Tweety na temat @windowsmaniapl
r   e   k   l   a   m   a
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 15

Wątek: Niedziałający slot SIM, naprawa gwarancyjna i wymiana ekranu w jednym.

  1. #1
    p53

    OFF-LINE

    Dołączył
    04.02.2014
    Posty
    14
    Telefon
    Lumia 920
    Operator
    Play
    Dziękuję
    12
    Podziękowano
    0(0)

    Niedziałający slot SIM, naprawa gwarancyjna i wymiana ekranu w jednym.

    Reklama:
    Witam,

    jakiś czas temu zakładałem temat o niedziałającym slocie SIM w mojej 920-tce. Telefon po restarcie przestawał wykrywać jakiekolwiek karty SIM (które wymieniłem 3 razy + próbowałem z użyciem innych kart), serwis Nokia Care nie stwierdził żadnych problemów, po tygodniu trzymania telefonu zaktualizowali oprogramowanie. Karta po zwrocie nagle została wykryta do następnego restartu telefonu (wymóg aktualizacji aplikacji), kiedy telefon już kompletnie przestał je wykrywać, nawet po hard resecie. Wysłałem go do Regenersis, który zażyczył sobie 650zł za naprawę bardzo nieznacznie ubitego ekranu, który nie wypływał na pracę telefonu. Pan na infolinii wytłumaczył, że takie są wymogi, procedury itp. przy czym nawet nie mogłem się dowiedzieć czy slot SIM rzeczywiście jest uszkodzony, bo nie mogą zajrzeć do środka, a szkoda mi wydać kwotę przekraczającą wartość telefonu nawet nie mając pewności, że coś tam jest rzeczywiście uszkodzone.
    W związku z tym chciałem prosić o radę co w takiej sytuacji zrobić. Ekranu sam nie wymienię ponieważ nigdy tego nie robiłem i zwyczajnie się boję, że coś zepsuję. Nie znam nikogo kto mógłby mi ten ekran wymienić, a z tego co czytałem na forum - dobre ekrany nie są tanie i równie dobrze mógłbym zapłacić to 650zł serwisowi.
    Co mi się bardziej opłaca? Sprzedać ten telefon jako używany i wadliwy (jeśli tak to jakie kwoty tutaj wchodzą w grę), czy mimo wszystko znaleźć to 650zł i go naprawić?

    Pozdrawiam.

  2. Pani SponsorPanna Google jest aktywna
    Avatar Panny Google


    Dołączył
    24-08-2012
    Skąd
    Internet
    Telefon
    Lumia 900
    Operator
    Play
    Postów
    2134
    Podziękowano
    871(239)
  • #2

    OFF-LINE
    Awatar djtonka

    Dołączył
    19.08.2012
    Posty
    20,954
    Telefon
    jakiś amerykański
    FW
    fresz
    Operator
    rydzyk
    Dziękuję
    7,949
    Podziękowano
    222,054(11,127)
    za 650 znajdziesz przecież drugą L920, pewnie jeszcze taniej jakąś z wadą bez rozbitego ekranu.

  • #3

    OFF-LINE
    Moderator Globalny Awatar Sigma

    Dołączył
    10.08.2013
    Posty
    2,808
    Telefon
    L1520/L620
    FW
    Najnowszy stabilny
    Operator
    VM
    Dziękuję
    455
    Podziękowano
    1,788(608)
    Nie jestem pewien, ale chyba wszystko jest ok. Telefon jest uszkodzony i nie masz pewności, czy to uszkodzenie nie ma związku z niewykrywaniem karty SIM. Stąd odmowa nieodpłatnej naprawy w ramach gwarancji. Ale poczekajmy, aż się specjalistka wypowie
    Jeśli pomogłem, kliknij

  • #4
    p53

    OFF-LINE

    Dołączył
    04.02.2014
    Posty
    14
    Telefon
    Lumia 920
    Operator
    Play
    Dziękuję
    12
    Podziękowano
    0(0)
    Co do tej nieodpłatnej naprawy to akurat całą tą sytuację rozumiem, bo facet, mimo że nie był zbyt miły, to wytłumaczył, że nie mogą mi zajrzeć do telefonu ze względu na to uszkodzenie i takie są wymogi producenta co do gwarancji.
    Natomiast bardziej interesuje mnie w tym wypadku kwestia, o której mówi djtonka, bo patrząc po allegro to za podobną cenę, a nawet lekko dokładając mógłbym wyrwać używaną Lumię 830, która mnie mocno interesuje, ale nie w tym rzecz. Myślicie, że ktoś chciałby ten telefon kupić w takim stanie, a jeśli tak to jakiego rzędu ceny tutaj wchodzą w grę?

    Oczywiście nie chcę, żeby teraz to wyglądało tak jakbym zakładał ten temat tylko po to, żeby wycenić telefon, bo jeśli ktoś ma jakieś sposoby albo byłby w stanie pokierować mnie tak, żeby za wymianę tego ekranu zapłacić mniej niż chce tego serwis przy zachowaniu jakości, to będę niesamowicie wdzięczny, bo lubię ten telefon i nie chciałbym się z nim rozstawać po roku.

  • #5

    OFF-LINE
    Awatar djtonka

    Dołączył
    19.08.2012
    Posty
    20,954
    Telefon
    jakiś amerykański
    FW
    fresz
    Operator
    rydzyk
    Dziękuję
    7,949
    Podziękowano
    222,054(11,127)
    tak czy siak na gwarancji mu tego nie zrobią

  • #6

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,231
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    670
    Podziękowano
    1,415(869)
    Wpisów na blogu
    36
    Ano Błażeju, wypowie się skoro, chyba, to mnie wywołałeś
    W zakresie gwarancji, wygląda na to, że rzeczywiście macie rację. Myślę jednak, żeby ostatecznie rozwiać wątpliwości, @p53 podaj proszę chronologię zdarzeń i odpowiedz na następujące pytania;
    - kiedy, po raz pierwszy, oddałeś telefon do serwisu,
    - jakie usterki zgłaszałeś do Protokołu przyjęcia telefonu do naprawy i czy właśnie te zgłaszane usterki zostały zapisane,
    - czy masz ten Protokół, bądź jego kopię,
    - jaki jest dokładnie opis naprawy w kwicie z serwisu,
    - czy zgłaszałeś podczas odbioru sprzętu jakieś uwagi /komu i gdzie /,
    - w jakim czasie od naprawy stwierdziłeś, że zgłaszanej usterki/ usterek nie naprawiono,
    - kiedy oddałeś telefon drugi raz do serwisu i jakie zgłaszałeś usterki do Protokołu,
    - czy w Protokole przyjęcia sprzętu do naprawy /drugiej/ odnotowano uszkodzenie ekranu i jaką zgłaszałeś usterkę/usterki - przytocz dokładny opis,
    - kiedy ekran został uszkodzony?

  • #7
    p53

    OFF-LINE

    Dołączył
    04.02.2014
    Posty
    14
    Telefon
    Lumia 920
    Operator
    Play
    Dziękuję
    12
    Podziękowano
    0(0)
    - telefon pierwszy raz w serwisie Nokia Care w Katowicach był 10.04.15
    - zgłosiłem niewykrywanie karty SIM przez telefon niezależnie od operatora, przy czym tłumaczyłem w serwisie, że wiąże problem z aktualizacją Glance Background, po której pierwszy raz to wystąpiło, a dokładny zapis na kartce brzmi "nie wykrywa sim po aktualizacji"
    - mam protokół bezpośrednio od Nokia Care, jak i od serwisu S.B.E. Polska
    - w wykonanych czynnościach i informacji dla klienta widnieje tylko "aktualizacja oprogramowania, test zgodnie ze specyfikacją producenta. urządzenie sprawne"
    - podczas odbioru z Nokia Care wkładałem nową kartę, która wyciągnął przy mnie Pan z serwisu, która o dziwo zadziałała, ale po włożeniu swojej własnej było dalej to samo i usłyszałem, żebym poszedł wymienić kartę do operatora (2 raz!)
    - jak wyżej, właściwie od razu dało się to stwierdzić, po wymianie SIM działo się to co pisałem, telefon raz zaskakiwał i kartę wykrywał, po czym przychodziła jakaś aktualizacja wymagająca restartu albo najnormalniej w świecie rozładowywał się telefon i ponownie "Brak karty SIM"
    - telefon odebrał ode mnie kurier we wtorek 02.06, w środę dostałem informację, że telefon jest w serwisie.
    - dokładnego opisu nie pamiętam niestety, ale w karcie zgłoszeniowej zaznaczyłem, że występuje malutki odprysk na LCD, ledwo widoczne rysy i ubity korpus u góry telefonu. Co do opisu, to napisałem mniej więcej, że telefon nie wykrywa żadnych kart SIM, serwis Nokia Care nie wykrył żadnych usterek i tylko zaktualizował OS.
    - ekran ubił się już po pojawieniu się tych problemów, przed usterką też telefon miał momenty, że tą kartę gubił.

    + dodam jeszcze, że na świstku od SBE w użytych podzespołach podano śrubokręty TORX i użyte śrubki, "USB connector support", "3UY USB ASSEMBLY" co chyba świadczy o tym, że ten serwis nie miał problemu z rozkręceniem telefonu, no chyba że po prostu muszą tam coś wpisać.
    Ostatnio edytowane przez p53 ; 10-06-2015 o 19:20

  • #8

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,231
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    670
    Podziękowano
    1,415(869)
    Wpisów na blogu
    36
    Twój opis rozwiał moje wątpliwości, niestety. Przez dwa miesiące od naprawy korzystałeś z telefonu i nie zgłaszałeś gwarantowi żadnych problemów związanych ze slotem, zatem nie ma podstaw, żeby podważyć skuteczność pierwszego serwisowania w ramach gwarancji. Był to jedyny punkt zaczepienia. Przynajmniej ja innego nie widzę, a jestem wyjątkowo "czepialska".
    Jak chcesz, to możesz nie płacić a następnie skarżyć decyzję serwisu o odmowie nieodpłatnej naprawy, ale szansy powodzenia ja również nie widzę.

  • #9
    p53

    OFF-LINE

    Dołączył
    04.02.2014
    Posty
    14
    Telefon
    Lumia 920
    Operator
    Play
    Dziękuję
    12
    Podziękowano
    0(0)
    Nie zgłaszałem nawet dużo wcześniej przed oddaniem pierwszy raz telefonu, bo nie było to w żaden sposób uciążliwe, dopóki nagle nie zaczęło się to dziać co chwilę i tak jak piszę, telefon miał takie wahania, że raz działał, a za drugim razem nie, bez jakiejkolwiek logiki. Rozumiem, że nawet jakieś potwierdzenia wymiany karty SIM od operatora i kwestia tego, że telefon nie działał nawet przy facecie z serwisu nie dają mi żadnej szansy ze względu na zbyt długi odstęp czasu, tak?
    W takim razie co mogę dalej zrobić? Szukać możliwości tańszej wymiany tego ekranu, dać to 600zł za wymianę w serwisie czy po prostu go sprzedać? Bardzo bym Was prosił o jakąś radę, bo jestem kompletnie skołowany całą tą sytuacją, a z obecnym telefonem za chwilę oszaleję.

  • #10

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,231
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    670
    Podziękowano
    1,415(869)
    Wpisów na blogu
    36
    Cytat Zamieszczone przez p53 Zobacz posta
    Rozumiem, że nawet jakieś potwierdzenia wymiany karty SIM od operatora i kwestia tego, że telefon nie działał nawet przy facecie z serwisu nie dają mi żadnej szansy ze względu na zbyt długi odstęp czasu, tak?
    Moim zdaniem, tak. Jeżeli wymiana SIM nie pomogła, powinieneś wrócić do serwisu i żądać skutecznej naprawy. Serwis nie ma żadnej Twojej skargi po naprawie, w międzyczasie ubiłeś ekran a następnie zażądałeś naprawy. Być może, jest to cały czas ta sama wada, ale teraz tego już nie udowodnimy. Oczywiście, to jest tylko moja opinia.

    Ja, na Twoim miejscu, zamiast ewentualnie płacić serwisowi, kupiłabym nowy telefon np.L640 /http://www.ceneo.pl/36991221 / a 920, do ludzi. Może ktoś kupi, a Ciebie taniej, o kwotę sprzedaży, będzie kosztował zakup najnowszego /na dzień dzisiejszy/ telefonu.

  • Jeden użytkownik podziękował ali_cja za ten post:

    p53 (13-06-2015)

    Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

    Informacje o wątku

    Użytkownicy przeglądający ten wątek

    Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten wątek. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

    Podobne wątki

    1. Naprawa gwarancyjna lumia 535 problem
      Przez lumia630 w dziale Gwarancja
      Odpowiedzi: 4
      Ostatni post / autor: 31-05-2015, 01:38
    2. Nieskuteczna naprawa gwarancyjna telefonu z abonamentu /Orange/
      Przez zbynio702 w dziale Rękojmia/ niezgodność towaru z umową
      Odpowiedzi: 54
      Ostatni post / autor: 03-02-2015, 03:16
    3. Lumia 630 i naprawa gwarancyjna
      Przez ryszard233 w dziale Gwarancja
      Odpowiedzi: 10
      Ostatni post / autor: 01-10-2014, 20:57
    4. Naprawa gwarancyjna, zepsute radio i piksele na wyświetlaczu.
      Przez skubi07 w dziale Wsparcie techniczne
      Odpowiedzi: 5
      Ostatni post / autor: 11-12-2013, 23:22
    5. Usterki i naprawa gwarancyjna i pogwarancyjna
      Przez karpop13 w dziale Wsparcie techniczne
      Odpowiedzi: 4
      Ostatni post / autor: 04-12-2013, 21:20

    Tagi dla tego wątku

    Uprawnienia umieszczania postów

    • Nie możesz zakładać nowych tematów
    • Nie możesz pisać wiadomości
    • Nie możesz dodawać załączników
    • Nie możesz edytować swoich postów
    •  
    Kontakt
    administracja[at]windowsmania.pl

    Kopiowanie zawartości strony bez zezwolenia zabronione
    Dołącz do nas