Tweety na temat @windowsmaniapl
r   e   k   l   a   m   a
View RSS Feed

Niech prawo zawsze PRAWO znaczy, a sprawiedliwość - SPRAWIEDLIWOŚĆ.

"Odnowiona" gwarancja.

Rate this Entry
by , 31-01-2015 at 17:25 (1583 Odsłon)
W zakresie obowiązków gwaranta oraz uprawnień gwarancyjnych klienta, określonych w Kodeksie cywilnym, odsyłam do mojego wpisu http://www.windowsmania.pl/blogs/ali...ia-prawne-122/.
W tym wpisie, chciałabym przypomnieć o wciąż aktualnym a, chyba, nie przestrzeganym w naszym kraju przez producentów przepisie zawartym w ustawie Kodeks cywilny / Internetowy System Aktów Prawnych /, a mianowicie;
"....Art. 581.
§ 1. Jeżeli w wykonaniu swoich obowiązków gwarant dostarczył uprawnionemu z gwarancji zamiast rzeczy wadliwej rzecz wolną od wad albo dokonał istotnych napraw rzeczy objętej gwarancją, termin gwarancji biegnie na nowo od chwili dostarczenia rzeczy wolnej od wad lub zwrócenia rzeczy naprawionej. Jeżeli gwarant wymienił część rzeczy, przepis powyższy stosuje się odpowiednio do części wymienionej.
§ 2. W innych wypadkach termin gwarancji ulega przedłużeniu o czas, w ciągu którego wskutek wady rzeczy objętej gwarancją uprawniony z gwarancji nie mógł z niej korzystać...."


Wielokrotnie na np. na aukcjach internetowych spotykałam się z informacją, że sprzęt oferowany do sprzedaży jest nowy, po wymianie serwisowej ale beż gwarancji producenta. Z takimi opiniamii spotykałam się również w sieci. A do przypomnienia Wam tego przepisu i skłonił mnie wpis na stronie ♥♥♥♥♥♥♥.pl i komentarz "Czyngis Ham";
https://♥♥♥♥♥♥♥.pl/39701/oddaj-do-se...-pewnej-lumii/
A oto fragment jego wpisu :
" .....Kupiłem telefon jako przedsiębiorca. Przed upływem okresu gwarancji zepsuł się, wymienili płytę główną i jeszcze coś tam, no generalnie - naprawili. Minął kolejny rok, podstawowa gwarancja się skończyła ale, na mocy art 581 kc, przysługiwała mi gwarancja odnowiona od chwili naprawy. Telefon znów się zepsuł. No i co ? Serwis absolutnie nie przyjmie "bo gwarancja minęła", Nokia się wypina bo "przecież gwarancja to dwa lata" a na podnoszone argumenty o treści przepisów polskiego prawa nie reagują - tak jakby nie słyszeli co się do nich mówi. Nie mają żadnej infolinii reklamacyjnej, możesz pisać tylko z nimi pisma w których "podtrzymują swoje poprzednie stanowisko" bez względu na argumenty ! OSZUŚCI !! No ale nic, są sądy, poszedł pozew o nakazanie wykonania obowiązku gwarancyjnego, nie chcą po dobroci to będziemy się sądzić,.."

Sprawdziłam Warunki Gwarancji Microsoft na stronie;
Pomoc - warunki ograniczonej gwarancji producenta - Microsoft - Polska i znalazłam taki oto kwiatek;
"....W zakresie, na jaki zezwalają obowiązujące przepisy prawa, żadna naprawa lub wymiana nie odnowi ani nie przedłuży okresu gwarancji. Części oryginalne lub zamienne albo Produkty zamienne będą objęte Gwarancją przez pozostałą część oryginalnego okresu gwarancji lub przez okres 60 (sześćdziesięciu) dni od daty naprawy lub wymiany, w zależności od tego, który z nich będzie dłuższy.

Produkt lub wszystkie elementy Produktu, które zostały wymienione przez Producenta, stają się własnością Producenta...
.."

Treść tego zapisu w Warunkach Gwarancji nie wyłącza stosowania polskiego prawa, w tym art. 581 Kc o czym świadczy fragment "..W zakresie, na jaki zezwalają obowiązujące przepisy prawa...."
Zdumiewa mnie zachowanie Gwaranta i lekceważenie polskiego klienta, poprzez naruszeniem jego ustawowych praw.
Kibicuję "Czyngis Ham" w dochodzeniu swojego prawa w procesie sądowym.

Jeżeli macie własne doświadczenia w powyższym zakresie, zachęcam do dyskusji w tym wpisie.

Updated 11-03-2015 at 13:22 by ali_cja

Kategorie
Gwarancja producenta

Comments

Kontakt
administracja[at]windowsmania.pl

Kopiowanie zawartości strony bez zezwolenia zabronione
Dołącz do nas