Nie wiem na ile ostatnio się prawo zmieniło, ale ostatnio jak się tym interesowałem kilka lat temu to po pierwszej naprawie jeśli towar dalej jest niezgodny z umową bądź ma wady, klient decydował czy chce nowy, zwrot kasy czy dalsza naprawa. Jest jednak pewien kruczek, dotyczyło to wtedy zapisu w ustawie i działało wtedy gdy klient korzystał (powołał się na) z rękojmi (czyli czegoś co gwarantowała mu ustawa) a nie z gwarancji, która to była wtedy tylko i wyłącznie umową między klientem i producentem lub sprzedawcą. Ale nigdzie nie jest powiedziane, że oddając telefon( czego ci nie życzę) następnym razem do na prawy nie możesz powołać się na ustawę (rękojmię), a nie gwarancję. Wtedy jak nie naprawią, ty decydujesz. Oczywiście jeśli od tego czasu nic się w tym temacie w prawie nie zmieniło, tak czy inaczej lepiej się poradzić prawnika.