziale Rękojmia/ niezgodność towaru z umową
      Odpowiedzi: 51
      Ostatni post / autor: 19-10-2015, 18:19
    2. Lumia 640 (ew 735) z przedłużenia umowy, na sprzedaż
      Przez Xavras_s w dziale Dyskusja ogólna
      Odpowiedzi: 3
      Ostatni post / autor: 25-07-2015, 07:59
    3. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa.
      Przez ali_cja w dziale Rękojmia/ niezgodność towaru z umową
      Odpowiedzi: 0
      Ostatni post / autor: 25-05-2015, 01:23
    4. L925 WP8.1 do reklamacji
      Przez kaeres w dziale Dyskusja ogólna
      Odpowiedzi: 10
      Ostatni post / autor: 25-04-2014, 19:48
    5. wymiana dotyku lub zastąpienie klawisza
      Przez artburger w dziale Dyskusja ogólna
      Odpowiedzi: 21
      Ostatni post / autor: 25-04-2014, 12:33

    Tagi dla tego wątku

    Uprawnienia umieszczania postów

    • Nie możesz zakładać nowych tematów
    • Nie możesz pisać wiadomości
    • Nie możesz dodawać załączników
    • Nie możesz edytować swoich postów
    •  
    Kontakt
    administracja[at]windowsmania.pl

    Kopiowanie zawartości strony bez zezwolenia zabronione
    Dołącz do nas