Tweety na temat @windowsmaniapl
r   e   k   l   a   m   a
Strona 1 z 5 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 44

Wątek: Lark Ultimate 8i WIN - brak informacji o stanie naprawy

  1. #1

    OFF-LINE

    Dołączył
    13.03.2016
    Posty
    21
    Telefon
    Lumia 830
    Operator
    Play
    Dziękuję
    9
    Podziękowano
    6(6)

    Lark Ultimate 8i WIN - brak informacji o stanie naprawy

    Reklama:
    Witam,

    W październiku ubiegłego roku oddałem tablet do serwisu. Dokonałem tego poprzez sklep w którym zakupiłem tablet. Po kilku dniach otrzymałem informację, że odmówiono naprawy ze względu na "ingerencję w oprogramowanie".

    Nie zgodziłem się z decyzją serwisu i skontaktowałem się z infolinią producenta. Polecono mi wysłanie urządzenia bezpośrednio do magazynu producenta, do Pana X. Pani na infolinii stwierdziła, że Pan ten dobrze zna się na tabletach z systemem Windows i najlepiej do jego rąk wysłać urządzenie. Mailowo otrzymałem dane adresowe do wysyłki i tablet wysłałem Pocztą Polską dnia 05.12.2015. 4 dni później otrzymałem smsowe potwierdzenie dostarczenia.

    Po nowym roku, gdy nie otrzymałem żadnej informacji o statusie reklamacji, próbowałem skontaktować się ponownie z infolinią producenta. Okazało się, że połączenia przekierowywane są do serwisu zewnętrznego, który nie posiadał numeru kontaktowego do Pana X. Podano mi numer do innej osoby, jednak moje kilku, jeśli nie kilkunastokrotne próby połączenia nie powiodły się.
    Podczas kolejnej rozmowy z konsultantem podano mi adres mailowy do Pana X, jednak na maila z dnia 11.02.2016 również nie dostałem odpowiedzi.

    Próbowałem także wysłać maila na adres serwisu podany na stronie, jednak wiadomości nie zostają dostarczone ze względu na pełną skrzynkę. Wysłałem również maila na adres biura, z ich strony też brak odpowiedzi.

    Ostatecznie w ubiegłym tygodniu (03.03.2016) kolejny raz skontaktowałem się z infolinią serwisu i obiecano mi pozyskać informacje w mojej sprawie i przekazać mailowo. Do tej pory nie otrzymałem żadnego maila.

    Podsumowując, ponad 3 miesiące temu wysłałem tablet, który do tej pory nie wrócił, ani nie udzielono mi żadnych informacji na jego temat.

    Czy ktoś ma jakieś doświadczenie z firmą Lark i może poradzić, co w takiej sytuacji można zrobić?

  2. Pani SponsorPanna Google jest aktywna
    Avatar Panny Google


    Dołączył
    24-08-2012
    Skąd
    Internet
    Telefon
    Lumia 900
    Operator
    Play
    Postów
    2134
    Podziękowano
    871(239)
  • #2

    OFF-LINE

    Dołączył
    14.09.2014
    Lokalizacja
    Północ
    Posty
    1,162
    Telefon
    L735 L520
    FW
    8.1 GDR2
    Operator
    Play
    Dziękuję
    54
    Podziękowano
    96(78)
    Ja wysyłałem ten tablet do producenta jak ty. Serwis łamie wszelkie przepisy. Czekałem ponad 2 miesiące. Warto zadzwonić do larka i rzecznikiem postraszyć.

    Wysłano z Xiaomi Redmi 2

  • #3

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    4,537
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    594
    Podziękowano
    1,190(747)
    Wpisów na blogu
    36
    Myślę, że w Twojej sytuacji, jeżeli kupiłeś ten tablet jako konsument, najlepiej będzie, jak zwrócisz się o pomoc do właściwego Rzecznika Konsumentów.
    A właściwego rzecznika odszukasz, korzystając z tej wyszukiwarki: https://uokik.gov.pl/rzecznicy_konsumentow.php

    Gdybyś miał problemy z ustaleniem, do którego rzecznika się udać - napisz.
    Po ustaleniach również napisz, przygotujemy się do spotkania z nim. Dobrze?


    Marcinie, można straszyć gwaranta rzecznikiem, myślę jednak, że to tylko strata czasu.

  • #4

    OFF-LINE

    Dołączył
    13.03.2016
    Posty
    21
    Telefon
    Lumia 830
    Operator
    Play
    Dziękuję
    9
    Podziękowano
    6(6)
    Pytałem mailowo o poradę Rzecznikiem Miejskiego w mieście, w którym obecnie mieszkam (zameldowany jestem w innym, ale to chyba nie ma znaczenia?). Otrzymałem taką odpowiedź:

    Szanowny Panie,

    obowiązek rozpatrzenia reklamacji towaru ciąży na sprzedawcy w przypadku reklamacji z tytułu rękojmi. Zgodnie z przepisami Kodeksu cywilnego, jeżeli żądał Pan naprawy lub wymiany obuwia, albo obniżenia ceny o konkretną wartość, jeżeli sprzedawca nie ustosunkuje się do żądania w ciągu 14 dni powstaje domniemanie, że przychylił się do wskazanego żądania.

    Jeśli chodzi o odpowiedzialność gwarancyjną to termin udzielenia odpowiedzi na reklamację może wskazać gwarant w dokumencie gwarancyjnym, w razie braku takiego wskazania do reklamacji powinien ustosunkować się w ciągu 14 dni.

    Inne podmioty nie mają obowiązku ustosunkować się do składanej reklamacji o ile nie zawarł Pan z nimi odrębnej umowy np. ubezpieczenia. W tym wypadku należy w pierwszej kolejności sprawdzić czy na serwisie, do którego skierował Pan reklamację, ciąży obowiązek odpowiedzi - tzn. czy odpowiada on za wady towaru. Z przedstawionego stanu faktycznego wynika, że sprzęt nie został zakupiony w serwisie w grę wchodzi więc ewentualnie odpowiedzialność na podstawie gwarancji. W dokumencie gwarancyjnym powinno znajdować się określenie podmiotu, który udzielił Panu gwarancji - właśnie do tego podmiotu należy kierować reklamacje.

    Bez wglądu w dokumenty niestety nie jestem w stanie udzielić Panu pełniejszej odpowiedzi.

    W celu dokładniejszej analizy sprawy, może Pan złożyć wniosek o interwencję. Wzór wniosku złączam do wiadomości. Wypełniony wniosek wraz z kopią dokumentów związanych ze sprawą może Pan wnieść drogą elektroniczną. Jednocześnie informuję, że Miejski Rzecznik Konsumentów w Poznaniu udziela bezpłatnych porad prawnych w sprawach konsumenckich jedynie mieszkańcom miasta Poznań. Jeżeli mieszka Pan poza Poznaniem wniosek należy skierować do właściwego miejscowo Rzecznika Konsumentów.

  • #5

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    4,537
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    594
    Podziękowano
    1,190(747)
    Wpisów na blogu
    36
    I słusznie zadziałałeś
    Nie widzę przeszkód w złożeniu wniosku o interwencję drogą elektroniczną, chociaż osobiście preferuję osobiste spotkanie z rzecznikiem.
    A zatem, do roboty.
    Gdybyś miał problem z wypełnieniem wniosku, możesz napisać do mnie na priv. Ponadto, zeskanuj/wykonaj kopie/ wszystkie dokumenty dotyczące zakupu i związane z reklamacją ( pamiętaj również o korespondencji email'owej, jeżeli taka była). Dodasz je jako załączniki.

  • #6

    OFF-LINE

    Dołączył
    13.03.2016
    Posty
    21
    Telefon
    Lumia 830
    Operator
    Play
    Dziękuję
    9
    Podziękowano
    6(6)
    Ok, jutro zajmę się wypełnianiem wniosku.

    Wiadomości prywatnej nie mogę jeszcze wysłać, jestem tu nowy i nie mam minimalnej liczby 5-ciu postów

    Zastanawiam się tylko nad wspomnianym przez Rzecznika dokumentem gwarancyjnym i tym, co jest w nim zawarte odnośnie terminów i podmiotu odpowiedzialnego - niestety nie mam karty gwarancyjnej, pojechała w pudełku z tabletem, a na stronie firmy Lark wersji elektronicznej nie znalazłem.

    Nie mogę znaleźć też oryginału paragonu, mam tylko jego zdjęcie. Mam nadzieję, że to wystarczy.

  • #7

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    4,537
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    594
    Podziękowano
    1,190(747)
    Wpisów na blogu
    36
    Jeżeli tablet reklamowałeś za pośrednictwem sklepu, to masz zapewne jakiś kwit przyjecia do naprawy gwarancyjnej. Nie ma w nim adnotacji o złożonych dokumentach? Jeżeli możesz, to wrzuć skan tego protokołu, zakryj tylko dane identyfikacyjne tabletu i swoje dane osobowe.

  • #8

    OFF-LINE

    Dołączył
    13.03.2016
    Posty
    21
    Telefon
    Lumia 830
    Operator
    Play
    Dziękuję
    9
    Podziękowano
    6(6)
    Mam kopię odmowy naprawy gwarancyjnej z serwisu Elwiko, do którego za pierwszym razem wysłał sklep. Jest tam data zakupu i numer paragonu.

    Drugi raz wysyłałem Pocztą, mam potwierdzenie nadania oraz smsa potwierdzającego doręczenie.

    CCF20151021_00000x.jpg

  • #9

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    4,537
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    594
    Podziękowano
    1,190(747)
    Wpisów na blogu
    36
    A co się stało z kwitem ze sklepu, musiałeś oddać Sprzedawcy przy odbiorze tabletu?
    To, co masz, powinno wystarczyć. Wytłumaczymy Rzecznikowi, że KG została wysłana z tabletem.
    Czy w tej KG były jakieś wpisy serwisu, np. odmowa nieodpłatnej naprawy bądź uchylenie gwarancji?

  • #10

    OFF-LINE

    Dołączył
    13.03.2016
    Posty
    21
    Telefon
    Lumia 830
    Operator
    Play
    Dziękuję
    9
    Podziękowano
    6(6)
    Tak, ten kwit zabrano mi przy odbiorze tabletu.
    Z tego co pamiętam w karcie gwarancyjnej nic nie było, tylko to pismo z odmową załączyli.

  • Strona 1 z 5 12345 OstatniOstatni

    Informacje o wątku

    Użytkownicy przeglądający ten wątek

    Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten wątek. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

    Podobne wątki

    1. Lark Ultimate 8i win- Partycja recovery
      Przez grzes4000 w dziale Wsparcie techniczne
      Odpowiedzi: 1
      Ostatni post / autor: 02-06-2016, 17:54
    2. lark Ultimate 8i WIN - Instalacja systemu
      Przez Yxa_ w dziale Wsparcie techniczne
      Odpowiedzi: 3
      Ostatni post / autor: 23-05-2016, 13:00
    3. Lark 7i Ultimate Win - naprawa aktualnego systemu w8.1.
      Przez Howilion w dziale Wsparcie techniczne
      Odpowiedzi: 6
      Ostatni post / autor: 29-10-2015, 17:31
    4. Lark Ultimate 8i
      Przez Take_Care w dziale Dyskusja ogólna
      Odpowiedzi: 19
      Ostatni post / autor: 09-07-2015, 01:29
    5. Lark Ultimate 8i win - długi czas wymiany gwarancyjnej
      Przez marcin19883 w dziale Gwarancja
      Odpowiedzi: 38
      Ostatni post / autor: 29-04-2015, 10:38

    Uprawnienia umieszczania postów

    • Nie możesz zakładać nowych tematów
    • Nie możesz pisać wiadomości
    • Nie możesz dodawać załączników
    • Nie możesz edytować swoich postów
    •  
    Kontakt
    administracja[at]windowsmania.pl

    Kopiowanie zawartości strony bez zezwolenia zabronione
    Dołącz do nas