Tweety na temat @windowsmaniapl
r   e   k   l   a   m   a
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 13

Wątek: Reklamacja telefonu przed upływem roku od jego zakupu

  1. #1

    OFF-LINE

    Dołączył
    26.04.2016
    Posty
    6
    Telefon
    Nokia Lumia 735
    Dziękuję
    6
    Podziękowano
    1

    Reklamacja telefonu przed upływem roku od jego zakupu

    Reklama:
    Witam wszystkich.
    Na wstępie przepraszam bo zapewne takich tematów kilka już było i je przeczytałem, ale mam dosyć proste pytanie i pozwoliłem sobie napisać nowy temat.

    Serwis gwarancyjny noki naprawia mi już telefon 3-ci raz i za każdym razem jest bubel i muszę go oddać ponownie do serwisu.
    Znalazłem pismo Alicji na forum dotyczące "REKLAMACJA z tytułu rękojmi" za, które serdecznie dziękuję, natomiast jestem "świeżakiem" w tych sprawach i pytanie moje brzmi czy tą reklamację mam wysłać do serwisu NOKIA czy do sklepu/firmy w której kupowałem telefon ?

    Będę ogromnie wdzięczny za odpowiedź.

  2. Pani SponsorPanna Google jest aktywna
    Avatar Panny Google


    Dołączył
    24-08-2012
    Skąd
    Internet
    Telefon
    Lumia 900
    Operator
    Play
    Postów
    2134
    Podziękowano
    871(239)
  • #2

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,231
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    670
    Podziękowano
    1,415(869)
    Wpisów na blogu
    36
    Reklamację z tytułu rękojmi składa się wyłącznie u Sprzedawcy, czyli w Twoim przypadku w sklepie.

    Kiedy kupiłeś ten telefon i czy zakup był na osobę fizyczną, czy na "firmę"?

    A skoro jesteś "świeżakiem", pozwól, że przygotujemy się razem do tej reklamacji, dobrze?

  • Jeden użytkownik podziękował ali_cja za ten post:

    mrowathelegend (27-04-2016)

  • #3

    OFF-LINE

    Dołączył
    26.04.2016
    Posty
    6
    Telefon
    Nokia Lumia 735
    Dziękuję
    6
    Podziękowano
    1
    Hej, dziękuje za odpowiedź.
    Zakup był dokonany na osobę fizyczną nie na firmę, wiec z tego co tutaj wyczytałem na forum mam 24 miesiące na reklamacje.

    Czyli rozumiem, iż pismo musi być wysłane do sprzedawcy sklepu, uzasadniając przyczynę, iż telefon nie spełnia swoich wymogów skoro leży cały czas w serwisie z jednego i tego samego problemu, a opcja wymiany przez serwis jednej część, wgranie nowego systemu i oddanie jako "naprawione" problemu nie rozwiązuje, przez co nie można go normalnie użytkować.

    Do serwisu nokii jakieś pismo mogę również wysłać ?
    Może oni po prostu gdy dostaną jakieś pismo jak teraz oddam telefon po raz kolejny do naprawy to dają nowy sprawny telefon bez wad?

  • #4

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,231
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    670
    Podziękowano
    1,415(869)
    Wpisów na blogu
    36
    Cytat Zamieszczone przez mrowathelegend Zobacz posta
    co tutaj wyczytałem na forum mam 24 miesiące na reklamacje
    Zakup na firmę, w przypadku rękojmi, oznacza, że nie przysługują prawa konsumenckie. I tylko w tym kontekście zadałam pytanie.
    Termin do złożenia reklamacji, zarówno z tytułu gwarancji, jak i rękojmi, w tym przypadku wynosi dwa lata.
    Jednakże, w przypadku rękojmi ( przy zakupach dokonanych po 24 grudnia 2014 roku), przy sprzedaży tzw. konsumenckiej istnieje domniemanie prawne, mówiące o tym, że gdy wada zakupionego towaru zostanie wykryta/ujawni się przed upływem roku, przyjmuje się, że sprzedano towar z wadą. To domniemanie działa tylko przy rękojmi, ale nie działa przy zakupie na firmę.

    Cytat Zamieszczone przez mrowathelegend Zobacz posta
    Czyli rozumiem, iż pismo musi być wysłane do sprzedawcy sklepu,
    Pismo składasz wraz z reklamowanym telefonem w sklepie, nie musi to być ten sam sklep w którym dokonałeś zakupu, może być inny sklep tego samego właściciela. Bo tu właśnie właściciel jest Sprzedawcą i on odpowiada z tytułu rękojmi, a nie kierownik danego sklepu.
    Dlaczego chcesz wysyłać telefon, a nie oddać do reklamacji osobiście?

    Cytat Zamieszczone przez mrowathelegend Zobacz posta
    uzasadniając przyczynę, iż telefon nie spełnia swoich wymogów skoro leży cały czas w serwisie z jednego i tego samego problemu
    Uzasadnieniem reklamacji z tytułu rękojmi może być jedynie wada fizyczna lub prawna sprzętu, dlatego to ją należy dokładnie opisać. Między innymi, należy również opisać poszczególne dotychczasowe naprawy z tytułu gwarancji i skutki tych napraw. Nie można powołać się jedynie na to, że telefon nie spełnia Twoich wymagań.

    Cytat Zamieszczone przez mrowathelegend Zobacz posta
    Do serwisu nokii jakieś pismo mogę również wysłać ?
    To jest zupełnie zbędne, przy reklamacji z tytułu rękojmi. Gwarant, nie ma nic do reklamacji tzw. konsumenckiej.

    Cytat Zamieszczone przez mrowathelegend Zobacz posta
    Może oni po prostu gdy dostaną jakieś pismo jak teraz oddam telefon po raz kolejny do naprawy to dają nowy sprawny telefon bez wad
    Musisz się zdecydować, czy chcesz reklamować telefon z tytułu:
    - gwarancji ( naprawa)
    czy
    - z tytułu rękojmi( wymiana, naprawa, obniżenie ceny, odstąpienie od umowy sprzedaży)

    Wybór należy do Ciebie.

  • #5

    OFF-LINE

    Dołączył
    26.04.2016
    Posty
    6
    Telefon
    Nokia Lumia 735
    Dziękuję
    6
    Podziękowano
    1
    Dziękuję za szybką odpowiedź.
    Chyba oddam jeszcze raz na serwis telefon w ten piątek, więc chyba łatwiej wpierw reklamować telefon z tytułu naprawy.
    Te pismo będzie sie czymś różnić ?

    Z góry dziękuje za odpowiedź.
    Pozdrawiam

  • #6

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,231
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    670
    Podziękowano
    1,415(869)
    Wpisów na blogu
    36
    Cytat Zamieszczone przez mrowathelegend Zobacz posta
    Te pismo będzie sie czymś różnić ?
    Oczywiście, wszystkim. To są dwie, odrębne procedury.

  • #7

    OFF-LINE

    Dołączył
    26.04.2016
    Posty
    6
    Telefon
    Nokia Lumia 735
    Dziękuję
    6
    Podziękowano
    1
    Hej
    No to niech zostanie wpierw opcja numer dwa czyli reklamacja z tytuł€ gwarancji (naprawy)
    Mógłbym prosić o informację co zmienić w piśmie ?
    Będę ogromnie wdzięczny.

  • #8

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,231
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    670
    Podziękowano
    1,415(869)
    Wpisów na blogu
    36
    Nie dość, że dokonałeś złego wyboru, to jeszcze chcesz żebym Ci w tym pomagała. A to już ponad moje siły

    Gdybyś okazał odrobinę dobrej woli i szanował mój czas, to sam byś sobie poszukał w temacie dedykowanym gwarancji. Łap link: Przykłady pism do serwisu/gwaranta w związku z nieskuteczną naprawą

  • Jeden użytkownik podziękował ali_cja za ten post:

    mrowathelegend (29-04-2016)

  • #9

    OFF-LINE

    Dołączył
    26.04.2016
    Posty
    6
    Telefon
    Nokia Lumia 735
    Dziękuję
    6
    Podziękowano
    1
    Dzięki za link.
    Z pomocą postów z poprzednich linków udało mi się takie coś stworzyć.
    Może przyda się innym - ewentualnie co by można jeszcze dodać/poprawić ?

    ========
    Dotyczy: Naprawy gwarancyjnej telefonu marki Nokia Lumia 730, zakupionego 9 kwietnia 2015 roku o numerze IMEI: ******


    Przedmiotowy telefon pierwszy raz zgłoszony był do naprawy w ramach gwarancji 27 stycznia 2016 roku z następującymi wadami:
    - problem z samoczynnym resetowaniem telefonu ( telefon się samoczynnie resetuje min. Przy robieniu zdjęć)
    - problem z siecią wi-fi (nie widzi żadnych sieci wi-fi)
    - problem z czujnikiem światła (nie działa czujnik światła)

    Załącznik nr 1 (kopia raportu z naprawy w serwisie z dnia 15 marca 2016roku)

    W wyniku przeprowadzonej nieodpłatnej naprawy, serwis uznał, iż rozwiązał w/w wady oraz wgrał najnowsze oprogramowanie. Telefon został odebrany z serwisu 15 marca 2016 i po dwóch dniach użytkowania wcześniejsze problemy zaczęły ponownie się powtarzać.
    Ponieważ, telefon po pierwszej naprawie nie był sprawny, 31 marca 2016 roku ponownie złożyłem reklamację z tytułu gwarancji.
    W protokole zgłoszenia naprawy, zgłosiłem następujące usterki:
    - problem z samoczynnym resetowaniem telefonu ( telefon się samoczynnie resetuje)
    - problem z ładowaniem (telefon się nie ładuje)
    - problem z włączaniem telefonu

    Załącznik nr 2 (kopia raportu z naprawy w serwisie z dnia 26 kwietnia 2016roku)

    W trakcie drugiej naprawy, telefon został wysłany do centrum serwisowego wyższego poziomu, gdzie dokonano czynności naprawy mechanicznej i użyto następujących części: wymiana modułu P SENSOR FLEX ASSY, wymiana modułu P SENSOR SEALING ADHESIVE, wymiana modułu CARE A COVER ASSY WITH LCD, wymiana modułu SCREW M1 4x3.4 TORX PLUS 4IP
    Załącznik nr 3 (kopia formularzu naprawy IQor z dnia 8 kwietnia 2016 roku)
    Po otrzymaniu telefonu po drugiej naprawie gwarancyjnej, po kilku godzinach użytkowania
    w dalszym ciągu w telefonie występują wcześniej opisywane problemy między innymi najpoważniejsza sprawa czyli problem z samoczynnym resetowaniem telefonu ( telefon się samoczynnie resetuje) oraz problem z włączaniem telefonu.

    W wyniku nieskutecznych napraw od 27 stycznia bieżącego roku nie mogłem i nie mogę w dalszym ciągu korzystać z telefonu, zaś faktu pozbawienia mnie tych możliwości nie ma odzwieciedlania w dokumentacji gwarancyjnej.
    Producent, zobowiązał się do nieodpłatnych napraw w przypadku wystąpienia wad w sprzedawanym telefonie, jednak jak widać na moim przykładzie nie jest wstanie sobie poradzić z usterkami, a producent w mojej opinii celowo unika skutecznego naprawienia telefonu i działa tak, jakby napraw w ogóle nie przeprowadzano.
    Biorąc całokształt okoliczności związanych z naprawą przedmiotowego telefonu żądam wypełnienia przez gwaranta umownego obowiązku nieodpłatnej naprawy i wydanie mi telefonu bez wad.
    Ponadto, proszę o wypełnienie Karty Gwarancyjnej zgodnie z harmonogramem przeprowadzonych napraw, ze szczegółowym wymienieniem części, które wymieniono/użyto podczas poszczególnych napraw.

    *Wykonano w dwóch egzemplarzach, po jednym dla każdej ze stron.
    *Wykaz dołączonych załączników:
    Załącznik nr 1 (kopia raportu z naprawy w serwisie z dnia 15 marca 2016roku)
    Załącznik nr 2 (kopia raportu z naprawy w serwisie z dnia 26 kwietnia 2016roku)
    Załącznik nr 3 (kopia formularzu naprawy IQor z dnia 8 kwietnia 2016 roku)

  • Jeden użytkownik podziękował mrowathelegend za ten post:

    ali_cja (29-04-2016)

  • #10

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,231
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    670
    Podziękowano
    1,415(869)
    Wpisów na blogu
    36
    Nieźle sobie poradziłeś
    W temacie napisałeś o nowym telefonie, a on ma już ponad rok!


    Nie zapomnij podpisać tego pisma.

  • Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

    Informacje o wątku

    Użytkownicy przeglądający ten wątek

    Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten wątek. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

    Podobne wątki

    1. [Zakup na firmę] Reklamacja kupującego z tytułu rękojmi (zakup przed zmianą K.c.)
      Przez p.q w dziale Rękojmia/ niezgodność towaru z umową
      Odpowiedzi: 7
      Ostatni post / autor: 25-02-2016, 18:44
    2. Reklamacja telefonu z dystrybucji europejskiej,zakupionego w Polsce
      Przez pugilares w dziale Rękojmia/ niezgodność towaru z umową
      Odpowiedzi: 36
      Ostatni post / autor: 06-11-2015, 14:28
    3. Odpowiedzi: 32
      Ostatni post / autor: 30-10-2015, 22:06
    4. [Lumia 630] Porady odnośnie zakupu telefonu
      Przez Carousel w dziale Dyskusja ogólna
      Odpowiedzi: 21
      Ostatni post / autor: 06-02-2015, 23:20
    5. [Lumia 1020] Chęć zakupu telefonu ale...
      Przez krzyzakAndrew w dziale Dyskusja ogólna
      Odpowiedzi: 19
      Ostatni post / autor: 09-12-2014, 23:09

    Tagi dla tego wątku

    Uprawnienia umieszczania postów

    • Nie możesz zakładać nowych tematów
    • Nie możesz pisać wiadomości
    • Nie możesz dodawać załączników
    • Nie możesz edytować swoich postów
    •  
    Kontakt
    administracja[at]windowsmania.pl

    Kopiowanie zawartości strony bez zezwolenia zabronione
    Dołącz do nas