Tweety na temat @windowsmaniapl
r   e   k   l   a   m   a
Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6

Wątek: Niezrozumiałe warunki gwarancji w Regulaminie myPhone

  1. #1

    OFF-LINE

    Dołączył
    11.07.2014
    Posty
    42
    Telefon
    Lumia 640xl
    Dziękuję
    5
    Podziękowano
    6(6)

    Niezrozumiałe warunki gwarancji w Regulaminie myPhone

    Reklama:
    Pacjent MyPhone Luna zakupiony 2014/11/14 w sklepie internetowym MyPhone

    Objawy jasne kropki/punkty na ekranie w dolnej części telefonu wygląda to fatalnie niestety na ta chwile nie mam zdjęć

    W zapisie gwarancyjnym MyPhone pisze tak


    OKRES GWARANCJI
    Okres gwarancji rozpoczyna się z chwilą zakupu oryginalnego produktu myPhone przez
    pierwszego Klienta końcowego.

    1. myPhone Sp. z o.o., (gwarant), zapewnia, przez okres 24 (dwudziestu czterech)
    miesięcy gwarancję na produkt za wyjątkiem elementów wskazanych w punkcie 5.

    2. Gwarancja na akcesoria w zestawie produktowym trwa przez okres 6 (sześciu)
    miesięcy od daty zakupu.

    3. Okres gwarancji może być dłuższy niż zapisano w niniejszej gwarancji, jeśli
    wynika to z odrębnych umów zawartych z gwarantem.

    4. W przypadku napraw produktów, dla których minął okres gwarancji,
    dokonywanych za zgodą i na koszt Klienta, myPhone Sp. z o.o. udziela 30-dniowej
    (trzydziestodniowej) gwarancji na naprawioną część.

    5. Gwarancja na elementy wyświetlacza, płyty głównej i elementów powiązanych
    oraz złącz urządzenia udzielana jest na okres 12 (dwunastu) miesięcy od momentu zakupu
    .

    Czyli mam rozumieć ze w przypadku tych przebarwień okres gwarancji już minął ?
    Z resztą czytając ten zapis to cały telefon po okresie 12 miesięcy jest już po gwarancji
    Link do regulaminu http://www.myphone.pl/wp-content/upl...ji_myPhone.pdf

    Pytanie drugie
    W regulaminie pisze

    WARUNKI GWARANCJI
    5.Naprawie gwarancyjnej nie podlegają urządzenia, jeżeli:
    5.3. Kiedy Karta Gwarancyjna nie jest uzupełniona
    Niestety karta jest pusta tak przyszła po zakupie ? czyli co nici z ewentualnej gwarancji
    Ostatnio edytowane przez Tymbark1980 ; 28-05-2016 o 10:48

  2. Pani SponsorPanna Google jest aktywna
    Avatar Panny Google


    Dołączył
    24-08-2012
    Skąd
    Internet
    Telefon
    Lumia 900
    Operator
    Play
    Postów
    2134
    Podziękowano
    871(239)
  • #2

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,226
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    669
    Podziękowano
    1,411(868)
    Wpisów na blogu
    36
    Tak, masz rację, zapisy są niejasne. Musisz jednak mieć na uwadze to, że telefon został zakupiony pod rządami ustawy z 27 lipca 2002 roku o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz zmianie Kodeksu cywilnego ( z późn. zm.) i przez cały okres gwarancji telefon podlega przepisom tej ustawy w zakresie ochrony gwarancyjnej producenta. Gdyby ten telefon został zakupiony po 24 grudnia 2014 roku, to w przypadku wad czy usterek podlegałby ochronie ( gwarancji czy rękojmi) na podstawie przepisów Kodeksu cywilnego.

    W ustawie z 2002 roku jest tylko jeden przepis ( art.13), poświęcony gwarancji ( oczywiście dotyczy to tylko konsumentów, a nie przy tzw. zakupie na firmę). W ust.4 tegoż artykułu jest zapis dotyczący dokumentu gwarancyjnego, i co powinien on zawierać ażeby można było dochodzić roszczeń z gwarancji. Nie jest określony ani termin naprawy gwarancyjnej, ani nie ma wzmianki o odpowiedzialności gwaranta np. z tytułu zniszczenie rzeczy powierzonej do naprawy. Ot, tylko banalne informacje.
    Co jednak nie oznacza, że zapisami zawartymi w warunkach gwarancji wolno wprowadzać klienta w błąd, co moim zdaniem, miało miejsce w Twojej sytuacji.
    Ja, te zapisy dot. 12 miesięcznej ochrony rozumiem zupełnie inaczej, tzn., że opisują one okresy ochrony gwarancyjnej takiego produktu ( np. płyty czy wyświetlacza), który został sprzedany w odrębnej umowie sprzedaży. Na przykład, ktoś oddał do autoryzowanego serwisu telefon po okresie gwarancyjnym i wówczas to, na taką część udzielany jest 12-o miesięczny okres gwarancji.

    Cytat Zamieszczone przez Tymbark1980 Zobacz posta
    Czyli mam rozumieć ze w przypadku tych przebarwień okres gwarancji już minął ?
    Z resztą czytając ten zapis to cały telefon po okresie 12 miesięcy jest już po gwarancji
    Nie sądzę, a nawet jestem przekonana, że tak nie jest. Jeżeli wystarczy Ci cierpliwości, to zachęcam do przeczytania tematu Gwarancja na "wbudowaną" baterię; kontrowersja
    Wprawdzie tytuł tematu wskazuje tylko na gwarancję wbudowanej baterii w telefonie, ale dyskusja oraz wnioski dotyczą również tzw. części głównej, części składowych oraz przynależności sprzedawanego telefonu i ich ochrony gwarancyjnej.

    Cytat Zamieszczone przez Tymbark1980 Zobacz posta
    Niestety karta jest pusta tak przyszła po zakupie ? czyli co nici z ewentualnej gwarancji
    Cytat Zamieszczone przez Tymbark1980 Zobacz posta
    Luna zakupiony 2014/11/14 w sklepie internetowym MyPhone
    Kupiłeś ten telefon w sklepie internetowym producenta i to jego zaniedbaniem jest niewypełnienie Karty Gwarancyjnej. A zatem, nie mogą Ci z tego tytułu niczego zarzucić. To był ich obowiązek, nie Twój.

    Nie pozostaje Ci nic innego, jak skorzystać z nieodpłatnej naprawy gwarancyjnej. W razie jakichkolwiek problemów, służę pomocą.

  • #3

    OFF-LINE

    Dołączył
    11.07.2014
    Posty
    42
    Telefon
    Lumia 640xl
    Dziękuję
    5
    Podziękowano
    6(6)
    OK w poniedziałek zadzwonię na infolinie i zgłoszę reklamacje gwarancyjną
    Drogą telefoniczną pod numerem: (71) 71 77 400
    Do zgłoszenia reklamacji prosimy o przygotowanie numeru IMEI urządzenia (w przypadku urządzenia z Dual SIM jest to pierwszy numer od góry), modelu urządzenia oraz opisu usterki.
    Co ciekawe okazało się jeszcze po rozmowie telefonicznej z siostrą (telefon siostry nie mój) ze telefon poza wyświetlaczem od jakiegoś czasu ma problemy z wifi i do tego zaczął migać ekran raz jest obraz raz nie ma



    Cytat Zamieszczone przez ali_cja Zobacz posta
    Ja, te zapisy dot. 12 miesięcznej ochrony rozumiem zupełnie inaczej, tzn., że opisują one okresy ochrony gwarancyjnej takiego produktu ( np. płyty czy wyświetlacza), który został sprzedany w odrębnej umowie sprzedaży. Na przykład, ktoś oddał do autoryzowanego serwisu telefon po okresie gwarancyjnym i wówczas to, na taką część udzielany jest 12-o miesięczny okres gwarancji.
    Możliwe ze o to chodzi a ja to źle zrozumiałem będę dzwonił w poniedziałek to dopytam o to dokładnie
    Ostatnio edytowane przez Tymbark1980 ; 28-05-2016 o 19:11

  • #4

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,226
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    669
    Podziękowano
    1,411(868)
    Wpisów na blogu
    36
    Czekam na relację z rozmowy.
    Zastanawia mnie, dlaczego przyjmują reklamację tylko drogą telefoniczną. Gdybyś wysyłał telefon przez ich kuriera, dołącz do przesyłki pismo, w którym dokładnie wymień i opisz wady.

  • #5

    OFF-LINE

    Dołączył
    11.07.2014
    Posty
    42
    Telefon
    Lumia 640xl
    Dziękuję
    5
    Podziękowano
    6(6)
    Można zgłosić na trzy sposoby reklamacje
    Korzystając z formularza reklamacyjnego
    Drogą telefoniczną pod numerem: (71) 71 77 400
    Drogą mailową na adres
    Mi akurat najwygodniej było telefoniczne
    Zgłoszenie przyjęte telefon rano wysłany na ich koszt (chociaż zapomniałem dopytać o tą nie podbitą kartę gwarancyjną zresztą babka nawet o nią nie pytała interesowała ją tylko faktura/paragon zakupu)

    Co do tego zapisu 12 miesięcy tyczy się do części zakupionych u nich lub po naprawach pogwarancyjnych

  • Jeden użytkownik podziękował Tymbark1980 za ten post:

    ali_cja (30-05-2016)

  • #6

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,226
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    669
    Podziękowano
    1,411(868)
    Wpisów na blogu
    36
    Dołączyłeś wykaz usterek do przesyłki?
    O braku wypełnieniu KG nie zawracaj sobie głowy, istotnym jest to, żeby wpisali naprawę i co zostało zrobione.

    Cytat Zamieszczone przez Tymbark1980 Zobacz posta
    Co do tego zapisu 12 miesięcy tyczy się do części zakupionych u nich lub po naprawach pogwarancyjnych
    Bardzo się cieszę, że został potwierdzony mój sposób rozumowania. Miałabym do Ciebie, w związku z tym, prośbę; czy mógłbyś w temacie Gwarancja na "wbudowaną" baterię; kontrowersja napisać krótką informację o tym, jak Ty rozumiałeś zapisy w Regulaminie producenta o 12-o miesięcznym okresie gwarancyjnym na baterię i jaką uzyskałeś, w związku z tymi wątpliwościami, odpowiedź. Jest na forum trochę niedowiarków, którzy są przekonani, że na baterię, sprzedawaną łącznie z telefonem, obowiązuje krótszy okres gwarancji ( np.6 lub 12 miesięcy), ponieważ jest u nich taki właśnie zapis, jak u Ciebie, w Warunkach Gwarancji.

  • Informacje o wątku

    Użytkownicy przeglądający ten wątek

    Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten wątek. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

    Podobne wątki

    1. Sprawdzenie ważności gwarancji
      Przez Marcin Religa w dziale Dyskusja ogólna
      Odpowiedzi: 10
      Ostatni post / autor: 19-06-2016, 21:15
    2. Lumia 830 na gwarancji
      Przez checinus w dziale Sprzedam
      Odpowiedzi: 1
      Ostatni post / autor: 15-03-2016, 17:12
    3. Ma ktoś pomysł jak przenieść kontakty z MyPhone do Lumi 735?
      Przez a7ina w dziale Wsparcie techniczne
      Odpowiedzi: 8
      Ostatni post / autor: 20-02-2015, 20:40
    4. [STORE] SkiMobile - warunki narciarskie
      Przez kalman w dziale Programy
      Odpowiedzi: 0
      Ostatni post / autor: 22-01-2015, 14:07
    5. Odpowiedzi: 0
      Ostatni post / autor: 29-12-2013, 21:03

    Tagi dla tego wątku

    Uprawnienia umieszczania postów

    • Nie możesz zakładać nowych tematów
    • Nie możesz pisać wiadomości
    • Nie możesz dodawać załączników
    • Nie możesz edytować swoich postów
    •  
    Kontakt
    administracja[at]windowsmania.pl

    Kopiowanie zawartości strony bez zezwolenia zabronione
    Dołącz do nas