Tweety na temat @windowsmaniapl
r   e   k   l   a   m   a
Strona 5 z 8 PierwszyPierwszy 12345678 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 50 z 77

Wątek: Gwarancja na "wbudowaną" baterię; kontrowersja

  1. #41

    OFF-LINE
    Awatar Jash

    Dołączył
    31.01.2013
    Lokalizacja
    Wrocław
    Posty
    1,038
    Telefon
    HTC10, Xiaomi Redmi 4Pro
    Operator
    Plus
    Dziękuję
    85
    Podziękowano
    83(74)
    Reklama:
    Cytat Zamieszczone przez ali_cja Zobacz posta
    Na jaką część składową pralki masz najdłuższy okres gwarancji, na obudowę?
    Może być np. na bęben.

  2. Pani SponsorPanna Google jest aktywna
    Avatar Panny Google


    Dołączył
    24-08-2012
    Skąd
    Internet
    Telefon
    Lumia 900
    Operator
    Play
    Postów
    2134
    Podziękowano
    871(239)
  • #42
    rakers
    Gość
    Alicjo,
    mam zapis czatu w którym pracownik infolinii potwierdza, że na wymienione części mam okres 2 letniej obowiązującej gwarancji, poczynając od dnia wymiany tj od 22.08.2015 roku.
    Tj na ekran i baterię.
    Ostatnio edytowane przez rakers ; 23-07-2015 o 10:49

  • Jeden użytkownik podziękował rakers za ten post:

    ali_cja (23-07-2015)

  • #43

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,231
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    670
    Podziękowano
    1,415(869)
    Wpisów na blogu
    36
    I jak tu Ciebie, Tomku, nie kochać
    Dawaj proszę, zapis tego czatu
    Czyby tylko Microsoft nas oszukiwał? A może wcale nas nie oszukuje, tylko ludzie o tym nie wiedzą, przyjmując, że skoro okres gwarancji minął, to wszystko jest OK. Ale, zastanawiającym jest fakt, że serwisy informują, o tym, że gwarancja na wymienione części nie biegnie na nowo. Problem jest jeszcze poważniejszy przy wymianie przez serwis telefonu na nowy. Tu też, według serwisów, gwarancja nie biegnie na nowo. Zapytaj proszę, konsultanta LG jeszcze o tę sytuację.

    Poruszyłam już ten temat na forumowym blogu,, ale jakoś nikogo to nie ruszyło ;
    Zapisy w Karcie Gwarancyjnej nie mogą być sprzeczne z obowiązującym w Polsce prawem! http://www.windowsmania.pl/blogs/ali...ce-prawem-136/
    "Odnowiona" gwarancja
    http://www.windowsmania.pl/blogs/ali...gwarancja-133/
    Choroba, nie mogę dodać linków
    Ostatnio edytowane przez ali_cja ; 23-07-2015 o 12:54

  • #44
    rakers
    Gość
    Proszę bardzo Alicja i jak tu Google nie kochać i wsparcia Google

    Zapis czatu.png
    Ostatnio edytowane przez rakers ; 23-07-2015 o 15:35

  • Jeden użytkownik podziękował rakers za ten post:

    ali_cja (23-07-2015)

  • #45

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,231
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    670
    Podziękowano
    1,415(869)
    Wpisów na blogu
    36

    No, to w przypadku LG problem, chyba, mamy rozwiązany Dlaczego "chyba"?
    Nurtuje mnie jeszcze jednej "mały" problem;
    - jak wyglądałby sytuacja w przypadku baterii wyniennej, gdyby użytkownik chciał skorzystać z nieodpłatnej wymiany takiej baterii /bo, np.umarła /, a do upływu gwarancji pozostałoby, np. kilkanaście dni.
    Czy mogłabym, obiecuję, że to się, chyba, już w tym temacie nie powtórzy, prosić o zadanie na czacie tego pytania?

  • #46

    OFF-LINE
    Awatar djtonka

    Dołączył
    19.08.2012
    Posty
    20,958
    Telefon
    jakiś amerykański
    FW
    fresz
    Operator
    rydzyk
    Dziękuję
    7,949
    Podziękowano
    222,084(11,127)
    Cytat Zamieszczone przez ali_cja Zobacz posta
    Zgadza się,
    A jakie jest Twoje zdanie na temat baterii "telefonicznej";
    bateria jest:
    - częścią składową telefonu /czyli, że bez niej telefon nie nadaje się do użytku a tym samym- urządzenie nie spełnia funkcji dla których je wyprodukowano/,
    - odrębną rzeczą /jest bo jest, ale nie wiadomo po co/,
    - a może jest tzw. przynależnością /jak np.etui, czyli może być wykorzystana, ale może też jej nie być dla prawidłowego działania telefonu /
    Producent nie rozgranicza tego czy jest wbudowana czy nie, liczy się fakt nieautoryzowanego otwarcia. Zatem w tym przypadku po prostu przepada gwarancja. Do tego gwarant czyli Nokia skróciła ten okres z 12 na 6 miesięcy.

  • Jeden użytkownik podziękował djtonka za ten post:

    ali_cja (23-07-2015)

  • #47

    OFF-LINE
    Moderator Globalny Awatar to_ja

    Dołączył
    30.09.2012
    Lokalizacja
    127.0.0.1
    Posty
    4,529
    Telefon
    Samsung Galaxy S7
    FW
    7
    Operator
    Orange
    Dziękuję
    705
    Podziękowano
    1,258(661)
    Zgadza się, jednak o ile dobrze się orientuję to mówimy o aspekcie obowiązującego okresu gwarancji na ogniwo, a nie fakt nieautoryzowanego otwarcia.

    PS. Znalazłem dziś kartę gwarancyjną z okresu dominacji Symbiana i znajdują się tam dość podobne zapisy do tych, które są teraz stosowane przez MS.
    Samsung Galaxy S7

  • Jeden użytkownik podziękował to_ja za ten post:

    ali_cja (23-07-2015)

  • #48

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,231
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    670
    Podziękowano
    1,415(869)
    Wpisów na blogu
    36
    " Warunki Gwarancji LG
    1.Gwarancja dotyczy wyrobów powszechnego użytku dystrybuowanych przez LG Electronics Polska Sp. z o.o. na terenie Unii Europejskiej.
    2.LG Electronics Polska Sp. z o.o. gwarantuje sprawne działanie sprzętu, na który wydana jest niniejsza Karta Gwarancyjna, pod warunkiem korzystania ze sprzętu zgodnie z przeznaczeniem i warunkami techniczno-eksploatacyjnymi opisanymi w Instrukcji Obsługi.
    3.Karta gwarancyjna jest ważna, jeżeli sporządzona jest na oryginalnym druku lub dostarczonym przez sprzedawcę duplikacie oryginalnej karty gwarancyjnej i zawiera następujące dane: nazwę sprzętu, model, numer fabryczny, datę sprzedaży, pieczęć i podpis sprzedawcy oraz podpis klienta. Dokonywanie jakichkolwiek skreśleń lub poprawek w karcie gwarancyjnej pociąga za sobą jej unieważnienie.
    4.LG Electronics Polska Sp. z o.o. udziela gwarancji na okres 24 miesięcy oraz ograniczonej gwarancji rozszerzonej wskazanej w tabeli „Gwarancja rozszerzona”, licząc od daty wydania sprzętu. Realizacja uprawnień gwarancyjnych odbywać się będzie po przedstawieniu ważnej karty gwarancyjnej wraz z dowodem zakupu oraz potwierdzeniu zgodności zapisów w karcie gwarancyjnej ze stanem faktycznym lub bezspornym udowodnieniu przez konsumenta, iż sprzęt znajduje się w okresie gwarancji.
    5.Wady ujawnione w okresie gwarancji usuwane będą bezpłatnie, w możliwie krótkim terminie, nieprzekraczającym 14 dni, licząc od daty przyjęcia sprzętu do naprawy.
    6.W przypadku naprawy poza miejscem użytkowania, sprzęt powinien zostać dostarczony do właściwego miejsca lub przekazany do wysyłki w opakowaniu zmniejszającym ryzyko jego uszkodzenia podczas transportu (zalecane jest oryginalne opakowanie fabryczne).
    7.Gwarancją objęte są wyłącznie uszkodzenia i wady powstałe z przyczyn tkwiących w sprzedanym urządzeniu. Nie są objęte gwarancją uszkodzenia powstałe z przyczyn zewnętrznych, jak np.: mechaniczne, spowodowane zjawiskami atmosferycznymi, zanieczyszczenia, zalania, uszkodzenia powstałe wskutek użycia niewłaściwych materiałów eksploatacyjnych (np. środków czyszczących), wynikłe w procesie nieautoryzowanej aktualizacji lub zmiany oprogramowania wewnętrznego urządzenia...."
    Źródło http://www.lg.com/pl/wsparcie/inform...TC150107104920

    Cytat Zamieszczone przez to_ja Zobacz posta
    Znalazłem dziś kartę gwarancyjną z okresu dominacji Symbiana i znajdują się tam dość podobne zapisy do tych, które są teraz stosowane przez MS
    To już teraz wiemy, skąd wzięły się te zapisy w MS. W LG nie ma żadnych zapisów o baterii, ekranie czy obudowie. I tak powinno być; jeżeli użytkownik nie przyczynił się, co najmniej, do powstania wady, to powinna ona być usunięta bezpłatnie, w ramach gwarancji. Tak długo, jak długo trwa okres gwarancji na całe urządzenie.
    Dlaczego w Polsce, autoryzowane serwisy MS wprowadzają klientów/konsumentów w błąd?
    Co tu jest grane?
    Ostatnio edytowane przez ali_cja ; 23-07-2015 o 22:08

  • #49

    OFF-LINE
    Awatar djtonka

    Dołączył
    19.08.2012
    Posty
    20,958
    Telefon
    jakiś amerykański
    FW
    fresz
    Operator
    rydzyk
    Dziękuję
    7,949
    Podziękowano
    222,084(11,127)
    A i przecież krajowe prawo konsumenckie ma pierwszeństwo i tak jeśli to zawiera?

  • #50

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,231
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    670
    Podziękowano
    1,415(869)
    Wpisów na blogu
    36
    Cytat Zamieszczone przez djtonka Zobacz posta
    A i przecież krajowe prawo konsumenckie ma pierwszeństwo i tak jeśli to zawiera?
    Tak właśnie jest:
    "Art. 7. ustawy z 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta / Dz.U.2014, Póz. 827*/
    Konsument nie może zrzec się praw przyznanych mu w ustawie. Postanowienia umów mniej korzystne dla konsumenta niż postanowienia ustawy są nieważne, a w ich miejsce stosuje się przepisy ustawy."

    Napisałam o tym na blogu, w temacie: http://www.windowsmania.pl/blogs/ali...ce-prawem-136/

    W temacie http://www.windowsmania.pl/blogs/ali...gwarancja-133/, napisałam:
    "..Sprawdziłam Warunki Gwarancji Microsoft na stronie; Pomoc - warunki ograniczonej gwarancji producenta - Microsoft - Polska
    i znalazłam taki oto kwiatek;
    "....W zakresie, na jaki zezwalają obowiązujące przepisy prawa, żadna naprawa lub wymiana nie odnowi ani nie przedłuży okresu gwarancji. Części oryginalne lub zamienne albo Produkty zamienne będą objęte Gwarancją przez pozostałą część oryginalnego okresu gwarancji lub przez okres 60 (sześćdziesięciu) dni od daty naprawy lub wymiany, w zależności od tego, który z nich będzie dłuższy.
    Produkt lub wszystkie elementy Produktu, które zostały wymienione przez Producenta, stają się własnością Producenta....."

    Kubo, masz 100% racji, gdy piszesz "oddaj nowy telefon na gwarancję, dostaniesz składaka".

  • Strona 5 z 8 PierwszyPierwszy 12345678 OstatniOstatni

    Informacje o wątku

    Użytkownicy przeglądający ten wątek

    Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten wątek. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

    Podobne wątki

    1. Kłopoty z baterią
      Przez Robertt w dziale Wsparcie techniczne
      Odpowiedzi: 5
      Ostatni post / autor: 05-09-2014, 23:05
    2. [Lumia 925] Problem z baterią
      Przez AdBlock w dziale Wsparcie techniczne
      Odpowiedzi: 15
      Ostatni post / autor: 03-09-2014, 17:21
    3. [Lumia 800] Problem z baterią
      Przez stanley50 w dziale Dyskusja ogólna
      Odpowiedzi: 15
      Ostatni post / autor: 10-08-2014, 13:18
    4. HTC 8S problem z baterią
      Przez izkka w dziale Wsparcie techniczne
      Odpowiedzi: 97
      Ostatni post / autor: 20-05-2014, 20:22
    5. Problem z baterią
      Przez Konrad Łapiński w dziale Wsparcie techniczne
      Odpowiedzi: 20
      Ostatni post / autor: 14-03-2014, 18:40

    Tagi dla tego wątku

    Uprawnienia umieszczania postów

    • Nie możesz zakładać nowych tematów
    • Nie możesz pisać wiadomości
    • Nie możesz dodawać załączników
    • Nie możesz edytować swoich postów
    •  
    Kontakt
    administracja[at]windowsmania.pl

    Kopiowanie zawartości strony bez zezwolenia zabronione
    Dołącz do nas