Tweety na temat @windowsmaniapl
r   e   k   l   a   m   a
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11

Wątek: InPost nalicza opłaty

  1. #1

    OFF-LINE

    Dołączył
    07.01.2018
    Posty
    68
    Telefon
    np. HTC
    Dziękuję
    10
    Podziękowano
    1

    InPost nalicza opłaty

    Reklama:
    Gabaryt B paczek paczkomatowych jest określony słowem DO
    Natomiast InPost upiera się, że B to tak naprawdę OD.. DO chociaż takiego zapisu nie ma nigdzie na ich stronie. Czy mają prawo naliczyć opłatę za paczkę o wymiarach 7 x 9 x 9 wysłaną gabarytem B?

    Pozdrawiam

  2. Pani SponsorPanna Google jest aktywna
    Avatar Panny Google


    Dołączył
    24-08-2012
    Skąd
    Internet
    Telefon
    Lumia 900
    Operator
    Play
    Postów
    2134
    Podziękowano
    871(239)
  • #2

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,587
    Telefon
    L 930, 950XL DS, iPXs
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    709
    Podziękowano
    1,770(1,032)
    Wpisów na blogu
    36
    Według regulaminu „Regulamin świadczenia usługi „Paczkomaty 24/7” przez InPost Paczkomaty Sp. z o.o.”, dostępnego na stronie [url]https://inpost.pl/regulaminy[/url] :
    „ ... WYMOGI DOTYCZĄCE PRZESYŁEK §4
    1. Przesyłki Paczkomatowe muszą odpowiadać wymogom postawionym w Regulaminie oraz następującym kategoriom przypisanym do określonych skrytek w Paczkomacie:
    Kategorie wielkości Przesyłek
    Maksymalne wymiary Przesyłki (w mm) wraz z opakowaniem

    *Gabaryt „A” 80x380x640

    *Gabaryt „B” 190x380x640

    *Gabaryt „C” 410x380x640

    i dalej, w p. 7.
    W przypadku, w którym Nadawca, w ramach kategorii wielkości Przesyłek dopuszczalnych zgodnie z tabelą wskazaną w ust. 1 powyżej, przekazał Operatorowi Przesyłkę w kategorii o innych wymiarach, niż wymiary dla kategorii zadeklarowanej przez Nadawcę dla tej Przesyłki w MP, Operator naliczy Nadawcę opłatę dodatkową z tytułu weryfikacji kategorii Przesyłki, której wysokość określa Cennik. Ponadto, w przypadku, w którym przekazana Przesyłka ma kategorię o wyższych wymiarach, niż wymiary dla kategorii zadeklarowanej przez Nadawcę dla tej Przesyłki w MP, Operator wykona usługę na takiej Przesyłce według stawki cenowej odpowiadającej faktycznym wymiarom tej Przesyłki, zweryfikowanym zgodnie ze zdaniem poprzedzającym. W przypadku, w którym przekazana Przesyłka ma kategorię o niższych wymiarach, niż wymiary dla kategorii zadeklarowanej przez Nadawcę dla tej Przesyłki w MP, Operator wykona usługę na takiej Przesyłce według stawki cenowej odpowiadającej faktycznym wymiarom tej Przesyłki, zaś jeżeli stawka ta będzie niższa od stawki określonej dla wymiarów kategorii zadeklarowanej przez Nadawcę w MP dla Przesyłki, Operator zwróci różnicę między stawką cenową odpowiadającą faktycznym wymiarom przekazanej Przesyłki, a stawką cenową za zadeklarowaną w MP przez Nadawcę kategorię wielkości tej Przesyłki; jeżeli płatność za usługę Paczkomaty 24/7 dokonana została „z góry”, Operator dokona zwrotu tej różnicy na saldo Nadawcy, dostępne w ramach jego konta w MP, zaś jeżeli płatność za usługę Paczkomaty 24/7 dokonana została „z dołu” Operator uwzględni taką zmianę na fakturze VAT.
    oraz w
    8. W przypadku, w którym Nadawca przekazał Operatorowi Przesyłkę przekraczającą wymiary lub wagę określone dla kategorii wielkości Przesyłek „C”, stosownie do postanowień ust. 1 powyżej, Operator naliczy Nadawcy dodatkową opłatę za weryfikację wymiarów i wagi takiej Przesyłki, a także dodatkową opłatę za traktowanie takiej Przesyłki, jako „ponadgabarytowej”, według stawki określonej w Cenniku, oraz przekaże Nadawcy oraz Odbiorcy – za pośrednictwem wiadomości e-mail oraz SMS - informację o wystąpieniu takiej Przesyłki. Operator podejmie działania zmierzające do doręczenia takiej Przesyłki, na zasadach opisanych w § 9a Regulaminu, przy czym jeżeli Przesyłka „ponadgabarytowa” przekracza maksymalne wymiary (w milimetrach) 800x500x500 mm lub wagę 30 kilogramów, Operator za doręczenie takiej przesyłki pobierze dodatkową opłatę w wysokości określonej w Cenniku. ...”


    Czyli wg. regulaminu, gabaryty określone są wymiarami maxymalnymi. Gabaryty Twojej paczki są inne niż w określonej B kategorii, stąd pewnie naliczenie dopłaty.
    Wg. Cennika https://inpost.pl/cennik-paczkomaty-kurier-przesylki występują 4 gabaryty (A, B, C i D o maksmalnym wymiarze) oraz wymienione są koszty „Dopłat”.

  • #3

    OFF-LINE

    Dołączył
    07.01.2018
    Posty
    68
    Telefon
    np. HTC
    Dziękuję
    10
    Podziękowano
    1
    Cytat Zamieszczone przez ali_cja Zobacz posta
    Według regulaminu „Regulamin świadczenia usługi „Paczkomaty 24/7” przez InPost Paczkomaty Sp. z o.o.”:
    Kategorie wielkości Przesyłek
    Maksymalne wymiary Przesyłki (w mm) wraz z opakowaniem

    *Gabaryt „A” 80x380x640

    *Gabaryt „B” 190x380x640

    *Gabaryt „C” 410x380x640

    .
    No właśnie, maksymalne. Ja płacę i ja wymagam - nie moja wina że zrobili ceny wszystkich gabarytów te same (kiedyś mniejszy był tańszy)
    Można coś z tym wskorać? Gdyby podali B od 8 do 19 to rozumiem takie postępowanie.

  • #4

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,587
    Telefon
    L 930, 950XL DS, iPXs
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    709
    Podziękowano
    1,770(1,032)
    Wpisów na blogu
    36
    Cytat Zamieszczone przez angr13 Zobacz posta
    Czy mają prawo naliczyć opłatę za paczkę o wymiarach 7 x 9 x 9 wysłaną gabarytem B?
    Reklamuj i powołaj się na ich Regulamin, powszechnie dostępny dla klientów.

  • #5

    OFF-LINE

    Dołączył
    07.01.2018
    Posty
    68
    Telefon
    np. HTC
    Dziękuję
    10
    Podziękowano
    1
    Na podstawie właśnie tego regulaminu uznali reklamacje za niezasadną
    Dlatego chciałem zapytać kto ma racje kogoś mądrzejszego

  • #6

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,587
    Telefon
    L 930, 950XL DS, iPXs
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    709
    Podziękowano
    1,770(1,032)
    Wpisów na blogu
    36
    Czy dostałaś odpowiedź na reklamację na piśnie? Jeżeli tak, to proszę wrzuć skan na forum. Łatwiej będzie się do tego odnieść.

  • Jeden użytkownik podziękował ali_cja za ten post:

    angr13 (09-01-2019)

  • #7

    OFF-LINE

    Dołączył
    07.01.2018
    Posty
    68
    Telefon
    np. HTC
    Dziękuję
    10
    Podziękowano
    1
    Cytat Zamieszczone przez ali_cja Zobacz posta
    na piśnie?
    Nie, składa się ją przez formularz i odpowiedź była na email:

  • #8

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,587
    Telefon
    L 930, 950XL DS, iPXs
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    709
    Podziękowano
    1,770(1,032)
    Wpisów na blogu
    36
    Z tej odpowiedzi na reklamację nic nie wynika.
    Jeszcze raz; jakie dokładnie Ty wymiary zadeklarowałaś i jaki wybrałaś gabaryt, jakie wymiary podał Operator i do jakiego gabarytu zaliczył przesyłkę? Jaką różnicę musiałaś dopłacić?

  • #9

    OFF-LINE

    Dołączył
    07.01.2018
    Posty
    68
    Telefon
    np. HTC
    Dziękuję
    10
    Podziękowano
    1
    Ja gabaryt B - operator gabaryt A. Wymiarów w cm się nie deklaruje, operator też ich nie podaje. Po prostu zaznacza się gabaryt. (w rzeczywistości paczka miała wysokość pewnie 7,5 cm, ale już nie pamiętam dokładnie).
    Opłata weryfikacyjna: 3,68 zł.
    Ostatnio edytowane przez angr13 ; 10-01-2019 o 17:01

  • #10

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,587
    Telefon
    L 930, 950XL DS, iPXs
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    709
    Podziękowano
    1,770(1,032)
    Wpisów na blogu
    36
    Wydaje się, że to jakiś żart: podałaś większy gabaryt, a oni zaliczyli do mniejszego i jeszcze każą sobie za to płacić! Tym bardziej, że opłaty są takie same.
    Moim zdaniem, sprawa ta nadaje się do rzecznika konsumentów; skoro nie ma w gabarytach minimalnych wymiarów tylko maksymalne, a nie ma różnicy w opłatach - to jest to moim zdaniem naciąganie klientów na bezzasadne pobieranie opłaty weryfikacyjnej. Chyba, że mają jakiś uzasadniony interes w podziale na gabaryty i wg. nich np. sortują przesyłki do odpowiednich skrytek.
    Kwota weryfikacyjna nie jest duża dla jednostkowego klienta, jednak w skali masowej robią się z tego niezłe pieniądze. I o tym powinien rzecznik wiedzieć i spróbować wyjaśnić.

  • Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

    Informacje o wątku

    Użytkownicy przeglądający ten wątek

    Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten wątek. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

    Uprawnienia umieszczania postów

    • Nie możesz zakładać nowych tematów
    • Nie możesz pisać wiadomości
    • Nie możesz dodawać załączników
    • Nie możesz edytować swoich postów
    •  
    Kontakt
    administracja[at]windowsmania.pl

    Kopiowanie zawartości strony bez zezwolenia zabronione
    Dołącz do nas