Tweety na temat @windowsmaniapl
r   e   k   l   a   m   a
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 30

Wątek: Wymiana gwarancyjna wadliwego telefonu na telefon z wadami [L930]

  1. #11

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,231
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    670
    Podziękowano
    1,415(869)
    Wpisów na blogu
    36
    Reklama:
    Tytułem wyjaśnienia:

    Artykuł 577 Kodeksu cywilnego brzmi następująco:
    § 1. Udzielenie gwarancji następuje poprzez złożenie oświadczenia gwarancyjnego, które określa obowiązki gwaranta i uprawnienia kupującego przypadku, gdy rzecz sprzedana nie ma właściwości określonych w tym oświadczeniu. Oświadczenie gwarancyjne może zostać złożone w reklamie.
    § 2. Obowiązki gwaranta mogą w szczególności polegać na zwrocie zapłaconej ceny, wymianie rzeczy bądź jej naprawie oraz zapewnieniu innych usług.
    § 3. Jeżeli została udzielona gwarancja co do jakości rzeczy sprzedanej, poczytuje się w razie wątpliwości, że gwarant jest obowiązany do usunięcia wady fizycznej rzeczy lub do dostarczenia rzeczy wolnej od wad, o ile wady te ujawnią się w ciągu terminu określonego w oświadczeniu gwarancyjnym.
    § 4. Jeżeli nie zastrzeżone innego terminu, termin gwarancji wynosi dwa lata licząc od dnia, kiedy rzecz została kupującemu wydana.


    Cytat Zamieszczone przez xeon69 Zobacz posta
    Nowy telefon, nie jest to nowy Sales Pack.
    Nasz ustawodawca używa w art. 577 Kc określenia "rzeczy wolnej od wad" w przypadku wymiany rzeczy przez gwaranta. Nie możemy zatem oczekiwać, że dostaniemy fabrycznie nowy telefon, bez wad.
    Gwarant przy wymianie wadliwego telefonu napisał do reklamującego:
    Informujemy, że wymiana telefonu na nowy, polega na dostarczeniu nowego telefonu wydanego przez Producenta. Prosimy mieć na uwadze fakt, że wymianie podlega sam telefon, a nie cały pakiet sprzedażny.
    oraz:
    Nowy telefon, nie jest to nowy Sales Pack.
    Co należy rozumieć przez to, że "wymianie podlega sam telefon, a nie cały pakiet sprzedażowy" i że "nowy telefon, nie jest to nowy Sales Pack" ?
    Czy wyjaśnia nam sytuację dodanie tego zdania:
    Do wymienionego telefonu nie jest dołączana nowa karta gwarancyjna.
    a następnie został przytoczony przez gwaranta fragment z Ograniczonej Gwarancji Producenta ( pełny tekst jest zamieszczony tutaj: Microsoft; Ograniczona gwarancja producenta. ) o okresie gwarancji producenta:
    "W zakresie dozwolonym przez prawo krajowe, Okres Gwarancji nie zostanie przedłużony lub odnowiony bądź też w inny sposób zmieniony z powodu późniejszej odsprzedaży, naprawy lub wymiany Produktu. Naprawiona część (części) oraz wymieniony Produkt będzie jednakże objęty gwarancją na pozostałą część oryginalnego okresu Gwarancji lub na okres 60 (sześćdziesięciu) dni od daty naprawy lub wymiany, w zależności od tego, który z nich będzie dłuższy".
    A co na ten temat mówi Kodeks cywilny:
    "art. 581.
    § 1. Jeżeli w wykonaniu swoich obowiązków gwarant dostarczył uprawnionemu z gwarancji zamiast rzeczy wadliwej rzecz wolną od wad albo dokonał istotnych napraw rzeczy objętej gwarancją, termin gwarancji biegnie na nowo od chwili dostarczenia rzeczy wolnej od wad lub zwrócenia rzeczy naprawionej. Jeżeli gwarant wymienił część rzeczy, przepis powyższy stosuje się odpowiednio do części wymienionej.
    § 2. W innych wypadkach termin gwarancji ulega przedłużeniu o czas, w ciągu którego wskutek wady rzeczy objętej gwarancją uprawniony z gwarancji nie mógł z niej korzystać
    ."

    Gwarant oświadczył, że "..wymieniony Produkt będzie jednakże objęty gwarancją na pozostałą część oryginalnego okresu Gwarancji lub na okres 60 (sześćdziesięciu) dni od daty naprawy lub wymiany, w zależności od tego, który z nich będzie dłuższy", a polskie prawo ( art.581 § 1 Kc ) , że "termin gwarancji biegnie na nowo od chwili dostarczenia rzeczy wolnej od wad". Polskie prawo nakazuje gwarantowi udzielenie tzw. "odnowionej gwarancji" (pełny okres ochrony gwarancyjnej w przypadku wymiany przez gwaranta ), a gwarant swoje, czyli odnowionej gwarancji nie udziela.

    Reasumując:
    w Twoim temacie zawarte są dwa problemy.
    Pierwszy, dotyczy wymiany wadliwego telefonu na telefon z wadami w ramach reklamacji z tytułu gwarancji, udzielonej przez producenta.
    Drugi, dotyczy tzw. "odnowionej gwarancji", to znaczy, dlaczego zobowiązany umownie do ochrony gwarancyjnej producent nie udziela pełnej ochrony gwarancyjnej przez czas określony w tzw. pakiecie sprzedażowym, czyli, że bieg 24 miesięczny ochrony gwarancyjnej nie biegnie na nowo przy wymianie rzeczy wadliwej na rzecz wolną od wad.

    Pierwszy problem, jest w trakcie rozwiązywania przez przez Twoje zgłoszenie do gwaranta. I tu musimy poczekać na rozwój wydarzeń.
    Z drugim, chwilowo również się powstrzymamy, do czasu rozstrzygnięcia przez MS problemu pierwszego.

  2. Pani SponsorPanna Google jest aktywna
    Avatar Panny Google


    Dołączył
    24-08-2012
    Skąd
    Internet
    Telefon
    Lumia 900
    Operator
    Play
    Postów
    2134
    Podziękowano
    871(239)
  • #12
    xeon69
    Gość
    Zastanawiam się czy nie napisać do nich jeszcze raz? Nie otrzymałem żadnej wiadomości zwrotnej i nie jestem pewien czy Oni dostali to zgłoszenie.

  • #13

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,231
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    670
    Podziękowano
    1,415(869)
    Wpisów na blogu
    36
    To jest, moim zdaniem, poważna sprawa i nie powinno się jej załatwiać drogą elektroniczną. Tym bardziej, gdy nie ma potwierdzenia jej odebrania i odbiorca nie odpowiada.
    Przeczytaj ten temat: Nieskuteczna naprawa w ramach gwarancji
    oraz ten: http://www.windowsmania.pl/blogs/ali...c-serwisu-140/
    Przykład skargi masz w tym temacie: http://www.windowsmania.pl/blogs/ali...ez-serwis-139/
    Napisz projekt swojej skargi( bez podawania danych identyfikacyjnych), opierając się na podanym wzorze i wyślij do mnie.

  • #14
    xeon69
    Gość
    @ali_cja mój telefon został naprawiany w SBE Service i tak mnie teraz natchnęło. Który z tych dwóch serwisów dokładniej wykonuje naprawy?

  • #15

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,231
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    670
    Podziękowano
    1,415(869)
    Wpisów na blogu
    36
    Jeden serwis to SBE Service, a drugi to jaki, Regenersis? I co Ciebie tak teraz "natchnęło"?

    A jakie to ma znaczenie, który z nich dokładniej dokonuje naprawy? Chcesz swój telefon, ten po wymianie, oddać do naprawy gwarancyjnej? Godzisz się na to, że wymieniono Ci telefon na wadliwy i chcesz go naprawiać?
    Od 19 -tej nikt Ci nie odpowiedział, a ja ( na szczęście) nie mam żadnego osobistego doświadczenia z naprawą serwisową. Z opinii, które czytałam, to bałabym się oddać do Regenersis. Jeżeli, o ten właśnie serwis pytasz.

  • #16
    xeon69
    Gość
    Znaczy się to bardziej chodzi mi o to n kogo mam pisać skargę? Bo to SBE service wymieniało telefon na zlecenie MS

  • #17

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,231
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    670
    Podziękowano
    1,415(869)
    Wpisów na blogu
    36
    Tak, spróbujmy najpierw napisać do SBE, na adres siedziby firmy: S.B.E. Polska Sp z o.o.,ul. Puławska 34, 05-500 Piaseczno. A do kogo Ty wysyłałeś emaila?

  • #18
    xeon69
    Gość
    Ja wysyłałem "zgłoszenie reklamacyjne" na stronie MS. Choć jestem na 80% pewny, że Ono nie doszło do nich.

  • #19

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,231
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    670
    Podziękowano
    1,415(869)
    Wpisów na blogu
    36
    Skąd ta pewność na 80%, że "zgłoszenie reklamacyjne" nie doszło?
    Przygotuj projekt wg. wzoru, który Ci wcześniej podałam, na adres podany w # 17. W nim dodaj również wzmiankę o tym "zgłoszeniu reklamacyjnym" ( z datą i adresem strony na której dokonałeś zgłoszenia). Dobrze?

  • #20
    xeon69
    Gość
    Dobrze aczkolwiek zacząłem mieć wachania czy pisać tę skargę. Otóż dzisiaj na noc wyłączyłem telefon dokumentnie. Rano wstaję, włączam i oczom nie wierzę... Ekran świeci normalnie :O
    Ostatnio edytowane przez xeon69 ; 18-12-2015 o 12:05

  • Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni

    Informacje o wątku

    Użytkownicy przeglądający ten wątek

    Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten wątek. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

    Podobne wątki

    1. Przedłużająca się naprawa gwarancyjna L930
      Przez F1S2O5P w dziale Gwarancja
      Odpowiedzi: 12
      Ostatni post / autor: 08-04-2016, 02:00
    2. Odpowiedzi: 10
      Ostatni post / autor: 07-11-2015, 15:12
    3. Odpowiedzi: 14
      Ostatni post / autor: 24-07-2015, 03:28
    4. [Lumia 520] Wymiana gwarancyjna na nowy egzemplarz
      Przez JIFFNET w dziale Wsparcie techniczne
      Odpowiedzi: 1
      Ostatni post / autor: 01-06-2015, 22:14
    5. [Lumia 930] Wymiana serwisowa na L930?
      Przez boliv4r w dziale Dyskusja ogólna
      Odpowiedzi: 11
      Ostatni post / autor: 04-09-2014, 23:04

    Tagi dla tego wątku

    Uprawnienia umieszczania postów

    • Nie możesz zakładać nowych tematów
    • Nie możesz pisać wiadomości
    • Nie możesz dodawać załączników
    • Nie możesz edytować swoich postów
    •  
    Kontakt
    administracja[at]windowsmania.pl

    Kopiowanie zawartości strony bez zezwolenia zabronione
    Dołącz do nas