Tweety na temat @windowsmaniapl
r   e   k   l   a   m   a
View RSS Feed

figlik

odstąpienie od umowy po Rękojmi

Rate this Entry
by , 29-04-2016 at 22:50 (422 Odsłon)
OTO MOJA HISTORIA DO DNIA DZISIEJSZEGO co najgorsze do tej pory nic się nie zmieniło a zacznę od tego że wszystkie wzory i to co do tej pory wykonałem zawdzięczam wpisom użytkownika tego forum: ali_cja
w wątkach innych użytkowników którym pomagała, mam cichą nadzieję że poradzi coś także mi w mojej sprawie gdyż stanąłem w miejscu.

POCZĄTEK:
witam.

Temat nowy ale problem na pewno znany.
Zakupiłem Narożnik wszystko było fajnie aż po kilku miesiącach zaczęły się z nim problemy.
Postanowiłem nie czekać i złożyłem Rękojmie.


Reklamacja z tytułu rękojmi (złożona 07.03.16)

W dniu 08.11.2015 roku nabyłem w ramach umowy sprzedaży (Umowa sprzedaży (NR umowy), narożnik : (Nazwa Narożnika
Narożnik został nam dostarczony dnia 18.12.2015 (data dostawy/Wykonania usługi)

Narożnik ten był kupowany w państwa sklepie na wzór narożnika znajdującego się na ekspozycji sklepowej który zapewniał komfort zarówno siedzenia jak i leżenia bez żadnych uwag.

W dniu (15.02.2016 wykrycia wady) stwierdziłem wadę fizyczną zakupionego narożnika, polegającą na braku przez zakupiony narożnik właściwości, które powinien mieć tj. Siadając na siedzisku, siedzisko w jednym miejscu zapada się na tyle głęboko że wyczuwalny jest stelaż narożnika a osoba siedząca obok siedzi dużo wyżej na samym stelażu (co jest przeciwieństwem przeznaczenia tego mebla) gdyż w miejscu łączenia gąbki z siedzisk jest ona na tyle cienka bądź słabej jakości że dłuższe siedzenie może sprawić ból od siedzenia na kantach desek. Jeśli zaś chodzi o funkcje spania posiadaną przez narożnik to: 1.) leżąc na części nie rozkładanej narożnika gąbka zapada się w miejscach siedzisk zaś na łączeniach siedzisk stelaże wbijają się w części ciała znajdujących się na tej wysokości podczas leżenia co powoduje wielki dyskomfort i uniemożliwia spełnienie tej funkcji przez ten właśnie narożnik. 2.) Rozkładana część narożnika z gąbką znajduje się wyżej niż szczyt gąbki na siedziskach co powoduje iż na powierzchni spania robią się 2 poziomy wysokości i leżąc na ich łączeniu odczuwalna jest płyta rozkładanej części narożnika co również nie pozwoli korzystać z funkcji spania tego narożnika. Dodatkowo jeśli chodzi o gąbki to po braku komfortu po zakupie narożnika pojawiłem się w sklepie sprawdzić ten typ narożnika znajdującego się w sklepie z którego korzystałem jako wzór przed zakupem stwierdziłem że w tamtym narożniku znajduje się po pierwsze wyższa gąbka a po drugie innej jakości to znaczy; była twardsza na narożniku siedziało się równo bez różnic wysokości niezależnie od miejsca w którym się usiądzie czy to łączenie siedzisk czy same siedzisko co właściwie jest największym mankamentem Tamten narożnik także nie posiadał reszty opisanych przeze mnie wad. Ostatnim mankamentem jest obszycie boków narożnika: materiał jest źle ponaciągany przez co widoczne są liczne marszczenia oraz bąble z powietrzem zamiast jednolitej powierzchni spasowanej do kształtu tych elementów co naraża je na szybkie zużycie.

Poza mankamentami opisanymi powyżej zgłosiłem także brak poduszek w dniu dostawy tj. 18.12.2015 mających być w zestawie z narożnikiem których nie otrzymałem do dnia dzisiejszego także tak naprawdę dostałem niekompletny towar który przez okres od 18.12.2015 do 07.03.2016 nie został dostarczony przez co nie mogłem w pełni korzystać z zakupionego towaru.



W związku z powyższym, działając zgodnie z art. 561 Kodeksu cywilnego (Ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta /Dz. U. 2014 r., poz 827, wprowadzająca zmiany w ustawie z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. z 2014 r. poz. 121), żądam wymiany na fabrycznie nowy narożnik kompletny bez wad.

O sposobie rozpatrzenia reklamacji z tytułu rękojmi, proszę mnie zawiadomić na piśmie, na wskazany wyżej adres.



Wykonano w 2 egzemplarzach; po jednym dla stron.

-Powyżej macie państwo do wglądu moją rękojmie (oczywiście dane osobowe swoje jak i firmy oraz dane produktu i umowy sprzedaży były ale je wykreśliłem gdyż są w tym wpisie bez znaczenia.

Problem natomiast polega na tym że:
1. Zadzwonił do mnie ktoś i powiedział że rękojmia jest uznana 8 dnia od czasu złożenia pisma (w którym czekałem na pismo o które prosiłem w rękojmi o dostarczenie na adres podany w piśmie z lewej strony w górnym rogu) i powiedział że rękojmia jest uznana i że ktoś z serwisu przyjedzie sprawdzić faktycznie czy te wady się pokrywają. Przyjechali panowie dopiero 22.03.16 i opisywali sobie wady po czym żona podpisała im protokół bo mnie oczywiście nie było w domu.
2.Dziś tj. 05.04.16 zadzwonił do mnie pan z serwisu i powiedział że za tydzień przyjadą i zabiorą narożnik do naprawy i wymienią to co jest opisane w protokole bądź spróbują naprawić.



NASTĘPNIE: WEZWANIE DO WYDANIA RZECZY:

Twoje dane:
miejscowość, data

Nazwa sprzedawcy/operatora


adres siedziby



Dot. zgłoszenia reklamacyjnego z tytułu rękojmi z dnia 07.03.2016.


WEZWANIE DO WYDANIA RZECZY

Działając w imieniu własnym, niniejszym


WZYWAM
(NAZWA FIRMY) do wydania fabrycznie nowego narożnika kompletnego bez wad, w nieprzekraczalnym terminie 14 dni od dnia otrzymania niniejszego wezwania, pod rygorem odstąpienia od umowy sprzedaży z dnia 08.11.2015, nr. paragonu: (numer) ze względu na istotne wady opisane poniżej.

W dniu 07.03.2016 złożyłem reklamację z tytułu rękojmi konsumenckiej z powodu wady zakupionego narożnika w dniu 08.11.2015 a dostarczonego do mnie w dniu 18.12.2015 w ramach umowy sprzedaży (Umowa sprzedaży Nr), Narożnikanazwa)., działając zgodnie z art. 560 § 2 oraz art. 561 Kodeksu cywilnego (Ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta /Dz. U. 2014 r., poz 827, wprowadzająca zmiany w ustawie z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. z 2014 r. poz. 121).

Wadę fizyczną zakupionego narożnika stwierdziłam w dniu 15.02.2016 polega ona na tym, że:

W dniu (15.02.2016 wykrycia wady) stwierdziłem wadę fizyczną zakupionego narożnika, polegającą na braku przez zakupiony narożnik właściwości, które powinien mieć tj. Siadając na siedzisku, siedzisko w jednym miejscu zapada się na tyle głęboko że wyczuwalny jest stelaż narożnika a osoba siedząca obok siedzi dużo wyżej na samym stelażu (co jest przeciwieństwem przeznaczenia tego mebla) gdyż w miejscu łączenia gąbki z siedzisk jest ona na tyle cienka bądź słabej jakości że dłuższe siedzenie może sprawić ból od siedzenia na kantach desek. Jeśli zaś chodzi o funkcje spania posiadaną przez narożnik to: 1.) leżąc na części nie rozkładanej narożnika gąbka zapada się w miejscach siedzisk zaś na łączeniach siedzisk stelaże wbijają się w części ciała znajdujących się na tej wysokości podczas leżenia co powoduje wielki dyskomfort i uniemożliwia spełnienie tej funkcji przez ten właśnie narożnik. 2.) Rozkładana część narożnika z gąbką znajduje się wyżej niż szczyt gąbki na siedziskach co powoduje iż na powierzchni spania robią się 2 poziomy wysokości i leżąc na ich łączeniu odczuwalna jest płyta rozkładanej części narożnika co również nie pozwoli korzystać z funkcji spania tego narożnika. Dodatkowo jeśli chodzi o gąbki to po braku komfortu po zakupie narożnika pojawiłem się w sklepie sprawdzić ten typ narożnika znajdującego się w sklepie z którego korzystałem jako wzór przed zakupem stwierdziłem że w tamtym narożniku znajduje się po pierwsze wyższa gąbka a po drugie innej jakości to znaczy; była twardsza na narożniku siedziało się równo bez różnic wysokości niezależnie od miejsca w którym się usiądzie czy to łączenie siedzisk czy same siedzisko co właściwie jest największym mankamentem Tamten narożnik także nie posiadał reszty opisanych przeze mnie wad. Ostatnim mankamentem jest obszycie boków narożnika: materiał jest źle ponaciągany przez co widoczne są liczne marszczenia oraz bąble z powietrzem zamiast jednolitej powierzchni spasowanej do kształtu tych elementów co naraża je na szybkie zużycie.
Poza mankamentami opisanymi powyżej zgłosiłem także brak poduszek w dniu dostawy tj. 18.12.2015 mających być w zestawie z narożnikiem których nie otrzymałem do dnia dzisiejszego także tak naprawdę dostałem niekompletny towar który przez okres od 18.12.2015 do 09.04.2016 nie został dostarczony przez co nie mogłem w pełni korzystać z zakupionego towaru.



Składając reklamację żądałem wymiany na fabrycznie nowy narożnik kompletny bez wad i nie wyraziłam zgody na naprawę reklamowanego sprzętu.

Reklamacja została odebrana przez Sprzedawcę w dniu 07.03.2016 ( dowód: Rękojmie Wydrukowano w 2-ch egzemplarzach po 1 dla każdej ze stron, podpisane przez sprzedawcę w dniu zgłoszenia)

21.03.2016 roku upłynęło czternaście dni od dnia zgłoszenia mojego żądania. W terminie tym, Sprzedawca telefonicznie ustosunkował się do mojego żądania i stwierdził, że rękojmia została uznana, czyli zgodnie z reklamacją uwzględnioną w rękojmi do wymiany reklamowanego narożnika na narożnik kompletny fabrycznie nowy bez wad.





Wykonano w 2 egzemplarzach; po jednym dla stron.


Załączniki:
-Kopia umowy sprzedaży
-Kopia paragonu fiskalnego


Wysłałem wezwanie do wydania rzeczy dnia 09.04.16

Comments

  1. Awatar figlik
    już do końca majówki narożnika nie odbiorą, minął miesiąc liczyłem na to że jednak przyjadą i przywiozą ten nowy narożnik dlatego trochę zwlekałem z odstąpieniem od umowy lecz teraz jak już miałem zamiar ją napisać to jednak uznałem że do końca nie będę wiedział jak....

    dodam jeszcze jedno:
    do tej pory nikt się z tej firmy ze mną nie kontaktował, dzwonili 2x do mnie panowie ponoć z ich serwisu twierdząc że ich kierownik ich umówił na odbiór narożnika do naprawy lecz bez umawiania się wcześniejszego ze mną, przyjeżdzali i pytali się czy jestem w domu bo czekają pod ogrodzeniem, kiedy byłem w pracy a dziś przyjechali jacyś serwisanci i stwierdzili że ich kierownik umawiał się ze mną na godzine 17:00 że przyjadą i zabiorą narożnik do naprawy ?!?!....heh....oczywiście ich odesłałem bo nikt do mnie nie dzwonił nie umawiał się a musiałem właśnie wyjechać z domu po córkę do żłobka poza tym powiedziałem tym serwisantom że oczywiście mogą go zabrać po uzgodnieniu telefonicznym dnia i godziny zaraz po majówce, ale nie do naprawy ale wymiany na nowe, choć termin już minął a oni na to, że mają status że ten narożnik idzie do naprawy.

    wziąłem telefon do ich kierownika i nie wiem czy mam zadzwonić i zapytać się o co chodzi i że jeśli chce odebrać narożnik należy to ustalić ze mną telefonicznie dowolnego dnia o konkretnej godzinie nie kolidującej mi z pracą bądź innymi czynnościami. a pytając serwis w jakich godzinach pracuje odpowiedzieli że od 8 rano do 20:00 i czy takie rzeczy powinno się dodatkowo opisać w tym odstąpieniu od umowy?
  2. Awatar ali_cja
    Spróbuję w skrócie to ułożyć:
    - 08.11.2015 roku nabyłem .......
    -18.12.2015 (data dostawy/Wykonania usługi)
    - zgłosiłem także brak poduszek w dniu dostawy tj. 18.12.2015
    - 15.02.2016 wykrycia wady
    - Reklamacja z tytułu rękojmi (złożona 07.03.16)
    - Zadzwonił do mnie ktoś i powiedział że rękojmia jest uznana 8 dnia od czasu złożenia pisma
    - Przyjechali panowie dopiero 22.03.16 i opisywali sobie wady po czym żona podpisała im protokół bo mnie oczywiście nie było w domu.
    - 05.04.16 zadzwonił do mnie pan z serwisu i powiedział że za tydzień przyjadą i zabiorą narożnik do naprawy i wymienią to co jest opisane w protokole bądź spróbują naprawić.
    - Wysłałem wezwanie do wydania rzeczy dnia 09.04.16

    2.Dziś tj. 05.04.16 zadzwonił do mnie pan z serwisu i powiedział że za tydzień przyjadą i zabiorą narożnik do naprawy i wymienią to co jest opisane w protokole bądź spróbują naprawić.
    Co to jest za data? Dzisiaj jest 29 kwietnia.

    1. Zadzwonił do mnie ktoś i powiedział że rękojmia jest uznana 8 dnia od czasu złożenia pisma (w którym czekałem na pismo o które prosiłem w rękojmi o dostarczenie na adres podany w piśmie z lewej strony w górnym rogu) i powiedział że rękojmia jest uznana i że ktoś z serwisu przyjedzie sprawdzić faktycznie czy te wady się pokrywają. Przyjechali panowie dopiero 22.03.16 i opisywali sobie wady po czym żona podpisała im protokół bo mnie oczywiście nie było w domu.
    W ósmym dniu od złożenia reklamacji ustosunkowali się do niej, czyli wywiązali się w terminie, pod ryzykiem zadziałania domniemania uznania zgodnie z żądaniem. Ty, w reklamacji żądałeś " wymiany na fabrycznie nowy narożnik kompletny bez wad." Gdyby do Ciebie nie zadzwonili, sprawa byłaby klarowniejsza.

    21.03.2016 roku upłynęło czternaście dni od dnia zgłoszenia mojego żądania. W terminie tym, Sprzedawca telefonicznie ustosunkował się do mojego żądania i stwierdził, że rękojmia została uznana, czyli zgodnie z reklamacją uwzględnioną w rękojmi do wymiany reklamowanego narożnika na narożnik kompletny fabrycznie nowy bez wad.
    Muszę to przemyśleć, obawiam się że to nie jest tak oczywiste.
  3. Awatar figlik
    Co to jest za data? Dzisiaj jest 29 kwietnia.


    zapędziłem się przy pisaniu....powinno być tak: 2.) 05.04.16 zadzwonił do mnie pan z serwisu i powiedział że za tydzień przyjadą i zabiorą narożnik do naprawy i wymienią to co jest opisane w protokole bądź spróbują naprawić.

    dodatkowo powiem że w sklepie zgłaszałem zaraz po odebraniu narożnika a potem byłem u sprzedawcy i prosiłem o wysłanie jakiegoś ponaglenia reklamacje z powodu braku poduszek profilujących kąt prosty w kanapie ponieważ są w zestawie a nie dokupowane oddzielnie...czyli powinny być integralną częścią kanapy. - do tej pory nie dostałem informacji zwrotnej od sprzedawcy co z tym dalej a minęło już pół roku.

    mogę spróbować pojechać do sprzedawcy i poprosić o podpisanie oświadczenia że taka reklamacja była zgłaszana i potwierdzenie że wysyłała to pismo do działu reklamacji,...

    pozdrawiam i dziękuje za zainteresowanie się moją sprawą
  4. Awatar ali_cja
    To, że dostałeś narożnik bez poduszek stanowi podstawę do rękojmi ( art. 556¹ pkt. 4 Kc.) ). Oznacza to, że sprzedawca wydał rzecz kupującemu w stanie niezupełnym, czyli rzecz sprzedana miała wadę fizyczną za którą to wadę Sprzedawca ponosi odpowiedzialność. I tu już powinna zostać złożona reklamacja z tytułu rękojmi.
    Złożyłeś ją ustnie, lecz nie masz na to aktualnie dowodu.
    Dobra, może zacznijmy od tego, że spróbujesz w jakiś sposób uzyskać potwierdzenie złożenia reklamacji i dowód na to, że poduszki stanowiły przynależność do narożnika w chwili zawierania umowy sprzedaży. Dasz radę to zrobić?

    Taki powinien być początek, jeżeli nie dasz rady, weźmiemy się za reklamację, którą złożyłeś 7 marca 206 roku. Na razie wstrzymaj się od złożenia odstąpienia, dobrze?
Kontakt
administracja[at]windowsmania.pl

Kopiowanie zawartości strony bez zezwolenia zabronione
Dołącz do nas