Tweety na temat @windowsmaniapl
r   e   k   l   a   m   a
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 30

Wątek: Gwarancje, naprawy i reklamacje (Lumia 930)

  1. #11

    OFF-LINE
    Awatar Jash

    Dołączył
    31.01.2013
    Lokalizacja
    Wrocław
    Posty
    1,038
    Telefon
    HTC10, Xiaomi Redmi 4Pro
    Operator
    Plus
    Dziękuję
    85
    Podziękowano
    83(74)
    Reklama:
    OK, zatem nie udzielam się już

    Wziąłem teraz do ręki kartę od zony L820. 99% zdań zaczyna się od "NIE"
    Faktycznie Samsungowe zapisy są zupełnie inne.

  2. Pani SponsorPanna Google jest aktywna
    Avatar Panny Google


    Dołączył
    24-08-2012
    Skąd
    Internet
    Telefon
    Lumia 900
    Operator
    Play
    Postów
    2134
    Podziękowano
    871(239)
  • #12

    OFF-LINE

    Dołączył
    14.11.2014
    Posty
    284
    Telefon
    Lumia 930
    Dziękuję
    82
    Podziękowano
    19(15)
    Dzięki za wszystkie odpowiedzi

    Powiedzcie mi jeszcze ile czasu ma serwis naprawę gwarancyjną urządzenia?
    Gdzieś wyczytałem ze 14 dni (tylko nie wiem czy roboczych) i co jeśli te 14 dni minie?
    No i jeszcze czy te 14 dni to jest na naprawę czy liczy się on od momentu oddania urządzenia do operatora?

  • #13

    OFF-LINE
    Awatar Jash

    Dołączył
    31.01.2013
    Lokalizacja
    Wrocław
    Posty
    1,038
    Telefon
    HTC10, Xiaomi Redmi 4Pro
    Operator
    Plus
    Dziękuję
    85
    Podziękowano
    83(74)
    Wszystko masz napisane w karcie gwarancyjnej.

  • #14

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,221
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    669
    Podziękowano
    1,411(868)
    Wpisów na blogu
    36
    Cytat Zamieszczone przez Jash Zobacz posta
    Wszystko masz napisane w karcie gwarancyjnej.
    I właśnie o to chodzi, że nie wszystko jest napisane w Karcie Gwarancyjnej.
    Cytat Zamieszczone przez czorcia7 Zobacz posta
    Powiedzcie mi jeszcze ile czasu ma serwis naprawę gwarancyjną urządzenia?
    Gdzieś wyczytałem ze 14 dni (tylko nie wiem czy roboczych) i co jeśli te 14 dni minie?
    No i jeszcze czy te 14 dni to jest na naprawę czy liczy się on od momentu oddania urządzenia do operatora?
    To, co wyczytałeś, to zapewne przepisy Kodeksu cywilnego:
    Art. 580.
    § 1. Kto wykonuje uprawnienia wynikające z gwarancji, powinien dostarczyć rzecz na koszt gwaranta do miejsca wskazanego w gwarancji lub do miejsca, w którym rzecz została wydana przy udzieleniu gwarancji, chyba że z okoliczności wynika, iż wada powinna być usunięta w miejscu, w którym rzecz znajdowała się w chwili ujawnienia wady.
    § 2. otrzymał nowe brzmienie i obowiązuje do zakupów dokonanych od 25 grudnia 2014 roku:
    § 2. Gwarant jest obowiązany wykonać swoje obowiązki w terminie określonym w treści oświadczenia gwarancyjnego, a gdy go nie określono – niezwłocznie, ale nie później niż w terminie czternastu dni, licząc od dnia dostarczenia rzeczy przez uprawnionego z gwarancji, oraz dostarczyć mu rzecz na swój koszt do miejsca wskazanego w § 1.

    Do zakupów dokonanych przed 25 grudnia 2014 r.§ 2 art. 580 Kc brzmi następująco:

    § 2. Gwarant jest obowiązany wykonać obowiązki wynikające z gwarancji w odpowiednim terminie i dostarczyć uprawnionemu z gwarancji rzecz na swój koszt do miejsca wskazanego w paragrafie poprzedzającym.

    Odpowiadając zatem na Twoje pytanie, muszę uprzednio znać datę zakupu Twojego telefonu.

  • #15

    OFF-LINE

    Dołączył
    14.11.2014
    Posty
    284
    Telefon
    Lumia 930
    Dziękuję
    82
    Podziękowano
    19(15)
    Dziękuje bardzo
    Telefon został zakupiony w lutym 2015

    A co w jeśli gwarant nie dotrzyma terminu?

    Jeszcze jedno - te 14 dni to robocze, tak?
    Ostatnio edytowane przez czorcia7 ; 26-08-2015 o 21:14

  • #16

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,221
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    669
    Podziękowano
    1,411(868)
    Wpisów na blogu
    36
    Cytat Zamieszczone przez czorcia7 Zobacz posta
    A co w jeśli gwarant nie dotrzyma terminu?
    Możesz napisać skargę; poczytaj tu - Nieskuteczna naprawa w ramach gwarancji
    Przykład skargi masz tutaj - http://www.windowsmania.pl/blogs/ali...ez-serwis-139/ . Należałoby ją tylko zmodyfikować o aktualny, w Twojej sytuacji, stan prawny.
    Do dnia dzisiejszego, nie rozważałam jeszcze innej procedury ( za wyjątkiem skargi do Prezesa UOKiK'u ). Nie martw się jednak na zapas, szkoda zdrowia

    Cytat Zamieszczone przez czorcia7 Zobacz posta
    Jeszcze jedno - te 14 dni to robocze, tak?
    Jeżeli ustawodawca nie określił w przepisie w jaki sposób obliczać dany termin, stosuje się przepisy ogólne o terminie ( art. 110-116 Kc ), czyli liczymy dni kalendarzowe, z zastrzeżeniem, że przy obliczaniu terminu nie uwzględnia się dnia w którym nastąpiło zdarzenie; w Twoim przypadku, byłby to dzień oddania telefonu do serwisu.

  • #17

    OFF-LINE

    Dołączył
    14.11.2014
    Posty
    284
    Telefon
    Lumia 930
    Dziękuję
    82
    Podziękowano
    19(15)
    Dzięki bardzo za informacje


    Tak z ciekawości zadzwoniłem do Nokia Care (tam gdzie tel zostawiłem do naprawy) i do Regeneris (gdzie tel jest naprawiany) i obydwie osoby powiedziały mi że w przypadku Noki nie ma ustalonego terminu wykonania naprawy (tzn naprawa powinna być wykonana jak najszybciej jak to jest możliwe).
    Pan z Regeneris stwierdził że starają się w 14 dni ale może być dłużej (jeśli np nie ma części)
    Pani z NC powiedziała to samo i dodała że ktoś kiedyś nawet 6 miesięcy czekał....

    Lipa jakaś...

  • #18

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,221
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    669
    Podziękowano
    1,411(868)
    Wpisów na blogu
    36
    Ano właśnie, nie pisałeś nic o tym, że telefon już oddałeś do naprawy w ramach gwarancji. Zdecydowanie bym Ci to odradzała.
    Okazuje się, że gwarant/ autoryzowany serwis, nie tylko w takim przypadku, lekceważy polskie prawo. Polski ustawodawca wyraźnie określił w art. 580 Kodeksu cywilnego, że termin nie może przekraczać 14 dni, cyt. "....nie później niż w terminie czternastu dni, licząc od dnia dostarczenia rzeczy przez uprawnionego z gwarancji..".
    W następnej rozmowie, zwróć proszę serwisantowi uwagę na treść tego przepisu. Dobrze byłoby mieć odpowiedź serwisu na piśmie.
    Proszę żebyś na bieżąco dokonywał wpisów o tym, jak przebiega procedura Twojej naprawy gwarancyjnej. Gdy zawalą termin, będziemy reagowali, OK?

  • #19

    OFF-LINE

    Dołączył
    14.11.2014
    Posty
    284
    Telefon
    Lumia 930
    Dziękuję
    82
    Podziękowano
    19(15)
    Ok

    Jeszcze trochę czasu mają (oddałem tel do NC 19.08 a do Regeneris dotarła 20.08) ale ogólnie cierpliwość mi siada ponieważ to już druga naprawa w trakcie miesiąca... więc więcej tel nie mam niż mam
    Pierwszą naprawili w tydzień (używałem 2 tygodnie i inna usterka się pojawiła) natomiast obecna ma taki sam status naprawy od dnia dotarcia do serwisu czyli od 20 stopniowo tylko przesuwają termin zakończenia naprawy.

    Dzięki za zainteresowanie. Mam nadzieję ze sie wyrobią i będzie wsio ok
    Pozdrawiam
    Ostatnio edytowane przez czorcia7 ; 27-08-2015 o 15:40

  • #20

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,221
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    669
    Podziękowano
    1,411(868)
    Wpisów na blogu
    36
    Dlaczego nie reklamowałeś u sprzedawcy z tytułu rękojmi po pierwszej naprawie? Jaka to była wada/usterka?

  • Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni

    Informacje o wątku

    Użytkownicy przeglądający ten wątek

    Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten wątek. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

    Podobne wątki

    1. [Lumia 735] Sensowność naprawy
      Przez bors w dziale Naprawy gwarancyjne
      Odpowiedzi: 3
      Ostatni post / autor: 17-08-2015, 23:42
    2. Czy jak mam PfD i windows phone 8.1 to uznają mi gwarancje?
      Przez Madzik89 w dziale Pytania i odpowiedzi
      Odpowiedzi: 3
      Ostatni post / autor: 29-07-2014, 21:23
    3. [Lumia 620] Przyjęcie na gwarancje, brak paragonu
      Przez marcino123 w dziale Dyskusja ogólna
      Odpowiedzi: 12
      Ostatni post / autor: 11-08-2013, 20:03

    Tagi dla tego wątku

    Uprawnienia umieszczania postów

    • Nie możesz zakładać nowych tematów
    • Nie możesz pisać wiadomości
    • Nie możesz dodawać załączników
    • Nie możesz edytować swoich postów
    •  
    Kontakt
    administracja[at]windowsmania.pl

    Kopiowanie zawartości strony bez zezwolenia zabronione
    Dołącz do nas