Tweety na temat @windowsmaniapl
r   e   k   l   a   m   a
Strona 2 z 8 PierwszyPierwszy 123456 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 77

Wątek: Gwarancja na "wbudowaną" baterię; kontrowersja

  1. #11

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,231
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    670
    Podziękowano
    1,415(869)
    Wpisów na blogu
    36
    Reklama:
    Kto Ci o tym napisał i z jakiego powodu?
    Chyba, nie masz mnie na myśli?

  2. Pani SponsorPanna Google jest aktywna
    Avatar Panny Google


    Dołączył
    24-08-2012
    Skąd
    Internet
    Telefon
    Lumia 900
    Operator
    Play
    Postów
    2134
    Podziękowano
    871(239)
  • #12
    rakers
    Gość
    Wiesz co. Już miałem tak z nexusem 5. On ma wbudowaną. Ale tu napisałem bo wątek jest i jesteś prowodyrką

    Wysłane z mojego Nexus 4 przy użyciu Tapatalka

  • #13

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,231
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    670
    Podziękowano
    1,415(869)
    Wpisów na blogu
    36
    Właśnie takie klimaty lubię Może wyrażę się konkretniej, żeby nie było niedomówień; lubię łamać sterotypy

  • #14

    OFF-LINE
    Awatar Jash

    Dołączył
    31.01.2013
    Lokalizacja
    Wrocław
    Posty
    1,038
    Telefon
    HTC10, Xiaomi Redmi 4Pro
    Operator
    Plus
    Dziękuję
    85
    Podziękowano
    83(74)
    Ala, a co z art. 51?

    Przecież bez baterii, telefon nie jest telefonem, bo nie działa? Czy zatem nie powinna nam przysługiwać w myśl tego 24 miesięczna rękojmia na baterię?
    Dla mnie w tym przypadku nie ma znaczenia, czy bateria jest wymienna, czy nie. Padła to i telefon nie działa.

  • #15

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,231
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    670
    Podziękowano
    1,415(869)
    Wpisów na blogu
    36
    Muszę przyznać, że mnie zaskoczyłeś i to, w pozytwnym słowa znaczeniu. W prostym toku rozumowania, sprawa wydaje się oczywista. Też, w myślach, stoję na takim stanowisku, chociaż, na dzień dzisiejszy, nie wiem, czy zdołałabym takiej tezy obronić. Należałoby, najpierw przełamać sterotyp, że bateria / wymienna /nie jest przynależnością.

  • #16
    rakers
    Gość
    Mam potwierdzenie na chat od LG że w Nexus 4 jest gwarancja na baterię 2 lata.

  • Jeden użytkownik podziękował rakers za ten post:

    ali_cja (21-07-2015)

  • #17

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,231
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    670
    Podziękowano
    1,415(869)
    Wpisów na blogu
    36
    Wklej proszę istotny, dla tego tematu, fragment tego czatu.

  • #18

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,231
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    670
    Podziękowano
    1,415(869)
    Wpisów na blogu
    36
    Cytat Zamieszczone przez Jash Zobacz posta
    Ala,
    Na imię mam Alicja
    Cytat Zamieszczone przez Jash Zobacz posta
    Dla mnie w tym przypadku nie ma znaczenia, czy bateria jest wymienna, czy nie.
    Dla Ciebie, być może, nie na to znaczenia. Natomiast dla mnie, istotne znaczenie ma np.to, że część składowa rzeczy nie może być odrębnym przedmiotem własności i innych praw rzeczowych.

  • #19
    rakers
    Gość
    Proszę bardzo
    Zapis czatu.png

    oczywiście tai stan jest dla LG Nexus. Nie mam potwierdzenia dla innych nierozbieralnych. Za telefon nierozbieralny uważamy obudowę zamknietą, której normalny user nie otworzy bez pomocy serwisu i schematu.
    Ostatnio edytowane przez rakers ; 21-07-2015 o 14:48

  • 2 następujących użytkowników podziękowało rakers za ten post:

    ali_cja (21-07-2015),to_ja (21-07-2015)

  • #20

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,231
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    670
    Podziękowano
    1,415(869)
    Wpisów na blogu
    36
    Cytat Zamieszczone przez rakers Zobacz posta
    Za telefon nierozbieralny uważamy obudowę zamknietą, której normalny user nie otworzy bez pomocy serwisu i schematu.
    Tomku, rozumiem, że jest to definicja utworzona przez Ciebie na potrzebę niniejszego tematu. Jest ona czytelna i zrozumiana przez przeciętnego użytkownika.
    Ja natomiast poszukuję takich argumentów, które pozwoliłyby skutecznie bronić się uprawnionym użytkownikom, przed zapisami zawartymi w warunkach gwarancji, określonych przez producenta /gwaranta/.
    W interesie producenta sprzętu jest to, ażeby tak określić warunki gwarancji, by na tym nie stracić, pozyskać nowych klientów a jednocześnie tak je określić, żeby były zgodne z obowiązującym , jego i nabywcę, prawem.
    Przyjrzyjmy się zatem Ograniczonej gwarancji producenta, opublikowanej (stan na 21 lipca 2015r.) na stronie: Pomoc - warunki ograniczonej gwarancji producenta - Microsoft - Polska
    "...2. GWARANCJA
    Od dnia sprzedaży Produktu pierwszemu użytkownikowi końcowemu, czego dowód stanowi oryginalny dowód zakupu oraz karta gwarancyjna, Producent gwarantuje, że Produkt jest wolny od wad materiałowych i wykonawczych (dalej „Wada”) i obejmuje go następującą gwarancją:
    (i) dwadzieścia cztery (24) miesiące na urządzenie główne;
    (ii) dwanaście (12) miesięcy na akcesoria sprzedawane osobno lub znajdujące się w opakowaniu z urządzeniem głównym, z wyłączeniem baterii, pokryw, kabli i ładowarek; oraz
    (iii) sześć (6) miesięcy na wszystkie baterie, pokrywy, kable i ładowarki;

    o ile nie określono inaczej w podręczniku użytkownika Produktu....."

    I dalej: Microsoft gwarantuje sprzedaż produktu wolnego od wad, w przypadku jednak wystąpienia wady w ukresie użytkowania jego produktu, zobowiązuje się w okresie obowiązywania gwarancji, że w stosownym czasie bezpłatnie usunie wadę, dokonując naprawy lub wymiany wadliwego produktu lub wadliwej części produktu według własnego uznania. Czyli nam, użytkownikom, nic do tego!

    W Karcie Gwarancyjnej, którą otrzymałam 18.03.2014 roku wraz z zakupem L1320 , okres gwarancji opisany jest następująco:
    " Okres gwarancji rozpoczyna bieg z chwilą zakupu oryginalnego Produktu przez pierwszego użytkownika końcowego. Produkt może składać się z wielu odrębnych części i dla różnych części będą miały zastosowanie inne okresy gwarancji ( dalej "Okres Gwarancji"). Szczególne okresy gwarancji to:
    a) 24 (dwadzieścia cztery)miesiące na telefon komórkowy oraz 12 (dwanaście)miesięcy na akcesoria ( niezależnie od tego czy wchodzą one w skład pakietu sprzedażnego telefonu czy ty też sprzedawane są oddzielnie) inne niż zużywające się części i akcesoria, wyszczególnione w punkcie b) i c) poniżej:
    b) 6 (sześć) miesięcy na następujące zużywające się części i akcesoria: baterie, ładowarki, podstawki do telefonu, zestawy słuchawkowe, kable i obudowy,
    c) 90 (dziewięćdziesiąt) dni na nośniki, na których znajduje się oprogramowanie , np. CD-rom, karta pamięci.

    Na potrzebę niniejszego tematu, czyli Gwarancja na "wbudowaną"baterię; kontrowersja, uważam, że powinny nas zainteresować wyłącznie następujące zapisy:
    - "(i) dwadzieścia cztery (24) miesiące na urządzenie główne;", oraz
    - "a) 24 (dwadzieścia cztery)miesiące na telefon komórkowy oraz 12 (dwanaście)miesięcy na akcesoria ( niezależnie od tego czy wchodzą one w skład pakietu sprzedażnego telefonu czy ty też sprzedawane są oddzielnie) inne niż zużywające się części i akcesoria, wyszczególnione w punkcie b) i c) poniżej"

    W tym miejscu przerywam post, oczekując uwag czy sugestii do przyjętego założenia ( Na potrzebę niniejszego tematu...)

  • Strona 2 z 8 PierwszyPierwszy 123456 ... OstatniOstatni

    Informacje o wątku

    Użytkownicy przeglądający ten wątek

    Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten wątek. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

    Podobne wątki

    1. Kłopoty z baterią
      Przez Robertt w dziale Wsparcie techniczne
      Odpowiedzi: 5
      Ostatni post / autor: 05-09-2014, 23:05
    2. [Lumia 925] Problem z baterią
      Przez AdBlock w dziale Wsparcie techniczne
      Odpowiedzi: 15
      Ostatni post / autor: 03-09-2014, 17:21
    3. [Lumia 800] Problem z baterią
      Przez stanley50 w dziale Dyskusja ogólna
      Odpowiedzi: 15
      Ostatni post / autor: 10-08-2014, 13:18
    4. HTC 8S problem z baterią
      Przez izkka w dziale Wsparcie techniczne
      Odpowiedzi: 97
      Ostatni post / autor: 20-05-2014, 20:22
    5. Problem z baterią
      Przez Konrad Łapiński w dziale Wsparcie techniczne
      Odpowiedzi: 20
      Ostatni post / autor: 14-03-2014, 18:40

    Tagi dla tego wątku

    Uprawnienia umieszczania postów

    • Nie możesz zakładać nowych tematów
    • Nie możesz pisać wiadomości
    • Nie możesz dodawać załączników
    • Nie możesz edytować swoich postów
    •  
    Kontakt
    administracja[at]windowsmania.pl

    Kopiowanie zawartości strony bez zezwolenia zabronione
    Dołącz do nas