Tweety na temat @windowsmaniapl
r   e   k   l   a   m   a
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 21

Wątek: Gwarancja na telefon

  1. #1

    OFF-LINE

    Dołączył
    13.10.2013
    Posty
    355
    Telefon
    lumia 830
    FW
    1.7.0.173
    Dziękuję
    27
    Podziękowano
    3(3)

    Gwarancja na telefon

    Reklama:
    Witam. Planuję kupić żonie jutro lumię 640. Telefon jest w sprzedarzy na allegro ale myślę odebrać go sam w komisie. Telefon jest nowy, pochodzi z polskiej dystrybucji. Komis oczywiście daje paragon lub fakturę. Telefon ma gwarancję producenta. Proszę mi powiedzieć czy przy gwarancji producenta gdy telefon pochodzi z polskiej dystrybucji w razie (odpukać) uszkodzenia wysyłam go do serwisu producenta z kartą gwarancyjna i dowodem zakupu? Gdzie w ogóle mieści się serwis Microsoftu np w Krakowie? Czy to są stare serwisy Nokii?

  2. Pani SponsorPanna Google jest aktywna
    Avatar Panny Google


    Dołączył
    24-08-2012
    Skąd
    Internet
    Telefon
    Lumia 900
    Operator
    Play
    Postów
    2134
    Podziękowano
    871(239)
  • #2

    OFF-LINE
    Awatar Carnage

    Dołączył
    14.03.2013
    Posty
    707
    Telefon
    Lumia 930
    FW
    WP8.1
    Operator
    Orange
    Dziękuję
    113
    Podziękowano
    143(118)
    Odpowiedź brzmi: tak Nokia Care to aktualnie Lumia Care czyli serwis Microsoftu.

  • 3 następujących użytkowników podziękowało Carnage za ten post:

    djtonka (12-06-2015),Mila (25-06-2015),Sigma (12-06-2015)

  • #3

    OFF-LINE
    Moderator Globalny

    Dołączył
    17.04.2014
    Posty
    2,484
    Telefon
    L950XL/L735/L730
    FW
    RS3,AU,Denim
    Operator
    optymalny
    Dziękuję
    325
    Podziękowano
    298(262)
    Ano, jest tylko jeszcze jedna rzecz, ważniejsza od tego jakie są serwisy, piszesz o allegro i komisie, więc zwróć uwagę, czy dostajesz pierwsze dokumenty, bo wydaje mi się że dostaniesz paragon komisu lub fakturę vat- marża. A w tym przypadku mało jest istotne czy to NCP czy LCP. Gwarancji w autoryzowanym serwisie nie zrealizujesz.
    Ostatnio edytowane przez Darpi ; 12-06-2015 o 11:40

  • Jeden użytkownik podziękował Darpi za ten post:

    Sigma (12-06-2015)

  • #4

    OFF-LINE

    Dołączył
    09.06.2015
    Posty
    29
    Telefon
    HTC
    FW
    WP 8.1
    Operator
    na karte
    Dziękuję
    16
    Podziękowano
    2(2)
    Pierwsze dokumenty też mogą w tym przypadku nie wystarczyć.Kupiłem L640 w sklepie internetowym redcoon.pl,a tam w punkcie 20 gwarancji jest taki zapis,
    20. Prawa gwarancyjne posiada wyłącznie bezpośredni nabywca sprzętu. Dalsze zbycie sprzętu nie powoduje przeniesienia praw gwarancyjnych na kolejnego nabywcę.Tak że czytajcie dokładnie regulaminy.
    Regulamin zakupów sklepu internetowego redcoon Polska Sp. z o. o. (obowiązuje od 25.12.2014) | redcoon Polska

    PS.Przykład,który opisałem dotyczy tego konkretnego sklepu,nie wiem,jak jest w innych.

    Sigma: Panowie, koniec offtopu - bo będą konsekwencje!
    Ostatnio edytowane przez Sigma ; 12-06-2015 o 13:52

  • #5

    OFF-LINE
    Moderator Globalny Awatar Sigma

    Dołączył
    10.08.2013
    Posty
    2,808
    Telefon
    L1520/L620
    FW
    Najnowszy stabilny
    Operator
    VM
    Dziękuję
    455
    Podziękowano
    1,787(608)
    Zasady dotyczące gwarancji opisane są tu: Czy mam gwarancję - czyli paragony, faktury, karty gwarancyjne i inne wymogi serwisu

    To co wypisuje sklep może dotyczyć jedynie gwarancji, której sam udziela (Gwarancja Sklepu). Zasady gwarancji producenta określa sam producent (patrz link). A zasady dotyczące rękojmi określa ustawa, o czym szeroko pisze Alicja.
    Także kolega @ted-52 ma rację, ale to kompletnie nieistotne. Bo albo korzysta się z gwarancji producenta i oddaje bezpośrednio do serwisu (patrz zasady z linka), albo korzysta się z rękojmi oddając do sklepu (patrz cały dział na forum temu poświęcony).
    Ostatnio edytowane przez Sigma ; 12-06-2015 o 13:52
    Jeśli pomogłem, kliknij

  • #6

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,212
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    668
    Podziękowano
    1,408(866)
    Wpisów na blogu
    36
    @ted-52; Redcoon w swoim Regulaminie Regulamin zakupów sklepu internetowego redcoon Polska Sp. z o. o. (obowiązuje od 25.12.2014) | redcoon Polska, przewiduje dwa rodzaje reklamacji z tytułu gwarancji;
    a. gwarancję sprzedawcy,
    b. gwarancję producenta

    " X. Gwarancja
    ad. a X. Gwarancja
    ....4. Sprzedawca udziela od 3 do 24 miesięcy gwarancji, liczonej od daty wydania Kupującemu Sprzętu. Gwarancja obejmuje wyłącznie sprzęt sprzedany przez redcoon Polska sp. z o.o. z siedzibą w Bydgoszczy, na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej i znajdujący się na tym terytorium w czasie składania reklamacji. Bieg terminu gwarancji rozpoczyna się od momentu wydania produktu Klientowi.

    ad. b X. Gwarancja
    ...6. Jeżeli wraz ze sprzedanym Sprzętem dostarczona jest karta gwarancyjna producenta, bądź jakiegokolwiek innego niż Sprzedawca podmiotu (Gwarant Pierwotny),w celu zgłoszenia roszczeń i/lub skorzystania z serwisu gwarancyjnego, należy zapoznać się z danymi kontaktowymi określonymi w Karcie Gwarancyjnej lub odwiedzić stronę Serwis gwarancyjny | redcoon Polska

    X. Gwarancja
    ...7. Kupujący może skierować zgłoszenie reklamacyjne do wyznaczonego punktu serwisowego lub skorzystać z możliwości złożenia reklamacji u Sprzedawcy...."

    Natomiast, jeżeli chodzi o pkt.20 / "20. Prawa gwarancyjne posiada wyłącznie bezpośredni nabywca sprzętu. Dalsze zbycie sprzętu nie powoduje przeniesienia praw gwarancyjnych na kolejnego nabywcę..." Nie jest to nic nowego, chodzi tu o pierwszego nabywcę końcowego, czyli o klienta Redcoon. Taką klauzulę stosują producenci sprzętu; dlatego kupując towar " z drugiej ręki" należy zawsze domagać się dowodu zakupu "pierwszego nabywcy końcowego".
    Mówimy tu oczywiście o sprzęcie nowym fabryczne. Niestety, nie wiem jaki towar oferuje ten sprzedawca; jeżeli jest to towar nowy fabrycznie, to przysługuje gwarancja producenta /faktura VAT 23%/, jeżeli jest to towar odkupiony/używany to sprzedawca ma obowiązek wystawienia faktury VAT marża i wówczas nie ma gwarancji producenta a klient może skorzystać jedynie z gwarancji sprzedawcy.

    Powyższe, nie wyłącza oczywiście reklamacji z tytułu rękojmi.

    Edit; no, to się rozpisałam niepotrzebnie i będzie offtop
    Ostatnio edytowane przez ali_cja ; 12-06-2015 o 13:57

  • Jeden użytkownik podziękował ali_cja za ten post:

    Sigma (12-06-2015)

  • #7

    OFF-LINE

    Dołączył
    13.10.2013
    Posty
    355
    Telefon
    lumia 830
    FW
    1.7.0.173
    Dziękuję
    27
    Podziękowano
    3(3)
    Tak poczytałem o faktura vat marża i serwisy podobno ich nie uznają i może być problem z naprawą. Zauważyłem że 90% telefonów na allegro jest właśnie fv marża. Postanowiłem kupić w euro rtv agd gdyż cena tego telefonu u nich 599zł a na allegro 20 zł mniej. W euro jest przynajmniej pewniej.

  • Jeden użytkownik podziękował hudy za ten post:

    Sigma (12-06-2015)

  • #8

    OFF-LINE

    Dołączył
    14.06.2013
    Posty
    61
    Telefon
    MS Lumia 640 XL LTE
    Operator
    Play
    Dziękuję
    13
    Podziękowano
    4(4)
    A ja kupiłem na allegro od prywatnej osoby. Mam skan faktury od tej osoby więc chyba nie powinno być problemu z gwarancją?

  • #9

    OFF-LINE
    Moderator Globalny Awatar Sigma

    Dołączył
    10.08.2013
    Posty
    2,808
    Telefon
    L1520/L620
    FW
    Najnowszy stabilny
    Operator
    VM
    Dziękuję
    455
    Podziękowano
    1,787(608)
    Teoretycznie potrzeba oryginału. W praktyce dobry skan powinien wystarczyć.
    Jeśli pomogłem, kliknij

  • #10

    OFF-LINE

    Dołączył
    13.10.2013
    Posty
    355
    Telefon
    lumia 830
    FW
    1.7.0.173
    Dziękuję
    27
    Podziękowano
    3(3)
    Od prywatnej to co innego bo masz fakturę lub paragon. A jak komis wystawia fakturę lub paragon marża to serwis nie chce ich uznać gdyż komis wystawia gwarancję od daty wystawienia tej faktury a gwarancja już biegnie wcześniej. Dlatego serwis się zabezpiecza.

  • Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

    Informacje o wątku

    Użytkownicy przeglądający ten wątek

    Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten wątek. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

    Podobne wątki

    1. [Lumia 920] CV HU a gwarancja
      Przez DeadAngel w dziale Gwarancja
      Odpowiedzi: 7
      Ostatni post / autor: 08-04-2015, 12:09
    2. LG G3 BCM Gwarancja od 1 zł
      Przez Blest w dziale Sprzedam
      Odpowiedzi: 0
      Ostatni post / autor: 25-02-2015, 16:13
    3. Soft a gwarancja
      Przez iamnothouse w dziale Dyskusja ogólna
      Odpowiedzi: 4
      Ostatni post / autor: 24-01-2014, 19:45
    4. [Lumia 820] Telefon nie uruchamia się, gwarancja?
      Przez kamil2127 w dziale Wsparcie techniczne
      Odpowiedzi: 4
      Ostatni post / autor: 04-12-2013, 06:28

    Tagi dla tego wątku

    Uprawnienia umieszczania postów

    • Nie możesz zakładać nowych tematów
    • Nie możesz pisać wiadomości
    • Nie możesz dodawać załączników
    • Nie możesz edytować swoich postów
    •  
    Kontakt
    administracja[at]windowsmania.pl

    Kopiowanie zawartości strony bez zezwolenia zabronione
    Dołącz do nas