Tweety na temat @windowsmaniapl
r   e   k   l   a   m   a
Strona 4 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 47

Wątek: Odmowa naprawy gwarancyjnej z powodu uszkodzenia związanego z ingerencją wilgoci

  1. #31

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,231
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    670
    Podziękowano
    1,415(869)
    Wpisów na blogu
    36
    Reklama:
    OK, to jedno mamy z głowy. Spodziewałam się informacji o płatnej ekspertyzie; będę próbowała to podważyć- obowiązkiem serwisu, w przypadku odmowy realizacji gwarancji, jest jej uzasadnienie. Koszty takiej decyzji nie mogą obciążać klienta! Tym bardziej, że takiej opinii można zarzucić nieobiektywność. Opinię ekspercką może wydać biegły, powołany przez sąd w procesie cywilnym. I tego będziemy się trzymać. Treści ich pisma można zarzucić próbę zastraszenia kosztami i przez co, zniechęcenia klienta do dochodzenia swoich praw. Zastanowię się nad treścią naszego pisma, ale trochę to może potrwać /obowiązki żony i matki w okresie przed i świątecznym/.

  2. Pani SponsorPanna Google jest aktywna
    Avatar Panny Google


    Dołączył
    24-08-2012
    Skąd
    Internet
    Telefon
    Lumia 900
    Operator
    Play
    Postów
    2134
    Podziękowano
    871(239)
  • #32

    OFF-LINE

    Dołączył
    21.03.2015
    Posty
    21
    Telefon
    Nokia Lumia 735
    FW
    8.10.14219.341
    Operator
    Play
    Dziękuję
    10
    Podziękowano
    2(2)
    Ok, rozumiem Telefon działa i można z niego dzwonić, pisać SMS-y i korzystać z Internetu, a to najważniejsze. Dziękuję Ci za tak duże zaangażowanie w moją sprawę. Wesołych Świąt!!!

  • #33

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,231
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    670
    Podziękowano
    1,415(869)
    Wpisów na blogu
    36
    Po rozważeniu za i przeciw, proponuję złożenie skargi do Prezesa UOKiK http://www.uokik.gov.pl/faq_zagadnienia_ogolne.php , zamiast odwołania od decyzji serwisu.
    Cyt. "Kompetencje Prezesa UOKiK w zakresie ochrony konsumentów określa art. 31 ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (DzU z 2007 r. nr 50, poz. 331 z późn. zm.). Prezes m.in. wydaje decyzje w sprawach praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów (rozumie się przez to m.in. stosowanie niedozwolonych klauzul umownych, nieuczciwe praktyki rynkowe, nieuczciwą konkurencję, a także naruszanie obowiązku udzielania konsumentom rzetelnej, prawdziwej i pełnej informacji). Do kompetencji Prezesa UOKiK należy też występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów (np. o zaniechanie zakazanych praktyk rynkowych albo o zaprzestanie używania wzorców umów z niedozwolonymi klauzulami umownymi)
    ." http://www.uokik.gov.pl/faq_zagadnie...ne.php#faq1212

    Kopię tej skargi / ale tylko "do wiadomości"/ prześlemy do Regenersis i do Microsoft' u.

  • #34

    OFF-LINE

    Dołączył
    21.03.2015
    Posty
    21
    Telefon
    Nokia Lumia 735
    FW
    8.10.14219.341
    Operator
    Play
    Dziękuję
    10
    Podziękowano
    2(2)
    Wstępnie już napisałem skargę, ale tak sobie pomyślałem, że mogłabyś zerknąć na nią i ewentualnie coś poprawić. Nie wiem tylko jak mógłbym ci przesłać plik Word-a.

  • #35
    AMi

    OFF-LINE
    Moderator Globalny Awatar AMi

    Dołączył
    13.08.2013
    Lokalizacja
    PL
    Posty
    2,272
    Telefon
    L640, L650
    Operator
    Plus
    Dziękuję
    264
    Podziękowano
    549(418)
    Wkopiuj plik do swojego zasobu public w OneDrive i daj Alicji link. Na priv.
    "Nigdy nie dyskutuj z idiotą: najpierw sprowadzi Cię na swój poziom, a potem zabije doświadczeniem"

  • Jeden użytkownik podziękował AMi za ten post:

    ali_cja (04-04-2015)

  • #36

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,231
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    670
    Podziękowano
    1,415(869)
    Wpisów na blogu
    36
    Z uzasadnienia wyroku Sąd Apelacyjnego w Katowicach I Wydział Cywilny z 2 grudnia 2004 r.Sygn. akt I ACa 940/04

    "...Gwarancja jest z jednej strony zapewnieniem, że wykonane roboty są dobrej jakości, z drugiej natomiast zobowiązaniem do naprawy ujawnionych w okresie gwarancyjnym wad tych robót.

    Odpowiedzialność osoby zobowiązanej z tytułu gwarancji ma zakres bardzo szeroki. W doktrynie przedmiotu odpowiedzialność ta nazywana jest absolutną (Patrz: Cz. Żuławska: Zabezpieczenie jakości świadczenia, Studia Cywilistyczne 1978, t. XXIX, s. 75). Odpowiedzialność z tytułu gwarancji jest wyłączona tylko wtedy, gdy zostanie wykazane, że wady towaru (robót) wynikają z przypadku, winy osoby trzeciej, niewłaściwego użytkowania rzeczy, braku odpowiedniej konserwacji, nieprawidłowego korzystania lub obsługi.

    Przyczyny wyłączające odpowiedzialność udzielającego gwarancji muszą występować po stronie uprawnionego z gwarancji lub wynikać z okoliczności niezależnych od zobowiązanego. Ciężar dowodu w powyższym zakresie spoczywa na zobowiązanym z gwarancji, który dla zwolnienia się z odpowiedzialności winien wykazać, że wady robót wystąpiły z przyczyn od niego niezależnych...."
    Źródło; http://orzeczenia.katowice.sa.gov.pl/content/$N/151500000000503_I_ACa_000940_2004_Uz_2004-12-02_001

    Biorąc pod uwagę powyższy fragment uzasadnienia, należy uznać, że "anulowanie gwarancji" wymaga dowodu. Takim dowodem nie jest samo twierdzenie serwisanta. Ten fragment uzasadnienia może nam się bardzo przydać

  • Jeden użytkownik podziękował ali_cja za ten post:


  • #37

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,231
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    670
    Podziękowano
    1,415(869)
    Wpisów na blogu
    36
    Cytat Zamieszczone przez martinox1 Zobacz posta
    Wstępnie już napisałem skargę
    Do tej skargi potrzebne nam będą jeszcze dodatkowe załączniki:
    1. Zrób dodatkowe zdjęcie czujnika zawilgocenia z numerami identyfikacyjnymi telefonu /na razie tylko dla siebie, być może się przyda/. Chyba, że takie zdjęcie też już zrobiłeś.
    2. Przydałoby się oświadczenie pracownika salonu /nazwa i adres salonu i dobrze byłby podać dane tego pracownika/, który oddawał Ci telefon po serwisie /data i godzina/.
    W tym oświadczeniu powinna znaleźć się infomacja o tym, że widział on nieodbarwiony/ bądź koloru białego/ czujnik zawilgocenia właśnie w tym telefonie/ czyli numery identyfikacyjne telefonu/. Gdyby pracwnik nie chciał takiego oświadczenia podpisać, to Ty dopisz uwagę, że pracownik... odmówił podpisnia niniejszego oświadczenia z nieznanej przyczyny, bądź bez podania przyczyny.

  • Jeden użytkownik podziękował ali_cja za ten post:


  • #38
    rakers
    Gość
    A jak jest z dowodem zakupu. Czy jest wymagany do złożenia reklamacji?

    Sent from my D6503

  • #39

    OFF-LINE

    Dołączył
    21.03.2015
    Posty
    21
    Telefon
    Nokia Lumia 735
    FW
    8.10.14219.341
    Operator
    Play
    Dziękuję
    10
    Podziękowano
    2(2)
    Myślę, że jest potrzebny dowód zakupu. Druk gwarancji nie jest wymagany, ale dowód zakupu musi być.

  • #40

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,231
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    670
    Podziękowano
    1,415(869)
    Wpisów na blogu
    36
    Cytat Zamieszczone przez rakers Zobacz posta
    A jak jest z dowodem zakupu. Czy jest wymagany do złożenia reklamacji?
    Musiałbyś określić o jaką reklamację Ci chodzi;
    1. reklamację z tytułu umownej gwarancji przy sprzedaży: składanej bezpośrednio do gwaranta /autoryzowanego serwisu/ lub za pośrednictwem sprzedawcy,
    2. reklamację z tytułu rękojmi: składanej do sprzedawcy towaru,
    czy np.
    3. reklamację odmowy naprawy gwarancyjnej: składanej za pośrednictwem punktu obsługi operatora, sklepu, lub bezpośrednio w autoryzowanym serwisie.

    Ad1. Jeżeli tak jest określony warunek gwarancji, to dowód zakupu jest niezbędny. Jednakże bywa i tak /np. Asus/, że dowód zakupu nie jest wymagany, gdy składamy reklamację w okresie w którym nie upłynął czas ochrony gwarancyjnej- licząc od daty produkcji towaru.
    Ad. 2 tu nie zawsze jest konieczne okazanie paragonu czy faktury; wykazanie zawarcia umowy sprzedaży może być dokonane za pomocą również i innych środków dowodowych. Jednakże wtedy sprzedawca może kwestionować zarówno zawarcie umowy sprzedaży z określoną osobą jak i rodzaj nabytego towaru. Dlatego dla celów dowodowych posiadanie takiego paragonu czy faktury jest niezbędne. Jeśli z potwierdzenia płatności kartą kredytową można zidentyfikować sprzedającego, a przede wszystkim reklamowany towar, wtedy takie potwierdzenie płatności kartą kredytową powinno być wystarczającym środkiem dowodowym do wykazania faktu zawarcia umowy sprzedaży oraz nabycia określonego dającego się zidentyfikować towaru.
    Ad. 3 przy składaniu tego rodzaju reklamacji niezbędne są:
    - imię i nazwisko,
    - dane kontaktowe,
    - numer IMEI (15 cyfrowy numer identyfikacyjny, umieszczony na naklejce znamionowej w telefonie lub dostępny po wybraniu kodu: *#06#), numer seryjny SN (serial numer, umieszczony na naklejce na spodzie laptopa) lub numer naprawy,
    - opis powodu reklamacji.

  • Jeden użytkownik podziękował ali_cja za ten post:


    Strona 4 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni

    Informacje o wątku

    Użytkownicy przeglądający ten wątek

    Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten wątek. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

    Podobne wątki

    1. Odpowiedzi: 9
      Ostatni post / autor: 10-03-2015, 21:49
    2. Problem z odbiorem telefonu z naprawy gwarancyjnej.
      Przez Laguta w dziale Naprawy gwarancyjne
      Odpowiedzi: 4
      Ostatni post / autor: 01-11-2014, 16:03
    3. [Mozart] Czas trwania naprawy gwarancyjnej
      Przez jaceks1 w dziale Gwarancja
      Odpowiedzi: 19
      Ostatni post / autor: 07-04-2013, 19:55
    4. Odpowiedzi: 1
      Ostatni post / autor: 30-01-2013, 17:39

    Tagi dla tego wątku

    Uprawnienia umieszczania postów

    • Nie możesz zakładać nowych tematów
    • Nie możesz pisać wiadomości
    • Nie możesz dodawać załączników
    • Nie możesz edytować swoich postów
    •  
    Kontakt
    administracja[at]windowsmania.pl

    Kopiowanie zawartości strony bez zezwolenia zabronione
    Dołącz do nas