Tweety na temat @windowsmaniapl
r   e   k   l   a   m   a
Strona 2 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 48

Wątek: [serwis] Jak postępować w przypadku nienaprawienia telefonu przez serwis (L830)

  1. #11

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,231
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    670
    Podziękowano
    1,415(869)
    Wpisów na blogu
    36
    Reklama:
    Ale przecież wiesz, że to nie jest dobre wyjście dla aktualnych użytkowników
    Ja bym wolała, żeby to serwisy dostały po kieszeni i to solidnie

  2. Pani SponsorPanna Google jest aktywna
    Avatar Panny Google


    Dołączył
    24-08-2012
    Skąd
    Internet
    Telefon
    Lumia 900
    Operator
    Play
    Postów
    2134
    Podziękowano
    871(239)
  • #12

    OFF-LINE

    Dołączył
    22.11.2013
    Posty
    449
    Telefon
    iP 6
    Dziękuję
    3
    Podziękowano
    36(34)
    Oczywiście, że wiem, ale nic już na to nie poradzę. Niestety, "centrala" ma nasz kraj głęboko. I tak WP u nas stoi nieźle.

  • #13

    OFF-LINE
    Awatar uncledonken

    Dołączył
    18.04.2014
    Lokalizacja
    Zielona Góra
    Posty
    50
    Telefon
    L830, L640
    FW
    DENIM
    Operator
    nju
    Dziękuję
    24
    Podziękowano
    5(5)
    Cytat Zamieszczone przez ali_cja Zobacz posta
    Oczywiście, że nie można odpuszczać! Napisz mi jeszcze, jakie dokładnie usterki zgłaszałeś przy oddawaniu telefonu do naprawy i czy zostały one wpisane do protokołu zgłoszenia?



    Masz może jakiś pomysł, by zmusić serwisy do rzetelności? Przyznaję, że mnie się one skończyły, nawet skarga do UOKik'u nie pomogła.

    Spojrzałem właśnie w papiery i widzę, że mają w serwisach niezły bajzel...
    Papiery wysłane z Zielonej Góry (tu oddałem telefon) mówią o usterkach z pierwszego postu czyli:
    aparat nie łapie ostrości,
    trzeszczący głośnik od rozmów,
    samoistne otwieranie się BING.

    Takie same usterki były wypisane na kwicie z Poznania (Inter Consult S.A).
    Później jak się okazało telefon pojechał do Warszawy do Regenersis.

    Natomiast na papierze z renersis w pozycji "obszar zgłaszanych usterek" napisano "Dżwięk: Głośnik w ogóle nie działa".

    Jak widać brakuje tu opisu reszty usterek, które zgłaszałem na miejscu w Zielonej Górze.

    Telefon odesłałem 5 minut po odebraniu go z serwisu. Wpisano do protokołu informację, że telefon wrócił z serwisu z taką samą usterką na jaki był zgłaszany - czyli chodzi głównie o nie łapanie ostrości przez aparat.


    Sprzedawca to jakaś firma, która wystawiła telefon na allegro. Akurat dowód zakupu pojechał z telefonem do serwisu więc nie napiszę Ci teraz kto go sprzedał (wystawił na allegro).

    Jeśli nie naprawią telefonu, będę chciał reklamować go u sprzedawcy. Zapoznam się tylko z przepisami


    Póki co śmigam na ML640 LTE. Fajny telefon
    "Polecam kotlet szefa kuchni"

  • #14

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,231
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    670
    Podziękowano
    1,415(869)
    Wpisów na blogu
    36
    Cytat Zamieszczone przez uncledonken Zobacz posta
    Telefon wrócił po wgraniu "najnowszego" oprogramowania. To jakieś żarty. I ponownie pojechał do serwisu - nic nie naprawili...
    To gdzie teraz jest Twój telefon, w serwisie? Te papiery o których piszesz wyżej dotyczą, jak rozumiem, pierwszej naprawy?

    Cytat Zamieszczone przez uncledonken Zobacz posta
    Telefon odesłałem 5 minut po odebraniu go z serwisu. Wpisano do protokołu informację, że telefon wrócił z serwisu z taką samą usterką na jaki był zgłaszany - czyli chodzi głównie o nie łapanie ostrości przez aparat.
    A co z głośnikiem, nie zgłaszałeś już trzeszczenia? Działał dobrze?

    Czyli, czekamy na efekt tej drugiej naprawy?

    Cytat Zamieszczone przez uncledonken Zobacz posta
    Sprzedawca to jakaś firma, która wystawiła telefon na allegro. Akurat dowód zakupu pojechał z telefonem do serwisu więc nie napiszę Ci teraz kto go sprzedał (wystawił na allegro).

    Zapamiętaj na zawsze: nigdy nie oddawaj do serwisu oryginału dowodu zakupu, nikt też nie ma prawa od Ciebie tego żądać. Tylko i wyłącznie kopie, a oryginał najwyżej tylko do wglądu! Oryginalny dokument zakupu jest dowodem własności Twojego sprzętu. Na dzień dzisiejszy nie masz dowodu własności ani swojego sprzętu, tylko - chyba ewidencjonowany- "świstek" z serwisu.

    Cytat Zamieszczone przez uncledonken Zobacz posta
    Jeśli nie naprawią telefonu, będę chciał reklamować go u sprzedawcy. Zapoznam się tylko z przepisami
    Nie za różowo to widzę.
    Kupiłeś ten telefon na firmę czy do użytku prywatnego? Nie masz żadnego maila od sprzedawcy, bądź od Allegro, po zakupie?
    Dlaczego ten telefon ma gwarancję tylko do lutego, wiedziałeś o tym w chwili zakupu?
    No właśnie, kiedy kupiłeś ten telefon?
    Domyślam się, że składałeś pierwszą reklamację osobiście w autoryzowanym serwisie w Zielonej Górze?

  • #15

    OFF-LINE
    Awatar uncledonken

    Dołączył
    18.04.2014
    Lokalizacja
    Zielona Góra
    Posty
    50
    Telefon
    L830, L640
    FW
    DENIM
    Operator
    nju
    Dziękuję
    24
    Podziękowano
    5(5)
    Tak, telefon jest teraz w serwisie.

    Tak, papiery dotyczą pierwszej naprawy.

    Głośnika nie sprawdziłem po odebraniu telefonu. Nawet karty sim nie wsadziłem żeby zadzwonić do kogoś. Mój błąd.

    Czekamy na efekt drugiej naprawy.

    Masz rację. Powinienem był przypilnować, żeby oryginał dowodu zakupu został u mnie.

    Telefon został kupiony na osobę prywatną (kupiłem po prostu na allegro). A że gwarancja jest do lutego - luty 2014 to data zakupu, która widnieje na fakturze, która jest na firmę.

    Być może będę miał maile, które przypomną mi od kogo kupiłem telefon, muszę rozejrzeć się w skrzynce.
    Wczoraj był dzień wolny, więc nie myślałem o tym
    Tak, pierwszą reklamację (jak i teraz drugą) składałem osobiście w serwisie w ZG.

    Jeśli niczego nie uda mi się załatwić, będą mnie odsyłać z kwitkiem i stracę siły do walki, wystawię telefon na aukcji jako uszkodzony. Czasami szkoda własnego czasu na zabawę z serwisami.

    Ale póki co jestem dobrej myśli...
    Ostatnio edytowane przez uncledonken ; 12-11-2015 o 09:27
    "Polecam kotlet szefa kuchni"

  • #16

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,231
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    670
    Podziękowano
    1,415(869)
    Wpisów na blogu
    36
    Cytat Zamieszczone przez uncledonken Zobacz posta
    A że gwarancja jest do lutego - luty 2014 to data zakupu, która widnieje na fakturze, która jest na firmę.
    No właśnie trochę zdziwił mnie luty, skoro u nas na forum pierwszy wpis o specyfikacji L830 jest dopiero z kwietnia, a tzw. ozkładówka z września 2014. Czy Ty masz dwa dowody zakupu: ten na firmę [z lutego 2014) i swój od sprzedawcy z Allegro?

    Cytat Zamieszczone przez uncledonken Zobacz posta
    Głośnika nie sprawdziłem po odebraniu telefonu. Nawet karty sim nie wsadziłem żeby zadzwonić do kogoś. Mój błąd.
    Myślę, że powinieneś przypomnieć serwisowi o głośniku; tzn, że zgłaszałeś jego wadę przy oddawaniu na pierwszą naprawę, a z dokumentów Regenersis wynika, że się do tego nie odniesiono i prosisz o dokładne jego sprawdzenie.

    Cytat Zamieszczone przez uncledonken Zobacz posta
    i stracę siły do walki
    Będę się starała o to, żebyś jej nie stracił

    Cytat Zamieszczone przez uncledonken Zobacz posta
    Czasami szkoda własnego czasu na zabawę z serwisami.
    To jest prawda ale z drugiej strony, tak nas będzie producent/autoryzowany serwis traktował ( czytaj: lekceważył) , na ile my mu na to pozwolimy.

  • #17

    OFF-LINE
    Awatar uncledonken

    Dołączył
    18.04.2014
    Lokalizacja
    Zielona Góra
    Posty
    50
    Telefon
    L830, L640
    FW
    DENIM
    Operator
    nju
    Dziękuję
    24
    Podziękowano
    5(5)
    Cytat Zamieszczone przez ali_cja Zobacz posta
    No właśnie trochę zdziwił mnie luty, skoro u nas na forum pierwszy wpis o specyfikacji L830 jest dopiero z kwietnia, a tzw. ozkładówka z września 2014. Czy Ty masz dwa dowody zakupu: ten na firmę [z lutego 2014) i swój od sprzedawcy z Allegro?
    Czekaj, coś trzeba wyjaśnić . Telefon kupiłem pod koniec lutego lub na początku marca 2015. Jeśli był kupiony przez firmę "X" w tym miesiącu to rozumiem, że gwarancja jest ważna rok czyli do lutego 2016?!
    Mam dowód w postaci faktury, która aktualnie pojechała z telefonem do serwisu. Od sprzedawcy będę miał maile i historię z allegro. Muszę poszukać na prywatnym komputerze.

    Cytat Zamieszczone przez ali_cja Zobacz posta
    Myślę, że powinieneś przypomnieć serwisowi o głośniku; tzn, że zgłaszałeś jego wadę przy oddawaniu na pierwszą naprawę, a z dokumentów Regenersis wynika, że się do tego nie odniesiono i prosisz o dokładne jego sprawdzenie.
    Racja. Z drugiej strony, jeśli jakimś cudem naprawią aparat a głośnik dalej będzie charczał, zawsze będę mógł oddać telefon ponownie do serwisu?! Czy nie polecasz takiej polityki?


    Cytat Zamieszczone przez ali_cja Zobacz posta
    Będę się starała o to, żebyś jej nie stracił
    I to mi daje nadzieje


    Cytat Zamieszczone przez ali_cja Zobacz posta
    To jest prawda ale z drugiej strony, tak nas będzie producent/autoryzowany serwis traktował ( czytaj: lekceważył) , na ile my mu na to pozwolimy.
    Racja!
    Ostatnio edytowane przez uncledonken ; 12-11-2015 o 11:53
    "Polecam kotlet szefa kuchni"

  • #18

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,231
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    670
    Podziękowano
    1,415(869)
    Wpisów na blogu
    36
    Cytat Zamieszczone przez uncledonken Zobacz posta
    Czekaj, coś trzeba wyjaśnić
    Tak trzeba. Od 25 grudnia 2014 roku gwarancja obowiązuje dla wszystkich na sam okres. Jeżeli ten telefon został zakupiony po tej dacie, to gwarancja powinna obowiązywać, zgodnie z zapisem w Karcie Gwarancyjnej producenta- w tym przypadku Microsoft- przez 24 miesiące. Stąd moje wątpliwości, co do daty zakupu przez pierwszego właściciela (firmę) i pytanie o dokumenty tego zakupu.
    Ponadto, czy dostałeś jakiś dokument ( w formie pisemnej lub fakturę elektroniczną ) dot.Twojej umowy sprzedaży od sprzedawcy z Allegro? Odpowiedź na to pytanie jest istotna z punktu widzenia rękojmi.

    Cytat Zamieszczone przez uncledonken Zobacz posta
    Z drugiej strony, jeśli jakimś cudem naprawią aparat a głośnik dalej będzie charczał, zawsze będę mógł oddać telefon ponownie do serwisu?! Czy nie polecasz takiej polityki?
    Nie polecam. Gwarant ( a w jego imieniu, autoryzowany serwis) powinien naprawić, a co najmniej ustosunkować się do każdej zgłaszanej usterki przez składającego reklamację z tytułu gwarancji. Zignorowanie zgłaszanych usterek może stanowić podstawę do złożenie reklamacji na taką naprawę, a nawet zarzut niewywiązywania się producenta z obowiązków ochrony gwarancyjnej, zagwarantowanych w warunkach gwarancji i Kodeksie cywilnym.

  • #19

    OFF-LINE
    Awatar uncledonken

    Dołączył
    18.04.2014
    Lokalizacja
    Zielona Góra
    Posty
    50
    Telefon
    L830, L640
    FW
    DENIM
    Operator
    nju
    Dziękuję
    24
    Podziękowano
    5(5)
    Cytat Zamieszczone przez ali_cja Zobacz posta
    Tak trzeba. Od 25 grudnia 2014 roku gwarancja obowiązuje dla wszystkich na sam okres. Jeżeli ten telefon został zakupiony po tej dacie, to gwarancja powinna obowiązywać, zgodnie z zapisem w Karcie Gwarancyjnej producenta- w tym przypadku Microsoft- przez 24 miesiące. Stąd moje wątpliwości, co do daty zakupu przez pierwszego właściciela (firmę) i pytanie o dokumenty tego zakupu.
    Ponadto, czy dostałeś jakiś dokument ( w formie pisemnej lub fakturę elektroniczną ) dot.Twojej umowy sprzedaży od sprzedawcy z Allegro? Odpowiedź na to pytanie jest istotna z punktu widzenia rękojmi.
    Typowego dokumentu, na zakup telefonu od sprzedawcy z allegro nie dostałem. Ale czy sam zakup na allegro nie jest umową kupna-sprzedaży i na takiej podstawie można odnosić się do zasady rękojmi? Przecież aukcja jest w archiwum, są tam dane sprzedawcy, informacje o przedmiocie, daty itp?!
    "Polecam kotlet szefa kuchni"

  • #20

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,231
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    670
    Podziękowano
    1,415(869)
    Wpisów na blogu
    36
    Cytat Zamieszczone przez uncledonken Zobacz posta
    Ale czy sam zakup na allegro nie jest umową kupna-sprzedaży i na takiej podstawie można odnosić się do zasady rękojmi? Przecież aukcja jest w archiwum, są tam dane sprzedawcy, informacje o przedmiocie, daty itp?!
    Tak, można i tak rozumieć ale potwierdzeniem zawarcia tej umowy jest paragon lub faktura. W Twoim przypadku, to nawet nie wiemy kim był sprzedawca z Allegro: czy sprzedawał jako przedsiębiorca czy jako osoba fizyczna. Osoba fizyczna nie da Ci paragonu ani faktury, natomiast przedsiębiorca ma taki obowiązek. Jeżeli kupiłeś telefon od osoby nie prowadzącej działalności gospodarczej/zarobkowej, to bardzo trudno, jeżeli to w ogóle będzie możliwe, będzie wyegzekwować obowiązki wynikające z rękojmi. W takiej sytuacji, nie przysługiwałyby Ci prawa konsumenta, tylko prawa kupującego i nie można wtedy poszukiwać pomocy od organów ochrony konsumentów, np. Rzecznika Konsumentów.
    A więc zadanie na dziś ustal, kim był Twój sprzedawca i, co najważniejsze, numer aukcji z Allegro. Jak tego nie będziesz miał, to nie odnajdziesz aukcji w archiwum Allegro. Nie tracąc oczywiście z pola zainteresowania - naprawy w ramach gwarancji.

  • Strona 2 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni

    Informacje o wątku

    Użytkownicy przeglądający ten wątek

    Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten wątek. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

    Podobne wątki

    1. Problem z szybką i klapką - L830 - Co na to serwis? Poradźcie!
      Przez THOOOR w dziale Wsparcie techniczne
      Odpowiedzi: 7
      Ostatni post / autor: 01-11-2015, 16:42
    2. Opłacalność wymiany telefonu przez serwis
      Przez nienie w dziale Gwarancja
      Odpowiedzi: 37
      Ostatni post / autor: 24-05-2015, 22:02
    3. Serwis sbe-polska - uszkodzenie telefonu
      Przez voli w dziale Poza tematem
      Odpowiedzi: 0
      Ostatni post / autor: 29-10-2013, 17:27
    4. Odpowiedzi: 9
      Ostatni post / autor: 23-08-2013, 17:24

    Tagi dla tego wątku

    Uprawnienia umieszczania postów

    • Nie możesz zakładać nowych tematów
    • Nie możesz pisać wiadomości
    • Nie możesz dodawać załączników
    • Nie możesz edytować swoich postów
    •  
    Kontakt
    administracja[at]windowsmania.pl

    Kopiowanie zawartości strony bez zezwolenia zabronione
    Dołącz do nas