Tweety na temat @windowsmaniapl
r   e   k   l   a   m   a
Strona 8 z 8 PierwszyPierwszy ... 45678
Pokaż wyniki od 71 do 77 z 77

Wątek: Gwarancja na "wbudowaną" baterię; kontrowersja

  1. #71

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,221
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    669
    Podziękowano
    1,411(868)
    Wpisów na blogu
    36
    Reklama:
    Cytat Zamieszczone przez Jash Zobacz posta
    To co pokazałaś to nie jest bateria do telefonu, tylko dodatkowa bateria do telefonu
    I o to mi właśnie chodziło; w Twojej wypowiedzi użyłeś dwa razy słowo "bateria do telefonu".
    Raz, jako "to nie jest", i raz "tylko dodatkowa". Bateria, to bateria; tylko różne może być jej przeznaczenie. Czyli, w jakim celu producent ją wyprodukował i wprowadził do obrotu.

    Założenia:
    1. Czy jest to bateria, wchodząca w skład sprzedawanego telefonu Galaxy S5 Mini?
    2. Czy jest to bateria, którą / zgodnie z jej przeznaczeniem /, można wykorzystać do ładowania jakiegokolwiek telefonu?
    3. Czy jest to bateria przeznaczona tylko i wyłącznie jako dodatkowe akcesorium, mogąca stanowić odrębny przedmiot własności, do telefonu Galaxy S5 Mini?
    W tym miejscu, przypominam / przytoczoną w poście #4 / definicję, sformułowaną w Kodeksie cywilnym:
    "..Art. 51. Definicja przynależności
    § 1. Przynależnościami są rzeczy ruchome potrzebne do korzystania z innej rzeczy (rzeczy głównej) zgodnie z jej przeznaczeniem, jeżeli pozostają z nią w faktycznym związku odpowiadającym temu celowi.
    § 2. Nie może być przynależnością rzecz nie należąca do właściciela rzeczy głównej.
    § 3. Przynależność nie traci tego charakteru przez przemijające pozbawienie jej faktycznego związku z rzeczą główną..."


    Wnioski:
    Jeżeli przyjmiemy ,na potrzebę tego tematu, że odpowiedzi na pytanie 1 i 2 brzmią "NIE" a odpowiedź na pytanie 3 brzmi "TAK", to w którym miejscu w Warunkach gwarancji, producent określił okres obowiązywania gwarancji dla tej baterii?
    Na stronie Informacje o Gwarancji | Samsung PL, producent w "Informacji o gwarancji" wymienił:
    Telefony komórkowe,
    Audio - Video,
    Sprzęt komputerowy,
    Urządzenia drukujące,
    Urządzenia AGD,
    Nośniki pamięci.
    Jest to katalog zamknięty, zatem informacji o bateriach telefonicznych możemy szukać jedynie w podkatalogu "Telefony komórkowe". W tym podkatalogu, wymienione są 3 produkty:
    1. Telefon komórkowy -> Informacje ogólne->Okres gwarancji na akcesoria wynosi 6 miesięcy
    Okres gwarancji na akumulatory wynosi 12 miesięcy->Okres gwarancji (miesiące)->24,
    2. Tablety / dalsze informacje pomijam/,
    3. Akcesoria bluetooth /dalsze informacje bz./
    Pytanie:
    Jaki okres gwarancji obowiązuje na "Dodatkowa bateria do GALAXY S5 Mini (Extra Battery Kit)"?

  2. Pani SponsorPanna Google jest aktywna
    Avatar Panny Google


    Dołączył
    24-08-2012
    Skąd
    Internet
    Telefon
    Lumia 900
    Operator
    Play
    Postów
    2134
    Podziękowano
    871(239)
  • #72

    OFF-LINE
    Awatar Jash

    Dołączył
    31.01.2013
    Lokalizacja
    Wrocław
    Posty
    1,038
    Telefon
    HTC10, Xiaomi Redmi 4Pro
    Operator
    Plus
    Dziękuję
    85
    Podziękowano
    83(74)
    Cytat Zamieszczone przez rakers Zobacz posta
    No wybacz za błędnego nicka ale to słownik Cię zmienił. Taka sytuacja. Zakup odbył sie dokladnie 26 dni temu.

    Temat jest o gwarancjach, nie o Nokii. I Alicja ciągnie i porusza super ważny temat. Jak będziesz miał problem z gwarancja będziesz miał na co sie powoływać. A jak Cię nie interesuje, nie musisz czytać. Ja mam l640 i jestem ciekawy jak sie ma prawo polskie a zapiski MS.

    Ustawa dotyczy wszystkich.
    Wybaczam autokorekcie
    Temat poruszany przez koleżankę bardzo ważny i za to jej chwała tylko....(a dobra nie ważna).
    Co do mnie i potrzebności....pracuję w handlu już trochę czasu, znam ustawę i prawa, bo też konsumentem jestem. Też, podobnie jak Alicja nie korzystam z gwarancji tylko z ustawy. Dzięki tej ustawę wygrałem sprawę ze sklepem, który sprzedał mi wadliwe obuwie sportowe. Prowadziłem też kilka spraw dla rodziny i kolegów. Mam nawet swój gotowy wzór pisma, który wypożyczam kolegom



    Cytat Zamieszczone przez ali_cja Zobacz posta
    Jaki okres gwarancji obowiązuje na "Dodatkowa bateria do GALAXY S5 Mini (Extra Battery Kit)"?
    No tam nic właśnie nie jest napisane, ale możemy zapytać ich drogą e-mailową.
    Jeśli na stronie informacyjnej o gwarancji nie ma słowa o bateriach to możemy domniemywać to co napisałem, że Samsung nie sprzedaje ich jako oddzielny przedmiot. Są w zestawie z telefonem i wtedy, korzystając z gwarancji mamy to co oni tam napisali na temat baterii. Tak to widzę.
    Ostatnio edytowane przez Jash ; 26-07-2015 o 16:19

  • Jeden użytkownik podziękował Jash za ten post:

    ali_cja (30-07-2015)

  • #73

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,221
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    669
    Podziękowano
    1,411(868)
    Wpisów na blogu
    36
    Tomek/rakers/ w poscie #52, s.5, przedstawił stanowisko konsultanta LG, że w przypadku zakupu telefonu przed 25 grudnia 2014 r. gwarancja na baterie i akcesoria wynosi 6 miesięcy. Natomiast, jeżeli telefon został zakupiony po 25 grudnia 2014 r., to na akcesoria są 24 miesiące gwarancji. Oraz, że ta zmiana związana jest z datą wejścia w życie ustawy o prawach konsumenta.

    Porównałam przepisy dotyczące gwarancji przed 25 grudnia i po tej dacie. Zastanawiałam się, który to przepis spowodował tak istotną dla nas /kupujących, w tym konsumentów/ zmianę stanowiska LG w zakresie okresu ochrony gwarancyjnej. W drodze eliminacji, pozostał mi jeden artykuł, a konkretniej przepis z § 2 i odpowiednio § 4 art.577 Kc.
    W art.577 Kodeksu cywilnego / w obydwu stanach prawnych/, ustawodawca używa terminu "rzecz" bądź "rzecz sprzedana". Czyżby LG, uznało /po tej dacie granicznej 25 grudnia/, że gwarancja obejmuje rzecz sprzedaną, a rzecz sprzedana to cała zawartość znajdująca się w opakowaniu, wydana kupującemu w dniu umowy sprzedaży /czy, z chwilą objęcia w posiadanie/?



    I. Do 25 grudnia 2014 roku
    W brzmieniu ustawy z dnia 23 sierpnia 1996 r. o zmianie ustawy – Kodeks cywilny (Dz. U. Nr 114, poz. 542), która weszła w życie z dniem 28 grudnia 1996 r.

    Art. 577. § 1. W wypadku gdy kupujący otrzymał od sprzedawcy dokument gwarancyjny co do jakości rzeczy sprzedanej, poczytuje się w razie wątpliwości, że wystawca dokumentu (gwarant) jest obowiązany do usunięcia wady fizycznej rzeczy lub do dostarczenia rzeczy wolnej od wad, jeżeli wady te ujawnią się w ciągu terminu określonego w gwarancji.
    § 2. Jeżeli w gwarancji nie zastrzeżono innego terminu, termin wynosi jeden rok licząc od dnia, kiedy rzecz została kupującemu wydana.

    II. Od 25 grudnia 2014 roku
    Ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, art. 577 Kodeksu cywilnego, otrzymał brzmienie:
    Art. 577. § 1. Udzielenie gwarancji następuje przez złożenie oświadczenia gwarancyjnego, które określa obowiązki gwaranta i uprawnienia kupującego w przypadku, gdy rzecz sprzedana nie ma właściwości określonych w tym oświadczeniu. Oświadczenie gwarancyjne może zostać złożone w reklamie.
    § 2. Obowiązki gwaranta mogą w szczególności polegać na zwrocie zapłaconej ceny, wymianie rzeczy bądź jej naprawie oraz zapewnieniu innych usług.
    § 3. Jeżeli została udzielona gwarancja co do jakości rzeczy sprzedanej, poczytuje się w razie wątpliwości, że gwarant jest obowiązany do usunięcia wady fizycznej rzeczy lub do dostarczenia rzeczy wolnej od wad, o ile wady te ujawnią się w ciągu terminu określonego w oświadczeniu gwarancyjnym.
    § 4. Jeżeli nie zastrzeżono innego terminu, termin gwarancji wynosi dwa lata licząc od dnia, kiedy rzecz została kupującemu wydana
    .”


    Nie mogę jednak, dopatrzyć się związku wydłużenia okresu gwarancji z 6 na 24 miesiące poprzez zmiany, wprowadzone ustawą o prawach konsumenta. A może, wydłużenie okresu gwarancji związane jest z wejściem w życie 1 stycznia 2015 roku, znowelizowanych przepisów ustawy z 24 kwietnia 2009 r. o bateriach i akumulatorach? Ale to już temat na odrębny wpis.

  • Jeden użytkownik podziękował ali_cja za ten post:


  • #74

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,221
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    669
    Podziękowano
    1,411(868)
    Wpisów na blogu
    36
    Poniżej jest zapis rozmowy, którą przeprowadziłam dzisiaj, w ramach czatu, z konsultantem Samsunga.




    Edit; dodałam treść e-mail'a z pytaniami, wysłany 29.07.2015r. do Mocrosoft;
    Ostatnio edytowane przez ali_cja ; 30-07-2015 o 01:51

  • #75

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,221
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    669
    Podziękowano
    1,411(868)
    Wpisów na blogu
    36
    Wczoraj prowadziłam konwersację ze specjalistą ds. sprzedaży produktów Microsoft ( w ramach czatu) oraz rozmowę telefoniczną z pracownikiem Autoryzowanego Punktu Sprzedaży i Serwisu "Bimit-Bis" w Gdańsku ( tel. 587100794, ul. Grunwaldzka 28/1) na temat gwarancji baterii telefonicznych. Pracownik serwisu, nie był pewien, na jaki okres producent udziela gwarancji na baterie niewymienne w telefonie ( według niego to 6 albo 12 miesięcy). Powiedział również i to, że nie spotkał się w serwisie z sytuacją, w której jedyną wadą telefonu np. w trzynastym miesiącu gwarancji, byłaby tylko wada baterii. Może zdarzyć się również i tak, wg. pracownika serwisu, że w trakcie naprawy gwarancyjnej zostanie wymieniona bateria, bez wzywania reklamującego do uiszczenia opłaty za baterię i jej montaż.
    Nie wiem, dlaczego nie otrzymałam mail'a z zapisem czatu ze specjalistą Microsoft. Również, do dnia dzisiejszego, nie otrzymałam odpowiedzi od Microsoft'u na pytania zadane drogą mailową.
    Poniżej, moja kopia zapisu czatu. Pomimo, podobno, przesłania czatu do "pomocy technicznej"- nikt się nie zgłaszał ani na ten czat, ani na stronie pomocy technicznej.


  • 2 następujących użytkowników podziękowało ali_cja za ten post:

    djtonka (22-08-2015),to_ja (22-08-2015)

  • #76

    OFF-LINE

    Dołączył
    03.04.2014
    Posty
    25
    Telefon
    lumia 925
    Operator
    O2
    Dziękuję
    16
    Podziękowano
    4(4)
    odnoszę wrażenie że to była rozmowa z botem

  • #77

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,221
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    669
    Podziękowano
    1,411(868)
    Wpisów na blogu
    36
    Ja też odnosiłam takie wrażenie, ale to była jedyna okazja do zadania nurtujących mnie pytań. Polowałam na konsultanta od dłuższego czasu i zaskoczyło mnie to, że ktoś podjął rozmowę. Chciałam jeszcze wypytać o ustawę o bateriach, ale pani najwyraźniej uznała, że trzeba mnie się pozbyć. Myślę, że ustawa z dnia 24 kwietnia 2009 r. o bateriach i akumulatorach (Dz. U. z 2009 r. Nr 79, poz. 666, z 2011 r. Nr 152, poz. 897, Nr 171, poz. 1016, Nr 178, poz. 1060, z 2013 r. poz. 21, z 2014 r. poz. 1322.) Internetowy System Aktów Prawnych, jako jedyny akt definiuje pojęcia: bateria i akumulator oraz sprzedawców tychże.

    Poniżej, podsumowanie tematu: Gwarancja na "wbudowaną" baterię.

    **Ukryta zawartość: Naciśnij przycisk Dziękuję a następnie odśwież stronę**

  • 9 następujących użytkowników podziękowało ali_cja za ten post:

    finger (19-10-2017),Jash (25-08-2015),Marek Czerniejewski (06-03-2016),pavvel666 (25-08-2015),SHT (21-12-2015),Siema_CoTam (14-03-2016),to_ja (25-08-2015),Trebuh (15-06-2017),UAZownik (03-08-2017)

    Strona 8 z 8 PierwszyPierwszy ... 45678

    Informacje o wątku

    Użytkownicy przeglądający ten wątek

    Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten wątek. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

    Podobne wątki

    1. Kłopoty z baterią
      Przez Robertt w dziale Wsparcie techniczne
      Odpowiedzi: 5
      Ostatni post / autor: 05-09-2014, 23:05
    2. [Lumia 925] Problem z baterią
      Przez AdBlock w dziale Wsparcie techniczne
      Odpowiedzi: 15
      Ostatni post / autor: 03-09-2014, 17:21
    3. [Lumia 800] Problem z baterią
      Przez stanley50 w dziale Dyskusja ogólna
      Odpowiedzi: 15
      Ostatni post / autor: 10-08-2014, 13:18
    4. HTC 8S problem z baterią
      Przez izkka w dziale Wsparcie techniczne
      Odpowiedzi: 97
      Ostatni post / autor: 20-05-2014, 20:22
    5. Problem z baterią
      Przez Konrad Łapiński w dziale Wsparcie techniczne
      Odpowiedzi: 20
      Ostatni post / autor: 14-03-2014, 18:40

    Tagi dla tego wątku

    Uprawnienia umieszczania postów

    • Nie możesz zakładać nowych tematów
    • Nie możesz pisać wiadomości
    • Nie możesz dodawać załączników
    • Nie możesz edytować swoich postów
    •  
    Kontakt
    administracja[at]windowsmania.pl

    Kopiowanie zawartości strony bez zezwolenia zabronione
    Dołącz do nas