Tweety na temat @windowsmaniapl
r   e   k   l   a   m   a
Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6

Wątek: Gwarancja na drukarkę HP

  1. #1

    OFF-LINE

    Dołączył
    10.09.2014
    Lokalizacja
    Będzin
    Posty
    211
    Telefon
    Lumia 520
    Operator
    Plus
    Dziękuję
    189
    Podziękowano
    39(27)

    Gwarancja na drukarkę HP

    Reklama:
    Witam, ostatnio nawaliło mi urządzenie wielofunkcyjne HP DeskJet 1510. Konkretnie nie wykrywa czarnego pojemnika z tuszem. Niby drukarka niedroga, ale skoro mogą mi to naprawić bezpłatnie, to czemu nie skorzystac
    Problem w tym, że na stronie HP pokazuje mi, że gwarancja wygasła ( Wyniki wyszukiwania gwarancji na produkt HP Urządzenie wielofunkcyjne HP Deskjet 1510 | Wsparcie HP® ). Nie jest przypadkiem tak, że mam dwa lata gwarancji, a nie rok, jak sugeruje HP (chyba, że rok to gwarancja door-to-door, HP, a pozostały rok, to gwarancja sprzedawcy). Urządzenie kupiłem 26.08.2014r. w markecie "Biedronka". Dlatego pytam bezpośrednio o serwis HP, bo z "Biedronka" mam nie miłe doświadczenia, związane z reklamacjami, które trwają w nieskończoność i zwykle kończą się zwrotem gotówki.
    Więcej informacji o sprzęcie:
    HP DeskJet 1510 All-in-one Series
    SerialNO: CN44J1N16N
    FPU No: B2L56-64001
    Regulatory model number: SNPRB-1204-01
    Wolę najpierw skonsultować się ze specjalistą tutaj, opracować ścieżkę postępowania, niż potem zastanawiać się, czy mogłem coś jeszcze zrobić z ta reklamacją. Oczywiście posiadam (nie podbitą) kartę gwarancyjną, paragon i inne papiery.

    Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc, Łukasz (lukaszuk1995)

  2. Pani SponsorPanna Google jest aktywna
    Avatar Panny Google


    Dołączył
    24-08-2012
    Skąd
    Internet
    Telefon
    Lumia 900
    Operator
    Play
    Postów
    2134
    Podziękowano
    871(239)
  • #2

    OFF-LINE
    Awatar ASUS X73S

    Dołączył
    20.02.2013
    Posty
    349
    Telefon
    fotofon 1020
    FW
    najnowsze
    Operator
    nju mobile
    Dziękuję
    176
    Podziękowano
    30(20)
    Według polskiego prawa jest 2 lata gwarancji ja ostatnio pisałem do noki o parę dni gwarancji na lumie i uznali po pokazaniu rachunku
    microsoft na przykład na xbox one daje rok ale w polsce i tak masz dwa lata wiem bo sam się dowiadywałem żeby nie mieć potem problemu na głowie, napisz porostu na pomocy i zobaczysz czy chcą pomóc czy musisz się z nimi kłócić

  • #3

    OFF-LINE

    Dołączył
    22.11.2013
    Posty
    449
    Telefon
    iP 6
    Dziękuję
    3
    Podziękowano
    36(34)
    To wskaz ten przepis.

  • #4

    OFF-LINE
    Awatar ASUS X73S

    Dołączył
    20.02.2013
    Posty
    349
    Telefon
    fotofon 1020
    FW
    najnowsze
    Operator
    nju mobile
    Dziękuję
    176
    Podziękowano
    30(20)
    teraz go ci nie znajdę bo od tego mam ciocie prawnika ale nawet na słuchawki za 30 zeta masz 2 lata

  • #5

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,212
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    668
    Podziękowano
    1,409(866)
    Wpisów na blogu
    36
    Urządzenie wielofunkcyjne kupiłeś w sierpniu ubiegłego roku, czyli pod rządami przepisów dotyczących gwarancji określonych w Kodeksie cywilnym ( ustawa z dnia ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny, tekst jednolity Dz.U. 2014 poz. 121 OBWIESZCZENIE MARSZAŁKA SEJMU RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ z dnia 17 grudnia 2013 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu ustawy – Kodeks cywilny.
    W stanie prawnym na dzień Twojego zakupu, przepis art.577. § 2. Kc brzmiał następująco:
    "Jeżeli w gwarancji nie zastrzeżono innego terminu, termin wynosi jeden rok licząc od dnia, kiedy rzecz została kupującemu wydana."

    Ustawą z 30 mają 2014 r. o prawach konsumenta / Dz. U. poz. 827/ w Rozdziale 6 Przepisy zmieniające, wprowadzone zostały m. in. zmiany w ustawie z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny, dotyczące Gwarancji przy sprzedaży / określone w Dziale lll Kc/; artykułowi 577 Kc nadano nowe brzmienie, w tym dodano m.in. § 4
    "Jeżeli nie zastrzeżone innego terminu, termin gwarancji wynosi dwa lata licząc od dnia, kiedy rzecz została kupującemu wydana."

    Czyli, jeżeli zakupu dokonano przed 25 grudnia 2014 roku zastosowanie ma dawny § 2 art. 577 Kc.
    Natomiast do zakupu dokonanego po 24 grudnia 2014 r. zastosowanie, w zakresie okresu ochrony gwarancyjnej, ma § 4 artykułu 577 K. w nowym brzmieniu.

    Jeżeli w Karcie Gwarancyjnej nie masz wpisanego żadnego okresu ochrony gwarancyjnej, zastosowanie mają przepisy Kodeksu cywilnego.
    Pozostaje Ci ewentualnie reklamacja z tytułu niezgodności z umową, czyli tzw. reklamacja konsumencka. Niestety, to też nie będzie takie łatwe, co wcale nie oznacza - że nie jest to możliwe. Ale, jak sam napisałeś, nie chcesz składać reklamacji u sprzedawcy.
    Ostatnio edytowane przez ali_cja ; 07-10-2015 o 02:00

  • #6

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,212
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    668
    Podziękowano
    1,409(866)
    Wpisów na blogu
    36
    Cytat Zamieszczone przez lukaszuk1995 Zobacz posta
    Oczywiście posiadam (nie podbitą) kartę gwarancyjną, paragon i inne papiery.
    Według informacji ze strony http://h41159.www4.hp.com/support-dr..._2014_WZOR.PDF

    w poprawnie wypełnionej Karcie Gwarancyjnej, w opcji "Kategoria gwarancji producenta" powinien być zaznaczony, przez wypełniającego KG, okres gwarancji. Powinieneś, moim zdaniem, udać się do Biedronki z dowodem zakupu i zażądać wypełnienia Karty Gwarancyjnej. Będziemy mieli wówczas jasność. Tym bardziej, że warunkiem skorzystania z uprawnień gwarancyjnych jest m.in. poprawnie wypełniona KG.

    cyt. z Ogólnych zasad gwarancji:

    " 7. Warunkiem korzystania z uprawnień gwarancyjnych jest dostarczenie lub okazanie urządzenia wraz z dowodem zakupu i oryginalną, poprawnie wypełnioną Kartą Gwarancyjną (tzn. zawierającą pieczęć firmową sprzedawcy, numer dowodu zakupu, datę sprzedaży, nazwę urządzenia, numer seryjny, model / kod produktu, oznaczenie kategorii gwarancji, czytelny podpis osoby wystawiającej kartę oraz podpis kupującego). Do każdego urządzenia wystawia się tylko jeden dokument Karty Gwarancyjnej w chwili sprzedaży nowego urządzenia w celu eksploatacji. Termin gwarancji biegnie od dnia tej sprzedaży. Wystawienie duplikatu wymaga zgody HP. Odpowiedzialność za błędy popełnione przy wypisywaniu Karty Gwarancyjnej ponosi sprzedawca. "

  • Informacje o wątku

    Użytkownicy przeglądający ten wątek

    Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten wątek. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

    Podobne wątki

    1. Gwarancja Lumia 735
      Przez dominik1998 w dziale Gwarancja
      Odpowiedzi: 3
      Ostatni post / autor: 27-07-2015, 03:24
    2. Gwarancja na telefon
      Przez hudy w dziale Gwarancja
      Odpowiedzi: 20
      Ostatni post / autor: 16-07-2015, 02:37
    3. Windows 10 a Gwarancja
      Przez Mireni w dziale Dyskusja ogólna
      Odpowiedzi: 3
      Ostatni post / autor: 16-04-2015, 15:32
    4. LG G3 BCM Gwarancja od 1 zł
      Przez Blest w dziale Sprzedam
      Odpowiedzi: 0
      Ostatni post / autor: 25-02-2015, 16:13
    5. Soft a gwarancja
      Przez iamnothouse w dziale Dyskusja ogólna
      Odpowiedzi: 4
      Ostatni post / autor: 24-01-2014, 19:45

    Tagi dla tego wątku

    Uprawnienia umieszczania postów

    • Nie możesz zakładać nowych tematów
    • Nie możesz pisać wiadomości
    • Nie możesz dodawać załączników
    • Nie możesz edytować swoich postów
    •  
    Kontakt
    administracja[at]windowsmania.pl

    Kopiowanie zawartości strony bez zezwolenia zabronione
    Dołącz do nas