Tweety na temat @windowsmaniapl
r   e   k   l   a   m   a
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 16

Wątek: Lumia 1020 z wypalonymi pikselami - moja historia usługi gwarancyjnej

  1. #1

    OFF-LINE

    Dołączył
    08.03.2016
    Posty
    88
    Telefon
    Nokia Lumia 1020
    Dziękuję
    18
    Podziękowano
    3(3)

    Lumia 1020 z wypalonymi pikselami - moja historia usługi gwarancyjnej

    Reklama:
    W sobotę zauważyłem, 12.03.2016r. podczas używania Lumia Phone Test Application, że na dole ekranu są „wypalone piksele”. Objaw był taki: na niebieskim, zielonym, czerwonym czy białym tle widać „wypalone kółka od menu nowa, udostępnij itp.” oraz linię poziomą od tego paska menu.
    Zdjęcie przedstawiające usterkę (na żywo widać to dużo wyraźniej):
    DSC00135.jpg

    Jako, że telefon jest na gwarancji postanowiłem oddać go do profesjonalnego miejsca gdzie się nim zajmą. Telefon został zakupiony w sklepie 4cv (przez serwis Allegro) więc zgodnie z informacją na stronie (4cv.gsm.pl) udałem się na ulicę Broniewskiego. Był to poniedziałek 14.03.2016r. Na miejscu dowiedziałem się, że od września nie mają na to licencji (lub czegoś podobnego) w tym punkcie. Jednak mogę to zrealizować na ulicy Okrzei. Pani wpisała jak tam dojechać i udałem się do tego punktu. Punkt jako tako znajduje się dosyć dziwnie oznakowany, ale to nie ich wina – coś urząd dzielnicy musiał namieszać z numeracją budynków.
    W samym punkcie Nokia Care było dosyć przyjemnie jak na 15 minut do zamknięcia. Pani, która mnie obsługiwała najpierw sprawdziła dokumentację – miałem fakturę + kartę gwarancyjną z samą pieczątką sklepu 4cv. Faktura została skserowana i oddana mi. Następnie porozmawialiśmy dokładnie o tym co dolega telefonowi. Opisałem mój problem, Pani włączyła telefon i chciała to sprawdzić. Chyba jakoś się jej udało skoro nie prosiła o wskazówki lub pomoc. Byłem pewien, że w takim miejscu będą w stanie zrobić to bez standardowego uruchamiania telefonu – włączą jakiś tryb serwisowy lub coś podobnego – dlatego zdziwiłem się, że musiałem wpisać kod zabezpieczający i go wyłączyć. Pudełko i akcesoria Pani mi oddała – wzięła tylko telefon i kartę gwarancyjną. Nastąpił wydruk formularza, w którym jest zapisane „Opis usterki: na wyświetlaczu na jasnym tle widać wypalone kółka na samym dole ekranu”, a w uwagach „ryski na ekranie, otarcia na obudowie”. Tutaj można trochę dyskutować, że powinno być doprecyzować, że niewielkie i nieliczne, ale co ja będę upierdliwy – jeśli są porządni to nie będę miał z tego nieprzyjemności w późniejszym czasie. Na pytanie kiedy mogę się spodziewać informacji otrzymałem odpowiedź, że to zależy czy naprawią na miejscu czy będą wysyłać do centrum serwisowego (te miejsce wysyłki mogło się inaczej nazywać niż opisuję – nie pamiętam dokładnie). To chyba mam rozumieć, że usterka stwierdzona i podlega gwarancji – Pani nic nie mówiła, że rozpatrzą i odpowiedzą tylko, że naprawią. Kiedy mam odebrać to dostanę w wiadomości SMS. To teraz grzecznie czekam pełen nadziei na to, że jeszcze bardziej pokocham telefon Lumia 1020, a nie zrażę się do firmy.


    Długo nie czekałem, bo już następnego dnia tj. 15.03.2016r. o godz. 18:58 otrzymałem wiadomość SMS: „Dzien dobry, zapraszamy po odbior telefonu Serwis Microsoft / Nokia ul. Okrzei 34 Pon-Pt 10-19”. Nie powiem, bardzo mnie to zdziwiło – niecałe 24h od oddania przeze mnie telefonu na gwarancję. Jutro się wybiorę i zobaczę jak trzyma się moja Lumia 1020. Chociaż teraz mam obawy, że nie zrobili nic i odmówili naprawy w ramach gwarancji.
    Dziś byłem odebrać telefon. Naprawę, ta sama Pani, określiła jako, że „wymieniony został wyświetlacz i cały panel dotykowy”. Miłe zaskoczenie. Zostałem poproszony o podpis odbioru i dostałem ksero faktury oraz kartę gwarancyjną. W karcie gwarancyjnej nie zostało nic wpisane. Spytałem czy powinno być coś wpisane i dostałem odpowiedź, że nie jest to konieczne – wystarczy ten „kwitek” od nich. Zamieszczam zdjęcie co zostało zrobione:
    kwit.jpg

    Log z Lumia Phone Test 6.0.9:
    Kod:
    Typ	RM-875		
    Kod produktu	[wycinam]		
    Wersja oprogramowania	3051.50009.1451.1004 (OS: 9651.14226) (Aktualne)		
    IMEI	[wycinam]	
    Data	03/16/2016 12:28:52		
    Gwarancja	Obowiązuje (w tym kraju)		
    VID	Nie sprawdzono (Nieprawidłowe poświadczenia dla serwera NOL)		
    Instalacja oprogramowania	-		
    			
    Nr	Nazwa testu	Stan	Komentarz
    1	Test ładowarki	Wynik pozytywny	
    2	Test ładowania bezprzewodowego	Niewykonany	
    3	Testy wewnętrzne	Wynik pozytywny	
    4	Test karty SIM	Wynik pozytywny	
    5	Test dźwięku	Wynik pozytywny	
    6	Test czujnika zbliżeniowego	Wynik pozytywny	
    7	Test akcelerometra	Wynik pozytywny	
    8	Test dotykowy	Wynik pozytywny	
    9	Test przycisków	Wynik pozytywny	
    10	Test wibracji	Wynik pozytywny	
    11	Test czujnika światła otoczenia	Wynik pozytywny	
    12	Test mikrofonu	Wynik pozytywny	
    13	Test źródeł światła	Wynik pozytywny	
    14	Test barometru	Wynik pozytywny	
    15	Camera flash test	Wynik pozytywny	
    16	Test wyświetlacza	Wynik pozytywny	
    			
    Podsumowanie	-

    Jeśli mam podsumować całą sytuację to muszę przyznać, że jestem zadowolony. 24h naprawa? Nie uwierzyłbym nikomu.
    Proszę jeszcze o opinie co rzeczywiście wymienili w telefonie (nie rozumiem tych oznaczeń). Chociaż instalacji nowego oprogramowania chyba nie dało rady, bo podobno było najnowsze. Rozstrojenia aparatu nie zauważyłem więc fajnie jeśli go rzeczywiście naprawili

    Życzę każdemu tak pozytywnego rozwiązywania spraw szybkiej realizacji.


    Pozdrawiam, Siema_CoTam.

  2. Jeden użytkownik podziękował Siema_CoTam za ten post:

    ali_cja (16-03-2016)

  3. Pani SponsorPanna Google jest aktywna
    Avatar Panny Google


    Dołączył
    24-08-2012
    Skąd
    Internet
    Telefon
    Lumia 900
    Operator
    Play
    Postów
    2134
    Podziękowano
    871(239)
  • #2

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,231
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    670
    Podziękowano
    1,416(869)
    Wpisów na blogu
    36
    Dziękuję Ci za opis /udokumentowany / procesu reklamacji Twojego telefonu.
    Jeżeli chodzi o kod użytej części /00810P0 /, to wg. producenta, oznacza wyświetlacz z ekranem dotykowym.
    Dlaczego napisałeś na końcu o rozstrojeniu aparatu, zgłaszałeś taką wadę?
    Brak wpisu w Karcie gwarancyjnej, w Twoim przypadku, można jedynie wytłumaczyć tym, że z uwagi na datę zakupu telefonu / 27.10.2014 /, nie mają w stosunku do Ciebie zastosowania przepisy Kodeksu cywilnego, w tym dot. tzw. odnowionej gwarancji / tu- wymiana wyświetlacza z ekranem dotykowym/. Chociaż ja uważam, że w kazdym przypadku naprawa i wymienione części, powinny być odnotowane. Nie wspominając o tym, że reklamujący powinien znac nazwy części, które wymieniono, a nie tylko kod. Oznaczenie kodowe, ma znaczenie dla producenta, dla reklamującego jest trudne do rozszyfrowania.

  • #3

    OFF-LINE
    Awatar djtonka

    Dołączył
    19.08.2012
    Posty
    20,965
    Telefon
    jakiś amerykański
    FW
    fresz
    Operator
    rydzyk
    Dziękuję
    7,949
    Podziękowano
    222,101(11,128)
    Nic innego jak ekran

  • #4

    OFF-LINE

    Dołączył
    08.03.2016
    Posty
    88
    Telefon
    Nokia Lumia 1020
    Dziękuję
    18
    Podziękowano
    3(3)
    Cytat Zamieszczone przez ali_cja Zobacz posta
    Dziękuję Ci za opis /udokumentowany / procesu reklamacji Twojego telefonu.
    Jeżeli chodzi o kod użytej części /00810P0 /, to wg. producenta, oznacza wyświetlacz z ekranem dotykowym.
    Dlaczego napisałeś na końcu o rozstrojeniu aparatu, zgłaszałeś taką wadę? - [1]
    Brak wpisu w Karcie gwarancyjnej, w Twoim przypadku, można jedynie wytłumaczyć tym, że z uwagi na datę zakupu telefonu / 27.10.2014 /, nie mają w stosunku do Ciebie zastosowania przepisy Kodeksu cywilnego, w tym dot. tzw. odnowionej gwarancji / tu- wymiana wyświetlacza z ekranem dotykowym/. Chociaż ja uważam, że w kazdym przypadku naprawa i wymienione części, powinny być odnotowane. - [2] Nie wspominając o tym, że reklamujący powinien znac nazwy części, które wymieniono, a nie tylko kod. Oznaczenie kodowe, ma znaczenie dla producenta, dla reklamującego jest trudne do rozszyfrowania.
    [1] Nie zgłaszałem rozstrojenia aparatu, ale w rubryce wpisali "zestrojono aparat". Więc nie wiem czy zrobili to, bo zawsze to wpisują czy zauważyli i od razu przy okazji naprawili.

    [2] Co było wymienione odnotowane jest na tym kwitku, którego jedną sztukę ma serwis. Jestem w stanie to zaakceptować, że to im wystarczy "w razie czego".

  • #5

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,231
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    670
    Podziękowano
    1,416(869)
    Wpisów na blogu
    36
    Możesz przygotować pismo z pytaniami do serwisu, z prośbą o szczegółowe wyjaśnienie Twoich wątpliwości i wysłać pocztą lub zanieść osobiście ( z żądaniem pokwitowania odbioru pisma), jeżeli oczywoście masz czas i ochotę. Jeżeli tak, to przygotuj projekt i go omówimy. Być może, w taki sposób wymusimy na serwisach rzetelne opisywanie naprawy gwarancyjnej. Nie musisz się godzić na wszędobylską "bylejakość".

  • #6

    OFF-LINE

    Dołączył
    08.03.2016
    Posty
    88
    Telefon
    Nokia Lumia 1020
    Dziękuję
    18
    Podziękowano
    3(3)
    Można określić czy został wymieniony element na nowy czy też na używany?

    Pozdrawiam.

  • #7

    OFF-LINE
    Awatar djtonka

    Dołączył
    19.08.2012
    Posty
    20,965
    Telefon
    jakiś amerykański
    FW
    fresz
    Operator
    rydzyk
    Dziękuję
    7,949
    Podziękowano
    222,101(11,128)
    ale który element, ekran? Nie można wsadzić używki

  • #8

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,231
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    670
    Podziękowano
    1,416(869)
    Wpisów na blogu
    36
    Kubo, a z czego to wynika, że nie można wsadzić używki: z właściwości produktu/elementu, instrukcji czy wytycznych?

    Z punktu widzenia uprawnionego z gwarancji Microsoft, zadziwia mnie to, że nie ma informacji o tym, czy podczas naprawy gwarancyjnej wymieniono elementy na nowe czy regenerowane.
    Zastanawiające również jest i to, że producent ten, w Warunkach ograniczonej gwarancji ( Microsoft; Ograniczona gwarancja producenta. ), zastrzegł, że
    "...Przy naprawie lub wymianie produktu Producent może stosować elementy lub produkty nowe lub regenerowane..." oraz
    "...Produkt lub wszystkie elementy Produktu, które zostały wymienione przez Producenta, stają się własnością Producenta..."

  • #9

    OFF-LINE
    Awatar djtonka

    Dołączył
    19.08.2012
    Posty
    20,965
    Telefon
    jakiś amerykański
    FW
    fresz
    Operator
    rydzyk
    Dziękuję
    7,949
    Podziękowano
    222,101(11,128)
    Z braku możliwości diagnozy innego używanego, dlatego stosuje siedzę tylko nowe części

  • Jeden użytkownik podziękował djtonka za ten post:

    ali_cja (08-04-2016)

  • #10

    OFF-LINE

    Dołączył
    08.03.2016
    Posty
    88
    Telefon
    Nokia Lumia 1020
    Dziękuję
    18
    Podziękowano
    3(3)
    Niestety oddałem kolejny raz telefon na gwarancję, 18 kwietnia. Znowu wyświetlacz.
    Tym razem, gdy świeci się na czarno część ma inny odcień czerni (takie paski). Pan, który przyjmował telefon stwierdził, że nic takiego nie widzi, ale przyjął.
    Do tego bateria w trakcie ładowania na tyle nagrzewa aparat, że nie można go dotkąć.

    Dziś, po tygodniu, zadzwoniłem jak się ma sytuacja. Gdzieś wysłali do serwisu zewnętrznego dlatego, że on nie był w stanie stwierdzić tego co zgłosiłem.

    Niestety, obawiam się, że telefon wróci za jakieś dwa tygodnie. I pewnie "nieruszony".

    Czekam.

  • Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

    Informacje o wątku

    Użytkownicy przeglądający ten wątek

    Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten wątek. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

    Podobne wątki

    1. Lark Ultimate 8i win - długi czas wymiany gwarancyjnej
      Przez marcin19883 w dziale Gwarancja
      Odpowiedzi: 38
      Ostatni post / autor: 29-04-2015, 11:38
    2. Problem z odbiorem telefonu z naprawy gwarancyjnej.
      Przez Laguta w dziale Naprawy gwarancyjne
      Odpowiedzi: 4
      Ostatni post / autor: 01-11-2014, 16:03
    3. Moja Lumia nie włącza się.
      Przez bluewizzard w dziale Wsparcie techniczne
      Odpowiedzi: 23
      Ostatni post / autor: 10-09-2013, 12:42
    4. Odpowiedzi: 2
      Ostatni post / autor: 11-07-2013, 22:04
    5. [Mozart] Czas trwania naprawy gwarancyjnej
      Przez jaceks1 w dziale Gwarancja
      Odpowiedzi: 19
      Ostatni post / autor: 07-04-2013, 19:55

    Tagi dla tego wątku

    Uprawnienia umieszczania postów

    • Nie możesz zakładać nowych tematów
    • Nie możesz pisać wiadomości
    • Nie możesz dodawać załączników
    • Nie możesz edytować swoich postów
    •  
    Kontakt
    administracja[at]windowsmania.pl

    Kopiowanie zawartości strony bez zezwolenia zabronione
    Dołącz do nas