Tweety na temat @windowsmaniapl
r   e   k   l   a   m   a
View RSS Feed

Niech prawo zawsze PRAWO znaczy, a sprawiedliwość - SPRAWIEDLIWOŚĆ.

Gwarancja. Stanowisko Nokia Poland.

Rate this Entry
by , 30-12-2014 at 00:48 (2541 Odsłon)
28 grudnia tego roku, na adres :[email protected],
wysłałam następujące zapytanie ;
"Na forum "Windowsmania. pl" występują bardzo często pytania o dokumenty wymagane przy oddawaniu sprzętu w ramach gwarancji. Zapisy w Karcie Gwarancyjnej są niejasne; w szczególności dotyczące Naklejki z IMEI, oryginału faktury oraz wymogu numeru IMEI na fakturze. Mogłabym zatem prosić o jednoznaczną wypowiedź przedstawiciela serwisu w tej materii, bym mogła ją opublikować na stronie forum?"

29/12/2014 otrzymałam odpowiedź następującej treści:

Szanowna Pani,

W odpowiedzi na Pani zapytanie, uprzejmie informujemy, że wymagania przed przyjęciem telefonu do naprawy gwarancyjnej do serwisu, to:


- ważna Karta Gwarancyjna zawierająca pieczątkę sprzedawcy, nazwę modelu i numer IMEI telefonu, datę sprzedaży (pierwszemu użytkownikowi końcowemu) – w przypadku zgłoszenia z tytułu gwarancji;

- oryginalny dowód zakupu potwierdzający datę sprzedaży pierwszemu użytkownikowi końcowemu z widocznym numerem seryjnym (IMEI) telefonu.

Z poważaniem,

Xxxxxx Xxxxxxx

Nokia Poland
Microsoft/Nokia Sales International; Al. Jerozolimskie 195A, 02-222 Warszawa, NIP 1080013659, KRS 0000441690, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego

Na powyższą wypowiedź niezwłocznie odpowiedziałam ;

"Bardzo dziękuję za odpowiedź, jednakże nie rozwiała ona moich wątpliwości.
Wymagania, które Pani opisała znajdziemy w Karcie Gwarancyjnej każdego produktu, rzeczywistość jednak odbiega od tych wymagań. Otóż, polskie prawo, w tym przepisy finansowe, nie nakładają na sprzedawcę wpisywania nr IMEI na fakturze bądź na paragonie fiskalnym.
Zatem, kupujący nie ma prawa domagać się takowego wpisu, nawet gdy wie, że jest to mu niezbędne w przypadku roszczeń z tytułu gwarancji. Gwarant nie może domagać się od kupującego tego, co nie może być spełnione.
Podobnie ma się rzecz w przypadku żądania oryginału zakupu; polskie prawo nie przewiduje wystawiania faktury w formie kopii i oryginału; co zatem jest oryginałem?
Ponadto, w coraz szerszym zakresie wystawiany jest dokument zakupu w formie elektronicznej; jak zatem traktować wydruk takiej faktury- oryginał to czy nie? Tym bardziej, że e-faktura nie zawiera podpisu sprzedawcy. I tu też występuje problem wpisu IMEI.
Bardzo proszę o wyjaśnienie moich wątpliwości, biorąc pod uwagę przepisy polskiego prawa jak i uregulowania unijne. "

30 grudnia otrzymałam odpowiedź:
" Szanowna Pani,

W odpowiedzi na Pani pismo, uprzejmie informujemy, że dokumenty przedstawione wraz z telefonem powinny jednoznacznie określać, że są one do zgłaszanego telefonu wystawione. Jeżeli na oryginalnym dowodzie zakupu, czyli takim, który pierwotnie był pierwszemu użytkownikowi końcowemu wystawiony, nie ma numeru IMEI (bo nie musi być), to należy przedstawić kartę gwarancyjną z numerem IMEI, gdzie jest taka sama data zakupu jak na dowodzie zakupu. Na podstawie przedstawionych dokumentów wyznaczana jest data rozpoczęcia gwarancji, stąd wymóg, że dokumenty muszą jednoznacznie wskazywać do jakiego telefonu zostały wystawione.


Z poważaniem,

Mxxxxx Mxxxxxxxx
Nokia Poland

Na to stanowisko Nokia Care odpowiedziałam dodatkowym zapytaniem;

Bardzo dziękuję za odpowiedź.
Jednakże, żeby usunąć wszelkie wątpliwości, bardzo proszę o ustosunkowanie się jeszcze do poniższych treści;
1.
" kupowałem w Saturnie, dostałem dowód zakupu spięty z paragonem fiskalnym (BEZ numeru imei)i nie podbitą kartę gwarancyjną (kobitka powiedziała ze podbić mogę kiedy chcę i to obojętnie w którym Saturnie),w Nokii z kolei powiedzieli, że jeśli, to oni podbitej karty nie potrzebują, bo wystawią sobie jakiś tam dokument wewnętrzny(żebym nie musiał jechać specjalnie karty podbija"
źródło- http://www.windowsmania.pl/naprawy-g...36/index2.html
2.
" To w takim razie jest jeszcze jedna kwestia, bo(nie wiem jak w innych nowych modelach) ale moja 930-ka już takowej naklejki na pudełku nie posiada(owszem poprzednia 620-ka posiadała jak wszystkie niegdyś Nokie), ale obecna już nie, ale na pytanie w NC, czy muszę jechać podbijać gwarancję (sklep Saturn), Pani rzekła, że jeśli będę posiadał dowód zakupu z paragonem oraz pudełkiem właśnie, to serwis sporządzi sobie dokumenty do przyjęcia."
źródło- http://www.windowsmania.pl/naprawy-g...36/index3.html


Mam nadzieję, że wymiana korespondencji będzie kontynuowana i zostanie wypracowane jednoznaczne stanowisko.

Updated 11-03-2015 at 23:29 by ali_cja

Kategorie
Gwarancja producenta

Comments

  1. Awatar to_ja
    Zapowiada się ciekawie Aż boję się myśleć co by było gdyby jeszcze wspomnieć, iż w innych krajach EU wyłącznie na podstawie IMEI przyjmują telefon do naprawy...
  2. Awatar ali_cja
    Może do tego dojdziemy z panią z NP, chyba że wcześniej mnie "oleje". Jak na razie, docieranie "oficjalnego stanowiska" się układa.
  3. Awatar yawa20
    Temat zamknięty?
  4. Awatar ali_cja
    Na to wygląda
    Na moje ostatnie zapytanie, dostałam odpowiedź taką samą - jak w wiadomości z 29/12/2014. I chyba była jeszcze jedna powtórka, nie wniosła jednak nic nowego. Zdaje się, że ich zirytowałam
    Nie kontynuowałam tego wpisu. bo...myślałam, że nie wzbudza on większego zainteresowania i nikt nie naciskał, żebym go ciągnęła dalej
    Oczywiście, dziękuję za zainteresowanie
Kontakt
administracja[at]windowsmania.pl

Kopiowanie zawartości strony bez zezwolenia zabronione
Dołącz do nas