Tweety na temat @windowsmaniapl
r   e   k   l   a   m   a
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 15

Wątek: Problem z naprawą - Lumia 2520

  1. #1

    OFF-LINE

    Dołączył
    06.07.2013
    Posty
    72
    Telefon
    WP8
    Dziękuję
    40
    Podziękowano
    8(8)

    Problem z naprawą - Lumia 2520

    Reklama:
    Na początku września oddałem Lumię 2520 z klawiaturą do punktu Nokia Care. Powodem oddania był brak komunikacji klawiatura-tablet. Około 1 mies. później otrzymałem zestaw z powrotem z "ekspertyzą",w której stwierdzono "Dear customer, as the spare part/ accessory is not avaliable anymore, the order cannot be repaired. Please contact your retailer regarding to the further reclamation" - bez żadnej informacji czego druk dotyczy, przez kogo zostal sprawdzony, itp. - tylko to zacytowane zdanie na pustej kartce A4. Sklep oczywiście zażadał czegoś więcej.
    Skontaktowałem się więc z serwisem, do którego Nokia Care wysłała mój sprzęt. Powiedzieli żeby im wysłac zestaw, a oni wymienią klawiaturę na nową (chociaż z "eskpertyzy" nie wynika jednoznacznie, że to winna jest klawiatura). Zestaw dosyć szybko wrocił z nową klawiatura do mnie z powrotem. Okazało się jednak że nowa klawiatura jest wadliwa, tj. jej akumulator nie ładuje się (ale można przynajmniej na niej pisać)!
    Serwis poinformował mnie, że muszę do nich znowu wysłac, oni znowu sprawdzą, itd.. Wysłałem wraz z dokładnym opisem sytuacji od początku do końca.
    Kilka dni temu zestaw wrócił do mnie z 2 karteczkami. Jedną dot. tabletu z informacją typu "sprzęt ok", drugi dot. klawiatury z info typu "12-miesięczny okres gwarancji minął więc nie naprawiliśmy ani nie wymieniliśmy" (12-mies. od zakupu minęło w połowie września, czyli po pierwotnym oddaniu sprzętu do Nokia Care). Okazuje się, że serwis z którym się kontaktowałem wyslal to następnie do kolejnego serwisu (do Regenersis) i to są dokumenty właśnie od nich. Oba serwisy twierdzą że to nie ich wina, R mówi że nie dostał informacji że klawiatura była wymieniana i nie wiedzieli, pierwszy serwis mówi że te informacje wysłał.
    Już porządnie zdenerwowany napisałem przez formularz do MS https://www.microsoft.com/pl-pl/mobi...takt/email-us/, opisałem jak najdoklądniej przebieg reklamacji i wysłąlem skany otrzymanych dokumentów. Na kolejny dzień pani odpisała mi "Uprzejmie informujemy, że z informacji uzyskanych w Autoryzowanym Centrum Serwisowym " Regenersis" wynika, że klawiatura wraz z tabletem była serwisowana po raz ostatni w dniach X-Y. Zgłoszona usterka nie została potwierdzona. Urządzenie zostało odesłane." Ręce po prostu opadają, nie wiem czy to serwis zmienił linię obrony (raczej nie, bo w dokumencie od nich mam jasno napisane, że wg nich klawiatura nie łąpie się na GW, bo 12-mies. minęło i podczas rozmowy telefonicznej ze mną też nic takiego nie twierdizli), czy MS coś kręci.
    Jestem ponad 3 mies. bez działającego zestawu i końca nie widać.

    Co mogę jeszcze zrobić, aby zalątwić ta sprawę (najlepiej szybko i prosto, bo i tak straciłęm już na to kilkanaście godzin)? Rzecznik praw konsumenta tutaj coś pomoże? Proszę o pomoc, bo już nie mam siły z nimi dalej się użerać. Jest jakiś kontakt telefoniczny do tego działu MS, żadnego nie znalazłem?

    EDIT: Zestaw kupiłem w połowie września 2014 w sklepie na os. fizyczną.
    Ostatnio edytowane przez pararocker ; 22-12-2015 o 17:57

  2. Pani SponsorPanna Google jest aktywna
    Avatar Panny Google


    Dołączył
    24-08-2012
    Skąd
    Internet
    Telefon
    Lumia 900
    Operator
    Play
    Postów
    2134
    Podziękowano
    871(239)
  • #2

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,215
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    669
    Podziękowano
    1,409(866)
    Wpisów na blogu
    36
    Przed udzieleniem porady, muszę ustalić stan faktyczny oraz stan prawny, obowiązujący w chwili zawierania umowy sprzedaży. O ile początek jego ustalenia nie rodzi wątpliwości, o tyle dalszy przebieg zdarzeń wątpliwości te mnoży. Dla lepszej czytelności, napiszę co ja ustaliłam i kiedy zaczęłam napotykać problemy. OK?

    Cytat Zamieszczone przez pararocker Zobacz posta
    Zestaw kupiłem w połowie września 2014 w sklepie na os. fizyczną.
    W Twojej sytuacji, zastosowanie będą miały przepisy ustawy z 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie kodeksu cywilnego (Dz. U. Nr 141, poz. 1176) z późn. zmianami.


    Cytat Zamieszczone przez pararocker Zobacz posta
    Na początku września oddałem Lumię 2520 z klawiaturą do punktu Nokia Care. Powodem oddania był brak komunikacji klawiatura-tablet.
    Jako konsument, mogłeś złożyć reklamację z tytułu niezgodności z umową sprzedaży u Sprzedawcy bądź z tytułu gwarancji w autoryzowanym serwisie producenta.
    Wybrałeś reklamację z tytułu gwarancji, z powodu wady ujawnionej przed upływem roku od dnia zakupu. Rozumiem, że wraz z reklamowanym sprzętem złożyłeś Kartę Gwarancyjną oraz kopię/oryginał dowodu sprzedaży.

    Cytat Zamieszczone przez pararocker Zobacz posta
    Około 1 mies. później otrzymałem zestaw z powrotem z "ekspertyzą",w której stwierdzono "Dear customer, as the spare part/ accessory is not avaliable anymore, the order cannot be repaired. Please contact your retailer regarding to the further reclamation" - bez żadnej informacji czego druk dotyczy, przez kogo zostal sprawdzony, itp. - tylko to zacytowane zdanie na pustej kartce A4.
    Zestaw po "naprawie" dostarczył kurier, czy odbierałeś osobiście w serwisie? Jakiego wpisu dokonał serwis w Karcie Gwarancyjnej? Masz jeszcze tę "ekspertyzę"? Jeżeli tak, to proszę wrzuć tutaj jej skan.

    Cytat Zamieszczone przez pararocker Zobacz posta
    Sklep oczywiście zażadał czegoś więcej.
    Rozumiem, że zgodnie z sugestią, udałeś się do Sprzedawcy sprzętu. I co dalej się działo ze Sprzedawcą: skąd wiesz, że zażądał sklep "czegoś więcej"?
    Kim był/jest Sprzedawcą, czy udzielił Ci jakichkolwiek informacji?

    Cytat Zamieszczone przez pararocker Zobacz posta
    Skontaktowałem się więc z serwisem, do którego Nokia Care wysłała mój sprzęt.
    Co to był za serwis i dlaczego oraz w jaki sposób się z nim kontaktowałeś? Czy tylko telefonicznie? Czy ten serwis miał swoją siedzibę za granicą?

    Cytat Zamieszczone przez pararocker Zobacz posta
    Powiedzieli żeby im wysłac zestaw, a oni wymienią klawiaturę na nową (chociaż z "eskpertyzy" nie wynika jednoznacznie, że to winna jest klawiatura).
    W jaki sposób wysyłałeś sprzęt drugi raz do serwisu: kurierem wyznaczonym przez serwis czy prywatnie nadałeś przesyłkę, a może osobiście poprzez NC? Czy masz jakiś dokument potwierdzający wysłanie sprzętu? Czy do zestawu dołączyłeś Kartę Gwarancyjną?

    Cytat Zamieszczone przez pararocker Zobacz posta
    Zestaw dosyć szybko wrocił z nową klawiatura do mnie z powrotem. Okazało się jednak że nowa klawiatura jest wadliwa, tj. jej akumulator nie ładuje się (ale można przynajmniej na niej pisać)!
    Proszę o konkrety:
    - kto i kiedy przysłał nową klawiaturę,
    - czy jest jakiś dowód na piśmie, że wymieniono Ci wadliwą klawiaturą na wolną od wad,
    - czy dokonano wpisu w Karcie Gwarancyjnej o wymianie ( czy jest data i nazwa serwisu dokonującego wymiany)

    To może na razie tyle do wyjaśnienia.

  • Jeden użytkownik podziękował ali_cja za ten post:

    pararocker (26-12-2015)

  • #3

    OFF-LINE

    Dołączył
    06.07.2013
    Posty
    72
    Telefon
    WP8
    Dziękuję
    40
    Podziękowano
    8(8)
    Cytat Zamieszczone przez ali_cja Zobacz posta
    Przed udzieleniem porady, muszę ustalić stan faktyczny oraz stan prawny, obowiązujący w chwili zawierania umowy sprzedaży. O ile początek jego ustalenia nie rodzi wątpliwości, o tyle dalszy przebieg zdarzeń wątpliwości te mnoży. Dla lepszej czytelności, napiszę co ja ustaliłam i kiedy zaczęłam napotykać problemy. OK?



    W Twojej sytuacji, zastosowanie będą miały przepisy ustawy z 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie kodeksu cywilnego (Dz. U. Nr 141, poz. 1176) z późn. zmianami.




    Jako konsument, mogłeś złożyć reklamację z tytułu niezgodności z umową sprzedaży u Sprzedawcy bądź z tytułu gwarancji w autoryzowanym serwisie producenta.
    Wybrałeś reklamację z tytułu gwarancji, z powodu wady ujawnionej przed upływem roku od dnia zakupu. Rozumiem, że wraz z reklamowanym sprzętem złożyłeś Kartę Gwarancyjną oraz kopię/oryginał dowodu sprzedaży.
    Nie oddawałem do sklepu, bo chcieli ładowarkę, a nie miałem jej przy sobie, a w tamtym momencie w innym mieszkaniu oddalonym o ~100 km.

    Zestaw po "naprawie" dostarczył kurier, czy odbierałeś osobiście w serwisie? Jakiego wpisu dokonał serwis w Karcie Gwarancyjnej? Masz jeszcze tę "ekspertyzę"? Jeżeli tak, to proszę wrzuć tutaj jej skan.
    Mam, ale nie mogę wrzucić teraz skanu, bo jest w innym mieszkaniu. Ale nie ma na niej żadnych innych informacji niż napisałęm. Kartka podpisana na górze "Microsoft" i "Arvato Bertellsman" (czy jakoś tak).

    Rozumiem, że zgodnie z sugestią, udałeś się do Sprzedawcy sprzętu. I co dalej się działo ze Sprzedawcą: skąd wiesz, że zażądał sklep "czegoś więcej"?
    Kim był/jest Sprzedawcą, czy udzielił Ci jakichkolwiek informacji?
    Powiedzili, że to jest niewystarczający dokument, a na ekspertyzie musi być napsiane czego dotyczy, numer IMEI lub seryjny, kiedy dokonano ekspertyzy, itp.. Pani w Nokia Care dopisała mi to później, ale nadal twierdzili, że to nie to co ma być.

    Co to był za serwis i dlaczego oraz w jaki sposób się z nim kontaktowałeś? Czy tylko telefonicznie? Czy ten serwis miał swoją siedzibę za granicą?
    SBE Piaseczno (PL). Mailowo i telefonicznie. A dlatego z nimi, bo Nokia Care rozkładało ręce i powiedzieli, że nic wiecej nie mogę zrobić, ew. wziąć znowu i wysłać do naprawy, czyli że bedzie trwało kolejny miesiąc. Myślałęm że tak będzie szybciej.

    W jaki sposób wysyłałeś sprzęt drugi raz do serwisu: kurierem wyznaczonym przez serwis czy prywatnie nadałeś przesyłkę, a może osobiście poprzez NC? Czy masz jakiś dokument potwierdzający wysłanie sprzętu? Czy do zestawu dołączyłeś Kartę Gwarancyjną?
    Ich kurierem. Kartę gwarancyjną dołączyłem.

    Proszę o konkrety:
    - kto i kiedy przysłał nową klawiaturę,
    Serwis SBE, mam od nich karteczkę-raport na której jest to napisane.
    - czy jest jakiś dowód na piśmie, że wymieniono Ci wadliwą klawiaturą na wolną od wad,
    Mam raport z ich serwisu
    - czy dokonano wpisu w Karcie Gwarancyjnej o wymianie ( czy jest data i nazwa serwisu dokonującego wymiany)
    nie, karta gwarancyjna jest czysta. Klawiatuę już wymieniałem w NC z pół roku temu - też nic nie uzupełnili.
    To może na razie tyle do wyjaśnienia.
    Wysłalem do Ciebie wiadomością prywatną skanu dokumentów z serwisów, ktore mam przy sobie. Tutaj ich nie zamieszczam, bo są tam dane moje, pracownikow serwisow.
    Ostatnio edytowane przez pararocker ; 23-12-2015 o 08:49

  • Jeden użytkownik podziękował pararocker za ten post:

    ali_cja (24-12-2015)

  • #4

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,215
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    669
    Podziękowano
    1,409(866)
    Wpisów na blogu
    36
    Proszę o wyrozumiałość i cierpliwość, muszę to wszystko razem ogarnąć. Chociaż już teraz myślę, że sprawa jak najbardziej nadaje się do Rzecznika Konsumentów. Ustal już teraz proszę swojego Rzecznika ( tu znajdziesz wyszukiwarkę: Organy państwowe i organizacje ochrony konsumentów ) i sprawdź jakie są możliwości kontaktu z nim ( np. czy można złożyć elektroniczny wniosek, w jakich dniach i godzinach przyjmuje, czy jest możliwość osobistego kontaktu).

  • Jeden użytkownik podziękował ali_cja za ten post:

    pararocker (26-12-2015)

  • #5

    OFF-LINE

    Dołączył
    06.07.2013
    Posty
    72
    Telefon
    WP8
    Dziękuję
    40
    Podziękowano
    8(8)
    Dzieki, teraz święta, wiec dam im jeszcze spokój. W poniedziałek się przejdę.
    Ostatnio edytowane przez pararocker ; 24-12-2015 o 08:32

  • #6

    OFF-LINE

    Dołączył
    06.07.2013
    Posty
    72
    Telefon
    WP8
    Dziękuję
    40
    Podziękowano
    8(8)
    Zamieszczam tekst zgłoszenia, które wysłałem w formularzu do MS:

    Załaczniki:
    ZAL1
    ZAL2
    ZAL3
    ZAL4
    ZAL5
    ZAL6
    I dodatkowo:
    "ekspertyza"
    dok. z SBE 1 - otrzymany razem z zał.5,6
    dok. z SBE 2 - otrzymany razem z zał.2, "ekpertyzą"

    jakby linki nie działały, to proszę sprawdzić ten folder dropbox.
    Ostatnio edytowane przez pararocker ; 27-12-2015 o 13:07

  • Jeden użytkownik podziękował pararocker za ten post:

    ali_cja (26-12-2015)

  • #7

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,215
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    669
    Podziękowano
    1,409(866)
    Wpisów na blogu
    36
    Nareszcie mam wszystko w jednym temacie Czy to są już wszystkie dokumenty w sprawie związanej z L2520?

    **Ukryta zawartość: Naciśnij przycisk Dziękuję a następnie odśwież stronę**

  • 2 następujących użytkowników podziękowało ali_cja za ten post:

    Adrian Stypiński (29-12-2015),pararocker (27-12-2015)

  • #8

    OFF-LINE

    Dołączył
    06.07.2013
    Posty
    72
    Telefon
    WP8
    Dziękuję
    40
    Podziękowano
    8(8)
    Mam jeszcze 2 dokumenty z SBE, na jednym jest data 10.09.2015, więc do NC musiałem oddać wcześniej. Zaktualzowalem wiadomość #6 o te dokumenty.
    Na obu jest napisane "urządzenie sprawne" - jak mi powiedziano to standardowa informacja jeśli wysyłają dalej - dziwne, ale nie wnikałem w to,
    Z tymi dokumentami, to wszystkie, które mam.
    W NC dawali mi za każdym razem karteczki, ale zabierali przy odbieraniu urzadzenia, nie robilem kopii bo nie spodziewalem się takich problemów. Następnym razem już raczej je zrobię

    Co do raportów z SBE czy Regenersis, to właśnie niewiele na nich informacji niestety.

    Karta gwarancyjna była tylko w pudelku z tabletem. W pudełku z klawiaturą brak.

    SBE niby coś tam próbuje wyjaśniać z Regenersis, do MS odpisałem i niby mam czekać znowu na odpowiedź - myślisz że czekać, czy iść w poniedziałek do Rzecznika, olewając już ich (w końcu już mieli szansę się wykazać przez >3 mies.)?

    Odpowiedź jak najbardziej zrozumiała, w poniedziałek pójdę do Rzecznika z tymi pytaniami i dam znać co się dowiem.
    Ostatnio edytowane przez pararocker ; 27-12-2015 o 13:13

  • #9

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,215
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    669
    Podziękowano
    1,409(866)
    Wpisów na blogu
    36
    Cytat Zamieszczone przez pararocker Zobacz posta
    w poniedziałek pójdę do Rzecznika
    Z moich ustaleń wynika, że Twój Powiatowy Rzecznik Konsumentów, a raczej chyba pani Rzecznik, pełni tylko dyżury 3 razy w tygodniu: śr. 7.30 - 15.30, czw.7.30 - 15.30, pt. 7.30 - 11.30.
    **Ukryta zawartość: Naciśnij przycisk Dziękuję a następnie odśwież stronę**


    Cytat Zamieszczone przez pararocker Zobacz posta
    W NC dawali mi za każdym razem karteczki, ale zabierali przy odbieraniu urzadzenia, nie robilem kopii bo nie spodziewalem się takich problemów. Następnym razem już raczej je zrobię
    To powinno być nauką nie tylko dla Ciebie ale dla wszystkich osób składających reklamację

  • Jeden użytkownik podziękował ali_cja za ten post:

    pararocker (27-12-2015)

  • #10

    OFF-LINE

    Dołączył
    06.07.2013
    Posty
    72
    Telefon
    WP8
    Dziękuję
    40
    Podziękowano
    8(8)
    1. Co do MS, to odpisałem im że Regenersis wcale nie twierdzi że klawiatura jest sprawna i że w załączniku wysłałem wcześniej dowód. Na to otrzymałem maila

    Kontaktu telefonicznego z nimi niestety nie znalazłem. Dodam, że identyczną wiadomość dostałem po wysłaniu formularza przez stronę internetową. Pod wiadomościami podpisuje się pani o niepolsko brzmiącym nazwisku, więc pewnie stąd brak numeru telefonu.
    2. Zał. 4 to pismo, które dołączyłem do wysyłki, gdy wysyłałem zestaw ponownie do SBE, po tym jak dostałem wadliwą nową klawiaturę. Zakreślenia i kserokopię zrobiłem nie ja, więc pismo nie zostało przez nich przeoczone.
    3. Mój Powiatowy Rzecznik Konsumentów przyjmuje również w poniedziałki. Jutro się dowiem wszystkiego bezpośrednio od nich i jeszcze w ten sam dzień lub we wtorek złożę wniosek. Dam znać.

    Pozdrawiam

  • Jeden użytkownik podziękował pararocker za ten post:

    ali_cja (27-12-2015)

    Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

    Informacje o wątku

    Użytkownicy przeglądający ten wątek

    Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten wątek. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

    Podobne wątki

    1. Odpowiedzi: 2
      Ostatni post / autor: 07-08-2015, 22:14
    2. Naprawa gwarancyjna lumia 535 problem
      Przez lumia630 w dziale Gwarancja
      Odpowiedzi: 4
      Ostatni post / autor: 31-05-2015, 01:38
    3. Nokia Lumia 2520 - pierwsze uwagi tuż po kupnie
      Przez JFP w dziale Dyskusja ogólna
      Odpowiedzi: 60
      Ostatni post / autor: 13-11-2014, 20:26
    4. [Lumia 2520] Instrukcja obsługi PL
      Przez djtonka w dziale Wsparcie techniczne
      Odpowiedzi: 0
      Ostatni post / autor: 09-11-2014, 22:33
    5. [Lumia 2520] Filmy instruktażowe
      Przez marass82 w dziale Wsparcie techniczne
      Odpowiedzi: 11
      Ostatni post / autor: 11-03-2014, 12:45

    Tagi dla tego wątku

    Uprawnienia umieszczania postów

    • Nie możesz zakładać nowych tematów
    • Nie możesz pisać wiadomości
    • Nie możesz dodawać załączników
    • Nie możesz edytować swoich postów
    •  
    Kontakt
    administracja[at]windowsmania.pl

    Kopiowanie zawartości strony bez zezwolenia zabronione
    Dołącz do nas