Tweety na temat @windowsmaniapl
r   e   k   l   a   m   a
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 30

Wątek: Gwarancje, naprawy i reklamacje (Lumia 930)

  1. #1

    OFF-LINE

    Dołączył
    14.11.2014
    Posty
    284
    Telefon
    Lumia 930
    Dziękuję
    82
    Podziękowano
    19(15)

    Gwarancje, naprawy i reklamacje (Lumia 930)

    Reklama:
    Witam,

    Sporo telefonów miałem już w swoim życiu i zawsze o nie dbałem - nigdy nie było konieczności korzystania z napraw gwarancyjnych i pogwarancyjnych aż do czasu... Od lutego jestem właścicielem L930 no i są małe problemy z tym telefonem....

    Przeczytałem kilka wątków dotyczących tematu napraw gwarancyjnych, obsługi klienta itp ale nadal mam parę pytań.
    - Powiedzcie mi czy jest w końcu jakiś limit napraw po którym telefon powinien być wymieniony na nowy?
    - Czy wszystkie naprawy muszą dotyczyć tego samego elementu aby go wymienić?
    - Gdzie właściwie słać pisemka w w/w sprawie do Noki czy MS?
    - Dlaczego gwarancja nie jest przedłużana o czas pobytu telefonu w serwisie?
    - Gdzie najlepiej 'uderzyć' jeśli Nokia/MS olewa nasze pisma?
    - Czy po kilku naprawach gwarancyjnych nadal można ubiegać się o wymianę tel z tytułu rękojmi?
    - Czy wysyłając tel do naprawy lepiej zrobić to przez operatora, serwis Nokia Care czy wysłać tel bezpośrednio do serwisu (np regeneris)? Jest jakaś różnica w podejściu do klienta?

    Jeśli macie jakieś sprawdzone wiadomości/doświadczenia w tych sprawach to napiszcie
    Pozdrawiam

  2. Pani SponsorPanna Google jest aktywna
    Avatar Panny Google


    Dołączył
    24-08-2012
    Skąd
    Internet
    Telefon
    Lumia 900
    Operator
    Play
    Postów
    2134
    Podziękowano
    871(239)
  • #2

    OFF-LINE
    Awatar Jash

    Dołączył
    31.01.2013
    Lokalizacja
    Wrocław
    Posty
    1,038
    Telefon
    HTC10, Xiaomi Redmi 4Pro
    Operator
    Plus
    Dziękuję
    85
    Podziękowano
    83(74)
    1. jeśli trzecia naprawa jest nieskuteczna
    2. tak, musi dotyczyć tego samego elementu
    3. raczej MS
    4. przepisy określa gwarant
    5. jest wątek na forum
    6. zależy gdzie go kupiłeś

  • Jeden użytkownik podziękował Jash za ten post:

    czorcia7 (19-08-2015)

  • #3

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,215
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    669
    Podziękowano
    1,409(866)
    Wpisów na blogu
    36
    Cytat Zamieszczone przez czorcia7 Zobacz posta
    Powiedzcie mi czy jest w końcu jakiś limit napraw po którym telefon powinien być wymieniony na nowy?
    Nie jest mi znany żaden dokument, żadne oświadczenie producenta ani żaden przepis Kodeksu cywilnego w zakresie gwarancji, który by określał limit napraw, po którym telefon powinien być wymieniony na nowy.
    Pomoc - warunki ograniczonej gwarancji producenta - Microsoft - Polska
    art.577 Kodeksu cywilnego
    § 1. (pominęłam na potrzebę tej odpowiedzi)
    § 2. Obowiązki gwaranta mogą w szczególności polegać na zwrocie zapłaconej ceny, wymianie rzeczy bądź jej naprawie oraz zapewnieniu innych usług.
    § 3. Jeżeli została udzielona gwarancja co do jakości rzeczy sprzedanej, poczytuje się w razie wątpliwości, że gwarant jest obowiązany do usunięcia wady fizycznej rzeczy lub do dostarczenia rzeczy wolnej od wad, o ile wady te ujawnią się w ciągu terminu określonego w oświadczeniu gwarancyjnym.
    Cytat Zamieszczone przez czorcia7 Zobacz posta
    Czy wszystkie naprawy muszą dotyczyć tego samego elementu aby go wymienić?
    Patrz-> odpowiedź pierwsza.
    Cytat Zamieszczone przez czorcia7 Zobacz posta
    Gdzie właściwie słać pisemka w w/w sprawie do Noki czy MS?
    Jeżeli chodzi o telefony wyprodukowane przez Nokię i MIcrosoft, to pisemka ślemy do Microsoft'u
    Cytat Zamieszczone przez czorcia7 Zobacz posta
    Dlaczego gwarancja nie jest przedłużana o czas pobytu telefonu w serwisie?
    Skąd czerpałeś taką wiedzę? Stąd Pomoc - warunki ograniczonej gwarancji producenta - Microsoft - Polska ?
    Zgodnie z obowiązującym w Polsce prawem, termin gwarancji ulega przedłużeniu o czas, w ciągu którego wskutek wady rzeczy objętej gwarancją uprawniony z gwarancji nie mógł z rzeczy korzystać.
    art. 581. Kodeksu cywilnego
    § 1. Jeżeli w wykonaniu swoich obowiązków gwarant dostarczył uprawnionemu z gwarancji zamiast rzeczy wadliwej rzecz wolną od wad albo dokonał istotnych napraw rzeczy objętej gwarancją, termin gwarancji biegnie na nowo od chwili dostarczenia rzeczy wolnej od wad lub zwrócenia rzeczy naprawionej. Jeżeli gwarant wymienił część rzeczy, przepis powyższy stosuje się odpowiednio do części wymienionej.
    § 2. W innych wypadkach termin gwarancji ulega przedłużeniu o czas, w ciągu którego wskutek wady rzeczy objętej gwarancją uprawniony z gwarancji nie mógł z niej korzystać.
    Cytat Zamieszczone przez czorcia7 Zobacz posta
    Gdzie najlepiej 'uderzyć' jeśli Nokia/MS olewa nasze pisma?
    Zwrócić się o interwencję do Rzecznika Konsumentów.
    Cytat Zamieszczone przez czorcia7 Zobacz posta
    Czy po kilku naprawach gwarancyjnych nadal można ubiegać się o wymianę tel z tytułu rękojmi?
    Art. 579. Kodeksu cywilnego
    § 1. Kupujący może wykonywać uprawnienia z tytułu rękojmi za wady fizyczne rzeczy niezależnie od uprawnień wynikających z gwarancji.
    § 2. Wykonanie uprawnień z gwarancji nie wpływa na odpowiedzialność sprzedawcy z tytułu rękojmi.
    § 3. Jednakże w razie wykonywania przez kupującego uprawnień z gwarancji bieg terminu do wykonania uprawnień z tytułu rękojmi ulega zawieszeniu z dniem zawiadomienia sprzedawcy o wadzie. Termin ten biegnie dalej od dnia odmowy przez gwaranta wykonania obowiązków wynikających z gwarancji albo bezskutecznego upływu czasu na ich wykonanie.

    Cytat Zamieszczone przez czorcia7 Zobacz posta
    Czy wysyłając tel do naprawy lepiej zrobić to przez operatora, serwis Nokia Care czy wysłać tel bezpośrednio do serwisu (np regeneris)? Jest jakaś różnica w podejściu do klienta?
    Niestety, nie mam wiedzy ani doświadczenia w tym zakresie. Biorąc jednak pod uwagę treść § 3. art. 579 Kodeksu cywilnego,
    zawiadomiłabym sprzedawcę o wadzie, albo złożyłabym reklamację z tytułu gwarancji za pośrednictwem sprzedawcy (którym jest również operator).

  • Jeden użytkownik podziękował ali_cja za ten post:

    czorcia7 (20-08-2015)

  • #4

    OFF-LINE
    Awatar Jash

    Dołączył
    31.01.2013
    Lokalizacja
    Wrocław
    Posty
    1,038
    Telefon
    HTC10, Xiaomi Redmi 4Pro
    Operator
    Plus
    Dziękuję
    85
    Podziękowano
    83(74)
    Alicjo. Poniżej fragment karty gwarancyjnej produktów ktore sprzedaje. Z telefonami mialem to samo. Sony Xperia P naprawiana trzy razy. Przy czwartym wymiana na nowy. Blackberry z Orange to samo. Praktycznie to dobra wola gwaranta. Nie mniej jest obecna odkąd pamietam.



    Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka

  • #5

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,215
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    669
    Podziękowano
    1,409(866)
    Wpisów na blogu
    36
    Cytat Zamieszczone przez Jash Zobacz posta
    Alicjo. Poniżej fragment karty gwarancyjnej produktów ktore sprzedaje. Z telefonami mialem to samo. Sony Xperia P naprawiana trzy razy. Przy czwartym wymiana na nowy. Blackberry z Orange to samo. Praktycznie to dobra wola gwaranta. Nie mniej jest obecna odkąd pamietam.
    Nie negowałam Twojej wypowiedz; podejrzewałam, że musisz mieć jakąś "tajemną" wiedzę.
    Jednakże pytania dotyczyły konkretnego telefonu ( L930 ), stąd mój post.

  • #6

    OFF-LINE
    Awatar Jash

    Dołączył
    31.01.2013
    Lokalizacja
    Wrocław
    Posty
    1,038
    Telefon
    HTC10, Xiaomi Redmi 4Pro
    Operator
    Plus
    Dziękuję
    85
    Podziękowano
    83(74)
    To nie jest tajemna wiedza. Ty swoją opierasz o ustawę, a zapisy gwaranta w kartach często są takie jak u mnie, albo nie ma, a wtedy zwyczajowo (może z niewiedzy) gwarant wymienia urządzenie.

  • #7

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,215
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    669
    Podziękowano
    1,409(866)
    Wpisów na blogu
    36
    Cytat Zamieszczone przez Jash Zobacz posta
    zwyczajowo (może z niewiedzy) gwarant wymienia urządzenie.
    Coś z tym jest na rzeczy Wczoraj przeprowadziłam telefoniczną rozmowę z autoryzowanym serwisem Microsoft'u i serwisant sam dokładnie nie wiedział o okresie gwarancji na baterię w telefonie

    Cytat Zamieszczone przez Jash Zobacz posta
    Ty swoją opierasz o ustawę
    Proszę, nie ograniczaj mojej wiedzy tylko do ustaw, dla mnie to jest tylko baza

  • #8

    OFF-LINE
    Moderator Globalny Awatar to_ja

    Dołączył
    30.09.2012
    Lokalizacja
    127.0.0.1
    Posty
    4,529
    Telefon
    Samsung Galaxy S7
    FW
    7
    Operator
    Orange
    Dziękuję
    705
    Podziękowano
    1,258(661)
    Cytat Zamieszczone przez Jash Zobacz posta
    a zapisy gwaranta w kartach często są takie jak u mnie, albo nie ma, a wtedy zwyczajowo (może z niewiedzy) gwarant wymienia urządzenie.
    Jash, Ty chyba najlepiej powinieneś znać zapisy karty gwarancyjnej L930. Możesz mi wskazać ten podpunkt w karcie gwarancyjnej? Niestety nie potrafię go znaleźć.
    Zwyczajowo Regenersis nie wymienia urządzeń(prostując - serwis jako wymianę urządzenia określa nową płytę główną) - sprawdzone. 4 naprawy gwarancyjne i chyba by do końca świata naprawiali moją Nokię gdybym nie wybrał drogi ustawowej.
    Samsung Galaxy S7

  • Jeden użytkownik podziękował to_ja za ten post:

    ali_cja (22-08-2015)

  • #9

    OFF-LINE
    Awatar Jash

    Dołączył
    31.01.2013
    Lokalizacja
    Wrocław
    Posty
    1,038
    Telefon
    HTC10, Xiaomi Redmi 4Pro
    Operator
    Plus
    Dziękuję
    85
    Podziękowano
    83(74)
    Nie mam już L930 zatem nie mam też karty gwarancyjnej. Nie pomogę. W mojej karcie od Sony Xperia P był taki zapis i urządzenie wymieniono na nowe, całe nie tylko płytę główną. W przypadku BlackBerry z Orange było to samo.
    Mam też przed sobą kartę gwarancyjną od Samsunga Galaxy A5, którego dopiero co kupiłem. Stoi jak byk napisane, że urządzenie będzie wymienione na nowe jeśli serwis dokona 3 napraw, a urządzenie nadal nie będzie sprawne, lub jeśli urządzenie będzie miało usterkę niemożliwą do naprawy. Jak więc widać, nie piszę informacji wyssanych z palca. Jeśli ktoś nadal wątpi wrzucą fotkę karty gw. od Samsunga.

  • #10

    OFF-LINE
    Moderator Globalny Awatar to_ja

    Dołączył
    30.09.2012
    Lokalizacja
    127.0.0.1
    Posty
    4,529
    Telefon
    Samsung Galaxy S7
    FW
    7
    Operator
    Orange
    Dziękuję
    705
    Podziękowano
    1,258(661)
    Cytat Zamieszczone przez Jash Zobacz posta
    Nie mam już L930 zatem nie mam też karty gwarancyjnej. Nie pomogę.
    Całe szczęście Microsoft podaje warunki gwarancji nie tylko w karcie gwarancyjnej tak więc ponawiam moje pytanie. https://www.microsoft.com/pl-pl/mobi...ja-producenta/

    Cytat Zamieszczone przez Jash Zobacz posta
    W mojej karcie od Sony Xperia P był taki zapis i urządzenie wymieniono na nowe, całe nie tylko płytę główną. W przypadku BlackBerry z Orange było to samo.
    Mam też przed sobą kartę gwarancyjną od Samsunga Galaxy A5, którego dopiero co kupiłem. Stoi jak byk napisane, że urządzenie będzie wymienione na nowe jeśli serwis dokona 3 napraw, a urządzenie nadal nie będzie sprawne, lub jeśli urządzenie będzie miało usterkę niemożliwą do naprawy. Jak więc widać, nie piszę informacji wyssanych z palca.
    Przypominam nazwę tematu:
    Gwarancje, naprawy i reklamacje (Lumia 930)
    Nikt Ci tu nie zarzuca, że to co piszesz jest nieprawdą. Sęk w tym, że nie jest to bezpośrednio powiązane z tematem dyskusji.
    Samsung Galaxy S7

  • Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

    Informacje o wątku

    Użytkownicy przeglądający ten wątek

    Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten wątek. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

    Podobne wątki

    1. [Lumia 735] Sensowność naprawy
      Przez bors w dziale Naprawy gwarancyjne
      Odpowiedzi: 3
      Ostatni post / autor: 17-08-2015, 23:42
    2. Czy jak mam PfD i windows phone 8.1 to uznają mi gwarancje?
      Przez Madzik89 w dziale Pytania i odpowiedzi
      Odpowiedzi: 3
      Ostatni post / autor: 29-07-2014, 21:23
    3. [Lumia 620] Przyjęcie na gwarancje, brak paragonu
      Przez marcino123 w dziale Dyskusja ogólna
      Odpowiedzi: 12
      Ostatni post / autor: 11-08-2013, 20:03

    Tagi dla tego wątku

    Uprawnienia umieszczania postów

    • Nie możesz zakładać nowych tematów
    • Nie możesz pisać wiadomości
    • Nie możesz dodawać załączników
    • Nie możesz edytować swoich postów
    •  
    Kontakt
    administracja[at]windowsmania.pl

    Kopiowanie zawartości strony bez zezwolenia zabronione
    Dołącz do nas