Tweety na temat @windowsmaniapl
r   e   k   l   a   m   a
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 21

Wątek: Zachowanie serwisu a wymiana telefonu

  1. #1

    OFF-LINE
    Moderator Globalny

    Dołączył
    17.04.2014
    Posty
    2,484
    Telefon
    L950XL/L735/L730
    FW
    RS3,AU,Denim
    Operator
    optymalny
    Dziękuję
    325
    Podziękowano
    298(262)

    Zachowanie serwisu a wymiana telefonu

    Reklama:
    Witam,mam następujący dylemat, otóż zakupiłem Lumię 930 pod koniec stycznia (pierwszy właściciel otrzymał go kurierem początkiem stycznia z fakturą wystawioną dn. 29.12.2014 na firmę). Zauważyłem, że zdjęcia po powiększeniu są strasznie za ziarnione (najlepiej widać to na twarzach, ale widoczne jest na całym zdjęciu), bez względu na ilość światła i przy najniższym ISO. Zasadniczo po przerzuceniu do OD, wyświetleniu oryginału i jego powiększeniu jest kaszana. Ale do rzeczy, dziś wylądował w serwisie, z długim opisem problemu, paroma zdjęciami w telefonie oraz propozycją udostępnienia niedużego albumu z OD ze zdjęciami z drugiego egzemplarza dla porównania. Pan telefon przyjął, pismo przeczytał pobieżnie, natomiast dołączył je do papierów i stwierdził że wyśle go do Warszawy, ale na wymianę modułu żebym się raczej nie nastawiał. Stwierdził natomiast, że po powrocie z serwisu, z dokumentem, na dzień dzisiejszy nie wiadomo co stwierdzającym, udać się do operatora po wymianę na nowy egzemplarz.
    I teraz pytanie, co z tym począć. Czy mam czas na takie działanie?(bo dobrze doczytałem, że przy telefonie firmowym mam miesiąc na zgłoszenie?)A jeśli mam jeszcze możliwość manewru, to czy od razu iść do operatora i tym samym odebrać nazajutrz rano telefon z serwisu, żeby nie zdążyli go wysłać, czy to nie koliduje, i ( jeśli oczywiście mam jeszcze możliwość pójść do operatora), mogę spokojnie poczekać na to co zrobi warszawski serwis?

  2. Pani SponsorPanna Google jest aktywna
    Avatar Panny Google


    Dołączył
    24-08-2012
    Skąd
    Internet
    Telefon
    Lumia 900
    Operator
    Play
    Postów
    2134
    Podziękowano
    871(239)
  • #2

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,231
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    670
    Podziękowano
    1,415(869)
    Wpisów na blogu
    36
    Telefon był kupiony po 24. Xll. 2014 roku, zatem ma zastosowanie art. 579 Kodeksu cywilnego /po nowelizacji z 2014 roku/:
    § 1. Kupujący może wykonywać uprawnienia z tytułu rękojmi za wady fizyczne rzeczy niezależnie od uprawnień wynikających z gwarancji.
    § 2. Wykonanie uprawnień z gwarancji nie wpływa na odpowiedzialność sprzedawcy z tytułu rękojmi.
    § 3. Jednakże w razie wykonywania przez kupującego uprawnień z gwarancji bieg terminu do wykonania uprawnień z tytułu rękojmi ulega zawieszeniu z dniem zawiadomienia sprzedawcy o wadzie. Termin ten biegnie dalej od dnia odmowy przez gwaranta wykonania obowiązków wynikających z gwarancji albo bezskutecznego upływu czasu na ich wykonanie....."

    Czyli, biorąc pod uwagę §3, wystarczy jak zawiadomisz /pisemnie, żeby później nie było problemów / sprzedawcę o wadach telefonu.
    PS. Mylnie sądziłam, że zaglądasz do moich wpisów http://www.windowsmania.pl/blogs/ali...towaru%3B-134/

  • Jeden użytkownik podziękował ali_cja za ten post:

    Darpi (17-02-2015)

  • #3

    OFF-LINE
    Moderator Globalny

    Dołączył
    17.04.2014
    Posty
    2,484
    Telefon
    L950XL/L735/L730
    FW
    RS3,AU,Denim
    Operator
    optymalny
    Dziękuję
    325
    Podziękowano
    298(262)
    Słusznie sądziłaś, zaglądałem, tyle że, po pierwsze nie chciałbym opatrznie czegoś zrozumieć, a po drugie, jeśli serwis nic nie stwierdzi, czy jeśli stwierdzi że aparat w topowym modelu, który ziarna ma więcej na zdjęciu, niż kury w kurniku, mieści się w normie, to jakie mam wtedy pole manewru? Czy w tej sytuacji, kiedy telefon leży w serwisie, miałem powiadamiać operatora o tym, czy mogę to zrobić przed upływem dwóch miesięcy, niezależnie od tych czynności? Poza tym, są jeszcze dwie rzeczy, które mi co prawda nie przeszkadzają a kwalifikują się na serwis, tyle że nie wiem czy kwalifikują się na wymianę. Panel w jednym miejscu odstaje od ramki i wyświetlacz również na całej długości z prawej strony nieznacznie od niej odstaje, można go spokojnie docisnąć do niej. Tyle że to są rzeczy, które mogłem zauważyć od razu, choć z drugiej strony telefon przyjechał kurierem.

  • #4

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,231
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    670
    Podziękowano
    1,415(869)
    Wpisów na blogu
    36
    Zawiadamiaj od razu. Czas, w którym możesz skorzystać z rękojmi / czyli reklamacji u sprzedawcy z tytułu wady/- ulega zawieszeniu na okres kiedy telefon był w serwisie / czyli de facto, będziesz mógł o ten okres dłużej korzystać z uprawnień kupującego/. To działa na Twoją korzyść, więc zawiadamiaj jak najszybciej bez względu na to, jaką decyzję podejmie serwis.
    Następne kroki będziemy rozważali dopiero, gdy odbierzesz telefon i poznamy opinię serwisu.

  • #5

    OFF-LINE
    Moderator Globalny

    Dołączył
    17.04.2014
    Posty
    2,484
    Telefon
    L950XL/L735/L730
    FW
    RS3,AU,Denim
    Operator
    optymalny
    Dziękuję
    325
    Podziękowano
    298(262)
    Czyli to w niczym nie przeszkadza, telefon może pojechać do serwisu( w tym przypadku do S.B.E)i z niego wrócić. Z tym powiadomieniem to tak szybko nie dam rady, poza tym nie ja, a właściciel firmy, muszę się z nim skontaktować( w zasadzie już się kontaktowałem, tyle że firma jest na żonę człowieka który mi go sprzedał i to do niej muszę zdaje się kierować pytanie o wysłanie pisma).

  • #6

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,231
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    670
    Podziękowano
    1,415(869)
    Wpisów na blogu
    36
    Trochę kłopotliwe, rzeczywiście. Poczekaj zatem spokojnie na decyzję serwisu.

  • #7

    OFF-LINE
    Moderator Globalny

    Dołączył
    17.04.2014
    Posty
    2,484
    Telefon
    L950XL/L735/L730
    FW
    RS3,AU,Denim
    Operator
    optymalny
    Dziękuję
    325
    Podziękowano
    298(262)
    Dobrze, tylko jeszcze jedno, teraz oddając do serwisu nie zgłaszałem odstającego panelu i wyświetlacza(bo ani nie wpływa to na pracę telefonu, ani mi to nie przeszkadza)bo chciałem aby skupili się na tym, na czym mi zależy(dzwoniłem przed chwilą do NC, telefon wyślą po południu, z tymże dziś rozmawiałem z drugim serwisantem, on twierdzi z kolei co innego, tak samo mam się nastawić na wymianę jak tylko na wgranie softu), ale do sedna, czy jeśli teraz nie zgłaszam tych usterek, nie będzie stało nic na przeszkodzie, jeśli ujmę je później w piśmie przy ewentualnej wizycie u operatora, i czy w ogóle będzie sens je uwzględniać?

  • #8

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,231
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    670
    Podziękowano
    1,415(869)
    Wpisów na blogu
    36
    Możesz dodać dodatkowe usterki w piśmie reklamacyjnym do sprzedawcy / z wytłumaczeniem, jakie podałeś wyżej/. Warto to dodać.

  • Jeden użytkownik podziękował ali_cja za ten post:

    Darpi (17-02-2015)

  • #9

    OFF-LINE
    Moderator Globalny

    Dołączył
    17.04.2014
    Posty
    2,484
    Telefon
    L950XL/L735/L730
    FW
    RS3,AU,Denim
    Operator
    optymalny
    Dziękuję
    325
    Podziękowano
    298(262)
    No dobrze, trzeba teraz czekać co zrobi z tym serwis, dołączyłem dość obszerne pismo z opisem problemu oraz w telefonie jest parę zdjęć pokazowych(co zaznaczył również serwisant w swoim zgłoszeniu, żeby przypadkiem nie zabrali się od razu za wgranie softu).Zgłosiłem też chęć udostępnienia na skrzynkę serwisu albumu ze zdjęciami porównawczymi z drugiego egzemplarza, tyle że pisałem to w odniesieniu do serwisu wrocławskiego, nie wiem czy na przykład nie odezwać się przypadkiem jutro do S.B.E(że akurat tak mi się numer wykręcił)i podpytać czy takowego albumu nie zechcieli by do wglądu. Czy mnie ponosi i będę zbyt nachalny?

  • #10

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,231
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    670
    Podziękowano
    1,415(869)
    Wpisów na blogu
    36
    Myślę, że nie. Próbuj,; lepsza jest nadaktywność niż obojętność. Przecież dbasz o swoje mienie!

    --- Post Połączono 11:50 --- Poprzedni Post napisano 11:28 ---

    Edit; niestety, muszę skorygować swoje stanowisko; wróciłam do ustawy i biorąc pod uwagę art. 563, zalecam jednak zawiadomienie sprzedawcy o wadzie. Istnieje bowiem ryzyko utraty uprawnień z tytułu rękojmi. Ja bym zawiadomiłam pomimo komplikacji, żeby nie narazić się na odmowę reklamacji z tytułu utraty uprawnienia.
    „Art. 563 Kodeksu cywilnego
    § 1. Przy sprzedaży między przedsiębiorcami kupujący traci uprawnienia z tytułu rękojmi, jeżeli nie zbadał rzeczy w czasie i w sposób przyjęty przy rzeczach tego rodzaju i nie zawiadomił niezwłocznie sprzedawcy o wadzie, a w przypadku gdy wada wyszła na jaw dopiero później – jeżeli nie zawiadomił sprzedawcy niezwłocznie po jej stwierdzeniu.
    § 2. Do zachowania powyższego terminu wystarczy wysłanie przed jego upływem zawiadomienia o wadzie... "

  • Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

    Informacje o wątku

    Użytkownicy przeglądający ten wątek

    Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten wątek. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

    Podobne wątki

    1. [Lumia 930] Po wymianie wyświetlacza dziwne zachowanie telefonu
      Przez Marfoks1000 w dziale Wsparcie techniczne
      Odpowiedzi: 14
      Ostatni post / autor: 23-12-2014, 22:54
    2. [Lumia 820] Oddanie telefonu do serwisu
      Przez irekjj w dziale Wsparcie techniczne
      Odpowiedzi: 4
      Ostatni post / autor: 02-03-2014, 15:37
    3. [Lumia 720] Dziwne zachowanie telefonu
      Przez jędrzej w dziale Wsparcie techniczne
      Odpowiedzi: 20
      Ostatni post / autor: 19-10-2013, 10:28
    4. [Lumia 920] Dziwne, nietypowe zachowanie telefonu.
      Przez pspassion w dziale Wsparcie techniczne
      Odpowiedzi: 114
      Ostatni post / autor: 19-07-2013, 13:39
    5. Ładowarki micro USB a zachowanie oprogramowania telefonu.
      Przez rakers w dziale Dyskusja ogólna
      Odpowiedzi: 41
      Ostatni post / autor: 23-11-2012, 20:51

    Tagi dla tego wątku

    Uprawnienia umieszczania postów

    • Nie możesz zakładać nowych tematów
    • Nie możesz pisać wiadomości
    • Nie możesz dodawać załączników
    • Nie możesz edytować swoich postów
    •  
    Kontakt
    administracja[at]windowsmania.pl

    Kopiowanie zawartości strony bez zezwolenia zabronione
    Dołącz do nas