Tweety na temat @windowsmaniapl
r   e   k   l   a   m   a
Pokaż wyniki od 1 do 1 z 1

Wątek: Wybór procedury reklamacyjnej

  1. #1

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,231
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    670
    Podziękowano
    1,416(869)
    Wpisów na blogu
    36

    Wybór procedury reklamacyjnej

    Reklama:
    Gdy spostrzeżemy, że nasz zakupiony sprzęt nie działa prawidłowo najczęściej pierwszą myślą jest sprawdzenie czy mamy gwarancję i czy jest ona aktualna. Po upewnieniu się, że mamy "gwarancję", pierwszą myślą jest właśnie reklamacja z tego tytułu.

    I. Gwarancja producenta

    1. reklamacja bezpośrednia
    W dokumentach od producenta, dołączonych do zakupionego sprzętu znajdziemy informację z opisem procedury w przypadku awarii. Jest to ścieżka bezpośredniego składania reklamacji w autoryzowanym przez gwaranta serwisie (osobiście bądź drogą komunikacji elektronicznej), zgodnie z określoną przez ten serwis procedurą.
    Więcej informacji znajdziesz tu: Gwarancja przy sprzedaży

    2. reklamacja pośrednia
    Inną drogą jest złożenie reklamacji z tytułu gwarancji za pośrednictwem sprzedawcy. Należy mieć jednak na uwadze to, że sprzedawca występuje tu w roli jedynie pośrednika pomiędzy składającym reklamację z tytułu gwarancji a gwarantem (producentem sprzętu). Zdecydowanie odradzam składanie tą drogą reklamacji. Nic nam ona nadto nie daje, a wprost przeciwnie, może wydłużyć czas naprawy.
    Przykład takiej reklamacji jest w tym temacie: Reklamacja u sprzedawcy: gwarancja producenta czy rękojmia


    II. Gwarancja sprzedawcy

    Niejednokrotnie zdarza się że kupujemy sprzęt w przekonaniu, iż jest to towar nowy i mamy gwarancję producenta. Po dokładniejszej analizie dokumentów sprzedaży, może się jednak okazać, że kupowaliśmy nierozważnie albo sprzedawca wprowadził nas w przekonanie o pierwotnym nabyciu towaru i gwarancja producenta nam nie przysługuje. Mamy jednak dokument od sprzedawcy, w którym gwarantuje on nieodpłatną naprawę przez określony od dnia nabycia okres. W przypadku awarii lub wykrycia wady towaru należy wówczas postępować zgodnie z procedurą przedstawioną przez sprzedawcę, pod rygorem utraty jego gwarancji.
    Przykład tej reklamacji występuje w tym temacie: Jak najlepiej reklamować telefon będący na gwarancji


    Czy wybór pierwszej myśli i kurczowo trzymanie się jej jest najwłaściwszym i najlepszym dla nas rozwiązaniem? A może warto rozważyć inny sposób reklamacji, który może być dla nas jednak korzystniejszy?

    III. Reklamacja konsumencka

    1. Reklamacja z tytułu niezgodności z umową

    Reklamację z tytułu niezgodności z umową można złożyć w przypadku zakupów dokonanych przed 25 grudnia 2014 roku.
    Do reklamacji z tego tytułu mają zastosowanie przepisy ustawy z 27 lipca 2002 roku o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie. Kodeksu cywilnego / Dz. U. z 2002 r. Nr 141, poz. 1176, z późniejszymi zmianami/.

    Sprzedawca odpowiada wobec kupującego, jeżeli towar konsumpcyjny w chwili jego wydania jest niezgodny z umową; w przypadku stwierdzenia niezgodności przed upływem sześciu miesięcy od wydania towaru domniemywa się, że istniała ona w chwili wydania.

    Więcej na temat tej procedury przeczytasz tutaj: http://www.windowsmania.pl/blogs/ali...y-czesc-l-128/
    i tu: http://www.windowsmania.pl/blogs/ali...-czesc-ll-130/

    2. Rękojmia

    Reklamację z tytułu rękojmi można złożyć w przypadku zakupów dokonanych po 24 grudnia 2014 roku.
    Sprzedawca jest odpowiedzialny względem kupującego, jeżeli rzecz sprzedana ma wadę fizyczną lub prawną.
    Jeżeli wada fizyczna została stwierdzona przed upływem roku od dnia wydania rzeczy sprzedanej, a kupującym jest konsument, domniemywa się, że wada lub jej przyczyna istniała w chwili zakupu.

    Tę reklamację regulują przepisy ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta /Dz. U. 2014 r., poz 827, w Rozdziale 6 Przepisy zmieniające, w art. 44 wprowadziła zmiany w ustawie z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. z 2014 r. poz. 121), w tym m. in. uległy zmianie przepisy regulujące odpowiedzialność sprzedawcy względem kupującego, za wady rzeczy sprzedanej.
    Więcej na temat tej procedury składania i rozpatrywania tej reklamacji przez sprzedawcę przeczytasz tutaj:
    Rękojmia-odpowiedzialność sprzedawcy za wady rzeczy sprzedanej /przepisy/. Część I
    i tu: Rękojmia-odpowiedzialność sprzedawcy za wady rzeczy sprzedanej /przepisy/. Część II

  2. 3 następujących użytkowników podziękowało ali_cja za ten post:

    bunius (03-11-2016),djtonka (18-09-2015),Potok666 (27-11-2015)

  3. Pani SponsorPanna Google jest aktywna
    Avatar Panny Google


    Dołączył
    24-08-2012
    Skąd
    Internet
    Telefon
    Lumia 900
    Operator
    Play
    Postów
    2134
    Podziękowano
    871(239)

Informacje o wątku

Użytkownicy przeglądający ten wątek

Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten wątek. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

Podobne wątki

  1. [Lumia 520] wybór pokrowca
    Przez magdalena_dom w dziale Akcesoria
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 16-11-2014, 18:36
  2. Wybór padł na Nokia lumie 625. Dobry wybór?
    Przez Miszcz w dziale Dyskusja ogólna
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 06-08-2014, 13:45
  3. Wybór smartfona: 635 /625
    Przez calaf w dziale Wybór smartfona
    Odpowiedzi: 35
    Ostatni post / autor: 21-07-2014, 14:32
  4. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 08-07-2014, 16:21
  5. Wybór słuchawek BT
    Przez AlamoPL w dziale Akcesoria
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 01-03-2013, 15:14

Tagi dla tego wątku

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Kontakt
administracja[at]windowsmania.pl

Kopiowanie zawartości strony bez zezwolenia zabronione
Dołącz do nas