Tweety na temat @windowsmaniapl
r   e   k   l   a   m   a
Strona 1 z 10 12345 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 95

Wątek: Naprawa wadliwego wyświetlacza (purpurowa poświata) w Nokia Lumia 930

  1. #1

    OFF-LINE

    Dołączył
    15.12.2012
    Posty
    1,285
    Telefon
    Nokia Lumia 930
    Dziękuję
    131
    Podziękowano
    89(54)

    Naprawa wadliwego wyświetlacza (purpurowa poświata) w Nokia Lumia 930

    Reklama:
    Cześć. Kupiłem na Allegro Nokie Lumie 930 jako telefon używany (jestem jego drugi właścicielem) i telefon miał kilka problemów. 930 ma problem z mikrofonami, silniczkiem wibracji oraz znanym problemem z wyświetlaczem mianowicie purpurową poświatą. W takiej sytuacji wysłałem telefon do serwisu (regenersis) na gwarancję. Serwis stwierdził jedynie problem z mikrofonami i je wymienił na nowe. Telefon wrócił do mnie z nienaprawionym wyświetlaczem i silniczkiem. Napisałem reklamację do MS odnośnie mojej naprawy, MS odpisał, że zajmie się sprawą i telefon trafi do iQor (europejskiego centrum serwisowego). Tak się też stało i myślałem, że telefon zostanie naprawiony. iQor natomiast stwierdził jedynie usterkę silniczka wibracji i go wymienił. Telefon znowu trafił do mnie, z nienaprawionym wyświetlaczem. Teraz znowu napisałem do MS, że nie podoba mi się poziom serwisu, że nie po to kupiłem ten telefon, abym miał na niego gwarancję i nie mógł go mieć w 100% sprawny. Co byście Mi polecili w tej sytuacji? Podejrzewam, że odesłanie telefonu trzeci raz do serwisu nic nie da. Pierwszy właściciel zakupił telefon w salonie Play, telefon ma około 6-8 miesięcy (musiałbym dokładnie sprawdzić).

  2. Pani SponsorPanna Google jest aktywna
    Avatar Panny Google


    Dołączył
    24-08-2012
    Skąd
    Internet
    Telefon
    Lumia 900
    Operator
    Play
    Postów
    2134
    Podziękowano
    871(239)
  • #2

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,212
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    668
    Podziękowano
    1,408(866)
    Wpisów na blogu
    36
    Cytat Zamieszczone przez KewinPol Zobacz posta
    Co byście Mi polecili w tej sytuacji?
    Jeżeli zakupiony telefon ma wady, masz uprawnienia do:
    1. skorzystanie z ochrony gwarancyjnej, co już uczyniłeś,
    2. złożenie reklamacji z tytułu rękojmi

    Ad 2. W Twojej sytuacji, przysługiwałaby Ci rękojmia do sprzedawcy z Allegro, ale

    - jeżeli allegrowicz sprzedawał telefon jako osoba fizyczna, mógłbyś skorzystać z tyt. rękojmi, ale tylko w takim zakresie, w jakim przysługuje ona kupującym, a nie konsumentowi. Widzę tu marne perspektywy skutecznego dochodzenia swoich praw.
    - jeżeli kupiłeś na Allegro od firmy, można byłoby próbować składać reklamację z tytułu rękojmi konsumenckiej. Szanse są nieco większe.

    Cytat Zamieszczone przez KewinPol Zobacz posta
    Pierwszy właściciel zakupił telefon w salonie Play, telefon ma około 6-8 miesięcy (musiałbym dokładnie sprawdzić).
    Prawo do reklamacji do pierwszego sprzedawcy (Play) ma tylko ten, kto zawarł umowę sprzedaży z Play, czyli Twój sprzedawca z Allegro.
    W aktualnie obowiązującym w Polsce stanie prawnym "rękojmia nie idzie za rzeczą" ( zobacz: Rękojmia "idzie" za rzeczą? ). Może się to w przyszłości zmienić, ale sprawa na dziś nie jest rozstrzygnięta.
    Ewentualna umowa cesji z poprzednim właścicielem, nawet gdyby Play to honorowało, jest nieaktualna z tytułu upływu czasu od Twojego kupna telefonu.

    Reasumując, skutecznej reklamacji z tytułu rękojmi mógłby się domagać jedynie ten, kto zawarł umowę z Play.


    Cytat Zamieszczone przez KewinPol Zobacz posta
    Podejrzewam, że odesłanie telefonu trzeci raz do serwisu nic nie da.
    Niestety, pozostaje Ci skorzystanie, w dalszym ciągu, z ochrony gwarancyjnej.
    Czy masz udokumentowane zgłaszanie usterek (ich opis) przed każdą z napraw?
    Jeżeli tak, poproszę o wrzucenie w tym temacie: scanów z protokołów przyjęcia sprzętu do naprawy, kwitów z przeprowadzonych napraw i treść korespondencji z MS.
    Przed wrzuceniem na forum, usuń wszelkie dane identyfikacyjne z dokumentów ( osobowe i telefonu).

  • Jeden użytkownik podziękował ali_cja za ten post:

    KewinPol (17-03-2016)

  • #3

    OFF-LINE

    Dołączył
    15.12.2012
    Posty
    1,285
    Telefon
    Nokia Lumia 930
    Dziękuję
    131
    Podziękowano
    89(54)
    Dzięki, za szczegółowe info. Telefon był zakupiony od osoby prywatnej. Posiadam wszystkie dokumenty zgłoszonych usterek za pierwszym razem jak i za drugim oraz dokumenty z przeprowadzonych napraw. Dzisiaj MS odpisał na mojego maila:

    "W odpowiedzi na złożoną przez Pana reklamację, dotyczącą telefonu Nokia Lumia 930 o numerze IMEI:, uprzejmie prosimy o ponowne dostarczenie telefonu do Centrum Logistycznego „Regenersis” wraz z kopią niniejszego pisma.Centrum „Regenersis” zostało przez nas poinformowane o przekazaniu urządzenia do Europejskiego Centrum Serwisowego iQor w celu weryfikacji zgłaszanych usterek.Telefon do serwisu może Pan przekazać za pośrednictwem punktu sprzedaży lub wezwać kuriera pod numerem dedykowanej dla „Regenersis” infolinii przewoźnika DPD: 22/5715252. Jeśli wybierze Pan to rozwiązanie, prosimy o dołączenie karty gwarancyjnej z dowodem zakupu."
    Ostatnio edytowane przez KewinPol ; 15-03-2016 o 00:54

  • Jeden użytkownik podziękował KewinPol za ten post:

    ali_cja (15-03-2016)

  • #4

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,212
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    668
    Podziękowano
    1,408(866)
    Wpisów na blogu
    36
    Będziesz dołączał do telefonu jakieś pismo z dokładnym opisem zgłaszanych usterek, kolejnych napraw i podsumowaniem ich skuteczności? Czy tylko wydrukujesz pismo od MS i dołączysz do reklamowanego telefonu?

  • #5

    OFF-LINE

    Dołączył
    15.12.2012
    Posty
    1,285
    Telefon
    Nokia Lumia 930
    Dziękuję
    131
    Podziękowano
    89(54)
    Na chwilę obecną w telefonie muszą tylko wymienić ekran, bo reszta jest sprawna, więc nie wiem czy dołączyć im poprzednie naprawy.

  • #6

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,212
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    668
    Podziękowano
    1,408(866)
    Wpisów na blogu
    36
    Ja bym dołączyła kserokopie z poprzednich napraw. I to bez względu na to, czy mają Twoją historię w swoich zasobach.
    Jakie masz wpisy w Karcie Gwarancyjnej?

  • #7

    OFF-LINE

    Dołączył
    15.12.2012
    Posty
    1,285
    Telefon
    Nokia Lumia 930
    Dziękuję
    131
    Podziękowano
    89(54)
    W karcie gwarancyjnej, mam tylko jeden wpis od regenersis: Naprawa interfejsu.

  • #8

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,212
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    668
    Podziękowano
    1,408(866)
    Wpisów na blogu
    36
    Nie daje Ci to nic do myślenia? Ileż można ignorować taki stan rzeczy? W tej reklamacji powinieneś opisać wszystkie wady oraz naprawy jakie przeprowadzono oraz zażądać prawidłowego wypełnienia KG, dla każdej z napraw.
    Z tego, co opisałeś w 1 poście, telefon został zakupiony po 24 grudnia 2014 roku, w związku z tym mają do Ciebie zastosowanie przepisy dot. gwarancji zawarte w Kodeksie cywilnym.
    W szczególności, istotny jest przepis dot. okresu trwania naprawy w ramach gwarancji:
    - art.580 § 2 Kc:
    "Gwarant jest obowiązany wykonać swoje obowiązki w terminie określonym w treści oświadczenia gwarancyjnego, a gdy go nie określono – niezwłocznie, ale nie później niż w terminie czternastu dni, licząc od dnia dostarczenia rzeczy przez uprawnionego z gwarancji...."

    oraz
    - art. 581Kc, dot. tzw. odnowionej gwarancji:
    § 1. Jeżeli w wykonaniu swoich obowiązków gwarant dostarczył uprawnionemu z gwarancji zamiast rzeczy wadliwej rzecz wolną od wad albo dokonał istotnych napraw rzeczy objętej gwarancją, termin gwarancji biegnie na nowo od chwili dostarczenia rzeczy wolnej od wad lub zwrócenia rzeczy naprawionej. Jeżeli gwarant wymienił część rzeczy, przepis powyższy stosuje się odpowiednio do części wymienionej.
    § 2. W innych wypadkach termin gwarancji ulega przedłużeniu o czas, w ciągu którego wskutek wady rzeczy objętej gwarancją uprawniony z gwarancji nie mógł z niej korzystać.


    Do poczytania: Gwarancja przy sprzedaży
    Do ściągnięcia na telefon:http://www.windowsmania.pl/blogs/ali...y-za-free-160/

  • #9

    OFF-LINE

    Dołączył
    08.03.2016
    Posty
    88
    Telefon
    Nokia Lumia 1020
    Dziękuję
    18
    Podziękowano
    3(3)
    Cytat Zamieszczone przez ali_cja Zobacz posta
    Nie daje Ci to nic do myślenia? Ileż można ignorować taki stan rzeczy? W tej reklamacji powinieneś opisać wszystkie wady oraz naprawy jakie przeprowadzono oraz zażądać prawidłowego wypełnienia KG, dla każdej z napraw.
    Z tego, co opisałeś w 1 poście, telefon został zakupiony po 24 grudnia 2014 roku, w związku z tym mają do Ciebie zastosowanie przepisy dot. gwarancji zawarte w Kodeksie cywilnym.
    W szczególności, istotny jest przepis dot. okresu trwania naprawy w ramach gwarancji:
    - art.580 § 2 Kc:
    "Gwarant jest obowiązany wykonać swoje obowiązki w terminie określonym w treści oświadczenia gwarancyjnego, a gdy go nie określono – niezwłocznie, ale nie później niż w terminie czternastu dni, licząc od dnia dostarczenia rzeczy przez uprawnionego z gwarancji...."

    oraz
    - art. 581Kc, dot. tzw. odnowionej gwarancji:
    § 1. Jeżeli w wykonaniu swoich obowiązków gwarant dostarczył uprawnionemu z gwarancji zamiast rzeczy wadliwej rzecz wolną od wad albo dokonał istotnych napraw rzeczy objętej gwarancją, termin gwarancji biegnie na nowo od chwili dostarczenia rzeczy wolnej od wad lub zwrócenia rzeczy naprawionej. Jeżeli gwarant wymienił część rzeczy, przepis powyższy stosuje się odpowiednio do części wymienionej.
    § 2. W innych wypadkach termin gwarancji ulega przedłużeniu o czas, w ciągu którego wskutek wady rzeczy objętej gwarancją uprawniony z gwarancji nie mógł z niej korzystać.


    Do poczytania: Gwarancja przy sprzedaży
    Do ściągnięcia na telefon:http://www.windowsmania.pl/blogs/ali...y-za-free-160/
    Czyli mam to rozumieć tak, że jeśli wymienią mi w telefonie mikrofon to na mikrofon mam, od daty otrzymania naprawionego telefonu, dwa lata gwarancji na niego, a na pozostałe podzespoły od dnia zakupu 2 lata?
    Jak dostanę nowy telefon za stary to mam dwa lata liczone od dnia wymiany?

    Kiedyś oddałem myszkę Microsoftu i wymienili mi ją na nową to powiedzieli, że mam gwarancję dłuższą o tyle dni ile nie miałem tej myszki. W rzeczywistości powinno być dwa lata od kiedy wymienili mi na nową?

  • #10

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,212
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    668
    Podziękowano
    1,408(866)
    Wpisów na blogu
    36
    Cytat Zamieszczone przez Siema_CoTam Zobacz posta
    Czyli mam to rozumieć tak, że jeśli wymienią mi w telefonie mikrofon to na mikrofon mam, od daty otrzymania naprawionego telefonu, dwa lata gwarancji na niego, a na pozostałe podzespoły od dnia zakupu 2 lata?
    Jak dostanę nowy telefon za stary to mam dwa lata liczone od dnia wymiany?
    Dobrze zrozumiałaś, co nie oznacza, że rozumieją to serwisy. Dlatego, istotne znaczenie mają wpisy w KG i protokoły, zarówno z przyjęcia sprzętu do naprawy, jak i te z przeprowadzonej naprawy. Ponadto, z dokumentów powinno wynikać kiedy oddano sprzęt, jakich napraw dokonano, jakie części wymieniono i kiedy naprawiony/wymieniony sprzęt przedstawiono do odbioru. W interesie reklamującego jest, żeby pilnował tych wpisów, a nie serwisu/producenta ( co jest chyba zrozumiałe).
    Dwa razy oddawałeś sprzęt do naprawy, podejrzewam, że przez ok. miesiąc nie mogłeś z telefonu korzystać. W taki oto sposób uciekł Ci jeden miesiąc z 24 miesięcy ochrony gwarancyjnej. Zgadza się? To oczywiście dotyczy telefonu jako całości. Osobną kwestią są wymienione części, ale na razie to pomińmy. Ważniejszą sprawą jest wymiana na telefon bez wad, o którym mówi art. 581 § 1 Kodeksu cywilnego. Na tę chwilę to też Ciebie nie dotyczy, będziemy się o to martwili, gdy taka wymiana nastąpi.
    Być może, na dzień dzisiejszy, to nie jest dla Ciebie takie istotne, ale przypomnisz sobie szybko o tym, gdy telefon Ci "padnie" równiutko po 24-o miesięcznym okresie ochrony gwarancyjnej.


    Cytat Zamieszczone przez Siema_CoTam Zobacz posta
    Kiedyś oddałem myszkę Microsoftu i wymienili mi ją na nową to powiedzieli, że mam gwarancję dłuższą o tyle dni ile nie miałem tej myszki. W rzeczywistości powinno być dwa lata od kiedy wymienili mi na nową?
    Do 24 grudnia 2014 roku, jeżeli zakupu dokonałeś jako osoba fizyczna ( konsument ) , miały do Ciebie zastosowanie przepisy ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie kodeksu cywilnego (Dz. U. Nr 141, poz. 1176), a nie Kodeksu cywilnego ( w tym m.in. art. 581).

  • Jeden użytkownik podziękował ali_cja za ten post:

    Siema_CoTam (16-03-2016)

    Strona 1 z 10 12345 ... OstatniOstatni

    Informacje o wątku

    Użytkownicy przeglądający ten wątek

    Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten wątek. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

    Podobne wątki

    1. Odpowiedzi: 29
      Ostatni post / autor: 20-05-2016, 12:55
    2. [Lumia 930] Standardowo: purpurowa szarość, czyli znany problem - jak usunąć???
      Przez Oskar Barcz w dziale Wsparcie techniczne
      Odpowiedzi: 9
      Ostatni post / autor: 11-03-2016, 13:47
    3. Nokia Lumia 710 - wymiana/naprawa głośnika
      Przez otniel w dziale Wsparcie techniczne
      Odpowiedzi: 4
      Ostatni post / autor: 06-05-2014, 11:24
    4. Naprawa pogwarancyjna telefonów Nokia
      Przez sztormik w dziale Naprawy pogwarancyjne
      Odpowiedzi: 14
      Ostatni post / autor: 30-04-2014, 21:03
    5. Naprawa boot bootloader Nokia Lumia 610 710 800 900 HTC SAMSUNG 40zł !
      Przez DrMobile w dziale Naprawy pogwarancyjne
      Odpowiedzi: 0
      Ostatni post / autor: 29-05-2013, 09:12

    Uprawnienia umieszczania postów

    • Nie możesz zakładać nowych tematów
    • Nie możesz pisać wiadomości
    • Nie możesz dodawać załączników
    • Nie możesz edytować swoich postów
    •  
    Kontakt
    administracja[at]windowsmania.pl

    Kopiowanie zawartości strony bez zezwolenia zabronione
    Dołącz do nas